Новото поколение на инголщадския суперкар дебютира дни преди автосалона в Женева със серия снимки и официална информация от пресслужбата на Audi. R-осмицата вече няма да се оборудва с осемцилиндров двигател, но за сметка на това ще се предлага в изцяло електрически вариант с автономен пробег от 450 км.
Технически подробности за модела изтекоха в медиите още преди седмица. Новото R8 дели платформа с Lamborghini Huracan. По-широко и ниско е от предшественика си, а габаритната дължина и междуосието са същите. Салонът на колата предлага 30 мм повече на широчина от сегашната генерация. Вместимостта на багажника също е нараснала, макар и само с 4 литра (до 104 л).
Новата R-осмица тежи 1 454 кг, разпределени в съотношение 48:52 в полза на задния мост. По-голяма част от компонентите на платформата са изработени от алуминий. От въглеродни нишки са направени трансмисионният тунел и щитът на моторния отсек. Суперколата притежава 40% по-висока устойчивост на усукване в сравнение с предшественика.
R8 запазва системата за двойно задвижване, която може да разпределя до 100% въртящия момент на всяка от осите, и получава окачване с електронно управление Magnetic Ride. Базовата версия вече ще се екипира с атмосферен 5.2-литров V10 с мощност 540 к.с. Същият мотор ще се монтира и на версията Plus, в която ще развива 610 коня. Трансмисията е само една - седемстепенен робот с два съединителя.
R8 Plus ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.2 секунди, до 200 - за 9.9, а максималната скорост е 330 км/ч. По-слабата версия с 540 к.с спринтира от място до 100 за 3.5 секунди, а ускорението спира при 323 км/ч.
От Audi все още не са разпространили снимки на електрическата модификация, която ще носи името e-tron. Тя ще се произвежда само по поръчка и ще може да изминава до 450 км с едно зареждане на батериите.
Немците твърдят, че новото електрическо R8 е двойно по-мощно от прототипа, базиран на предишното поколение на модела. Моторът вече генерира 340 кВт (462 к.с.) и 920 Нм. Новият e-tron ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.9 сек., а максималната скорост ще може да бъде ограничена на 210 или 250 км/ч.
Капацитетът на батериите е 92 кВтч, а пробегът с едно зареждане е увеличен с 235 км в сравнение с предшественика. Акумулаторите се зареждат напълно за по-малко от два часа.
Продажбите на новото Audi R8 започват през лятото. Базовата версия на суперколата ще струва €165 000, а цената на по-мощната версия Plus започва от €187 400.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 VAG
08:52 27.02.2015
2 некойси
Старото 8 цилиндрово Audi R8 с 4 цилиндровия Civic Type-R Mugen.
Открийте разликите :)
Коментиран от #4, #8
08:53 27.02.2015
3 Graf Von Popoff
09:00 27.02.2015
4 аз
До коментар #2 от "некойси":
И какво разбираме от този клип?НИкакво директно сравнение-0-100,100-0,драг и т.н.Ауди за сега нямат конкуренция от страна на Хонда в този клас,па май и в другите....Коментиран от #7
09:43 27.02.2015
5 ярослав станчев
09:56 27.02.2015
6 Кофти
10:48 27.02.2015
7 некойси
До коментар #4 от "аз":
На практика Хондата не би трябвало да си хване бройка, но до колкото се вижда от клипа R8-ицата я къса на правите отсечки.Ако сравним и ценово пропастта става още по-голяма.
Както беше лафа - the pursuit of function :)
10:51 27.02.2015
8 Shmeker
До коментар #2 от "некойси":
Много добра хондичка, наистина варианта да карам такава някой ден пред R8 е много по-вероятен...Обаче, само аз ли забелязвам, че хондата цепи почти всеки завой това видео, докато Р8 си седи в платното?!?! Това означава, че Р8 си е съвсем нормалното поведение и не се достига до лимита на колата. Докато хондата си излиза от платното.
Другото което трябва да се отбележи, че Р8 цепи въздуха първа, а хондата е в така наречения слипстрийм. Ако се пуснат поотделно за време на тая затворена отсечка ще стане ясно всичко.
И това все пак е на сух асфалт, при мокро, снежно, ледено нещата са в огромна полза на Р8
Коментиран от #11
12:47 27.02.2015
9 Пичага
12:47 27.02.2015
10
14:02 27.02.2015
11 некойси
До коментар #8 от "Shmeker":
При всякакви атмосверни условия няма как по тежка кола да има по-добро поведение в завои (разбирай на писта).Нашата планета се управлява от могъщи физични закони, които няма как да пренебрегнем.
Колкото и да ти се иска да вярваш че огромните и тежки комбита може едновременно да превозват щайги с буркани и да излезеш с тях на писта.
И все пак ето ти доказателство че 4 врат Civic Type-R от 2012-та с двулитров (K20) двигател държи на дистанция за доста дълго време далеч по-мощни коли на писта.
https://www.youtube.com/watch?v=ndaUTJUEzDg
Според мен не е трудно да се направи кола която върви бързо направо и да е скъпа. Американците също го владеят.
Коментиран от #13
14:26 27.02.2015
12 Кобрата
15:05 27.02.2015
13 Shmeker
До коментар #11 от "некойси":
Добре бе като си такъв физик пробвай - вземи Р8 на суха писта, покарай, после хондата. След това на сняг. И ще се УБЕДИШ сам колко ще е фрапантна разликата. То физика физика, ама тва не са свободно падащи ли движещи се предмети. Има и други физични закони при едно превозно средствоКоментиран от #17
16:04 27.02.2015
14 Владислав Димитров
Коментиран от #15
17:52 27.02.2015
15 Shmeker
До коментар #14 от "Владислав Димитров":
22:55 27.02.2015
16
06:46 28.02.2015
17 некойси
До коментар #13 от "Shmeker":
Непременно със следващия пей-чек ще взема една R8-мица за тест :)По-тежкото тяло ще се опитва да запазва треакторията си с по-голяма сила.
Вярно е има значение типа окачване гумите температурата и какви ли не фактори, ама неслучайно суперкарите с по няколко стотин коня тежат по тон.
Това обяснява и защо такива скоросмъртници от тръбна конструкция като Ариел Атом чупят рекорди наляво и надясно.
09:14 28.02.2015
18 НОВО
Коментиран от #20
09:59 28.02.2015
19 Бай Цвятко
Коментиран от #21
11:50 28.02.2015
20 Shmeker
До коментар #18 от "НОВО ":
Щом е с цели 40% по-добро на усукване значи не е фейслифт.Колкото до външния вид - стария и този ми харесват, не очаквах да е драстична разликата на външен вид. Колата си беше страхотна и преди. Особено на живо. Много красива
19:05 28.02.2015
21 ярослав станчев
До коментар #19 от "Бай Цвятко":
Е точно на Нюрбургринг миналата година Phoenix Racing с Audi R8 LMS Ultra спечелиха 24 часа на Нюрбургринг.И дадоха време за една обиколка 7:57,474 на 24,358 км. писта.Освен това Belgian Audi Club Team WRT с Audi R8 LMS Ultra спечели ГТ сериите на ФИА.Ама щом казваш,че Р8 не става за писта сигурно е така.
16:37 01.03.2015