6 Февруари, 2015 12:45, обновена 7 Февруари, 2015 09:51 5 980 38

Новият Cayman GT4 показа зъби

  • porsche-
  • cayman-
  • gt4-
  • nurburgring-
  • порше-
  • кайман-
  • нюрбургринг

Новото Porsche Cayman GT4 е успяло да мине Северната дъга на "Нюрбургринг" за впечатляващо време. Часовникът е спрял на 7 минути и 40 секунди, което го вкарва доста напред в класацията. Това време е същото и при големия му брат 911 GT3 от 2011 година.

Това е първата по рода си модификация на Cayman и тя показва зъби. Мъникът е оборудван с двигател от 911 Carrera S, а той е обичайният боксер с обем от 3.8 литра и респектиращите 385 конски сили. С тези данни ускоряването от 0 до 100 отнема само 4,2 секунди и колата е способна да вдигне 295 километра в час. Скоростната кутия, с която ще се предлага Cayman GT4, ще бъде само и единствено шестстепенна ръчна. Porsche ще зарадват много от своите фенове с новата си играчка.

Колата заимства някои възли от 911 GT3 като предния мост, амортисьорите и кормилната уредба. Тук обаче завиване на задните колела, както при GT3, не е нужно и затова задният мост на колата е изцяло нова разработка. Благодарение на аеродинамичните детайли, които са добавени, притискателните сили са идентични с тези на GT3. Сухото тегло на GT4 е 1 340 килограма и е един от определящите фактори за динамиката на тази кола. Бърза справка показва, че Cayman GT4 оставя зад гърба си модели като Audi R8 V10, Pagani Zonda S и Ford GT.

 

Технически характеристики и разход на гориво за моделите на Porshe  ТУК


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 незнайко

    3 1 Отговор
    ( само и единствено шестстепенна ръчна ) Това е колата. Семпла и спретната.
  • 2 Shmeker

    1 0 Отговор
    Звучи като много истинско порше
  • 3 NSX

    0 2 Отговор
    Северната дъга ОК, а цялото трасе като мине бие ли Зонда и Ауди Р8?
  • 4 ярослав станчев

    1 1 Отговор
    Този назлобен дребосък ще остави замислени доста по-напомпани батки.
    Porsche

  • 5 tost

    2 0 Отговор
    Каквото и да пишете,колата е супер.90% от вас карат коли под 100 коня ,но иначе са големи експерти при „Супер колите“.Колко от вас могат да си позволят подобен автомобил,може би 0,001%?

    Коментиран от #16

  • 6 нсх

    1 0 Отговор
    NSX Хората са го написали черно на бяло- Новото Porsche Cayman GT4 е успяло да мине Северната дъга на "Нюрбургринг" за впечатляващо време. Часовникът е спрял на 7 минути и 40 секунди.Никъде не е споменато цялото трасе.

    Коментиран от #8

  • 7 Shmeker

    0 0 Отговор
    При това е атмосферка ако е с мотор от чиста карера, няма електронните джаджи на великите батки, няма дори и турбина. Вери трю машин!
  • 8 незнайко

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "нсх":

    А според теб за колко се минава цялото трасе? Това, че не е споменато не значи, че не е затворил обиколка. Точно около и по малки времена дават други екземпляри.
  • 9 Кобрата

    0 0 Отговор
    Страхотен автомобил!
  • 10 Име:

    1 0 Отговор
    Поршенцето е трепеч! Много добра идея на Порше да върнат интереса към каймана.
    А до по-долните мъдреци: "Северната дъга" е конфигурация на трасето, която е дълга към 20.8 или 20.4км (не си спомням) - цяла 1 затворена обиколка. Цялата писта, използвана за 24часовите състезания е включително и гп пистата и общо стават към 23км и нещо...

    Коментиран от #11, #18

  • 11 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Име:":

    Точно това трасе се ползва за сравняването на колите - NORDSCHLEIFE
    на немски

    Коментиран от #13

  • 12 Easy ryder

    0 0 Отговор
    Северната дъга е била 22,8 км Пълния курс е 28,265 км.Има и разни други конфигурации но тези са основните.През 70 те пистата е била по различна но след 1983 е реконструирана.Сега дългата е 25,947 а северната е 20,81км.Напоследък стана една от основните писти за сравняване на коли тъй като е доста близка до нормалните пътища.
    Поршето е интересно ако цената е прилична ще стане доста популярно.
  • 13 Име:

    0 2 Отговор

    До коментар #11 от "Shmeker":

    Да бе честно ли? Разкажи ми още за сравняването на колите.

    Коментиран от #14, #15

  • 14 Shmeker

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "Име:":

    Аз ли? Гледай там таблиците, дето ги цитираш през 5 мнения.

