Новото купе Honda Prelude се превърна в истински пазарен феномен в Япония, но причината за успеха не е само в хибридната технология. Търсенето на автомобила надмина всички очаквания – още през първия месец след дебюта си, компанията получи над 2 400 поръчки, което е осем пъти повече от първоначалните прогнози.
Основната интрига се крие в профила на купувачите. Въпреки че Honda е разчитала на привличането на по-млада аудитория, търсенето на Prelude е доминирано от купувачи на 50+ години. Причината за това е чистата носталгия. Тези клиенти добре помнят предишните поколения на модела и купуват новото купе като стилен втори автомобил или кола за уикенда.
Honda очевидно е успяла да създаде емоционален продукт, който събужда спомени от 80-те и 90-те години, когато името Prelude се свързваше с инженерно съвършенство и вълнуващо шофиране. Цената на модела в Япония е висока – 6 179 800 йени (приблизително 35 510 евро). За сравнение, за същата сума в Япония може да се купи Nissan 400Z с 400 конски сили, докато Honda има хибриден силов агрегат с 200 конски сили и 315 Нм въртящ момент. Но очевидно емоцията надделява над суровата мощност.
За да се справи с огромния брой поръчки, Honda вече увеличава производството, а някои дилъри дори са спрели временно приемането на нови поръчки.
Новият Prelude е изграден на хибридната платформа e:HEV, която комбинира бензинов двигател и два електрически мотора. Купето няма традиционна скоростна кутия – електрическите мотори директно доставят мощност към колелата, а бензиновият двигател действа предимно като генератор. Въпреки това, инженерите на Honda са разработили системата "S+ Shift", която създава "усещане за рязко превключване на предавките, подобно на традиционното", запазвайки спортния дух. Шасито също е сериозно: Prelude е получил окачване, производно от това на Civic Type R, с двойни рамена и адаптивни амортисьори.
Интересна статистика е изборът на цвят, който също потвърждава профила на зрялата аудитория:
Лунна бяла перла – 63%
Метеороидно сив металик – 16%
Кристална черна перла – 11%
Огнено червено – 10%
Фактът, че купувачите масово предпочитат бели и сиви нюанси пред ярките цветове, показва, че аудиторията на Prelude е зряла, спокойна и търси елегантност, а не показност. Новият Prelude се очаква да се появи в продажба извън Япония към кра на тази есен.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 МДААА
Коментиран от #10
13:22 10.10.2025
3 тоз
13:30 10.10.2025
4 До автора :
13:30 10.10.2025
5 Аз съм
13:33 10.10.2025
6 Пилот на Ферари
13:41 10.10.2025
7 Каляска
13:45 10.10.2025
8 Ето за каква мома мечтаят мъжете на 50+
изправяща на нокти
без задръжки и кифленски номерца
и претенции за пари и възраст
13:51 10.10.2025
9 си пън
14:47 10.10.2025
10 Сила
До коментар #2 от "МДААА":
Точно , седна ли е това купе и ме сецне кръста край ....нема излизане !!!15:01 10.10.2025
11 тъй шъй
19:05 10.10.2025
12 Знайко
Сега ще пичнат да ги тунинговат и ще има чудеса
Браво на хонда.
Коментиран от #14
19:59 10.10.2025
13 Мисирка мечтател
20:14 10.10.2025
14 Тоз
До коментар #12 от "Знайко":
Как се тунингова хибрид, че и моя да го направя 400кс.Тунингован хибрид е оксиморон. Или само с лепенки.20:27 10.10.2025
15 686
09:05 11.10.2025
16 Колата е супер
10:50 11.10.2025