19 Юни, 2003 13:07 1 929 0

Силата на нафтата

  • vw-
  • touareg

Само до преди няколко години, понятията дизел и динамика бяха абсолютно несъвместими. Когато станеше въпрос за агрегат задвижван от нафта всички си представяха тромав, но икономичен автомобил, който след привеждането си в действие започва да издава неприятен тракащ звук. Днес обаче, с напредване на автомобилните технологии дизеловите двигатели станаха далеч по безшумни и доста се доближиха по динамика до бензиновите си алтернативи. Материалът ни третира най-мощния серийно произвеждан дизелов мотор, дело на инжеерите от Волфсбург, който е и сърцето на новия всъдеход на VW наречен Touareg. Именно този автомобил е в състояние да разкрие истинската сила на нафтата. Отскоро шикозното возило се предлага и у нас с богата гама от бензинови и дизелови двигатели. Ние, както вече стана ясно се спряхме на най-мощния от тях - V-образния десетцилиндров дизел с мощност 313 к.с.

Екстериор

Ако се вгледате внимателно в чертите на Touareg ще забележите традиционните за новите модели на фирмата детайли. Най-много сходства се откриват с лимузините Passat и Phaeton, като умело са вплетени някои от детайлите на Audi Allroad. Всъщност Touareg прилича повече на комби, отколкото на типичен всъдеход. Липсват раздутите калници, широките въздухозаборници и изразено агресивният и груб фейс. Когато Touareg е в положение на най-нисък клиренс и бъде погледнат отпред спокойно може да бъде сбъркан с някой от волсбургските седани. Иначе формите на Touareg са изключително стилни, без излишни и кичозни детайли. Леко скосената задна част придава на автомобила желаната обтекаема форма, предната броня пък покзва мускулите на всъдехода, а ксеноновите фарове, които са покрити с гладко стъкло, са в унисон с модните течения в автомобилостроенето. Единствено по габаритите и масивните странични огледала за задно виждане позволяват да оприличите Touareg на типичните всъдеходи.

Интериор

Разкош, функционалност и комфорт - така най-кратко може да бъде описан салонът на "Племенния вожд" (името идва от название на номадско племе). Луксозният интериор наподобява този на топ-лимузината Phaeton, като базовото му оборудване е изключително богато. Арматурното табло е синтез между стандартни прибори и екстравагантни уреди и бутони.

Най-впечатляващи са двата джойстика, намиращи се в хоризонталната част на централната конзола. По-близкият до водача служи за включване на понижаващите предавки и за блокаж на междуосевия диференциал. Вторият джойстик регулира клиренса на автомобила в диапазон от 160 до 300 мм. За удобството на седалките едва ли е нужно да отделяме време. Ясно е, че крeслата са големи, удобни и ергономични. Багажният отсек може да варира от 500 до 1 525 литра, като по-големият обем се постига за сметка на делимата задна седалка.

Двигател и окачване

Touareg се предлага у нас с богата гама от бензинови и дизелови двигатели. Всички те са доста мощни и се облагат с акциз. Вече стана ясно, че в обeктива на нашата рубрика попадна най-мощният сериен дизел - V10, притежаващ умопомрачителните 313 к.с. Двигателят, който е с непосредствено впръскване на горивото представлява на практика два куплирани редови петака, обединени в общ блок. За по-добър баланс в конструкцията на мотора е предвиден и специален балансиращ вал, неутрализиращ вибрациите. За достигането на максималната мощност основна заслуга имат двата турбо компресора, които са с променлива геометрия. В същото време моторът покрива нормите Евро 3 и харчи средно около 12 литра на 100 километра.

Шестстепенната автоматична скоростна кутия е разчетена така че да предава по-най-добрия начин огромния въртящ момент от 750 Нм. Трансмисията е производство на японската компания Aisin, като в нея е предвиден и режим Sport или т. нар. Tiptronic.

Окачването може да е пружинно или пневматично. Естествено, интерес представлява второто, което е в състояние да променя клиренса на автомобила. Вече споменахме че той може да варира от 160 до 300 мм, което е своеобразен рекорд в бранша. За сравнение ще кажем, че дори новият Range Rover, който се смята за връх при "тежката артилерия" има просвет, вариращ в диапазон 180 - 200 мм. Единстеният съществен недостатък при Touareg обаче се крие именно в това пневматично окачване. При най-високо положение в окачването просто не остава свободен ход, което налага използването на най-крайната степен само при много ниска скорост и изключително внимателно.

Цена

Не трябва да се заблуждавате, че всички тези екстри и наличието на най-мощния дизел, изключителен комфорт и перфектна надеждност ще са евтини. Въпреки усилията на екипа ни се оказа, че автомобилът е трудно съпоставим с алтернативи от други марки. Тъй че сравнението по цена не е показателно. Ако имате парите и искате подобен SUV знайте, че Touareg няма да ви разочарова.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА