28 740 54

Най-бързата кола с мощност под 200 к.с. е VW

  • volkswagen-
  • xl1-
  • sport-
  • салон

Volkswagen представи на автомобилното изложение в Париж разновидност на своята най-икономична кола XL1. Става дума за версия с приставка Sport, която едва ли е толкова икономична, но пък за сметка на това е изключително бърза.

От VW не споменават нищо за разхода на XL1 Sport, но пък смело заявяват, че това е най-бързата кола, оборудвана с двигател с мощност под 200 конски сили. Въпросният агрегат на XL1 Sport е заимстван от мотоциклет.

Моторът е V-образен двуцилиндров с работен обем 1.2 литра. Максималната му мощност му е 200 конски сили и се достига при 11 000 об/мин. Пиковият въртящ момент е 134 Нм. Това е и най-мощният сериен двуцилиндров двигател в света.

Донор на агрегата е мотоциклетът Ducati Superleggera. При XL1 Sport той работи съвместно със седемстепенна роботизирана скоростна кутия. Подобно на останалите VW-та и тук трансмисията е с два съединителя.

Габаритната дължина на автомобила е 4 291 мм, широчината  - 1 847 мм, а височината - 1 152 мм. Тези габарити са с 403 и със 183 мм. повече на дължина и широчина и с 1 мм по-малко на височина спрямо стандартния свръхикономичен XL1.

Автомобилът е построен върху високоякостно стоманено шаси, на което са монтирани каросерийни панели от усилени въглеродни влакна. Колата разполага с 18-цолови джанти, изработени от специална магнезиева сплав.

Иновационните колела са по-леки с 23.9 кг спрямо алуминиевите си аналози. Върху тях са монтирани състезателни гуми с размери 205/40 и 265/35, съответно отпред и отзад. Така комплектован, VW XL1 Sport тежи едва 860 кг.

Още нещо интересно е свързано с обтекаемостта на автомобила. Коефициентът на въздушно съпротивление при Volkswagen XL1 Sport е равен на 0.258. Колата е оборудвана и със специални карбон-керамични спирачки.

Всички тези иновации, наличието на свръхмощен мотоциклетен мотор и леката конструкция позволяват на XL1 Sport да ускорява от 0 до 100 км/ч за време от 5.7 секунди. Максималната скорост на колата пък е 270 км/ч.

Според Volkswagen това е най-бързият автомобил, оборудван с двигател с мощност до 200 конски сили. От Volkswagen XL1 Sport ще бъдат произведени 500 екземпляра, като цената на този етап не се съобщава.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 чана

    3 0 Отговор
    само цвета ми харесва , а за колата незнам. изглежда готина , ама нищо не се знае
  • 2 Име:

    7 1 Отговор
    Ето това е страхотен фолкцваген! Леко купе + бързооборотен двигател = успех. Само ме притеснява звука от двуцилиндровия...

    Коментиран от #3, #8, #10

  • 3 M_Sux

    5 2 Отговор

    До коментар #2 от "Име:":

    Работата е, че копират от Алфа Ромео, новата 4C тежо 900кг и има 241 коня и от 0 до 100 прави за 4.5 секунди. А за разликата в красотата не може и да говорим.

    Коментиран от #4, #9, #54

  • 4 Име:

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "M_Sux":

    Да а 4C е изкопирана от Lotus или друга лека кола със средноразположен мотор. Няма абсолютно никакво значение. Колкото повече, толкова по-добре за автоманяците. Да има по-богат избор. Освен това почти не се правят вече спортни коли с маса около и под 1 тон, така че подкрепям с 2те ръце... Друг е въпроса колко ще струва и дали има смисъл...

  • 5 YAKO

    3 1 Отговор
    Само че за разлика от 4C ,тук имаме 2 цилиндъра ,а не 4. И вероятно багажника се отваря,нещо което липсва при 4c. И забележете вратите ,4С няма такива :)
  • 6 дивака

    2 2 Отговор
    Перфектната бегачка! Истински самолет! Нямам думи!
  • 7 mlm

    7 3 Отговор
    Страхотни коментари имате. Явно мотори не сте карали. Нещо да кажете за очакваният пробег на двигателя??? Пълна простотия. Ще харчи колкото 6 цилиндров двигател и не може да издържи 100 хил. км. Те хората от другите марки са малоумни и не могат да го направят това. Личи си по лайт мотива - най-бързата кола до 200 коня??? Еми сигурно може и кола с един цилиндър да се направи, която да е най бързата до 100 коня. Да харчи 10 на сто и да изкарва 10 хил. км. Пълно безумие!!!!

