Volkswagen представи на автомобилното изложение в Париж разновидност на своята най-икономична кола XL1. Става дума за версия с приставка Sport, която едва ли е толкова икономична, но пък за сметка на това е изключително бърза.
От VW не споменават нищо за разхода на XL1 Sport, но пък смело заявяват, че това е най-бързата кола, оборудвана с двигател с мощност под 200 конски сили. Въпросният агрегат на XL1 Sport е заимстван от мотоциклет.
Моторът е V-образен двуцилиндров с работен обем 1.2 литра. Максималната му мощност му е 200 конски сили и се достига при 11 000 об/мин. Пиковият въртящ момент е 134 Нм. Това е и най-мощният сериен двуцилиндров двигател в света.
Донор на агрегата е мотоциклетът Ducati Superleggera. При XL1 Sport той работи съвместно със седемстепенна роботизирана скоростна кутия. Подобно на останалите VW-та и тук трансмисията е с два съединителя.
Габаритната дължина на автомобила е 4 291 мм, широчината - 1 847 мм, а височината - 1 152 мм. Тези габарити са с 403 и със 183 мм. повече на дължина и широчина и с 1 мм по-малко на височина спрямо стандартния свръхикономичен XL1.
Автомобилът е построен върху високоякостно стоманено шаси, на което са монтирани каросерийни панели от усилени въглеродни влакна. Колата разполага с 18-цолови джанти, изработени от специална магнезиева сплав.
Иновационните колела са по-леки с 23.9 кг спрямо алуминиевите си аналози. Върху тях са монтирани състезателни гуми с размери 205/40 и 265/35, съответно отпред и отзад. Така комплектован, VW XL1 Sport тежи едва 860 кг.
Още нещо интересно е свързано с обтекаемостта на автомобила. Коефициентът на въздушно съпротивление при Volkswagen XL1 Sport е равен на 0.258. Колата е оборудвана и със специални карбон-керамични спирачки.
Всички тези иновации, наличието на свръхмощен мотоциклетен мотор и леката конструкция позволяват на XL1 Sport да ускорява от 0 до 100 км/ч за време от 5.7 секунди. Максималната скорост на колата пък е 270 км/ч.
Според Volkswagen това е най-бързият автомобил, оборудван с двигател с мощност до 200 конски сили. От Volkswagen XL1 Sport ще бъдат произведени 500 екземпляра, като цената на този етап не се съобщава.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 чана
10:30 03.10.2014
2 Име:
Коментиран от #3, #8, #10
10:36 03.10.2014
3 M_Sux
До коментар #2 от "Име:":
Работата е, че копират от Алфа Ромео, новата 4C тежо 900кг и има 241 коня и от 0 до 100 прави за 4.5 секунди. А за разликата в красотата не може и да говорим.Коментиран от #4, #9, #54
10:40 03.10.2014
4 Име:
До коментар #3 от "M_Sux":
Да а 4C е изкопирана от Lotus или друга лека кола със средноразположен мотор. Няма абсолютно никакво значение. Колкото повече, толкова по-добре за автоманяците. Да има по-богат избор. Освен това почти не се правят вече спортни коли с маса около и под 1 тон, така че подкрепям с 2те ръце... Друг е въпроса колко ще струва и дали има смисъл...10:44 03.10.2014
5 YAKO
11:00 03.10.2014
6 дивака
11:38 03.10.2014
7 mlm
Коментиран от #11
11:56 03.10.2014
8 Shmeker
До коментар #2 от "Име:":
Повечето VW-та са леки, в последните години има няколко тежки модела, а двигателите им винаги са били по-пъргави за конските си силиКоментиран от #12, #15
12:38 03.10.2014
9 Shmeker
До коментар #3 от "M_Sux":
Нищо не копират. Винаги е имало леки конструкции, а VAG (в това число AUDI, PORSCE, LAMBO и т.н.) гледат да си олекотяват колите, за разлика от Мерцедесите и някои БМВ-та12:39 03.10.2014
10 Shmeker
До коментар #2 от "Име:":
Между другото научи се как се пише ФОЛКСВАГЕН преди да коментираш12:40 03.10.2014
11 gost
До коментар #7 от "mlm":
Явно, ти не си карал мотор. Мотоциклетните двигатели си изкарват над 100 000км. без проблем. Особено пък по-големите кубици, които работят на по-ниски обороти (от 600, които развиват по 15 000+ об/мин).13:14 03.10.2014
12 Мони НСА
До коментар #8 от "Shmeker":
бях сигурен че тук ще си се развихрил с пълна сила.Коментиран от #24
13:15 03.10.2014
13 Vasik Atanasova
13:17 03.10.2014
14 ярослав станчев
Б..и Фаувето,270 км/ч максимална скорост. Че те всички МБ-та,БМВ-та и Ауди-та са ограничени на 250.
