Човекът, управляващ най-бързата Dacia, дойде в България

14 Ноември, 2025 12:25, обновена 14 Ноември, 2025 18:43 16 909 31

  • dacia-
  • дакар-
  • насер ал-атия-
  • българия

Насер Ал-Атия разказа пред екипа на mobile.bg и за "чудовището" Dacia Sandrider

Човекът, управляващ най-бързата Dacia, дойде в България - 1
Насер Ал-Атия и Dacia Sandrider

София посрещна една от най-големите световни знаменитости в моторните спортове – петкратният победител в рали „Дакар“, неукротимият Насер Ал-Атия. За нашия екип бе привилегия да присъстваме на срещата с този титан на пустинните надпревари, който не само радва феновете у нас с присъствието си, но и повдигна завесата за своя нов професионален път и екипа, с който ще преследва поредната си титла. Излъчването му е на победител, а ентусиазмът – заразителен.

Пилотът

Човекът, управляващ най-бързата Dacia, дойде в България
Навигаторът Фабиан Люркен и Насер Ал-Атия

Катарецът, който е известен с невероятния си талант да покорява най-трудните трасета, разкри в детайли предизвикателствата пред Dacia Sandrider – новият му автомобил, сформиран около амбициозния проект на румънската марка. Той говори със страст за новата си машина, чудовището Sandrider, с която ще атакува легендарното Рали Дакар и Световния рали-рейд шампионат. Още с първите си думи Ал-Атия даде да се разбере, че очакванията са огромни, а целта е само една – победа.

Човекът, управляващ най-бързата Dacia, дойде в България
Навигаторът Фабиан Люркен и Насер Ал-Атия

В очите му се четеше непоколебима решимост, докато описваше как екипът работи неуморно за постигане на максимална ефективност. По думите му, преминаването към Dacia е естествена стъпка в кариерата му, отразяваща стремежа към нови хоризонти и състезателен глад. Новата машина, изградена с подкрепата на инженерите от Prodrive, е истински шедьовър на офроуд технологията, създаден да преодолява безмилостните пясъчни дюни и каменисти терени. Прототип на Sandrider е изложен в столичния The Mall, където всеки любител на моторните спортове може да го види в следващите няколко дни.

Автомобилът

Човекът, управляващ най-бързата Dacia, дойде в България
Dacia Sandrider

Този автомобил, представляващ на практика най-бързата Dacia, окончателно преобръща представите за румънската марка и още от пръв поглед вдъхва огромен респект. Sandrider е разработен конкретно за най-високия клас в рали-рейда, FIA Ultimate T1+, и е резултат от безкомпромисно инженерство. Шасито е тръбна конструкция, осигуряваща изключителна здравина и структурна цялост, докато каросерията е изработена от леки и устойчиви карбонови влакна, което допринася за намаляване на общото тегло.

Човекът, управляващ най-бързата Dacia, дойде в България
Dacia Sandrider

Сърцето на тази пустинна ракета е 3.0-литров V6 двигател от Nissan, снабден с двоен турбокомпресор и система за директно впръскване на горивото. Този агрегат генерира максимална мощност от 265 kW (360 конски сили) при 5 000 оборота в минута, а внушителният максимален въртящ момент достига 539 Нм при 4 250 об./мин. За да бъде екологично отговорна, машината се задвижва със специално синтетично гориво, произведено от Aramco.

Човекът, управляващ най-бързата Dacia, дойде в България
Dacia Sandrider

Двигателят е позициониран надлъжно в предната част, което е оптимално за баланса и разпределението на тежестта. Мощността се предава към четирите колела посредством 6-степенна секвенциална скоростна кутия, доказала своята надеждност в най-тежките състезателни условия., а системата за задвижване 4х4 гарантира максимално сцепление върху всякакви настилки.

Човекът, управляващ най-бързата Dacia, дойде в България
Навигаторът Фабиан Люркен и Насер Ал-Атия

Окачването е критичен елемент при рали-рейда и Sandrider не прави компромис тук. И отпред, и отзад са използвани двойни носачи, което позволява изключителен ход на окачването от 350 мм. Тази конструкция е ключова за абсорбиране на тежките удари и неравности по трасето. Колата стъпва на 17-цолови алуминиеви джанти, обути с огромните 37-цолови гуми BF Goodrich, специално разработени за екстремни офроуд предизвикателства.

