Французите от Renault разработиха двуцилиндров дизелов двигател, който е снабден и с турбо компресор, и механически нагнетател. Агрегатът беше представен в рамките на мероприятието Inovations@Renault, което се проведе в Париж и веднага предизвика интереса на специалистите.
Работният обем на този странен агрегат е 0.73 литра. Мощността му може да варира в зависимост от степента на форсиране от 47 до 68 конски сили, които се постигат при 4000 об/мин. Максималният въртящ момент, отново в зависимост от форсировката, е от 112 до 145 Нм.
На този етап от Режията не изнесоха информация за разхода на гориво. Французите казаха само, че този двигател е доста по-евтин от четирицилиндровия аналог, а в същото време звучи и се държи по същия начин, както стандартен четирицилиндров дизелов двигател.
От Renault добавиха, че за създаването на подобен мотор са били подтикнати от факта, че най-ефективните двигатели са двутактовите на морските контейнеровози. Тяхното КПД е 50%, докато на автомобилните дизелови мотори КПД-то е равно на 35%. В разработката на Renault са помагали още 18 европейски компании.
В момента моторчето е в стадий на разработка и мощността му все още не е достатъчна за използване в серийно производство, но това може да се промени. "Зелената светлина" обаче ще бъде забавена, защото, френските власти планират поетапно намаляване дизеловите автомобили в страната с цел ограничаване на замърсяванията.
В момента двуцилиндрови двигатели използват хибриди като Volkswagen XL1 и електрокара BMW i3. При BMW i3 моторът се използва само за дозареждане на батерията. С двуцилиндров мотор разполага една от модификациите на Fiat Panda, която е с мощ 90 коня и максимален въртящ момент от 145 Нм.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ддд
10:49 13.12.2014
2 CarPro
Коментиран от #6
11:19 13.12.2014
3 CarPro
11:20 13.12.2014
4 ххх
11:35 13.12.2014
5 Mitaka
Коментиран от #10
11:51 13.12.2014
6 Трабант
До коментар #2 от "CarPro":
Трабант е 22кс и си върви прекрасно за размерите си и теглото.Коментиран от #14
12:14 13.12.2014
7 свилен
12:31 13.12.2014
8 Владислав Димитров
12:32 13.12.2014
9 Shmeker
12:43 13.12.2014
10 Манол
До коментар #5 от "Mitaka":
Авторът едва ли се е объркал. По-скоро ти си обърканият, нищо, че се имаш за разбирач по корабни двигатели. Твърдението е на хората от Рено. Четох го и в западната преса. Освен това, както е написано и в статията, "за създаването на подобен мотор са били подтикнати", демек са взели идеята.Коментиран от #16
13:07 13.12.2014
11 asdasd
13:44 13.12.2014
12 millenn
14:49 13.12.2014
13 Jack Bauer
А до сега не знаех че BMW произвеждат подемна техника - електрокари :D - "...като Volkswagen XL1 и електрокара BMW i3. При..."
14:49 13.12.2014
14 Петър Петков
До коментар #6 от "Трабант":
Траби от най-ранните си години е 26 к.с.15:16 13.12.2014
15 анонимен
Колкото до двигателчето-защо не? В града не са ти необходими 450 к.с. освен да избиваш комплекси от светофар до светофар.
15:58 13.12.2014
16 някой
До коментар #10 от "Манол":
не виждам какво се е объркал. Ти като разбираш направи ми връзката с корабните двигатели, които нито са 2-цилиндрови, много ама мноого бавнооборотни и най-вече ДВУТАКТОВИ. Тук никъде не се споменава за 2-тактов мотор, който поради принципа си на работа има голямо КПД. Друг въпрос е защо пък точно говорят за контейнеровози, а не за друг тип кораби, но както и да е.16:43 13.12.2014
17 Бай Дйзел
Коментиран от #21
18:27 13.12.2014
18 някой
18:28 13.12.2014
19 дженев
ги поради редица неудачи.КПДто им е по високо,ама замърсяването твърде високо.
Коментиран от #20
18:36 13.12.2014
20 CarPro
До коментар #19 от "дженев":
KPDTO e visoko obache neprilojimo hah dvutakta e po burz s 2 takta obache nqma moshtnost kolkoto po malko tolkova po malko20:59 13.12.2014
21 Динев
До коментар #17 от "Бай Дйзел":
От ЯМЗ до ЯАЗ-204-4цилиндров и 206-6цилиндров двутактов дизелов двигател с дюза-помпа,разлика болшая монтирани са на МАЗ и КРАЗ последния съм го размърдвал като войник.21:29 13.12.2014
22 мулето
21:41 13.12.2014
23 гошо прупрунков
Коментиран от #25
23:12 13.12.2014
24 борислав
00:03 14.12.2014
25 Shmeker
До коментар #23 от "гошо прупрунков":
Хората гонят икономия. Тоя мотор на едно Клио може да свали към 2 литра на 100.Коментиран от #26
08:14 14.12.2014
26 ддд
До коментар #25 от "Shmeker":
Купи си колело - разхода е 2 сандвича и 500 мл. водица на 100 !!!!!!Коментиран от #29
09:26 14.12.2014
27 потребител
Коментиран от #28
09:37 14.12.2014
28 Shmeker
До коментар #27 от "потребител":
Напротив, този двигател ще е хем двутактов, хем двуцилиндров. В статията не става ясно, но в чуждите сайтове е уточнено това.10:16 14.12.2014
29 Shmeker
До коментар #26 от "ддд":
Ах как не се сетих.10:36 14.12.2014
30 ддд
Коментиран от #39
15:48 14.12.2014
31 Japoneze
Плюсовете:1.Малко части-евтин и лесен за изработка и подръжка 2.50% по-лек от 4-цил.двигател със същата мощност
3.Малко на брой цилиндри-по-ниско триене-като резултат по-висока специфична мощност и по-ниска консумация на гориво (всеки 2-ри такт(ход) е работен ).4.Прозоречно-клапанно пълнене-продухване.Главата и горивната камера са с оптимизирана форма за по-добро продухване.