    Коментиран от #11

  • 8 Shmeker

    2 6 Отговор

    До коментар #2 от "Име:":

    Повечето VW-та са леки, в последните години има няколко тежки модела, а двигателите им винаги са били по-пъргави за конските си сили

    Коментиран от #12, #15

  • 9 Shmeker

    2 6 Отговор

    До коментар #3 от "M_Sux":

    Нищо не копират. Винаги е имало леки конструкции, а VAG (в това число AUDI, PORSCE, LAMBO и т.н.) гледат да си олекотяват колите, за разлика от Мерцедесите и някои БМВ-та
  • 10 Shmeker

    0 5 Отговор

    До коментар #2 от "Име:":

    Между другото научи се как се пише ФОЛКСВАГЕН преди да коментираш
  • 11 gost

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "mlm":

    Явно, ти не си карал мотор. Мотоциклетните двигатели си изкарват над 100 000км. без проблем. Особено пък по-големите кубици, които работят на по-ниски обороти (от 600, които развиват по 15 000+ об/мин).
  • 12 Мони НСА

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Shmeker":

    бях сигурен че тук ще си се развихрил с пълна сила.

    Коментиран от #24

  • 13 Vasik Atanasova

    1 0 Отговор
    ХАРЕСВАМ Я
  • 14 ярослав станчев

    1 1 Отговор
    Няма значение колко струва,колко тежи или колко ще изкара двигателя.Важното е,че при среща с това Дукати на 4 колелета ще има много опулени собственици на бигачки и ризачки.
    Б..и Фаувето,270 км/ч максимална скорост. Че те всички МБ-та,БМВ-та и Ауди-та са ограничени на 250.

    Коментиран от #16


  • 15 Име:

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Shmeker":

    Глупости говориш. Изобщо нищо не разбра... Кои са тия другите леките?
    BTW: Мен не ми пука как се пише ФолкЦваген, ама ти се научи как се пише Porsche!

    Коментиран от #23, #26

  • 16 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "ярослав станчев":

    Има значение и то голямо!

    Коментиран от #17

  • 17 ярослав станчев

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Име:":

    Кое точно???

    Коментиран от #18

  • 18 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "ярослав станчев":

    Това колко тежи е важно за това колко ще върви сеш ли се? А това колко струва означава че ако струва прекалено много, значи .....

    Коментиран от #20

  • 19 коко

    4 2 Отговор
    Пернишки тунинг..мотор с кабина
  • 20 ярослав станчев

    0 1 Отговор

    До коментар #18 от "Име:":

    Ще я купуваш ли,че толкова ти е важно?

    Коментиран от #21, #30

  • 21 ярослав станчев

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "ярослав станчев":

    Или те притеснява,че бъдещето на Фолцфаген е застрашено,ако това Дукати не се продава добре.
    Като гледам са го измислили май.С 1,2 мотоциклетен двигател 200 коня,860 кг,0-100 за 5,7 и 270 км/ч Vмах си повече от добре.
  • 22 Богомилов

    8 2 Отговор
    Тази кола, както XL1, както Вейрон, не е направена с цел продажба на големи количества и печалба на пари, направена е за да се покаже какво може да се постигне с наличната технология.
  • 23 Shmeker

    1 2 Отговор

    До коментар #15 от "Име:":

    Зная как се пише, просто пиша от румънски таблет и съм изпуснал буквата.

    И какво точно не съм те разбрал?
  • 24 Shmeker

    1 2 Отговор

    До коментар #12 от "Мони НСА":

    Карай си туча, тук не е за тебе

  • 25 Дошо

    4 1 Отговор
    Ще монтирам и аз такъв двигател на микрата. Тя даже май е и по-лека. Ще издухам дори велик GTR на старт или из града.
    Ама ще видим, може да си взема GTR и да му монтирам двигатели от Дукати на всяко колело.

