Шестмилионният автомобил на Audi, снабден със система за двойно предаване quattro, слезе от конвейера в Инголщад в петък, 11 юли. "Юбилярят" е дизелов кросоувър SQ5, боядисан в сив металик. Купувачи са семейство от САЩ.
Петмилионното quattro слезе от поточните линии в началото на 2013 г. Автомобилът бе всъдеходно комби A6 Allroad, произведено в завода на Audi в Некарсулм. Миналата година компанията е продала 710 095 коли с двойно предаване. 44% от клиентите на компанията са избрали модел с четири задвижващи колела.
Лидер сред возилата с емблема quattro е кросоувърът Q5, а второ място заема A4. От Audi изтъкват, че двойното им предаване се радва на най-голям успех в САЩ, Канада, Русия и Близкия Изток.
В момента немската марка предлага двойно предаване за всичките си модели с изключение на A1. За по-голяма част от гамата quattro се предлага като опция. Изключение правят само суперкарът R8, флагманският седан A8 и всъдеходът Q7.
Първият "цивилен" автомобил на Audi, снабден с легендарната система за двойно предаване quattro, е едноименното купе от 1981 г. Впоследствие технологията за постоянно задвижване на четирите колела започва да се предлага за почти всички автомобили на компанията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Симеон Тасев
12:12 12.07.2014
2 Кобрата
13:03 12.07.2014
3 Dean Dimitrov
Коментиран от #6
21:57 12.07.2014
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 мечока
01:08 13.07.2014
6 ярослав станчев
До коментар #3 от "Dean Dimitrov":
През 1978 г. е представен първия прототип на Ауди 80 куатро.През 1980 г, започва серийното производство на модели с quattro.Audi......quattro.....
01:37 13.07.2014
7 дими колев
03:37 13.07.2014
8 Shmeker
08:58 13.07.2014
9 Dean Dimitrov
Коментиран от #10, #15
17:56 13.07.2014
10 Никой
До коментар #9 от "Dean Dimitrov":
Субару Импреза не можеш да го сравняваш с Куатро. Ауди Куатро е легенда.Коментиран от #12
20:06 13.07.2014
11 Dean Dimitrov
21:50 13.07.2014
12 Shmeker
До коментар #10 от "Никой":
Subaru като цяло върши работа, само дето няма централен диф. Ползват евтини решения там09:09 14.07.2014
13 Дошo
Коментиран от #14, #16
09:26 14.07.2014
14 Shmeker
До коментар #13 от "Дошo":
Тва може да е само ако си карал старо ауди с омекнало и повдигнато окачване, а сивиците са ниски и твърди. Ако на пътя има малко влага и дори с меко окачване аудито ще е доста по-добре от твоя сивик09:45 14.07.2014
15 ярослав станчев
До коментар #9 от "Dean Dimitrov":
Колко след Субару да е,aми 8 години,точно.А още през 1980 г. Фолксваген Илтис 4х4 печели Рали Дакар.Дали е мит системата Quattro,възможно е,но предполагам знаеш,че рали спорта се дели на 2 периода,преди Quattro и след Quattro.Никой не оспорва качествата на Субару,доказана марка е в системите 4х4,но и куатро също не е случайно попадение.Не виждам смисъл да се спори за този въпрос.Ако тръгнем да спорим ще излезе,че още през 1899 г д-р Фердинанд Порше е направил електрическа кола с двойно предаване,а през 1938 г. руснаците пускат първия сериен автомобил 4х4,ГАЗ-61.
09:45 14.07.2014
16 ярослав станчев
До коментар #13 от "Дошo":
Понякога е по-добре човек да замълчи,умно.При 6 милиона произведени коли и 34 години съществуване на системата Quatrro не мислиш ли,че е меко казано,смешно да твърдиш,че не става.При всички тестове на системи 4х4 има Ауди с Куатро,което се ползва за сравнение и всеки иска неговата система да е поне равна или да превъзхожда Куатро,само Дошо казва,че Квадро не ставало.
Може и да не става......за ядене.
10:56 14.07.2014
17 Дошo
Коментиран от #18
11:15 14.07.2014
18 Никой
До коментар #17 от "Дошo":
Отначало говореше за А4, а сега показваш видео на Q7, където най-големият фактор са гумите.https://www.youtube.com/watch?v=avSxOvJnE68 - Айде виж това тогава...
11:44 14.07.2014