Коментиран от #16
13:17 03.10.2014
15 Име:
До коментар #8 от "Shmeker":
Глупости говориш. Изобщо нищо не разбра... Кои са тия другите леките?BTW: Мен не ми пука как се пише ФолкЦваген, ама ти се научи как се пише Porsche!
Коментиран от #23, #26
13:26 03.10.2014
16 Име:
До коментар #14 от "ярослав станчев":
Има значение и то голямо!Коментиран от #17
13:30 03.10.2014
17 ярослав станчев
До коментар #16 от "Име:":
Кое точно???Коментиран от #18
13:46 03.10.2014
18 Име:
До коментар #17 от "ярослав станчев":
Това колко тежи е важно за това колко ще върви сеш ли се? А това колко струва означава че ако струва прекалено много, значи .....Коментиран от #20
14:05 03.10.2014
19 коко
14:45 03.10.2014
20 ярослав станчев
До коментар #18 от "Име:":
Ще я купуваш ли,че толкова ти е важно?Коментиран от #21, #30
14:47 03.10.2014
21 ярослав станчев
До коментар #20 от "ярослав станчев":
Или те притеснява,че бъдещето на Фолцфаген е застрашено,ако това Дукати не се продава добре.Като гледам са го измислили май.С 1,2 мотоциклетен двигател 200 коня,860 кг,0-100 за 5,7 и 270 км/ч Vмах си повече от добре.
14:51 03.10.2014
22 Богомилов
15:02 03.10.2014
23 Shmeker
До коментар #15 от "Име:":
Зная как се пише, просто пиша от румънски таблет и съм изпуснал буквата.И какво точно не съм те разбрал?
15:13 03.10.2014
24 Shmeker
До коментар #12 от "Мони НСА":
Карай си туча, тук не е за тебе15:13 03.10.2014
25 Дошо
Ама ще видим, може да си взема GTR и да му монтирам двигатели от Дукати на всяко колело.
Коментиран от #27
15:16 03.10.2014
26 Shmeker
До коментар #15 от "Име:":
Леки са Пасатите (без Б6 и Б7, ама Б8 пак ще е лек около 1300 кила), голфовете и базираните на тяхните платформи автомобили на VAG.А4 и особено аналогичния пасат са по-леки от БМВ 3-ка и дори малко по-просторни от бмв 5-ца
Коментиран от #29
15:21 03.10.2014
27 Shmeker
До коментар #25 от "Дошо":
Буахахаа кво ти става бе човек?Коментиран от #28, #36
15:22 03.10.2014
28 ярослав станчев
До коментар #27 от "Shmeker":
Не му се карай пък ти.Той не е виновен.Май от няколко дни не си е пил хапчетата и е получил раздвоение и дори разтроение на личността.15:35 03.10.2014
29 Име:
До коментар #26 от "Shmeker":
Супер тогава хората ще си купуват спортен лек пасат. Ето това не разбра.... А това отдолу не е истинския Дошо, той кара Хонда сивик, не микра!Коментиран от #40
15:36 03.10.2014
30 Име:
До коментар #20 от "ярослав станчев":
Сега като не си ги купуваме какво? Да не коментираме нито една нова кола ли?Shmeker още малко ще изкараш Ауди 80 по-просторен от 7ма серия.
