Audi-то, което се превърна в истински асфалтов хищник

2 Ноември, 2025 13:00 3 196 9

  • audi-
  • abt sportsline-
  • sq5-
  • power s-
  • тунинг

То е дело на ABT Sportsline и е на база на наточеното Audi SQ5

Audi-то, което се превърна в истински асфалтов хищник - 1

Светът на тунинга отново затаи дъх! Прочутите специалисти от ABT Sportsline, легендарното студио, посветило живота си на усъвършенстването на автомобилите от немската марка, представиха своя най-нов, наточен кросоувър – Audi SQ5 Power S. Това не е просто козметична намеса, а дълбока трансформация, която превръща компактния SUV в истински асфалтов хищник.

Двигател

Проектът, наречен ABT Power S, е базиран на най-новото Audi SQ5 с неговия внушителен V6 двигател. Под предния капак се крие същият 3.0-литров V6 агрегат с два турбокомпресора, но инженерите на ABT са направили истинско чудо с него. Чрез прецизен тунинг, мощността е скочила от стандартните 367 конски сили до внушителните 440 к.с., а максималният въртящ момент е увеличен от 550 Нм до впечатляващите 600 Нм. Като финален щрих е добавен и по-шумен спортен ауспух, който гарантира, че никой няма да пропусне присъствието на този звяр.

Ходови характеристики

Audi-то, което се превърна в истински асфалтов хищник

Макар максималната скорост на Audi SQ5 ABT да е останала електронно ограничена на 250 км/ч (типично за немските автомобили), динамиката обаче е драматично подобрена. Ускорението до сто вече отнема по-малко от 4.5 секунди – време, което е достойно за чистокръвни спортни купета, а не за SUV-та. За да бъде овладяна тази брутална мощ, окачването на кросоувъра също е изцяло преработено, като каросерията е снижена с цели 45 мм, което гарантира по-добро сцепление и по-стабилно поведение в завои.

Екстериор

Визуално, новото Audi SQ5 ABT се отличава с агресивен бодикит, който подчертава спортния му характер. В задната част впечатление правят масивният дифузьор и новият спойлер на покрива. Външният вид е завършен с монтажа на огромни 22-инчови алуминиеви джанти ABT Sport Evo, обути в нископрофилни гуми с размер 255/35 ZR22. Този комплект несъмнено привлича погледите и е ясен знак, че автомобилът не е просто стандартно Audi Q5.

Audi-то, което се превърна в истински асфалтов хищник

Интериор

Интериорът на Audi SQ5 е останал до голяма степен непроменен – въпреки всичко, той вече е на високо ниво. Добавени са нови стелки за пода, а за да не бъде забравена принадлежността към елита на тунинга, при отваряне на вратата логото на ABT се проектира на земята, създавайки дискретен, но категоричен уау-ефект.

Цялостният тунинг пакет на Audi SQ5 от ABT Sportsline се оценява на приблизително 20 000 евро, като студиото предлага и възможност за избор на отделни компоненти – бодикит, джанти или само пакет за двигателя.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Яяяяяя

    12 1 Отговор
    Е сега вече останахме без асфалт
  • 2 Дългия

    4 2 Отговор
    Асвалтов хищник ??? Асвалтова ти е манерката!
  • 3 Язе - тизе

    9 2 Отговор
    Значи (почти) убихме хечбеците, изцяло убихме купетата, комбитата, седаните и много други класове автомобили, оставихме само огромните, тежки SUV недоразумения.

    Само за да започнем да ги снижаваме, тунинговаме, и да им слагаме спойлери като на хечбеците и купетата, които вече унищожихме... В такъв случай защо обрекохме другите класове коли? Тотална безсмислица.
  • 4 Българин

    5 2 Отговор
    Тая лудост по SUV и аз изобщо не я разбирам. Според мен просто тестват хората докъде могат да стигнат в глупостта си. Ако утре някой плати на шепа "инфлуенсъри", че е добре да се кара кола тип Фред Флинтстоун, вероятно половината ще хукнат да си купуват такива. Айде, да речем, че големите SUV-вове донякъде имат аргументи - комфортни за дълъг път, голямо вътрешно пространство, голям багажник, задвижване на всички колела и голям просвет. Да търкаляш обаче малък SUV в града, който на всичкото отгоре е и само на предно, не виждам никаква причина.
  • 5 Бащата

    4 0 Отговор
    на Сиана и сдружение ангели под пътя не харесват тази публикация.
  • 6 Хеми значи бензин

    4 2 Отговор
    Кло зет с битурбо консуматив
  • 7 А разхода

    2 0 Отговор
    на масло как е?Питам за един приятел.

    Коментиран от #8

  • 8 Тод

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "А разхода":

    Малко по-икономично от на бензин 3/100.
  • 9 Нека да е лоша

    0 0 Отговор
    Ако я дават я приемам :) Няма да я върна