Ето я новата Toyota Land Cruiser FJ (ВИДЕО)

21 Октомври, 2025 10:24 3 489 13

  • toyota-
  • land cruiser-
  • fj

Японците представиха официално новото поколение на модела

Ето я новата Toyota Land Cruiser FJ (ВИДЕО) - 1

След месеци на слухове и поредица от „изтичания“, които разпалиха въображението на автомобилните фенове, японският производител Toyota най-сетне вдигна завесата! Пред нас стои новото поколение на Land Cruiser FJ. Макар и компактен по размери, този SUV излъчва истинско самочувствие и е готов да поеме 70-годишното наследство на модела. Световната му премиера е насрочена за Japan Mobility Show 2025 в сърцето на Токио, а пътят му към шоурумите е планиран за средата на 2026 година.

Екстериор

Ето я новата Toyota Land Cruiser FJ (ВИДЕО)

Land Cruiser FJ не е просто намалено копие на своите по-големи братя – серии 300 или 250. Напротив, той гордо заявява своя собствен облик – лек, пъргав и максимално практичен, но същевременно истински Land Cruiser до мозъка на костите. Дизайнът е едновременно строг и привличащ погледа. Правоъгълната осанка, изчистените линии, мускулестите арки на колелата и масивните брони създават усещане за неразрушима здравина. Квадратната кабина е проектирана с майсторска мисъл за вътрешното пространство, което е свещен приоритет за всяко поколение Land Cruiser.

Японците дават свобода на избор относно фронталната визия. Предлагат се два варианта на фаровете, всеки от които намига към различна епоха. Класическата версия с кръгли светлини е почит към славното минало, докато модерната интерпретация с правоъгълна LED оптика и С-образни дневни светлини добавя футуристичен щрих. И двете версии са венчани с брандирана решетка с надпис "Toyota" и мощни пластмасови брони, които могат лесно да бъдат сменени при евентуална "среща" с труден терен – гениално решение, което облекчава ремонта и персонализацията.

Страничният силует е белязан от изразителни линии и внушителни калници, които подчертават офроуд характера на машината. Задната част е естетически завършена от резервната гума, монтирана на вратата – задължителен елемент за всеки класически SUV, а С-образните стопове добавят стил и разпознаваемост. Toyota е отворила широко вратите за аксесоари и модификации – от допълнително оборудване за покоряване на непроходими места до MOLLE крепежни елементи на задните врати за сръчно организиране на екипировката за къмпинг. Практичност? Налице!

Въпреки по-скромните си габарити – дължина от 4 575 мм и междуосие от 2 580 мм – Land Cruiser FJ запазва ДНК-то на легендарния модел. За по-добра представа – той е с една идея по-дълъг от Corolla Cross, но значително по-къс от Land Cruiser 250. Късото междуосие е златен ключ към невероятна маневреност – минималният радиус на завиване е едва 5,5 метра, което го прави гъвкав като сърна дори в тесни планински пътеки или в пренаселения град.

Интериор

Ето я новата Toyota Land Cruiser FJ (ВИДЕО)

Салонът е пример за традициите на Toyota – изчистен, обмислен и фокусиран върху функционалността. Шофьорът е приветстван от масивен волан, дигитален инструментален панел и голям екран за мултимедията. Контролите са интуитивно групирани, за да може вниманието да остане върху пътя. Централната конзола е домакин на удобен скоростен лост и превключватели за офроуд режимите. Изпълнението е издържано в практичния стил на SUV-овете на Toyota, като пластмасовите повърхности гарантират дълготрайна устойчивост. Системата за сигурност Toyota Safety Sense е въоръжена с най-новите асистенти, включително предупреждение за сблъсък.

Двигатели и платформа

Под кожата на Land Cruiser FJ лежи доказаната във времето платформа IMV, споделена с Hilux и Fortuner. Тя е гарант за висока твърдост и непоклатима надеждност на каросерията. Сърцето на машината е 2,7-литров бензинов двигател (2TR-FE) с четири цилиндъра, който генерира 163 конски сили и 246 Нм въртящ момент. Той работи в хармоничен тандем с шестстепенна автоматична трансмисия Super ECT и включващо се задвижване на всички колела. Инженерите са прецизирали окачването, шасито и геометрията до съвършенство, за да постигнат истинската "Land Cruiser-ност" – оптимален баланс между издръжливост, стабилност и проходимост.

След безброй офроуд тестове, FJ демонстрира впечатляваща артикулация на колелата и отлична проходимост. По-късата колесна база му дава предимство и го прави майстор на маневрите не само в предизвикателни планински участъци, но и в градската джунгла. От Toyota заявяват, че Land Cruiser FJ е създаден да дава свобода и радост от шофирането във всякакви условия.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Буха ха

    15 1 Отговор
    Журналистическата етика изисква да се посочи източника откъдето е копи-пействана статията.
  • 2 инж. Иван Минков

    10 17 Отговор
    Еми, грозно пръдле е, но тъй като е Тойота качество, му се прощава. Изглежда, като тухле.

    Коментиран от #7

  • 3 Главната джамия и центъра

    3 4 Отговор
    За болтче на дъното
  • 4 Селянин

    20 5 Отговор
    Това ще избие рибата от продажби, ако е на нормална цена.
  • 5 ди Бейт

    12 14 Отговор
    Прилича на мобилна котешка тоалетна

    Коментиран от #8

  • 6 Бай Хей

    10 14 Отговор
    Въпреки дърварския си вид, няма нищо общо с предшественика си. Всичко е пластмаса и изкуствени кожи. Това има много повече сходство с някой китайски SUV, отколкото с Land Cruiser
    Разчита, че емблемата ще оправдае високата цена.
  • 7 ъхъ

    22 2 Отговор

    До коментар #2 от "инж. Иван Минков":

    За радост е "грозен", за кифли има други марки!
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Ужас

    4 2 Отговор
    Това недоразумение прилича на отмъщението на дизайнера :))))
  • 10 авто фен

    2 2 Отговор
    Този Саймън Хъмфрис още ли не са ги разстреляли? откакто той е главен дизайнер се появиха най-грозните Тойоти евър!!!! Този Ланд Крюзер е ужасно грозен,като сглобен от ЛЕГО,остави това, но задницата няма никакво остъкляване странично, прилича на някаквъ варел или леген отзад, погледнете на видеото стария класически бежов Ланд Крюзер от 80-те до него, серия 70, ами тази кола е с непреходен джипов дизайн, а не като тази гротеска!!!
  • 11 Само празни приказки

    2 0 Отговор
    Въпреки, че всичко това се знаеше от преди, можеше поне да се каже нещо за предполагаемата цена. "Компактните" размери са 19-20 см. по-къс от прадото. Интригата е във търговската война между туй "чудо" и джимнито. Щото Сузуки тоя път им отказаха споделена платформа за джимните и това си е война, може би за първи път. Вскичко друго е шума, шума, шума
  • 12 И ДВГ-то

    2 1 Отговор
    Си е праисторическо от 90-те години, само че с переодични леки "напомпвания", просто е "японския" стандарт, ние тук в Европа караме друг стандарт бензинки 3,4 и 4.0. Не , че е лошо ДВГ-то, просто е малко слабичко за Прадото и Хай лукса, на които обикновено се монтираше и се монтира все още. Ма те, японците , нали са маниация на минимизация и екология, та ДВГ-то тях там перфектно си ги устройва.
  • 13 Тръмп

    1 0 Отговор
    Дизайнът е неуспешен хибрид между Джип и Хъмви.