Човекът, управляващ най-бързата Dacia, дойде в България
Насер Ал-Атия и Dacia Sandrider

Размерите на Dacia Sandrider не са толкова внушителни, но колата определено респектира. Габаритите отговарят на изискванията на клас T1+: дължината е 4 140 мм, широчината достига 2 290 мм, а височината е 1 810 мм. Междуосието е прецизно изчислено на 3 000 мм за постигане на стабилност при висока скорост и маневреност в тесни и неравни участъци. Всички тези характеристики са подчинени на една цел – да се създаде най-бързата и издръжлива Dacia, способна да надделее над всякакви природни стихии.

Човекът, управляващ най-бързата Dacia, дойде в България
Насер Ал-Атия пред Dacia Sandrider в снимка за спомен с нашия екип

Срещата с Насер Ал-Атия в България несъмнено бе едно от най-вълнуващите събития за местната автомобилна общност. Представянето на Dacia Sandrider с техническите му характеристики доказва, че марката влиза в елита на моторните спортове с пълна сила и амбиция. Очакваме с нетърпение да видим как този "пясъчен ездач" ще се представи под майсторското управление на петкратния шампион в следващото издание на Рали Дакар.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Име

    27 6 Отговор
    Този е истинска легенда, а колата изглежда супер. Задължително ще отида до мола на цалиградско да я видя на живо

    Коментиран от #11, #22

  • 2 ои8уйхътгрф

    14 40 Отговор
    Жалка картинка, не очаквах да го е закъсал толкова човека та да се унижава и да кара неудачия

    Коментиран от #16

  • 3 Селянин

    38 9 Отговор
    Този е ГОЛЯМ в пустинята. Обаче тази Дачия не е Дачия.
    Реално Дачия дават парите на Продрайв, за да си сложат логото на машината. Нищо от реална Дачия няма в тази машина.

    Коментиран от #7

  • 4 зевзек

    32 2 Отговор
    скоро ще чуем, че румънците произвеждат ракетите на Елон Мъск, нация техническа, а къде сме ние сега, и къде бяхме ние, и къде бяха те, в 1989 година
  • 5 сектант

    16 11 Отговор
    щото не е заставал срещу мен за това е най-бързия

    Коментиран от #6

  • 6 Шишо Бакшишо

    20 1 Отговор

    До коментар #5 от "сектант":

    Той за това е в БГ. Да се срещне с теб.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Паисий е жив

    20 3 Отговор
    Да турят дъстъра на шаси и да му мушнат 3 литров двигател, не е нужно да е битурбо, отивам и си я купувам утре! Нека ми се смеят, че карам Дачия.

    Коментиран от #9

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Опааа

    13 8 Отговор
    Ужас! Dacia,а двигател Nissan.😆🤦‍♂️

    Коментиран от #20

  • 11 Опааа

    6 3 Отговор

    До коментар #1 от "Име":

    😆 Я па тоя!
  • 12 Марто

    23 8 Отговор

    До коментар #7 от "ои8уйхътгрф":

    Не се излагайте, човекът е легенда и въобще не се унижава а приема нови предизвикателства, малко след нова година като спечели Дакар с Дачия ще ви видя какво ще говорите. Колата е унакална, а Дачия не случайно са номер едно по продажби и у нас, и в Европа.

    Коментиран от #13, #15

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Един

    10 6 Отговор
    Благородно завиждам на мобиле/факти за срещата с такава легенда на моторните спортове. Този и чичо Карлос са номер едно. Колата също е брутална.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 инж. Минчев

    26 7 Отговор

    До коментар #2 от "ои8уйхътгрф":

    Въобще не си прав. Дачиите с 1,6 бензин и 1,5 дизел на Рено се доказаха, като евтини, надеждни и икономични автомобили, които спокойно карат до над 300 хил. км пробег.
    Но Бай Ганю все лети на VW, БМВ, Ауди и Мерцедес и се чуди защо все не му стигат парите за ремонти.

    Коментиран от #21, #26

  • 17 сеянинь..

