Сред морето от употребявани автомобили, малцина могат да се похвалят с такава лоялност и фенска база като Honda Civic от средата и края на 90-те години, известна като шестото поколение (шаси кодове EK/EJ). Този модел не просто е служил като надеждно транспортно средство, той се е превърнал в културен феномен, символ на японската инженерна прецизност и достъпна спортна динамика.
Чисто инженерство и ниско тегло
Ключът към дълготрайния успех на Civic EK/EJ се крие в неговата фундаментална простота и ниско тегло. Honda заложи на изчистен дизайн, компактни размери и, най-важното, на изключително надеждни двигатели. Моделите с прочутата VTEC технология (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) предлагаха неочаквана за класа си мощност и енергичност, особено във високите обороти. Двигатели като тези в Civic VTi (B16A2) или дори базовите D-серии са известни със своята издръжливост, като често издържат на сериозни натоварвания и модификации. Дори днес, тези автомобили остават предпочитана платформа за тунинг и моторни спортове заради лесната им поддръжка и огромния избор от афтърмаркет части.
Практичност и ежедневна употреба
Въпреки спортния си потенциал, Civic никога не е правил компромис с практичността. Хечбек версиите предлагаха изненадващо просторен интериор за компактен автомобил, както и добре оползотворен багажник. Комбинирането на тези качества с ниския разход на гориво (особено при версиите без VTEC) превръща Civic EK в идеален избор за ежедневна кола. Това е автомобил, който е лесен за паркиране в града, но същевременно осигурява приятно усещане при шофиране извън него.
Рисковете на вторичния пазар
Разбира се, покупката на 25-годишен автомобил винаги крие рискове. Най-големият враг на този Civic е корозията. Заради възрастта и начина, по който са били третирани, много от екземплярите страдат от сериозна ръжда по задните вежди, праговете и дори под пода. Освен това, голямата популярност сред ентусиастите означава, че е трудно да се намери немодифициран автомобил. Много от наличните екземпляри са били подлагани на агресивен тунинг или са участвали в състезания, което може да е нанесло трайни щети на шасито и трансмисията.
Въпреки тези предизвикателства, добре запазен, неръждасал Honda Civic EK остава един от най-добрите избори в сегмента на достъпните класики, предлагайки неповторимо съчетание от японска надеждност, спортен дух и ниски експлоатационни разходи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иван
браво на теб
Коментиран от #4, #6
13:12 05.11.2025
2 Цдрцдрцд
Аз имам 7мата генерация и съм на същото мнение. "Емоциите" от шофирането хич не ми требат. Искам в мразовитата сутрин да запали и да тръгне без да ме занимава с глупости.
13:54 05.11.2025
3 Така е
Коментиран от #5
16:23 05.11.2025
4 Тод
До коментар #1 от "Иван":
А новите отпади от магазина дори не могат да раждясат - защото нямат желязо!23:47 05.11.2025
5 Ицо
До коментар #3 от "Така е":
Карам такава Хонда от 16 години. Все още смятам, че е много красив автомобил, макар и на преклонна възраст. За надеждност няма да говоря, тя е неоспорима. Колкото до ръждата има само няколко точки на места които е имало механични поражения по боята. Тази Хонда не се продава, за винаги ще е част от моето семейство!09:58 09.11.2025
6 Кочо Честименски
До коментар #1 от "Иван":
Не съм чел статията за птиците, братчед, ама май са свързани. Вземаш си 30 годишна Хонда Сивик и гледаш кокошки в нея! На тях не им пука за ръждата. Двигателят ще работи със сигурност, на газ, разбира се. Температурата вътре ще е идеална и щастливо ще кудкудякат на фона на маестро Милко Калайджиев. Сложете ми и на мене 31 минуса, господа клошари!11:44 10.11.2025