16 Януари, 2015 10:57, обновена 16 Януари, 2015 10:57 9 306 56

Двойно предаване за BMW M5

  • bmw-
  • m gmbh-
  • m5-
  • францискус ван меел

Преминаването на Францискус ван Меел от quattro GmbH начело на M GmbH е на път да даде първите си резултати. На салона в Детройт шефът на спортното подразделение на BMW е потвърдил слуховете, че следващото поколение на суперседана M5 ще има четири задвижващи колела, съобщава Auto Express.

По думите на ван Меел новата генерация на култовата баварска бегачка ще бъде по-мощна и ще разполага с по-висок въртящ момент. Двойното предаване ще бъде настроено така, че да насочва повече тяга към задния мост, за да се избегне недозавиване.

Решението за радикална промяна в силовата архитектура на BMW M5 било взето заради постоянното увеличаване на мощността и положителния опит, натрупан с кросоувърите X5 M и X6 M. Все още не се знае дали двойното предаване ще влиза в серийното оборудване, или ще се предлага като екстра.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 BMW

    4 0 Отговор
    Ами крайно време е да се движат и зимата и шофьорите да имат малко повече confidence... Дано да има край на епохата "БМВ- то в гаража докато не цъфнат черешите"
  • 2 4x4

    3 0 Отговор
    Ще се сетят!
  • 3 Никой

    0 2 Отговор
    Доста лош избор според мен. М колата винаги си е била със задно. Тва не е Ауди... Но в днешно време както се казва, компаниите не се оправляват от инженери, а от маркетингови специалисти. Ясно е че така ще докарат много повече продажби, затова ще го направят, но изобщо не ценят наследството. За мен най-добрата голяма Мка ще си остане е39 М5. Ако искаш да караш в снега просто си купуваш хубави нови зимни гуми, а не да икономисваш с 2ра употреба, затова им излезе такъв имидж. А ако искаш сигурност си купуваш quattro. М винаги е било за по-hardcore феновете... Дано поне да го направят като опция, а не базово...
  • 4 БМВ

    2 0 Отговор
    Аз пък не го спирам моето БМВ, с 4 зимни гуми си върви прилично. А и не ходя в балкана с него.
  • 5 logika

    2 0 Отговор
    няма да е лошо двойното предаване, защото ще подобри ускорението, по-сигурен в завои и пр.. Но кой ще изкара зимата това бижу? Да го блъсне някой с 2-3 употреба ''зимни'' гуми и после трябва да му режеш главата ... :) зимата една джипка и си ходи където искаш хем зима, хем из балканите .. колата си е за пътя
  • 6 Bravo

    0 1 Отговор
    Не съм добър в прогнозите, но мисля, че ще е по - добре X - drive да се предлага като опция. Аз примерно като дизайн повече ми харесват Ауди, но именно заради това задно предаване и радостта от шофиране при баварката, бих си взел БМВ. Да речем еднакви години, еднаква мощ и т.н. Както каза колегата "Никой", по - "хардкор" феновете ще се радват на задното. Не че аз съм такъв, но все пак нали трябва да изпиташ някакво удоволствие. Вероятно така са подходили, поради увеличаващата се мощ. Само задното може и да не издържи на такава мощ. Не знам, вие ще кажете.

    Коментиран от #7

  • 7 Никой

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Bravo":

    Не е заради мощността. Виж Pagani Huayra има 720к.с. ама е със задно. Правят го за продажби. В момента 80% от новите БМВ-та, които се купуват са Xdrive. Същото ще се случи и в М сектора.

    Коментиран от #8, #10

  • 8 Bravo

    2 1 Отговор

    До коментар #7 от "Никой":

    Ясно. Ами в такъв случай след няколко години Ауди ще наваксат изоставането си. Поне аз съм останал с такова впечатление, че който иска 4х4, си взема quattro, а за тези които искат да изпитат удоволствие от шофирането, си вземат БМВ.
    хахаха ... малко прозвуча, сякаш правя реклама на БМВ, но не е така.
  • 9 Онзи

    4 0 Отговор
    Имам А3 и Е90.. и двете са бензинови. .представянето им на сухо, мокро, сняг е коренно различно една от друга и определено зимата имам повече доверие на аудито дори на по-елементарни заснежени баири разликата е осезаема..държа да кажа, че и двете са с нови гуми. На сухо обаче БМВ залепва за пътя и като цяло усещането и информативността, която колата ми дава за пътя под мен както и стабилността в завоите... кефа е огромен.. осъзнавам, че са и различен клас, но опита ми и с по-големи аудита не е като да караш БМВ.. Казвам единствено, каква е моята позиция и опит...но вкус другар няма..
  • 10 Mercedes

