Toyota внедрява дълбока стратегическа промяна в ритъма на разработване на продуктите си, като ефективно удължава основния цикъл на преработване на своите флагмански модели от седем години до девет години. Вместо да разчита на пълна преработка на ламарината и шасито, най-големият производител на автомобили в света ще даде приоритет на подхода за софтуерно дефинирани превозни средства, като предоставя съществени актуализации – включително подобрения в производителността, нови функции за подпомагане на водача и цифрови функции – чрез безжични актуализации, за да поддържа своята гама актуална и конкурентоспособна. Неотдавнашното обновяване на Camry служи като ранен индикатор за тази нова философия.
Според Nikkei Asia този удължен продуктов цикъл е предназначен да постигне няколко ключови цели: той дава на Toyota по-голяма гъвкавост да фокусира капитала и ресурсите си върху предизвикателния преход към електрификация, стабилизира веригите за доставки, които се борят да отговорят на огромното търсене на модели като Land Cruiser и се очаква да подкрепи вече отличната препродажбена стойност на марката, като забави темпа на амортизация. Въпреки това, тази стъпка не е без противоречия. Toyota преразглежда и традиционния си модел на ценообразуване на едро, който исторически е намалявал с остаряването на модела, като предлага да коригира цените динамично в зависимост от условията на продажбите. Това предизвика съпротива от страна на някои от 230-те независими дилъри на Toyota в Япония, които се опасяват, че по-гъвкавото ценообразуване може да намали маржовете им, въпреки че автомобилният производител настоява, че средната цена на едро ще остане стабилна през новия деветгодишен жизнен цикъл. Тази стратегия, макар и спорна за някои, рационализира историята на Toyota за удължаване на жизнения цикъл на автомобили с високо търсене, доказвайки, че когато даден модел се продава добре, постоянните преработки се превръщат в ненужно изразходване на капитал.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
09:35 18.11.2025
2 Някой
Същото е и с аеродинамиката, принципите са ясни и едни и същи от над 50 години. Подобрението на аеродинамиката чрез ПРЕМАХВАНЕ на страничните огледала е глупост. Защото енергията която се спестява от аеродинамика се харчи за захранване на камери и дисплеи, които заместват огледалата. Вградените електрони дръжки на вратите незначително подобряващи аеродинамиката, но влошават значително безопасност. Силно наклонената предно стъкло подобрява аеродинамиката, но влошава простора и обзора.
Двигателите с алуминиеви блокове и пластмасови капаци, картини, смукатолни колектори са по-леки, но изкарват 5-10 пъти по-малък време и пробег. Микро прогреса в една област икономията на гориво с 0,1÷0,2 литра. Води до огромен ригрес в други области, например издръжливост, надеждност ... Днешните автомобили особено от ниския клас след 5-7 години за нищо не стават. Докато произведените преди 20 или 30, дори 40 години автомобили все още са годни за ползване и технически годни. Изключая газовете от ауспуха, които изкуствено се демонизират. Моята първа кола ФВ Пасат от 1989 г. имаше катализатор и инжекцион и изкара 400 000 км. и 25 години преди да отиде за скрап. Имаше 4 дискови спирачки, ако имаше АБС и електрически стъкла бих си я купил и днес. Климатика е спорна екстра, хваща гъбички
Коментиран от #4
10:11 18.11.2025
3 Някой
Ромите обаче карат най-вече Мерцедес и БМВ.
Коментиран от #5
10:17 18.11.2025
4 хаха
До коментар #2 от "Някой":
Ти си готов за комунистически оратор, даже и климатиците ще махнеш от колите, щото хващали гъбички, ми някои хващат гъбички и по краката си и по ръцете си. Какво предлагаш? Да върнем стария пасат щото имал 4 дискови спирачки и АБС,а защо АБС- само харчи ток и усложнява конструкцията, може да дефектира и да направи автомобили точно в такъв момент опасен и да не може да спре ефективно и да подлъже шофъора. Ами парното - за какво е - само харчи ток и може да се счупи, в Трабант нямаше такива ненужни усложнения и я виж как си го караха хората. За какво са ти 4 дискови спирачки,като се износват повече от стабилните барабани, само разходи, да върнат 4 барабанни спирачки, сигурно и солидно. Турбо дизелите да се забранят, за какво ти е турбина- само разход, износва се и се сменя и е скъпа, както и скъпите пиезо дюзи, дизелите трябва да са като първия дизел на Пежи и Мерцедес чист дизел с 45 коня, няма чупене, само чучгун от блока до главата и по възможност с долен разпр.вал и то само един, че два са висок разход ако се износят.Да махнат камерите вместо огледала,щото много ток харчатм, направо да махнат и огледалата както е било в колите от 50-те години, най-много едно откъм шофъора. Всички олекотявания с пластмаса да се махнат,
щото не са здраи и да се върнат металните брони и по възможност метални табла като в Костенурката на Фолксваген от 60-те години или като старите зазки от 50-те. Солидно тешение. И тия аероднимични предни и задни прозорци пречат на обзо
19:33 18.11.2025
5 хаха
До коментар #3 от "Някой":
Е тия лади са гаражи и се карат 3 пъти в годината. Ако се карат всеки ден купе да не им е останало нито двигател , те както изкарват до макс 150 000км.19:34 18.11.2025
6 така
09:31 19.11.2025