5.Ново поколение КР гор.система на 2000 бара.
67кс и 145 Нм от 0.73 литра дизел си е много добър резултат.Двигателя е в процес на разработка-работи се по вдигане надува още за постигане на допълнителни 20% мощност и въртящ момент.Крайната цел е в коли като Туинго и Клио да се вгражда този мотор със много ниски емисии подходящ за градско каране.
20:33 14.12.2014
32 Japoneze
Приветствам идеята-този двигател ще бъде със ниска себестойност и малки размери-мечтата на механика-отиваш,свалят го целия-слагаш отремонтирания и форца пак 100-150 хил.километра.Като на Трабитата едно време -така правеха в ДДР.Да не говорим че Българина си е сръчен и може да му смени всичко на двора / в гаража сам - ами то с размерите на моторетка,хващаш го с един авер(по коравите, и сам) и го вадиш изпод капака -пълна профилактика и пак газ!Пуснат ли Клио или Туинго с такъв -купувам веднага -и без това ми трябва и една кола за града ,непретенциозна.
За тези, скептиците - какво толкова не му харесвате!
За моряците: Скивай лаф: "Отивам да изчистя подбуталните на Реното!"
20:36 14.12.2014
33 Japoneze
Това с тази система на 2000 бара явно вече не е проблем.Може обаче и да не е с правоточно продухване,иначе ще се слагат лубрикатори на втулката-хи,хи-корабно дизелче-любопитна машинка,френска му работа!
Коментиран от #34
21:07 14.12.2014
34 Shmeker
До коментар #33 от "Japoneze":
Че то мойто 14 годишно Ауди помпа-дюза прави 2100 ако не се лъжа. не знам кви ги блещиш тука ама явно за старите ПД мотори след войната говоришКоментиран от #36
21:31 14.12.2014
35 Shmeker
23:21 14.12.2014
36 Japoneze
До коментар #34 от "Shmeker":
Тракащите помпи/дюзи на ВАГ-те ако бяха хубави още щеше да ги монтират ,ама минаха на комън рейл,ама че ти обясним :Пилотната ти порция -дюзата отваря на 180 бара,после на 300 бара пак се отваря иглата за връскване на основната порция,поради малките отвори на дюзата налягането на връскване се покачва до 2050 бара.така ти работи трактора.Тогава се отсича края на подаването с един соленоид,и иглата се затваря.
Съвременните Ком.рейл системи са в пъти по-добри,там вътре в рейла седят и чакат едни 2000 бара и пиезоел. клапани отварят/затварят със скорост по-голяма от раждащия ти "бисери" мозък .
Коментиран от #37
11:34 15.12.2014
37 Shmeker
До коментар #36 от "Japoneze":
Съвременните са по-добри, наистина затова и минаха на комън рейл.Иначе няма нищо е*ано в 1.9 TDI PD, страшна машина е, а и тракането вътре не се чува при аудитата
11:39 15.12.2014
38 Shmeker
Пежо и БМВ се опитват да направят нещо подобно, отначало без особен успех. 2.0 моторите им са по 136 коня, въртящият момент на БМВ-то остава 280, на пежото е 320 Nm. И двата двигателя изкарват 250 000 - 300 000 след което обикновено заминават инжекторите и са адски скъпи. При 1.9 TDI може да минеш доста повечко пробег преди да се появи проблем от такъв порядък.
14:19 15.12.2014
39 Maurice
До коментар #30 от "ддд":
Не като в Индия, ами като в цивилизованите държави. http://www.capital.bg/light/tema/2011/07/14/1123430_grajdaninut_s_koleloto/http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=165017
Само в най-бедната европейска клоака Бълхария е срамно да караш колело, защото издава признак на бедност. А това, че колелото ми струва повече от нечии коли в този форум...... Карайте си 20 годишните четири тактови, 4/6 цилиндрови бегачки и не се безпокойте за 2-тактовия 2-цилиндров дизел и колоездачите от Индия. Срам ме е, че съм Българин. Моят девиз е: България под всичко!
Коментиран от #43, #44
12:26 16.12.2014
40 аз
Хората правят нови неща,а франсетата се връщат назад-браво.
Сещам се за оная грозотия CV2-тя беше с такъв мотор,само че боксер(измислен от германци)....
14:37 16.12.2014
41 601power
20:29 16.12.2014
42 808
07:26 18.12.2014
43 Shmeker
До коментар #39 от "Maurice":
Прекалил си баце. България може да стане много добра страна за живеене със сравнително малко усилия - само 6-7 милиона сме.08:19 18.12.2014
44 ддд
До коментар #39 от "Maurice":
Щом не те е страх да караш колело по нашите улици и да те отнесе някой, давай, те затова велосипедистите не могат да се увеличат !?Само да вметна ,че някои ако може и танк ще си купят за У нас...
Успех !!!
13:04 18.12.2014