Last news in Fakti

6 Септември, 2003 12:25 1 503 0

В центъра на обектива

  • ford-
  • focus-
  • focus i

Заповедта към конструкторите на Ford в Кьолн явно е била повече от конкретна - за да се справят с жестоката конкуренция, “майсторите” на компанията трябва да превърнат второто поколение Focus в истинска техническа “лаборатория” на четири колела. Всъщност в това отношение и предшественикът има с какво да се похвали, но по отношение на дизайн и качество на изработка определено могат да се предявят доста претенции. Естествено реализирането на тази идея пък изисква и солидно количество инвестиции, така че за да спестят малко пари три концерна обединяват усилията си, като “разделят” помежду си и бъдещите дивиденти. Накратко - Ford, Mazda и Volvo с обединени сили ще представят на света три автомобила, които в общи линии по всичко изглежда, че технически ще се различават само по емблемите си... Очаква се тризнаците Focus II, Mazda 3 и S40 да се родят по едно и също време - приблизително към средата на следващата година. Иначе трите компании са насочили усилията си в различни направления. Така например Volvo има водеща роля при разработването на системите за активна и пасивна безопасност, а от Mazda отговарят за производствения процес като цяло. На Ford пък се пада честта да “доработва” детайлите по ходовата част. Крайният резултат - три почти идентични в техническо отношение возила и все пак достатъчно различни, така че за всяко едно от тях да съществува реална перспектива за така желания пазарен успех. Всъщност Ford разполагат с достатъчно солидни позиции за бъдещето, след като още преди години все пак успяха да осъществят “техническата революция”, заменяйки патриархалната отживелица Escort с

бунтаря Focus I

На фона на тази “героична” постъпка раждането на второто поколение Focus изглежда някак закономерно и на практика следва нормалния ход на еволюцията. Генетично сходство с предшественика се открива при предния мост и монтираните амортисьори, както и при независимото задно окачване. Въпреки това управлението и динамиката са на съвсем различна висота, което преследва една единствена цел - чувствително подобрение на ходовите качества на автомобила. Освен това офанзивата на Ford очевидно ще бъде на широк фронт, тъй като на базата на Focus II се предвижда да се появят поне седем различни модификации. По всяка вероятност това ще бъдат:
- компактен ван, до края на тази година;
- хечбек с пет врати, през пролетта на 2004 година;
- комби, през лятото на следващата година;
- хечбек с три врати, през есента на 2004-та;
- лимузина, през зимата на 2004 година;
- кабрио, през пролетта на 2005 година;
- купе, през есента на 2005 година.

Естествено на повишен интерес от страна на почитателите на компанията и анализаторите се радва именно последната от седемте перли на концерна. За това как ще изглежда дългоочакваното купе на Ford най-вероятно ще подскаже студията, която ще дебютира пред публика след броени дни по време на изложението във Франкфурт. Засега апокрифните снимки на концепткара подсказват за доста голямо сходство с незабравимия модел на концерна - Capri. В дългосрочен план обаче са възможни всякакви промени.

Що се отнася до пилотните модели, които трябва да се появат в края на тази и през следващата година, там са известни повече подробности. В основни линии конструкторският тим под ръководството на Крис Бърд се стреми да наложи стил, който да внушава по-силна доза елегантност, сигурност и класа в сравнение с Focus I. Запазени са и доста от детайлите, познати вече от него. Така например остава непроменено специфичното разположение на задните светлини, масивните вежди над калниците, както и внушителните предни и задни брони. Доста е “пипната” формата и излъчването на радиаторната решетка и най-вече интериорът. Салонът се доближава доста до този на новото Mondeo, като е прибавил към себе си и солидна доза спортно излъчване. Предлаганата

гама от двигатели

едва ли би учудила някого. Основно се залага на бензиновите агрегати като там разнообразието е голямо:
- 1.4 литра 16V, 75 к.с.;
- 1.6 литра 16V, 100 к.с.;
- 1.8 литра 16V, 115 к.с.;
- 2.0 литра 16V HE, 130 к.с.;
- 2.0 литра 16V ST, 173 к.с.;
- 2.0 литра 16V RS-Turbo, 215 к.с.

Разбира се, ще бъдат предлагани и мотори, които да задоволят интереса на почитателите на икономичното пътуване. Дизеловите агрегати първоначално ще са представени от три различни предложения, при които работният обем варира от 1.6 до 2.2 литра, а осигуряваната мощност е между 110 и 165 к.с.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА