Преминаването на Францискус ван Меел от quattro GmbH начело на M GmbH е на път да даде първите си резултати. На салона в Детройт шефът на спортното подразделение на BMW е потвърдил слуховете, че следващото поколение на суперседана M5 ще има четири задвижващи колела, съобщава Auto Express.
По думите на ван Меел новата генерация на култовата баварска бегачка ще бъде по-мощна и ще разполага с по-висок въртящ момент. Двойното предаване ще бъде настроено така, че да насочва повече тяга към задния мост, за да се избегне недозавиване.
Решението за радикална промяна в силовата архитектура на BMW M5 било взето заради постоянното увеличаване на мощността и положителния опит, натрупан с кросоувърите X5 M и X6 M. Все още не се знае дали двойното предаване ще влиза в серийното оборудване, или ще се предлага като екстра.
16 Януари, 2015 10:57, обновена 16 Януари, 2015 10:57 9 306 56
Двойно предаване за BMW M5
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 BMW
11:09 16.01.2015
2 4x4
11:22 16.01.2015
3 Никой
11:25 16.01.2015
4 БМВ
11:28 16.01.2015
5 logika
12:06 16.01.2015
6 Bravo
Коментиран от #7
12:18 16.01.2015
7 Никой
До коментар #6 от "Bravo":
Не е заради мощността. Виж Pagani Huayra има 720к.с. ама е със задно. Правят го за продажби. В момента 80% от новите БМВ-та, които се купуват са Xdrive. Същото ще се случи и в М сектора.Коментиран от #8, #10
12:29 16.01.2015
8 Bravo
До коментар #7 от "Никой":
Ясно. Ами в такъв случай след няколко години Ауди ще наваксат изоставането си. Поне аз съм останал с такова впечатление, че който иска 4х4, си взема quattro, а за тези които искат да изпитат удоволствие от шофирането, си вземат БМВ.хахаха ... малко прозвуча, сякаш правя реклама на БМВ, но не е така.
12:39 16.01.2015
9 Онзи
14:41 16.01.2015
10 Mercedes
До коментар #7 от "Никой":
Относно 4x4 за М версиите = ще е опция както е на Е 63 АМГ.Има вариант със задно има и 4x4, която ускорява по-добре :)
14:42 16.01.2015
11 Златин Славчев
16:51 16.01.2015
12 Име:
17:17 16.01.2015
13 John Gottin
Коментиран от #17
18:27 16.01.2015
14 Гост
Освен quattro обаче има и доста други добри 4х4 системи, като 4matic, 4х4 на Subaru и 4х4 при Rover-ите.
Коментиран от #15
19:29 16.01.2015
15 Име:
До коментар #14 от "Гост":
Изпусна 3 от най-добрите 4х4 системи - Attesa E-TS на Нисан, 4х4 на Митсубиши лансър и SH-AWD на Хонда... Говоря за системи с разпределяне на въртящия момент между преден-заден мост и ляво-дясно!Коментиран от #16
19:34 16.01.2015
16 Гост
До коментар #15 от "Име:":
Така е, но аз имах предвид разпространените системи, които са съпоставими с quattro като цена-качество.19:42 16.01.2015
17 Никой
До коментар #13 от "John Gottin":
" Хората са го казали - с цел намаляване на недозавиването." Хората с го казали, но се отнася за спрямо обикновеното 4х4. При задното недозавиването при добро каране е най-малко. И това което се опитвах да кажа е, нямам нищо против 4х4 БМВ-тата и колите като цяло, просто не и при М кола. Разбирам, че го правят главно заради конкуренцията, защото когато купувачите видят, че ускорява по-бавно до 100 от опонентите си със 4х4 те се отблъскват. Но истинския кеф при кола със задно са завоите, не ускорението.19:54 16.01.2015
18 Golf GTI
20:23 16.01.2015
19 Гост
Да не би 4х4 да не дозавива в завоите? Или с една М-ка със задно ще навъртите по-бърза обиколка от GT-R или Ламборджини които са 4х4? Та дори една Импреца или Лансер Ево ще направят смешна всяка М-ка със задно!
Който иска дрифт, да си кара старата 20 годишна 3-ка. Инженерите обаче имат друго мнение за съвременната визия на новата М5.
