Изкуството на автомобилната измама или как Porsche използва BMW, за да скрие модела 924

13 Ноември, 2025 15:39 2 679 7

  • porsche-
  • bmw-
  • 2002-
  • 924

Интересна история привлече вниманието на фенове

Изкуството на автомобилната измама или как Porsche използва BMW, за да скрие модела 924 - 1

Битката между автомобилните производители и автомобилните папараци за скриване на външния вид на бъдещите продукти е традиция, която датира от 50-те години на миналия век, когато германски журналисти за първи път започват да правят неразрешени шпионски снимки. С течение на времето тази необходимост се превърна в интригуващо „изкуство на измамата“, като компаниите преминаха от обикновено тиксо и картон към сложни винилови облекла и хитри панели за отвличане на вниманието.

Най-ранната фаза на това прикриване включва тестовия муле, автомобил, който комбинира механиката от следващото поколение с съществуваща каросерия, което често води до създаването на нещо, наподобяващо Франкенщайн. Рядко обаче производителите са стигали до крайностите, до които стига Porsche за своя вътрешно известен проект EA425, който в крайна сметка се превръща в 924.

Изкуството на автомобилната измама или как Porsche използва BMW, за да скрие модела 924

В началото на 70-те години, без предшестващ модел с преден двигател в портфолиото си, от който да заимства силует, Porsche използва гениална тактика: придобива каросерии от конкурентни производители. За да прикрие пионерската трансмисия и водноохлаждаемия двигател на 924 – първите по рода си за марката – Zuffenhausen използва не само Opel Manta, но и каросерия на BMW 2002, за да скрие прототипите. Каросерията на BMW позволява на инженерите на Porsche да тестват тихо механичното сърце на бъдещото си купе от входно ниво, превръщайки 2002 ефективно в троянски кон за изцяло нов дизайн на Porsche.

Серийният 924, който заменя 914 през 1976 година, се появява като любопитна комбинация от компоненти, разчитаща до голяма степен на части от Volkswagen Group. Той използва 2,0-литров четирицилиндров двигател, произведен от Audi 100, и се сглобява от Audi в Некарсулм. Едва с появата на 924 S десетилетие по-късно моделната линия най-накрая получи истински двигател, проектиран от Porsche: 2,5-литров редови четирицилиндров от 944.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 4 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Българин

    12 10 Отговор
    Тия бараки бяха много по-зле от Москвичите! Не случайно хората се редяха на опашки за руските машини!

    Коментиран от #5

  • 2 Изглежда

    7 7 Отговор
    че Порше са взаимствали от ЗАЗ, купетата са почти 1 към 1.
  • 3 фен

    6 2 Отговор
    Предвид голямата конкуренция този трик е бил нормална практика при западните фирми. Но каквото и да са правили, германците винаги са били фактор в правенето на коли. Заводи, технологии и знаещи инженери. БМВ 2002 И не случайно е бил и семеен, и състезателен автомобил. За Порша да не говорим.
  • 4 димитър дончев

    3 1 Отговор
    това 2002 е одрало кожата на БМВ 1800!
  • 5 димитри

    10 4 Отговор

    До коментар #1 от "Българин":

    С такова БМВ 1800 на трета на старата витиня бе на 120по завоите, а навсякъде бе нацвъкано с запорожци,москвичи и старите волги с еленчето.Първата съветска кола ,която става за състезание е Лада и най вече Самара! за сегашно БМВ не давам москвич и никак Лада от СЪВЕТСКИТЕ не от руските!

    Коментиран от #6

  • 6 прав си

    6 1 Отговор

    До коментар #5 от "димитри":

    И аз карах същото навремето много добра кола. От старите руски бараки които карахме съм карал всички. Някои бяха служебни други мои. Та нали стария копач ( москвич )е краден от БМВ. Ладата е крадена от Фият, а Волгата от Кадилак.
  • 7 така е

    0 1 Отговор
    Не като при руснаците, сменили железната броня с пластмасова и кожата вътре с пластмаса и от Лада 1500 станало Лада 1600.