  • 15 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Име:":

  • 16 Алберт Пражски

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "tost":

    Веднага се сещам покрай твоите думи за един познат, който влиза със своето БМВ е46 316i в паркинг зоната с около 60 км/час и кара на зиг-заг. Друг познат г.золизец веднага заявява: "Ма, как уе, т'ва са 105 коня, уа!" :-)

    Да ти призная, като човек, каращ автомобил с над 200 коня, малко ми беше неудобно да се намеся!

    Коментиран от #17

  • 17 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Алберт Пражски":

    БМВ-то има уникално поведение и управление за толкова евтина кола, дори и 316. Така, че пак може да носи радост ако е наред колицата.
    Както се казва, то и великата бегачка NSX е с въртящ момент по-малко от на VW 1.9 ТДИ 115 коня, ама тва не й пречи да е легенда основно заради поведението и управлението.

    Коментиран от #20, #25, #29

  • 18 Въпроса отново

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Име:":

    Питам пак, на цялото трасе бие ли Audi R8 i Zonda?Ама отговора не ви отърва!

    Коментиран от #21

  • 19 NSX

    0 0 Отговор
    Ето бе пичове, четете и вярвате на преписвачите, които дори и да преписват не могат!!!Нисан ГТР дава 7м16.6с, ZONDA 6m47.5s.!НЕУКИ СТЕ СИ И ТАКИВА ЩЕ СИ ОСТАНЕТЕ!

    http://www.carthrottle.com/post/top-10-most-jaw-dropping-nurburgring-lap-times/

    Коментиран от #35

  • 20 Easy ryder

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Shmeker":

    Не отваряй пак тема за NSX .Това че бензинов атмосферен двигател има въртящ момент колкото на турбодизел не е важно.За двигателя първото нещо което е важно е мощност.
    А за поведението и управлението си прав много малко коли са с такива добри характеристики в това отношение дори днес.

    Коментиран от #22

  • 21 Easy ryder

    2 0 Отговор

    До коментар #18 от "Въпроса отново":

    20,600 m (67,600 ft) 7:44 Audi R8 V10
    20,600 m (67,600 ft) 7:24.44 Pagani Zonda F Clubsport

    Ето ти го отговора.Бие Р8 зондата е по бърза с 15 секунди.
    не знам защо питаш за тези точно коли.
    R8 никога не е била от най бързите на писта.

    Коментиран от #26

  • 22 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "Easy ryder":

    Напротив, и двете са важни. Въртящият момент е нещото, което дава на колата еластичност.

    Коментиран от #23

  • 23 Easy ryder

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Shmeker":

    Въртящият момент е част от характеристиката на един двигател.Но ако е толкова важен тракторите щяха да са най бързи на пистата защото имат в пъти по голям момент от болид на Формула1 въпреки че са с пъти по малка мощност.

    И да сравняваш турбодизел с атмосферен бензин е също толкова смешно.Дано сега разбра за какво става въпрос.

    Коментиран от #24, #28

  • 24 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Easy ryder":

    Напротив, много е важен и за бензиновите бегачки. Тракторите са с различни характеристики, но има и бензинови трактори, както има и дизелови спортни автомобили.

  • 25 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Shmeker":

    Пак ръсиш глупости наред. Евтина кола с наистина уникално поведение и шаси - в другата статия. 316-ката точно пък модел е46 е доста тежка ама какво да ти разправям ти знаеш най-много...
  • 26 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Easy ryder":

    " Бърза справка показва, че Cayman GT4 оставя зад гърба си модели като Audi R8 V10, Pagani Zonda S и Ford GT."
    Става дума по-горе в статията за Pagani Zonda S, не F.

    До Въпроса отново:
    Да това са времената за цялото трасе! Въпреки че тук може доста да се поспори с времената давани от Sport Auto.... както и да е по-добре да я отваряме тая тема. И като казваш R8, уточнявай се защото R8 V8 (с ауди мотора е далеч назааад) Добре че са Ламбо!

    Коментиран от #33

  • 27 Shmeker

    0 0 Отговор
    Не е лека, но не е и тежка. Остава си балансирана и прецизна като поведение и управление.
  • 28 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Easy ryder":

    Между другото точно моторите на VW/AUDI показват колко е важен въртящият момент. Да оставим ТДИ. Да поговорим за TSI/TFSI. Характеризират се с това, че максимумът на въртящия момент е в доста голям диапазон от обороти . При 3.0 440Nm 2500-5000 оборота, а и мощността е в много голям диапазон от обороти - 333 коня при 5500-7000 оборота. Страхотно еластичен мотор. Върви добре, с добър разход. Може да стане и за трактор, може да е за луксозна кола, може и за спортна.
  • 29 Алберт Пражски

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Shmeker":

    Доста директен волан, да, малък мотор, атмосферен, не особено мощен (1,9 л.), типично е46 316i. С нищо неправещ впечатление автомобил в днешно време.