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Никой":

    Относно 4x4 за М версиите = ще е опция както е на Е 63 АМГ.
    Има вариант със задно има и 4x4, която ускорява по-добре :)
  • 11 Златин Славчев

    1 1 Отговор
    bmw i koli li vzeha da praviat
  • 12 Име:

    2 0 Отговор
    С гуми широки като валяци двойното не помага много зимата!
  • 13 John Gottin

    1 0 Отговор
    15% на предния мост е добра идея - както при Ламбо. Особенно при 1600кг лимузина, нема да попречи на суркането по завоите. Хората са го казали - с цел намаляване на недозавиването. Лично според мен по-добра реакция на компа върху дросел клапата също е прилично решение, с уговорката разбира се че М5 НЕ Е кола за новобранци.

    Коментиран от #17

  • 14 Гост

    1 0 Отговор
    Само човек, който не е карал 4х4 автомобил, може да каже, че задното е по-добро!
    Освен quattro обаче има и доста други добри 4х4 системи, като 4matic, 4х4 на Subaru и 4х4 при Rover-ите.

    Коментиран от #15

  • 15 Име:

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Изпусна 3 от най-добрите 4х4 системи - Attesa E-TS на Нисан, 4х4 на Митсубиши лансър и SH-AWD на Хонда... Говоря за системи с разпределяне на въртящия момент между преден-заден мост и ляво-дясно!

    Коментиран от #16

  • 16 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Име:":

    Така е, но аз имах предвид разпространените системи, които са съпоставими с quattro като цена-качество.
  • 17 Никой

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "John Gottin":

    " Хората са го казали - с цел намаляване на недозавиването." Хората с го казали, но се отнася за спрямо обикновеното 4х4. При задното недозавиването при добро каране е най-малко. И това което се опитвах да кажа е, нямам нищо против 4х4 БМВ-тата и колите като цяло, просто не и при М кола. Разбирам, че го правят главно заради конкуренцията, защото когато купувачите видят, че ускорява по-бавно до 100 от опонентите си със 4х4 те се отблъскват. Но истинския кеф при кола със задно са завоите, не ускорението.
  • 18 Golf GTI

    0 0 Отговор
    Ще си купя такава ще и закача един плуг и ще си ора нивите на село с нея с стил и с 4х4.
  • 19 Гост

    1 0 Отговор
    Хайде пак коментари от хора, които не са карали кола 4х4 през живота си.
    Да не би 4х4 да не дозавива в завоите? Или с една М-ка със задно ще навъртите по-бърза обиколка от GT-R или Ламборджини които са 4х4? Та дори една Импреца или Лансер Ево ще направят смешна всяка М-ка със задно!
    Който иска дрифт, да си кара старата 20 годишна 3-ка. Инженерите обаче имат друго мнение за съвременната визия на новата М5.

    Коментиран от #22

  • 20 Golf GTI

    0 0 Отговор
    Госта е прав,евала мен каза им го на място!Да живее голфа и ВАГ да купят БМВ и да правят селскостопанска техника също.
  • 21 Golf GTI

    0 1 Отговор
    ///Много яко.
  • 22 Име:

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    Зависи от много неща човек. Не можеш просто да срявняваш задно срещу двойно. Дори 1 модел със същия да сравняваш може да има една камара разлики: в настройки на окачване, гуми, мотор, спирачки и т.н. Но така обобщено:
    Задното е по-бързо на влизане в завоя, докато двойното е по-бързо на излизане от завои, заради повечето сцепление, тоест ускорява по-бързо след apex-a. 4х4 системите, които могат да разпределят въртящия момент ляво-дясно пък са най-бързи в дълги продължителни завои - например GTR, където прехвърлят мощността към външните колела спрямо завоя..... темата е безкрайна.
  • 23 onq s konq

    1 0 Отговор
    Не може 4х4 при еднаква мощност на колите да се мери със эадното предаване НА СУХА НАСТИЛКА эащото е по-тежка с поне 50-60кг а и част и мощността на двигатела се иэраэходва эа преодоляване на съпротивлението на втория диференциал.От тук и факта,че двойното предаване увеличава раэхода на гориво с около 1,5л/100.

    Коментиран от #24

  • 24 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "onq s konq":

    Ти чети данните, защото явно разсъжденията не ти се отдават. Когато на един и същ модел 4х4 модификацията е по-бърза от тази със задното, няма какво да мъчиш клавиатурата си излишно.

    Коментиран от #30

  • 25 onq s konq

    0 0 Отговор
    В дървените глави не само че няма моэък,но са и лесно эапалими.Така че стой далече от печката:)

    Коментиран от #26

  • 26 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "onq s konq":

    Това в 8-ми клас ли го научи? Енропията ти е нелечима. Най-добре е да някой ден се качиш поне в такси 4х4, защото явно с този капацитет няма как да си купиш такава кола.
  • 27 дошо седемфъшкиев

    2 2 Отговор
    Истината е една"МЕРЦЕДЕС БЕНЦ". всичко друго е талаш
  • 28 Гост

    0 1 Отговор
    мерник без вериги и въже зимата да не тръгва никъде!
  • 29 Vasik Atanasova

    1 0 Отговор
    ЩЕ ИМ ДОЙДЕ АКЪЛА
  • 30 Монго

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Май-има логика в думите на "оня с катъра" . 4Х4 има по-бърз старт заради по-доброто сцепление. Въпроса е кога ще изгуби това предимство /поради по-високото си тегло/ от същия автомобил само със задно. Специалистите да си кажат думата...

    Коментиран от #31, #32

  • 31 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Монго":

    Напротив, по-високото тегло осигурява именно по-добро сцепление. Иначе за какво правят тези спойлери за увеличаване на натиска?

    Коментиран от #33, #44

  • 32 Радой Мянков

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Монго":

    Това е първият му смислен пост като цяло! Абсолютно прав е. :)

    До коментар 31. Мога да гарантирам, че в завои, при сравняване на серийни автомобили със сходни параметри, по-голямото тегло играе лоша шега. Това означава по-голям инерционен момент и стремеж за запазване на "покоя" на тялото (в случая автомобила). Проста физика.
    ПС: Под състояние на покой разбирай да запази момента си. Ако разделиш кривата, която колата описва на безброй много участъци, във всяка една точка има сила, която е тангенциална на кривата. Колкото по-голямо е теглото, респективно инерционният момент, толкова по-големи са тези сили.
  • 33 Радой Мянков

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Гост":

    Още едно уточнение. Примерът ти със спойлерите е неточен. Те осигуряват едно физически несъществуващо тегло, което се променя в зависимост от скоростта. В завой неговата сила не влияе на инерционния момент на тялото. Векторите, с които се изобразява натиска от спойлера са абсолютно вертикални.

    Коментиран от #34, #41

  • 34 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "Радой Мянков":

    Напротив, спойлерите и дифузьорите имат една единствен задача - да осигурят по-голям натиск /тегло/, за да се подобри сцеплението!!!

    Коментиран от #36

  • 35 фермера

    0 0 Отговор
    От центъра на тежеста най-много зависи сцеплението в завой.Разпределението на натоварването на предна -задно ос е от голямо значение за недозавиването.Аз управлялявам Инфинити ЕХ30 д СУВ с разпределение 52:48,AWD със задно задвижване което подава на предната ос необходимост и няма претенций да е топ модел.Системата е много удачна за метереологичните условия в България,дава стабилност на колата и летните гуми карат 50к километра.
  • 36 Радой Мянков

    0 3 Отговор

    До коментар #34 от "Гост":

    Tи прочете ли ми поста или гледа между редовете? Не бъркай притискателна сила с тегло/маса.

    Коментиран от #38

  • 37 onq s konq

    0 2 Отговор
    Не го ядосвай,щото щте прати да се воэиш на такси 4х4!Естествено че нищо не е прочел понеже няма време от писане,но дано поне стои по-далече от печката както му препоръчах!
  • 38 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #36 от "Радой Мянков":

    Аре стига бе - викаш да не ги бъркам, а? Защо ли обаче и двете величини се измерват в килограми?
    Ама той и Нютон е един учен, какво ли разбира от тегло и гравитация.