Коментиран от #31
15:39 03.10.2014
31 Shmeker
До коментар #30 от "Име:":
Пасата спрямо петицата ми E39 е огромен вътре. Комбито е поне едно 20 см по-дълго, като седна на седалката имам 25 сантиметра до тавана, а при БМВ-то са 10 ( висок съм 185 см)В краката на всички е много по-широко и просторно. Единствено може би задната седалка на петицата е с малко по-широка, но не е повече от 5 см. не мога да кажа с точност може и да са еднакви, но не е фрапиращо. Външно пасата е по-компактен, по-лек е с 250-300 кила от E39.
Далеч съм от мисълта, че е спортен автомобил, защото не е. А4-ката е по-агресивно настроена спрямо съответния пасат.
Ауди 80 за годините си и класа си също предлагаше доста пространство в краката, но седалките са по-близо една до друга, а задната седалка е тясна доста.
Коментиран от #33, #37, #38
15:56 03.10.2014
32 millenn
16:12 03.10.2014
33 Име:
До коментар #31 от "Shmeker":
Много се палиш. Не ни интересуват пасати а4-ки, 5ци, 3ки 7мици. Пошегувах се за 80тката айде сега да си коментираме VW XL1...16:14 03.10.2014
34 opel
19:39 03.10.2014
35 134Нм Ха
21:15 03.10.2014
36 Дошо
До коментар #27 от "Shmeker":
Не, сетих се!Ще монтирам в ГТР на всяко колело двигател от ГТР!Тогава ще видят Дукати мукатиКоментиран от #43
22:59 03.10.2014
37 Мони НСА
До коментар #31 от "Shmeker":
ти с този пасат се на.ра вече23:06 03.10.2014
38 Xterminatorable .
До коментар #31 от "Shmeker":
Извинявам се за офтопика... ама ко рйечи че е по-дълъг Пасата от Е39? 20 сантиметра? Тва си е една патка.Объркал си се в меренто нещо. Най-дългия Пасат комби (B7) има еднаква дължина с Е39 - 4.77 метра. Не се лъжи по това как изглежда
Коментиран от #44
00:36 04.10.2014
39 -_-
02:38 04.10.2014
40 Пакман
До коментар #29 от "Име:":
За малко се притесних че Дошо е сменил сивика с микра, но така вече се връзва20:30 04.10.2014
41 Пакман
20:32 04.10.2014
42 369
23:05 04.10.2014
43 Shmeker
До коментар #36 от "Дошо":
Не става, няма място.06:57 05.10.2014
44 Shmeker
До коментар #38 от "Xterminatorable .":
То B7 е и доста тежък, аз си говоря за Б5.А, да може би е само 20 см обаче вътре е много по-просторно.
Коментиран от #46
07:02 05.10.2014
45 Гостът
Коментиран от #50
09:45 05.10.2014
46 Xterminatorable .
До коментар #44 от "Shmeker":
B5 e с 10-тина см по-къс от Е39.Коментиран от #48
21:21 05.10.2014
47 Кобрата
13:36 06.10.2014
48 Shmeker
До коментар #46 от "Xterminatorable .":
Е39 Touring и Passat B5 Variant имат сериозна разлика. Мисля че е около 20 см.09:44 07.10.2014
49 samo vw
Volkswagen nee prosto kola tova e na4in na jivot
Коментиран от #52
22:32 07.10.2014
50 Shmeker
До коментар #45 от "Гостът ":
Първо VW не са върха на автомобилостроенето, ама да ги сравняваш с форд и фиат е смешно.Второ - форд и фиат не съумяха сами да си направят модерен дизел, за това им бяха необходими Пежо на първите и Мерцедес+Бош на вторите.
Коментиран от #51
16:13 09.10.2014
51 Име:
До коментар #50 от "Shmeker":
Модерни дизели има, благодарение на ФИАТ не че нещо...20:18 09.10.2014
52 CarPro
До коментар #49 от "samo vw":
Da we nachinat na jivot na pernichanin nali Ako ne se barkam20:53 17.10.2014
53 незнайко
15:06 01.08.2018
54 Разбирача
До коментар #3 от "M_Sux":
Мани ги ния алфи че ми се повдига кат чуя за тех пък относно това фолксвагенче пълна порнография ми се вижда.00:25 25.08.2018