Будапеща, Унгария. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Будапеща винаги е била мост между Изтока и Запада, но този декември градът се превърна в сцена на една от най-бързите експанзии в автомобилния свят. Екипът ни бе на мястото на събитието в унгарската столица по покана на Omoda & Jaecoo, за да видим отблизо как марките, които доскоро бяха просто екзотични имена, вече диктуват темпото на европейския пазар. С над 30 автомобила обиколихме празничните улици на Будапеща, а равносметката на гала вечерята беше красноречива: 300 дилърства в 9 държави и амбиция за пълно покритие на Европа до края на 2026 година.
Черешката на тортата беше предпремиерата на новата OMODA 5 SHS-H – хибрид, който според Артьом Попков от дизайнерския екип на Chery Europe, олицетворява новия визуален език на марката. И от този най-нов модел, но и от останалите в гамата на двеге марки е ни направи впечатление колко далеч са стигнали тези производители по отношение на материалите и самата сглобка. Но по-важното е какво се крие под капака и в стратегията на компанията майка Chery, която вече е 233-та в класацията Fortune Global 500 с приходи от близо 60 милиарда долара.
Едно от ценните неща, по време на събитието е, че успяхме разберем за бъдещите намерения на марката, лично от Дейвид Шен, вицепрезидент на Chery International за Европа, който не спести истината за трудностите на нашия пазар. Ето най-интересното, което той сподели с медиите:
За разликите между пазарите: „Европа има най-строгите изисквания за безопасност и киберсигурност в света. Клиентите тук са зрели и очакват не просто иновации, а дългосрочна надеждност и сервиз. Китай е движен от скоростта, докато Европа изисква дълбока локализация.“
За най-голямото предизвикателство: „Това е изграждането на доверие. Европейският купувач е рационален. Нашата стратегия е да слушаме обратната връзка на клиентите постоянно и да правим промени в моделите си спрямо техните навици.“
За избора на задвижване: „Предлагаме различни решения за различни сценарии. За дълги разстояния е JAECOO J7 SHS-P (PHEV) с пробег до 1200 км. За града е OMODA 5 SHS-H (HEV), която се усеща като електромобил, но изминава 1000 км с един резервоар.“
За местното производство и цените: „Активно оценяваме възможността за завод в Европа. Вече имаме R&D център в Барселона и работим с лидери като Bosch и BorgWarner. Колкото до цените – не искаме да сме най-евтините, а да предлагаме най-добрата стойност и технология.“
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Име
Коментиран от #2, #14, #29, #33
14:55 18.12.2025
2 честен ционист
До коментар #1 от "Име":
Ще изглежда супер, когато Шиши ви раздава купоните за споделено седмично пътуване.14:56 18.12.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Хъмм
15:44 18.12.2025
5 Трътлю
Защото българина е ТАРИКАТ
16:16 18.12.2025
6 epsso
Коментиран от #13
16:23 18.12.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Гост
Чакай да видя Корола Крос, ми и тя колкото Равката. Хммм, чакай Мазда CX 5, я, ама то имало 4х4 с добрия стар атмосферен 2,5 литров двигател за само 77 000 левчета. Въй, не е зле. И какво излиза, че великите китайци, превземат Европа, ама аз не мога да разбера с какво, или пък как? Ако направя една проста сметка, като реша да взема "обикновенна" Мазда CX5 за 77 000 левчета, излиза, за за 5 години лизинг ще трябва да платя грубо сметнато по 120 лева месечно повече от китаеца. Ако реша за взема класиката RAV4 , то месечно ще се "набутам" с 200 левчета, грубо пресметнато. Е, някой може ли да обясни, как аджеба, нормален човек решил да даде 70 000 лева за китаец, дори и на лизинг, НЕ БИ избрал маалко по скъпия вариант на Мазда или Тойота? Сузуки, даже не го броя, ще ви останат пари и за гориво за няколко години.... Абе, ама вие сериозно ли ще си купите това.... нещо за 70 000 лева???