    Коментиран от #27

  • 26 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #15 от "Име:":

    Леки са Пасатите (без Б6 и Б7, ама Б8 пак ще е лек около 1300 кила), голфовете и базираните на тяхните платформи автомобили на VAG.
    А4 и особено аналогичния пасат са по-леки от БМВ 3-ка и дори малко по-просторни от бмв 5-ца

    Коментиран от #29

  • 27 Shmeker

    2 1 Отговор

    До коментар #25 от "Дошо":

    Буахахаа кво ти става бе човек?

    Коментиран от #28, #36

  • 28 ярослав станчев

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "Shmeker":

    Не му се карай пък ти.Той не е виновен.Май от няколко дни не си е пил хапчетата и е получил раздвоение и дори разтроение на личността.
  • 29 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Shmeker":

    Супер тогава хората ще си купуват спортен лек пасат. Ето това не разбра.... А това отдолу не е истинския Дошо, той кара Хонда сивик, не микра!

    Коментиран от #40

  • 30 Име:

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "ярослав станчев":

    Сега като не си ги купуваме какво? Да не коментираме нито една нова кола ли?
    Shmeker още малко ще изкараш Ауди 80 по-просторен от 7ма серия.

    Коментиран от #31

  • 31 Shmeker

    0 4 Отговор

    До коментар #30 от "Име:":

    Пасата спрямо петицата ми E39 е огромен вътре. Комбито е поне едно 20 см по-дълго, като седна на седалката имам 25 сантиметра до тавана, а при БМВ-то са 10 ( висок съм 185 см)
    В краката на всички е много по-широко и просторно. Единствено може би задната седалка на петицата е с малко по-широка, но не е повече от 5 см. не мога да кажа с точност може и да са еднакви, но не е фрапиращо. Външно пасата е по-компактен, по-лек е с 250-300 кила от E39.
    Далеч съм от мисълта, че е спортен автомобил, защото не е. А4-ката е по-агресивно настроена спрямо съответния пасат.

    Ауди 80 за годините си и класа си също предлагаше доста пространство в краката, но седалките са по-близо една до друга, а задната седалка е тясна доста.

    Коментиран от #33, #37, #38

  • 32 millenn

    1 4 Отговор
    аиде стига с тиа немски кенефи
  • 33 Име:

    3 1 Отговор

    До коментар #31 от "Shmeker":

    Много се палиш. Не ни интересуват пасати а4-ки, 5ци, 3ки 7мици. Пошегувах се за 80тката айде сега да си коментираме VW XL1...
  • 34 opel

    3 2 Отговор
    2003 Opel Speedster 2.0l Turbo 200hp 0-100: 4,9sec
  • 35 134Нм Ха

    3 2 Отговор
    Супер кофти комбина!Фв + Дукати. Едните не могат да правят здрави коли а другите здрави мотори.Тази кола е за неразбиращи и затова бройките ще са малко.Разни чичковци колекционери ще си е купят ,ще седи в големият гараж и за 10 години пробега ще е 1000км.Това не е кола за всеки ден и яко пържене на газта, освен ако нямаш приятел с пътна помощ.Да си е кара онази дятка шефа на WC оп грешка.
  • 36 Дошо

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Shmeker":

    Не, сетих се!Ще монтирам в ГТР на всяко колело двигател от ГТР!Тогава ще видят Дукати мукати

    Коментиран от #43

  • 37 Мони НСА

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "Shmeker":

    ти с този пасат се на.ра вече
  • 38 Xterminatorable .

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "Shmeker":

    Извинявам се за офтопика... ама ко рйечи че е по-дълъг Пасата от Е39? 20 сантиметра? Тва си е една патка.
    Объркал си се в меренто нещо. Най-дългия Пасат комби (B7) има еднаква дължина с Е39 - 4.77 метра. Не се лъжи по това как изглежда