Коментиран от #22
20:49 16.01.2015
20 Golf GTI
21:46 16.01.2015
21 Golf GTI
21:47 16.01.2015
22 Име:
До коментар #19 от "Гост":
Зависи от много неща човек. Не можеш просто да срявняваш задно срещу двойно. Дори 1 модел със същия да сравняваш може да има една камара разлики: в настройки на окачване, гуми, мотор, спирачки и т.н. Но така обобщено:Задното е по-бързо на влизане в завоя, докато двойното е по-бързо на излизане от завои, заради повечето сцепление, тоест ускорява по-бързо след apex-a. 4х4 системите, които могат да разпределят въртящия момент ляво-дясно пък са най-бързи в дълги продължителни завои - например GTR, където прехвърлят мощността към външните колела спрямо завоя..... темата е безкрайна.
22:29 16.01.2015
23 onq s konq
Коментиран от #24
22:57 16.01.2015
24 Гост
До коментар #23 от "onq s konq":
Ти чети данните, защото явно разсъжденията не ти се отдават. Когато на един и същ модел 4х4 модификацията е по-бърза от тази със задното, няма какво да мъчиш клавиатурата си излишно.Коментиран от #30
23:14 16.01.2015
25 onq s konq
Коментиран от #26
23:22 16.01.2015
26 Гост
До коментар #25 от "onq s konq":
Това в 8-ми клас ли го научи? Енропията ти е нелечима. Най-добре е да някой ден се качиш поне в такси 4х4, защото явно с този капацитет няма как да си купиш такава кола.23:48 16.01.2015
27 дошо седемфъшкиев
23:58 16.01.2015
28 Гост
00:03 17.01.2015
29 Vasik Atanasova
03:21 17.01.2015
30 Монго
До коментар #24 от "Гост":
Май-има логика в думите на "оня с катъра" . 4Х4 има по-бърз старт заради по-доброто сцепление. Въпроса е кога ще изгуби това предимство /поради по-високото си тегло/ от същия автомобил само със задно. Специалистите да си кажат думата...Коментиран от #31, #32
08:48 17.01.2015
31 Гост
До коментар #30 от "Монго":
Напротив, по-високото тегло осигурява именно по-добро сцепление. Иначе за какво правят тези спойлери за увеличаване на натиска?Коментиран от #33, #44
09:50 17.01.2015
32 Радой Мянков
До коментар #30 от "Монго":
Това е първият му смислен пост като цяло! Абсолютно прав е. :)До коментар 31. Мога да гарантирам, че в завои, при сравняване на серийни автомобили със сходни параметри, по-голямото тегло играе лоша шега. Това означава по-голям инерционен момент и стремеж за запазване на "покоя" на тялото (в случая автомобила). Проста физика.
ПС: Под състояние на покой разбирай да запази момента си. Ако разделиш кривата, която колата описва на безброй много участъци, във всяка една точка има сила, която е тангенциална на кривата. Колкото по-голямо е теглото, респективно инерционният момент, толкова по-големи са тези сили.
10:54 17.01.2015
33 Радой Мянков
До коментар #31 от "Гост":
Още едно уточнение. Примерът ти със спойлерите е неточен. Те осигуряват едно физически несъществуващо тегло, което се променя в зависимост от скоростта. В завой неговата сила не влияе на инерционния момент на тялото. Векторите, с които се изобразява натиска от спойлера са абсолютно вертикални.Коментиран от #34, #41
11:05 17.01.2015
34 Гост
До коментар #33 от "Радой Мянков":
Напротив, спойлерите и дифузьорите имат една единствен задача - да осигурят по-голям натиск /тегло/, за да се подобри сцеплението!!!Коментиран от #36
11:37 17.01.2015
35 фермера
11:55 17.01.2015
36 Радой Мянков
До коментар #34 от "Гост":
Tи прочете ли ми поста или гледа между редовете? Не бъркай притискателна сила с тегло/маса.Коментиран от #38
13:16 17.01.2015
37 onq s konq
13:47 17.01.2015
38 Гост
До коментар #36 от "Радой Мянков":
Аре стига бе - викаш да не ги бъркам, а? Защо ли обаче и двете величини се измерват в килограми?Ама той и Нютон е един учен, какво ли разбира от тегло и гравитация.
Пък оня катър ще е добре първо да се научи да пише, и чак тогава да изявява някакви претенции за познания!
14:28 17.01.2015
39 Радой Мянков
Коментиран от #40, #42
16:40 17.01.2015
40 някой
До коментар #39 от "Радой Мянков":
Доживях да видя един коментар, който да е написан от някой, имащ някакви познания. А не, да чета всеки ден глупости и хълцания на този балкански народ, само като се каже магическата думичка "бмв".Но нали знаете: баварецУ е връо! Ама някой друг път...