Коментиран от #9, #12, #19, #32
16:32 18.12.2025
9 Трътлю
До коментар #8 от "Гост":
Ами ела в Европа да видиш че я превземат. От новите само Тойота са повече от тях. Ама на ли по-лесно да гуглиш ...Коментиран от #16, #18
16:49 18.12.2025
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 ООрана държава
17:15 18.12.2025
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Име
До коментар #6 от "epsso":
Цените за БГ са в прикачения материал, под този. Излязоха преди двайсетина дни и факти писаха за тях. За мен цените предвид качеството са си окКоментиран от #30
17:20 18.12.2025
14 ХЗсзспзс
До коментар #1 от "Име":
Това с ниските цени на китайските коли е като Снежният Човек Йети и Чудовището от Лох Нес - всички са чували за тях, но никой още не ги е виждал.17:27 18.12.2025
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 таксиджия 🚖
До коментар #9 от "Трътлю":
А коя марка визираш - Джаеко, Омода или Чери!? Не става ясно от статията.17:34 18.12.2025
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Гост
До коментар #8 от "Гост":
Сега погледвах и Кия! Начи, новият Спортидж, първо ниво 180 коня бензин, 4х4, автомат, е точно 69 000 лева без цвят! Къде е Кия, къде са тия! И какво точно качество и лукс, и пърхорманс има в тези китайци? Кажете протто, имат фаца, вътре светат яко, вървят прилично, И са ЕВтини..., туй то! Да, юама, не! От всичкото само изглеждат добре, нясой от тях...Коментиран от #40
17:55 18.12.2025
20 Kaлпазанин
17:59 18.12.2025
21 Тити
Коментиран от #31
18:12 18.12.2025
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Спежов
Коментиран от #28
18:19 18.12.2025
26 Томоров
18:23 18.12.2025
27 стоян
Коментиран от #44
18:54 18.12.2025
28 Гост
До коментар #25 от "Спежов":
Значи аз не бих бил толкова краен, макар че хората купили си такива коли са брутални хейтъри на темата други марси! Та, аз просто сравнявам цени! Едните, никому неизвестни искат пари като за марки с истжрия и доказано качество! Аз разбирав да струваха 40 000 лева, ама те да са с 5 до 10% по евтини от доказани марки, ми..., мен лично не могат да ме грабнат!18:56 18.12.2025
29 стоян
До коментар #1 от "Име":
До 1 ком - ако и ти си купиш китайска кола от тия похвали се - значи Европа китайците са я превзели18:58 18.12.2025
30 Гост
До коментар #13 от "Име":
А какво е качеството колега? С какво го сравняваш, и какъв опит имаш с тези двете марки? Как се разбира качеството на едва марка или модел? Аз лично, отдавна не карав ФВ, но имах Пасат 7, 2.0 TDI DSG, и за 6 годшни му направих 245 000 километра, като извън обслужването в Порше, съм му сменшл 2 крушки, 2 носача и 2 задни амортисьора! Това за 6 години. Това здраво ли е, или не?19:02 18.12.2025
31 Бай той Толстой
До коментар #21 от "Тити":
Див селяк,а?19:25 18.12.2025
32 1234
До коментар #8 от "Гост":
Сравняваш цените ма Китайците с тези на Киа, Тоуота, Мазда, обаче спомени, че тези цени са за нисък клас оборудване, ако искаш топ клас оборудването цените отлитат с 20000+ лева и нагоре от тези дето си споменал, докато Китайските цени са за колата с ТОП клас оборудването! Това е МНОГО важна разлика и не бива да се подценява.Коментиран от #35, #42
19:30 18.12.2025
33 Кочо Честименски
До коментар #1 от "Име":
Те и топурдаците ми са клатят, ама... Найш га ши панни VW? Какви нови модели очакваш от тях, когато имат стотина? А Да Омодя Жеко имат общо два модела и ша са пръснеш от гордост и предразсъдъци.19:58 18.12.2025
34 Леля Валентин
20:00 18.12.2025
35 стоян
До коментар #32 от "1234":
До 32 ком - интересен въпрос - искаш да кажеш че Киа Мазда и други западни коли нямат климатик аудио система с навигация ел прозорци - и какво друго трябва да имат че да са топ оборудване - масаж на задника и лед звездички по тавана - а китайските имат звездички и луничкиКоментиран от #36, #41
20:11 18.12.2025
36 1234
До коментар #35 от "стоян":
Достатъчно е да се посети сайта на Киа и да се види, че цените на Киа спортидж почват от 59 960.00 лв. и свършват на 107 800.00 лв., има различни нива на оборудване, двигатели, версии.Това което се опитах да ви кажа е, че като сравнявате трябва да кажете какво включва китайската кола за 70 000 лева, примерно, после да сравните подобен модел на Киа с близко до нивото на оборудване като китайската кола.
