И свръхмощното LaFerrari ще получи тунингована версия означена като XX. Изречението звучи доста банално на фона на това, че стандартното LaFerrari е с мощност 950 конски сили, а страничното ускорение, което достига в завой, е близко до това на болидите от Формула 1.
По неофициални данни, новото ХХ е успяло да постигне време на "Зеления ад" "Нюрбургринг" от 6:35 мин. За сравнение ще припомним, че последният рекордьор Pagani Zonda R завърта обиколката за време 6:47:5 през 2010 година. Разликата от 12.5 секунди е умопомрачаваща.
Ускорението и от 0 до 100 отнема 2.9, а до 200 - 7 секунди. LaFerrari XX ще има още 100 конски сили в плюс, като те ще бъдат извлечени от двигателя V12, а електрическото задвижване ще остане с непроменена мощност от 161 конски сили. Това го прави най-мощния хибрид в света, като поставя версията на McLaren P1 GTR на второ място.
Както се вижда от снимките, страничните стъкла на колата вече са заменени с такива от поликарбонат. Аеродинамичният пакет на LaFerrari XX също търпи промени. Със сигурност и окачването ще е с други настройки предвид промяната в теглото.
Тази "банална" машина има един единствен проблем - ще бъде предназначена само за писта по програмата на Ferrari. Това значи, че купувачът реално не притежава колата и не може да си я прибере в гаража. Новата ХХ версия ще бъде доставяна за около десет пистови събития на година, където собствениците ще могат да я карат.
Поддръжката на тези зверове ще се извършва също от Скудерията. Ще бъдат произведени само 30 броя, а премиера на XX ще бъде на Ferrari Finali Mondiali в Абу Даби. Събитието е в началото на декември. Очакваната цена ще е около 3 милиона щатски долара.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Кофти
Коментиран от #14
11:58 23.11.2014
2 Гост
12:44 23.11.2014
3 Shmeker
13:26 23.11.2014
4 Име:
1-во LaFerrari XX, не е легална за пътищата, а е пистова кола, следователно Порше 918 все още държи рекорда!
2-ро Времето на McLaren P1 GTR от 7:47 НЕ Е ОФИЦИАЛНО, тоест - само слухове, следователно Макларъна не е нито първи, нито втори..... Имаше слух че времето е 7:04 (а пък от МакЛарън бяха съобщили официално единствено че са под 7 минути!!!)
3то рекордьор си е Порше 918
4то Порше 918 е първо, докато McLaren не обяви официално време и Ferrari не направят обиколка с шосейното LaFerrari
5то Зондата е толкова рекордьор, колкото е и която и да е състезателна кола там, защото е semi-racecar, както и radical SR8...
6то Поршето......
Коментиран от #5, #7, #9, #17
13:54 23.11.2014
5 Shmeker
До коментар #4 от "Име:":
Абе ясно, че не е стрийт лийгъл, ама е хибридКоментиран от #6
13:59 23.11.2014
6 Maurice
До коментар #5 от "Shmeker":
Хибрид е до толкова, че има електромотор. За мен не е хибрид кола, която не може да се движи само на ток. Все едно Ф1 болидите да кажем, че са хибриди. Такива "хибриди" има в Сериите Льо Ман от доста време. Хибрид е Приус,който можеш да заредиш от контакта. Това са си коли с КЕРС.Коментиран от #11, #13
17:38 23.11.2014
7 Maurice
До коментар #4 от "Име:":
Абе никой не оспорва в момента рекорда на 918. Ако не знаеш има доста повече от една класация за бързи обиколки на северната дъга. По твоята логика Порша не е с 2 гуми, следователно не е мотор и не е рекордьор..... Зонда R си държеше рекорда при несертифицираните коли. Не участва в нито един шампионат, значи не е пистов автомобил. Всеки такъв трябва да отговаря на съответни изисквания за шампионата си. Наистина 12,5 секунди са си доста, но имайки предвид мощността на Пагани 750, срещу 1000+ за FXX, нищо уникално няма в този рекорд.П.с. №1"Кофти", аз също намирам за глупост да хвърлиш 3 милиона за кола, на която ще се качваш 20-на дни в годината.Вярно, че тази кола няма място извън нея, но има прекалено голям избор от суперкари на по-ниска цена, който можеш да ПРИТЕЖАВАШ, а не да ползваш под наем.