    Пък оня катър ще е добре първо да се научи да пише, и чак тогава да изявява някакви претенции за познания!
  • 39 Радой Мянков

    0 3 Отговор
    Батя, тъп ли си, или на такъв се правиш? Оправи малко понятията вектор, сила, маса. Различи хоризонтално и вертикално действащи сили, изясни си понятието инерционен момент и тогава влитай с краката напред в темите на разговор. Един жокер да ти дам, че е ти е леко трудно. Замисли се защо, спирането на по-тежки обекти е по-трудно от това на по-леки. Масата/теглото играе в "+" за сцеплението при потегляне от състояние на пълен покой, във всички останали случаи е "-". Не се опитвай да си обясниш нещата с първични физични закони, защото ако ставаше така, развитието на физиката щеше да спре със същия този Нютон, който ти спомена. В думите ми до тук няма нищо свързано с двойното задвижване и техните +60 кг не играят голяма роля при 1500 (примерно). Бонусът при 4х4 е свързан със съвсем други неща. Като например прилагането на въртящият момент върху асфалта чрез 4, а не 2 колела, тоест по-доброто му разпределение. Тоест сборната сила на инерционният и въртящият момент не надвишават съпротивлението при триене. И това е най-грубо казано, за да не се налага да ти изнасям и лекция по диференциали. По мое време, за да не ме скъсат по физика се налагаше да уча. Нещо което при теб не се е случвало явно.

    Коментиран от #40, #42

  • 40 някой

    0 3 Отговор

    До коментар #39 от "Радой Мянков":

    Доживях да видя един коментар, който да е написан от някой, имащ някакви познания. А не, да чета всеки ден глупости и хълцания на този балкански народ, само като се каже магическата думичка "бмв".
    Но нали знаете: баварецУ е връо! Ама някой друг път...
  • 41 някой

    0 3 Отговор

    До коментар #33 от "Радой Мянков":

    Същото важи и за този пост - ако, разбира се, някой изобщо го осмисли, в което се съмнявам. А се съмнявам, защото съм българин и зная как разсъждава същият
  • 42 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #39 от "Радой Мянков":

    Що за комплексарщина? Стига с този вектор - казах ти, че теглото и силата на притискане се измерва в килограми. А щом отричаш и Нютон с голословията си, ясно ми е колко си издържал изпита по физика!
    Още по-ясно ми е, че спориш, само заради самия спор. Като започнеш да осъзнават, че има и аеродинамика, тогава може и да ти се избистрят нещата. Вместо да се правиш на прочел всичко, те съветвам наистина да четеш, защото въздушното налягане не е сила насочена само надолу, а е във всички посоки и е около 1000 hPa. Освен това още през 17-ти век Ото фон Герике е изчислил, че силата на атмосферното налягане е 1 кг/кв. см - едно немалко тегло. С липсата на всякакви знания и конкретика няма впечатлиш никой освен ултрасите на марките.
    Явно само с обиди си повдигаш самочувствието. Съжалявам те, защото поне правиш опити да разсъждаваш, но себичността и анонимността ти влияят зле!
  • 43 Радой Мянков

    1 0 Отговор
    Е не... честно... Нито съм себичен, още по-малко анонимен - представил съм се с името и фамилията си. Гледай само пак да не се засегнеш и от това. Ролята на споменатия от теб спойлер има за цел да превърне това въздушно СЪПРОТИВЛЕНИЕ (натъртвам на това) в от хоризонтална във вертикална сила чрез насочване на потока му. А атмосферното налягане, което споменаваш е една съвсем различна тема.
    Спирам да споря с лесно ранимата ти душа, че да не ми се обидиш повече!
  • 44 Монго

    0 1 Отговор

    До коментар #31 от "Гост":

    "...Напротив, по-високото тегло осигурява именно по-добро сцепление..." Да разбирам ли, че ако един до друг се изправят танк и болид от Ф1 /дори на танка да е сложен идентичен двигател, като на болида/. То поради по-голямата си тежест /от там и сцепление/, танка ще откъца болида...

    Коментиран от #45, #46

  • 45 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "Монго":

    Примера ти е неуместен! Помисли за натиск върху единица площ! кг/см2
  • 46 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #44 от "Монго":

    Големи инженери се извъдихте тук! Направо се чудя как не са ви наели на работа в БМВ, вместо сегашните които правят 4х4 системи на М-серията?
    А това което си го написал е направо гениално сравнение! Въпреки финалния ти емотикон, ако се спазят условията които си поставил за сходен двигател на танка при еднакво съотношение тегло/мощност, се получава немислимото за теб - танкът ще ускорява по-бързо!!!
    Ето ти пример за танк ускоряващ под 4 секунди с доста по-лошо съотношение тегло мощност от болид от Ф1, но ускоряващ за под 4 секунди: http://fshoke.com/2013/02/19/samyj-bystryj-tank-v-mire/
    Изводът е, че преди да плеснеш нещо, е хубаво да се потрудиш и да провериш дали това, което ти се струва за правилно и логично, не може да се окаже напълно грешно!
  • 47 някой