    Затова и ми беше смешно - зиг-заг, демонстрации, простотии, изхвърляния, "ма, т'ва са цели!!! 105 коня, бря!". Излагация. А, ние останалите, каращи машини с над 200 коня, ами тези с v8 американски джипове - невероятен звук?! Какво ли се очаква да предприемем

    Виждам обаче, че правиш основна грешка - сравняваш турбиниран дизел с атмосферен бензин! Сравнението би следвало да е между два атмосферни или два турбинирани двигателя, които вероятно и ще са близки като характеристики.

    Коментиран от #30

  • 30 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "Алберт Пражски":

    Е, прав си. Турбо дизел и атмосферен бензин няма голяма логика да се сравняват, просто дадох пример на захласващите се по NSX, за който твърдя че моторът е слаб и ми се искаше да е по-як. Тогава щеше да е като този Кайман на пистата. За това и подхванах темата за NSX.

    Иначе 1.9 мотор си е с добър въртящ момент, като при двулитров мотор, не е като стария 1.6. За и не е особено тегав при нормалното каране, само при изпреварване в оборотите може да се усети някаква слабост.

    Коментиран от #31, #32

  • 31 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Shmeker":

    ... (1.9 бензин за БМВ 316 говоря)
  • 32 Easy ryder

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Shmeker":

    Шмекер и на мен ми се искаше NSX да е 500 коня но тогава такива са били ПРАВИЛАТА в Япония до 280 коня.

    Ако тази кола беше с мотор мощен колкот поршето щеше да е по бърза от него погледни и времето преди 20 години със слабия мотор и ще разбереш.
    Сега да ми говориш за турбо мотори като TFSI с директно впръскване колко им бил голям момента няма смисъл.
    казах ти го съвсем нормално.Двигател от Формула1 не е сголям момент но ще СМАЧКА МНОГО ТАКИВА С ПО ГОЛЯМ ОТ НЕГОВИЯ.
    хубаво е даимаш момент но по важно е да имаш мощност.
    Ето за това NSX с еднакъв момент като голфа е по бърза от него.

    Коментиран от #34

  • 33 Easy ryder

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Име:":

    Аз съм написал че е V10.И за зондата съм писал коя е всеки да си прави изводите.
  • 34 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Easy ryder":

    По принцип си прав. Формулата е за конски сили, въртящ момент не им трябва а и не катерят баири, нито са тежки, нито качват нещо повече от 1 човек. Освен това правилата на FIA определят какви да са двигателите и от там какви да са характеристиките им. Важи за всички.

    А сега ако човек си вземе NSX има доста варианти да го направи 700+ коня, естествено всичко става с много пари и труд.

    Иначе при другите спортяги трябва да ти се е набило на очи SUBARU WRX STI с 300 коня и въртящ момент от 422 Nm. Явно все пак имат значение тия нютонметри а? Кво ше кажеш?

    Коментиран от #37

  • 35 Пакман

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "NSX":

    Зонда S е едно, Зонда F е друго, а Зонда R e sъвсееем друго. Няма как да слагаш Каймана с последната, но пък с първата не е нещо толкова чудно че прави по- бърза обиколка
  • 36 Shmeker

    0 1 Отговор
    Зондите са си друг клас автомобили, според мен този Кайман е нещо като GTR-а, но далеч по-стойностен защото е по-"чиста" машина.
  • 37 Easy ryder

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Shmeker":

    А случайно да се сещаш че субаруто има турбина?Нещата са прости
    Мощността при ДВГ може да се изчисли по следната формула:

    N=M.n/9550, kW
    където: М – въртящ момент, n – обороти на двигателя; N – мощност при обороти n

    Според условията конструктора решава какво му трябва.Дали да постигне мощност чрез обороти или чрез въртящ момент.За да имаш по голям въртящ момент ти трябва по голям работен обем или свръх пълнене.Ако си ограничен в обема и нямаш право на свръхпълнене вдигаш оборотите.А какви баири ще катериш зависи от мощноста на двигателя и скоростната кутия.Чрез нея мощноста се трансформира или в оброти или в момент.
    Сега ако си говорим за подробности за кривата на мощност и въртящ момент ще откараме до утре но да се обобщава че Голф ще е толкова бърз като NSX защото бил със същия момент е несериозно.

    Коментиран от #38

  • 38 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "Easy ryder":

    Да но реално си му трябва въртящ момент. Не е пистак само тая кола.