17:10 17.01.2015
41 някой
До коментар #33 от "Радой Мянков":
Същото важи и за този пост - ако, разбира се, някой изобщо го осмисли, в което се съмнявам. А се съмнявам, защото съм българин и зная как разсъждава същият17:13 17.01.2015
42 Гост
До коментар #39 от "Радой Мянков":
Що за комплексарщина? Стига с този вектор - казах ти, че теглото и силата на притискане се измерва в килограми. А щом отричаш и Нютон с голословията си, ясно ми е колко си издържал изпита по физика!Още по-ясно ми е, че спориш, само заради самия спор. Като започнеш да осъзнават, че има и аеродинамика, тогава може и да ти се избистрят нещата. Вместо да се правиш на прочел всичко, те съветвам наистина да четеш, защото въздушното налягане не е сила насочена само надолу, а е във всички посоки и е около 1000 hPa. Освен това още през 17-ти век Ото фон Герике е изчислил, че силата на атмосферното налягане е 1 кг/кв. см - едно немалко тегло. С липсата на всякакви знания и конкретика няма впечатлиш никой освен ултрасите на марките.
Явно само с обиди си повдигаш самочувствието. Съжалявам те, защото поне правиш опити да разсъждаваш, но себичността и анонимността ти влияят зле!
18:09 17.01.2015
43 Радой Мянков
Спирам да споря с лесно ранимата ти душа, че да не ми се обидиш повече!
19:28 17.01.2015
44 Монго
До коментар #31 от "Гост":
"...Напротив, по-високото тегло осигурява именно по-добро сцепление..." Да разбирам ли, че ако един до друг се изправят танк и болид от Ф1 /дори на танка да е сложен идентичен двигател, като на болида/. То поради по-голямата си тежест /от там и сцепление/, танка ще откъца болида...Коментиран от #45, #46
20:43 17.01.2015
45 Име:
До коментар #44 от "Монго":
Примера ти е неуместен! Помисли за натиск върху единица площ! кг/см221:15 17.01.2015
46 Гост
До коментар #44 от "Монго":
Големи инженери се извъдихте тук! Направо се чудя как не са ви наели на работа в БМВ, вместо сегашните които правят 4х4 системи на М-серията?А това което си го написал е направо гениално сравнение! Въпреки финалния ти емотикон, ако се спазят условията които си поставил за сходен двигател на танка при еднакво съотношение тегло/мощност, се получава немислимото за теб - танкът ще ускорява по-бързо!!!
Ето ти пример за танк ускоряващ под 4 секунди с доста по-лошо съотношение тегло мощност от болид от Ф1, но ускоряващ за под 4 секунди: http://fshoke.com/2013/02/19/samyj-bystryj-tank-v-mire/
Изводът е, че преди да плеснеш нещо, е хубаво да се потрудиш и да провериш дали това, което ти се струва за правилно и логично, не може да се окаже напълно грешно!
21:30 17.01.2015
47 някой
Няма да чета, не мога да се напрягам с български разсъждения, ще обясня накратко и съвсем като за малоумни:
АБСОЛЮТЕН физически закон е, че колкото по-тежко е едно тяло, толкова по-голяма енергия отива за задвижването му, т.е. ускорение, както и за спиране, както и в завой, заради простичките центробежни сили. ЗАТОВА, на двутонните баварски варели, се слагат огромни двигатели, а те пак падат като кучета от всичко живо (факт.). Като първото, на всичко отгоре, е в геометрична прогресия, тоест: Ако една кола е 2000кг със 100 конски сили, а друга - 1000кг със 50 конски сили, не само са равни, а втората върви не 2 пъти, а три пъти повече.
Братя българи.
22:38 17.01.2015
48 някой
4 клас, по мое време.
22:42 17.01.2015
49
02:43 18.01.2015
50 onq s konq
03:46 18.01.2015
51 mediator37
Препоръчвам на всеки, който може да си го позволи, да си купи 4х4. Защото България се състои главно от завои, а Северна България от непочистен сняг и лед. Поради бедност пътищата ни са евтини и следват релефа, не са в права линия. Също поради бедност зимата са непочистени.
08:11 18.01.2015
52 Радой Мянков
Коментиран от #53
10:46 19.01.2015
53 Радой Мянков
До коментар #52 от "Радой Мянков":
Оспорва*10:46 19.01.2015
54 dhcp
02:00 20.01.2015
55 M52B20
14:31 27.01.2015
56 M52B20
- от маркетингова и финансова гледна точка - ДА.
- от гледна точка на традиции и класически добродетели на БМВ - една истиска М-кола трябва да е със задно предаване
14:35 27.01.2015