Твърдението, че има по-евтина Киа може е вярно, но възниква въпрос, а именно каква Киа и за тази цена тя по-добра ли е от оборудването на Китайската кола.
Това вие не сте засегнал като въпрос, а сте направил едни ОБЩИ, бакалски сметки. Не го приемайте лично, не е, обясних ви защо.
Коментиран от #38
20:20 18.12.2025
37 Мукар
20:21 18.12.2025
38 Хдлфкн
До коментар #36 от "1234":
И кво точно предлага китаеца за тия 70хил лв, което Кия за почти същите пари го няма? Да не се окаже, че версията на Кия за 109хил лева изобщо не съществува при китайците?Например при китайците има ли различно задвижване от "1.5 турбо със двоен съединител"?
21:00 18.12.2025
39 Барни
21:07 18.12.2025
40 Прав си
До коментар #19 от "Гост":
В Германия има Кия или Туксона за около 31.000€ в наличност нова, 4х4 Автомат и всички необходими екстри.21:53 18.12.2025
41 Моряка
До коментар #35 от "стоян":
Добре,Стоянчо Имам Мазда СХ 5 дизел най висок клас оборудване.За 12 години 80 000 км( малко е ,но съм бил на море) и абонаментно обслужване в сервиз Мазда - даже крушка не е сменена.Но я карам само извън градско - най добър режим за дизелите.За града си имам Микра.22:02 18.12.2025
42 Гост
До коментар #32 от "1234":
Прар си, екстрите винаги качват доста, суета!Въпроса е обаче кои екстри! Ако купуваш първа нова кола, китаеца е уау, кожи, ледове, 50 цвята в купето, дисплеи, бля, бля! Но когато купуваш 4 или 5та нова кола, мислиш различно! Във моето Волво стереото е 6000 лева!?! Дали е топ? Да, когато пусна флакове, но в 95% от случаите слущам радио където сигнала е щета, и там уредбата не играе! Имам и стъклен отваряем покрив, който е ползван досега точно ...
3 пъти?!? Ама това са екстри които вървят с нивото на Двигателя, плащаш за едно, те ми дават и друго! Проста търговия! С времето свикваш да цениш основните неща в автомобила, като двигател, скорости, пътно поведение, безопасност, спирачки, видимост, комфорт и т.н.. А това са неща които марките споменати от мен са развивали с години, мислено е, има инженеринг! А какво има китаеца? Един сбирщайн от компоненти, събрани в едно, опаковани лъскаво, и пробутани на уж изгодна цена! Само се замисли, не съм на 100% ситурен, но защо всички производители ползват само 1.5 турбо бензин? Къде е уловката.... И на кой да вярвавм повече, при почти еннакви финансови параметри за основните екттри? На китаеца, или на японева от Мазда, например? И дали си струва един кожен салон, някаква уредба, електрически люк и отопляеми седалки основателна причина да си купиш китаец пред японец, например! А оснатъчната ттойнотт някой мисли ли я? Колата е разход, който осъзнаваш когато я рърнеш и теглиш чертата!!!
Коментиран от #43
22:31 18.12.2025
43 1234
До коментар #42 от "Гост":
Съгласен съм с повечето неща, които си написал, особено за остатъчната стойност, само да вметна, че Волво от години е Китайско. Да, всичките марки дето си изборил имат имидж, спечелили са доверие, на Китайските марки тепърва им се налага да го постигат, което не значи, че нямат добри и надежни коли, двете марки в статията не мога да ги коментирам, нямам опит, никога не съм ги карал и не ми е ясно колко са надежни, каква возия имат и нещата дето сте изброил, но надали повечето пишещи тук също имат идея. Опитвам се да кажа, че има известна доза скептичност и лъжи които се пишат за китайските коли, а вероятно нещата не са точно така.22:48 18.12.2025
44 Име
До коментар #27 от "стоян":
Екология и електричка е оксиморон!00:35 19.12.2025