    Коментиран от #44

  • 39 -_-

    4 1 Отговор
    Радвам се, че най-накрая започва вълна от автомобили с тегло под един тон. но дотук с доброто . Abarth Simca 2000 GT от 1965г. е точно 200коня, тежи 665кг, ускорява от 0 до 100км/ч за 5.2сек. и има максимална скорост от 270км/ч и VW вадят кола с 195кг по-тежка, с идентична максимална скорост и по-бавно ускорение и казват, че била най-бързата кола до 200 коня ? Немците много лъжат, преди години лъгаха, че БМВ Z4 имало най-бързия таван на света, сега VW лъжат, че имат най-бързата кола до 200 коня на света . Най-бързата кола до 200 коня е Radical SR3 от 2002г. Иначе на Caterham моделите със 140 коня няма да имат никакви проблеми да са по-бързи от този VW, бегачки като Lotus Elise, Lotus Exige и Opel Speedster Turbo предполагам, че също биха били по-бързи, ASL Garaiya RS01 ще е по-бърза, а Caterham 7 CSR 200 ускорява до 100км/ч с цели 2 секунди по-бързо от "най-бързата кола до 200 коня" 2003 Comarth Xtamy R 195 е друг автомобил който има по-бързо ускорение и по-ниско тегло, а останалите автомобили до 200коня които най-вероятно ще са по-бързи от "най-бързата кола до 200коня" са : Donkervoort D8 180 R , Edran Spyder (Mk 1), eWolf E-1, 1996 Ginetta G34, Marlin 5EXi-R, Radical SR4 1.2, Reynard Inverter, Westfield XTR2, Westfield Megabusa .
  • 40 Пакман

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "Име:":

    За малко се притесних че Дошо е сменил сивика с микра, но така вече се връзва
  • 41 Пакман

    1 2 Отговор
    Иначе Фолксвгена ме радва много. Браво, пак показват нещо ново.
  • 42 369

    1 0 Отговор
    стига сте се карали-искам бой да гледам,само го разваляте с тъпи кавги...хората ви показват нещо ново да видите,да знаете а вие няколко елемента тук само се дървите....утре да не ме питате тази кола каква беше-ми няма да ви кажа-да сте чели
  • 43 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #36 от "Дошо":

    Не става, няма място.
  • 44 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #38 от "Xterminatorable .":

    То B7 е и доста тежък, аз си говоря за Б5.
    А, да може би е само 20 см обаче вътре е много по-просторно.

    Коментиран от #46

  • 45 Гостът

    2 2 Отговор
    ТАКА .., Значи имал съм 4 фолксвагена, включвайки л..няният пасат който карам в момента ... Е НЕМА ПО ТЪПИ АВТОМОБИЛИ ОТ VW. Дори форд, фиат са доста по-смимслено направени. Жалко е че в България VW се радва на такава почит !

    Коментиран от #50

  • 46 Xterminatorable .

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "Shmeker":

    B5 e с 10-тина см по-къс от Е39.

    Коментиран от #48

  • 47 Кобрата

    1 0 Отговор
    Страхотен автомобил
  • 48 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #46 от "Xterminatorable .":

    Е39 Touring и Passat B5 Variant имат сериозна разлика. Мисля че е около 20 см.
  • 49 samo vw

    1 0 Отговор
    kvot I da si govoime vw e kolata nema japnci nema koreici
    Volkswagen nee prosto kola tova e na4in na jivot

    Коментиран от #52

  • 50 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #45 от "Гостът ":

    Първо VW не са върха на автомобилостроенето, ама да ги сравняваш с форд и фиат е смешно.
    Второ - форд и фиат не съумяха сами да си направят модерен дизел, за това им бяха необходими Пежо на първите и Мерцедес+Бош на вторите.

    Коментиран от #51

  • 51 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "Shmeker":

    Модерни дизели има, благодарение на ФИАТ не че нещо...
  • 52 CarPro

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "samo vw":

    Da we nachinat na jivot na pernichanin nali Ako ne se barkam
  • 53 незнайко

    1 0 Отговор
    Това с тръбната рама не значи, че това е кола ! Всяка кола с мощност от 170 к.с. олекотена по този начин до 860 кг. ще има по добри показатели !!! Колите тежат по 1300 кг. Какво толкова са измислили от VW не знам ?
  • 54 Разбирача

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "M_Sux":

    Мани ги ния алфи че ми се повдига кат чуя за тех пък относно това фолксвагенче пълна порнография ми се вижда.