Коментиран от #8
17:48 23.11.2014
8 Име:
До коментар #7 от "Maurice":
Пределно ясно ми е че са различни класове. Просто статията е написана отвратително. Освен това преувеличих малко със сарказма..18:15 23.11.2014
9 Дошо
До коментар #4 от "Име:":
Не точно понеже 918, което е поставило предишния рекорд също не е шосейна версия а е било олекотено като са били демонтирани неща, които не са необходими на колата да се движи като климатичната инсталация и дори корите на вратите.Така, че Ferrari им нашока ряпата много лошо.Коментиран от #10, #12
20:01 23.11.2014
10 Име:
До коментар #9 от "Дошо":
Но можеш да си го купиш точно в този олекотен вариант като доплатиш не знам си колко хиляди!!!Също както е с GTR Nismo, базовата му цена е $150к а за около $200к получаваш точно този, който е с време 7:08.... на ринга
20:04 23.11.2014
11 Tesla
До коментар #6 от "Maurice":
Не бъркай хибрид с плъг ин хибрид.Хибрида означава че колата има комбинация от две задвижвания.Това дали можеш да я включиш в контакта е отделен въпрос.20:35 23.11.2014
12 Maurice
До коментар #9 от "Дошо":
И не само! Бил е без пожарогасител, аптечка образец по МЗ, светлоотразителни триъгълник и жилетка. Даже чух, че му махнали капачките от винтилите на гумите за олекотяване. А пилотът е бил гол и е минал през тоалетната преди да се качи в колата, след като е изпил разхлабителни. Дали е имала климатик или не, пак си е сертифициран автомобил за движение по пътната мрежа. Вайпъра, който държеше рекорда преди година да не мислиш, че е имал масажиращи седалки, резервни крушки и бушони в жабката??Коментиран от #20
20:41 23.11.2014
13 Shmeker
До коментар #6 от "Maurice":
Аве мани ги тия хибриди дето се движат на ток. Аз харесвам системата на мазда, които ползват кондензатор вместо батерияКоментиран от #15
21:00 23.11.2014
14 xxx
До коментар #1 от "Кофти":
Първо я покарай тази кола на пистата, пък тогава ела се изхвърляй колко безсмислена била.Щото ако беше Порше щеше да е много смислена нали?Аман от коне с капаци.22:39 23.11.2014
15 Бай Иван
До коментар #13 от "Shmeker":
Не я ползва само Мазда.Супер кондензаторите се развиха и поевтиняха и новите хибриди са с такива комбинирани с батерия.Коментиран от #16
00:12 24.11.2014
16 Shmeker
До коментар #15 от "Бай Иван":
Еми да, сигурно е така. Това е естествено инженерите да се насочат към кондензаторите.08:03 24.11.2014
17 гошо прупрунков
До коментар #4 от "Име:":
браво Павка даде им да разберат , че нищо не разбират00:13 25.11.2014
18 Kaloian Kalchev
Да вземем да уважим и БЪЛГАРСКОТО.БНТ си свършиха работата сега fakti.bg е наред
Коментиран от #19
07:46 25.11.2014
19 Shmeker
До коментар #18 от "Kaloian Kalchev":
Кво точно му е българското на това?Поредният бизнес-проект, на българин изпъден в чужбина.
08:29 25.11.2014
20 Дошo
До коментар #12 от "Maurice":
За друго вярвам ама точно Строше да е без пожарогасител значи, че много са рискували да пуснат самозапалващия се батал на писта без пожарогасител09:45 25.11.2014