    1 3 Отговор
    Ех, народе мой, моят пост 41, странно защо ли отново беше пророчески...
    Няма да чета, не мога да се напрягам с български разсъждения, ще обясня накратко и съвсем като за малоумни:
    АБСОЛЮТЕН физически закон е, че колкото по-тежко е едно тяло, толкова по-голяма енергия отива за задвижването му, т.е. ускорение, както и за спиране, както и в завой, заради простичките центробежни сили. ЗАТОВА, на двутонните баварски варели, се слагат огромни двигатели, а те пак падат като кучета от всичко живо (факт.). Като първото, на всичко отгоре, е в геометрична прогресия, тоест: Ако една кола е 2000кг със 100 конски сили, а друга - 1000кг със 50 конски сили, не само са равни, а втората върви не 2 пъти, а три пъти повече.
    Братя българи.
  • 48 някой

    0 3 Отговор
    И този Радой Мянков говори самата истина, която се учи в 4 клас (по мое време), но...просто няма кой да прочете. Или да осмисли. Или пък няма с какво. Ии пък сме в България, където е бъкано с интеуекти, знам ли...
    4 клас, по мое време.
  • 49

    0 0 Отговор
    Аман от тия куци БМВ та, като пишат за тях все едно летящи чинии сте видяли.
  • 50 onq s konq

    0 3 Отговор
    Бе друго си е да ходиш на раэни места с БМВ и да не те е срам да паркираш до квалитетните воэила.Естествено моделът е от решаващо эначение,цвета на колата-също,..а не на последно място и дрехите на шофьора:)
  • 51 mediator37

    0 0 Отговор
    Силата на 4х4 е в завоите и на хлъзгаво (сняг, кал). Това е аксиома и спор не може да има. Всички коли в рали-шампионатите са 4х4. Един приятел с джип ми беше казал: Аз си карам само на предно, обаче като наближа Шипка и включвам 4х4. Прост бил ?
    Препоръчвам на всеки, който може да си го позволи, да си купи 4х4. Защото България се състои главно от завои, а Северна България от непочистен сняг и лед. Поради бедност пътищата ни са евтини и следват релефа, не са в права линия. Също поради бедност зимата са непочистени.
  • 52 Радой Мянков

    0 0 Отговор
    Никой не успорва предимствата на 4х4, бих го предпочел пред всичко останало, най-вече защото не съм състезател. Спорът беше при еднакви условия и технически близки автомобили, в които теглото е различно.

    Коментиран от #53

  • 53 Радой Мянков

    0 0 Отговор

    До коментар #52 от "Радой Мянков":

    Оспорва*
  • 54 dhcp

    0 0 Отговор
    BMW quattro ще се радвам да го видя.
  • 55 M52B20

    1 0 Отговор
    Двойното предаване дава по-добро поведение, но задното предаване доставя по-голямо удоволствие от шофирането в ежедневието, независимо от пътната обстановка. Защото в ежедневието не въртите обиколки на нордшлайфе с "расовите бегачки" като ево, ипреза, гтр и т.н. Колко от хората плюещи колите със задно предаване са карали 4х4 автомобил на границата на възможностите му? Знаете ли какво да е влезеш в завой с ограничение 80 със 160? Страшно е, не е забавно! Затова спрете да гледате времената на пистите, а си помислете как ще ви е приятно да я карате вие тая кола във вашето ежедневие. Аз лично карам е36 и не мисля че е най-добрата кола или че е някакво кой знае какво инженерно постижение, но ми доставя много повече удоволствие да вляза в един завой с ограничение 80км/ч с 90 и да изляза от завоя с вратите с почти същата скорост, отколкото да вляза със 160 и да се моля да не недозавие ипрезата или евото, за да успея да се събера в завоя, защото не ми се умира млад
  • 56 M52B20

    0 0 Отговор
    Относно това дали е добре да се предлага М5 с двойно предаване:
    - от маркетингова и финансова гледна точка - ДА.
    - от гледна точка на традиции и класически добродетели на БМВ - една истиска М-кола трябва да е със задно предаване