Honda Civic 6 : Автомобил на старо или бъдеща класика

5 Ноември, 2025 12:59 3 277 6

  • honda-
  • civic-
  • ek/ej-
  • автомобилът на старо

Ключът към дълготрайния успех на Civic EK/EJ се крие в неговата фундаментална простота и ниско тегло

Honda Civic 6 : Автомобил на старо или бъдеща класика - 1

Сред морето от употребявани автомобили, малцина могат да се похвалят с такава лоялност и фенска база като Honda Civic от средата и края на 90-те години, известна като шестото поколение (шаси кодове EK/EJ). Този модел не просто е служил като надеждно транспортно средство, той се е превърнал в културен феномен, символ на японската инженерна прецизност и достъпна спортна динамика.

Чисто инженерство и ниско тегло

Ключът към дълготрайния успех на Civic EK/EJ се крие в неговата фундаментална простота и ниско тегло. Honda заложи на изчистен дизайн, компактни размери и, най-важното, на изключително надеждни двигатели. Моделите с прочутата VTEC технология (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) предлагаха неочаквана за класа си мощност и енергичност, особено във високите обороти. Двигатели като тези в Civic VTi (B16A2) или дори базовите D-серии са известни със своята издръжливост, като често издържат на сериозни натоварвания и модификации. Дори днес, тези автомобили остават предпочитана платформа за тунинг и моторни спортове заради лесната им поддръжка и огромния избор от афтърмаркет части.

Практичност и ежедневна употреба

Honda Civic 6 : Автомобил на старо или бъдеща класика

Въпреки спортния си потенциал, Civic никога не е правил компромис с практичността. Хечбек версиите предлагаха изненадващо просторен интериор за компактен автомобил, както и добре оползотворен багажник. Комбинирането на тези качества с ниския разход на гориво (особено при версиите без VTEC) превръща Civic EK в идеален избор за ежедневна кола. Това е автомобил, който е лесен за паркиране в града, но същевременно осигурява приятно усещане при шофиране извън него.

Рисковете на вторичния пазар

Honda Civic 6 : Автомобил на старо или бъдеща класика

Разбира се, покупката на 25-годишен автомобил винаги крие рискове. Най-големият враг на този Civic е корозията. Заради възрастта и начина, по който са били третирани, много от екземплярите страдат от сериозна ръжда по задните вежди, праговете и дори под пода. Освен това, голямата популярност сред ентусиастите означава, че е трудно да се намери немодифициран автомобил. Много от наличните екземпляри са били подлагани на агресивен тунинг или са участвали в състезания, което може да е нанесло трайни щети на шасито и трансмисията.

Въпреки тези предизвикателства, добре запазен, неръждасал Honda Civic EK остава един от най-добрите избори в сегмента на достъпните класики, предлагайки неповторимо съчетание от японска надеждност, спортен дух и ниски експлоатационни разходи.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 18 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иван

    4 33 Отговор
    Изтрихме това за птиците и побликувахме друга глупост за 30 годишен отпадък който няма ръжда само по стъклата
    браво на теб

    Коментиран от #4, #6

  • 2 Цдрцдрцд

    13 3 Отговор
    Един от монолозите си, младежът от Engineering Explained, каза (перефразирано), "Ако при покупката на автомобил се водим само от рационални доводи, всички ще караме Хонда Сивик от 1995г. и нищо друго. Това е най-рационалният автомобил".

    Аз имам 7мата генерация и съм на същото мнение. "Емоциите" от шофирането хич не ми требат. Искам в мразовитата сутрин да запали и да тръгне без да ме занимава с глупости.
  • 3 Така е

    15 2 Отговор
    Велика генерация на велика кола.

    Коментиран от #5

  • 4 Тод

    7 2 Отговор

    До коментар #1 от "Иван":

    А новите отпади от магазина дори не могат да раждясат - защото нямат желязо!
  • 5 Ицо

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Така е":

    Карам такава Хонда от 16 години. Все още смятам, че е много красив автомобил, макар и на преклонна възраст. За надеждност няма да говоря, тя е неоспорима. Колкото до ръждата има само няколко точки на места които е имало механични поражения по боята. Тази Хонда не се продава, за винаги ще е част от моето семейство!
  • 6 Кочо Честименски

    1 2 Отговор

    До коментар #1 от "Иван":

    Не съм чел статията за птиците, братчед, ама май са свързани. Вземаш си 30 годишна Хонда Сивик и гледаш кокошки в нея! На тях не им пука за ръждата. Двигателят ще работи със сигурност, на газ, разбира се. Температурата вътре ще е идеална и щастливо ще кудкудякат на фона на маестро Милко Калайджиев. Сложете ми и на мене 31 минуса, господа клошари!