    6 8 Отговор
    Власите са дали един багажник с $,за да вземат катарецо от тойота,ама газо ресин си имат ал-раджи-таз годишния победител и са му подготвили хайлуксо с 3,5л-шестак ама е с подобрен двг от крузар/300/ с 450 к.с и 650 н.м..та атията ще му диша хем прахо хем пушеко

    Коментиран от #19

  • 18 стоян

    18 3 Отговор
    Да се знае че Рено притежават 51% от акциите на Нисан и затова двигателя е от Нисан

    Коментиран от #27

  • 19 Ще си говорим

    15 5 Отговор

    До коментар #17 от "сеянинь..":

    След състезанието и като видиш дачията с катарецо на първо място, пак ела и се изкажи
  • 20 СЗО

    14 3 Отговор

    До коментар #10 от "Опааа":

    То на това само надписа му е Дачия.
  • 21 ои8уйхътгрф

    11 10 Отговор

    До коментар #16 от "инж. Минчев":

    "Дачиите с 1,6 бензин и 1,5 дизел на Рено се доказаха, като евтини, надеждни и икономични "

    Това дотук е вярно и се съгласих... Има 2 проблема:

    - тези двигатели отдавна ги няма вече
    - това НЕ СА "автомобили", а гнусни коптори

    Сегашните неудачийки като изключим дизайна (въпрос на вкус) и евтините материали дето те е гнус да ги пипнеш силно се доближават до нормален автомобил с нужното ниво на безопасност... Единствено 3-цилиндровите сешоари прецакват нещата... А, да- и грешната цена дето е с едни €5000 завишена...

    Коментиран от #23

  • 22 Кирил

    4 3 Отговор

    До коментар #1 от "Име":

    иДжи Иджи той мола на софията само лечовците чака да им продава ментетата.
  • 23 инж. Минчев

    5 2 Отговор

    До коментар #21 от "ои8уйхътгрф":

    Съгласен съм, защото реално си прав, но защо толкова гневно?

    Коментиран от #24

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Балканкар е преди 70 години

    9 1 Отговор
    Абе, некой електрокарист а ме светне- що нема електрокари на рали „Дакар“, или 24 часа льо ман ??
  • 26 Така си е

    6 2 Отговор

    До коментар #16 от "инж. Минчев":

    Доказаха се и като нискобюджетни, дървени, не особено приятни за шофиране и т.н всичко което го има в един по-скъп автомобил е спестено в Дачията, за да е бюджетна. Вярно е, че водят в класациите за най-продавани автомобили, но това не е защото са много добри, а защото са постигнали идеален баланс между нисък бюджет и “абе и така става”. Показателен е вторичния пазар. Що така става, че Дачия Логан на 8г. под 100х км струва 9000лв, а VW Jetta на 10г. под 100х км (може би :-)) струва 19000 лв.
  • 27 Скапаното рено

    2 5 Отговор

    До коментар #18 от "стоян":

    не притежава 51% от Нисан
  • 28 Бръм

    1 4 Отговор
    Отдавна съм споменавал, че румънската марка може да сложи в малкият си джоб голяма част от немското автомобилостроене, но се нуждаят от една малка, но съществена промяна: по-малко рено, повечко японско инженерство.
    Ето, това е чудесен пример. Ако на някоя Дачия турят един 2.0 доказан японски бензинов двигател, отивам на опашката пред дилара им. В момента, като цяло са интригуващи, но задвижването им е отблъскващо.

    Коментиран от #29, #30

  • 29 ои8уйхътгрф

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "Бръм":

    Гъзоръков, записвай си:

    "Марката" на мамалигите се състои от една емблема и 5 имена на модели и съществува саму у вашия есср... АБСОЛЮТНО ВСИЧКО се решава у Франция според желанието и нуждите на Рено под чието име и лого се продават тези коли навсякъде по света...
  • 30 Дфен

    1 2 Отговор

    До коментар #28 от "Бръм":

    Точно на Нисан всички мотори са леш
  • 31 Ироничен

    1 0 Отговор
    "В очите му се четеше непоколебима решимост, докато описваше как екипът работи неуморно за постигане на максимална ефективност. " Демек, казал, че дава всичко от себе си.

    Тенекето било с тръбна конструкция и двигател от Нисан, но било Дачия. Така преди 40 години някои чопваха емблема от мерцедес, слагаха я на висквича и той "тръгваше".