26 Февруари, 2015 15:31, обновена 26 Февруари, 2015 15:36 4 923 21

Audi разкри новото R8 предпремиерно

  • audi-
  • r8-
  • e-tron-
  • женева 2015

Новото поколение на инголщадския суперкар дебютира дни преди автосалона в Женева със серия снимки и официална информация от пресслужбата на Audi. R-осмицата вече няма да се оборудва с осемцилиндров двигател, но за сметка на това ще се предлага в изцяло електрически вариант с автономен пробег от 450 км.

Технически подробности за модела изтекоха в медиите още преди седмица. Новото R8 дели платформа с Lamborghini Huracan. По-широко и ниско е от предшественика си, а габаритната дължина и междуосието са същите. Салонът на колата предлага 30 мм повече на широчина от сегашната генерация. Вместимостта на багажника също е нараснала, макар и само с 4 литра (до 104 л).



Новата R-осмица тежи 1 454 кг, разпределени в съотношение 48:52 в полза на задния мост. По-голяма част от компонентите на платформата са изработени от алуминий. От въглеродни нишки са направени трансмисионният тунел и щитът на моторния отсек. Суперколата притежава 40% по-висока устойчивост на усукване в сравнение с предшественика.



R8 запазва системата за двойно задвижване, която може да разпределя до 100% въртящия момент на всяка от осите, и получава окачване с електронно управление Magnetic Ride. Базовата версия вече ще се екипира с атмосферен 5.2-литров V10 с мощност 540 к.с. Същият мотор ще се монтира и на версията Plus, в която ще развива 610 коня. Трансмисията е само една - седемстепенен робот с два съединителя.



R8 Plus ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.2 секунди, до 200 - за 9.9, а максималната скорост е 330 км/ч. По-слабата версия с 540 к.с спринтира от място до 100 за 3.5 секунди, а ускорението спира при 323 км/ч.

От Audi все още не са разпространили снимки на електрическата модификация, която ще носи името e-tron. Тя ще се произвежда само по поръчка и ще може да изминава до 450 км с едно зареждане на батериите.



Немците твърдят, че новото електрическо R8 е двойно по-мощно от прототипа, базиран на предишното поколение на модела. Моторът вече генерира 340 кВт (462 к.с.) и 920 Нм. Новият e-tron ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.9 сек., а максималната скорост ще може да бъде ограничена на 210 или 250 км/ч.

Капацитетът на батериите е 92 кВтч, а пробегът с едно зареждане е увеличен с 235 км в сравнение с предшественика. Акумулаторите се зареждат напълно за по-малко от два часа.

Продажбите на новото Audi R8 започват през лятото. Базовата версия на суперколата ще струва €165 000, а цената на по-мощната версия Plus започва от €187 400.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 VAG

    0 0 Отговор
    Хубав ВАГ, Хубав ВАГ, Хубав ВАГ
  • 2 некойси

    0 0 Отговор
    Понеже знам че Шмекера няма да подминестатията ... https://www.youtube.com/watch?v=WpA0EHSdjm0
    Старото 8 цилиндрово Audi R8 с 4 цилиндровия Civic Type-R Mugen.
    Открийте разликите :)

    Коментиран от #4, #8

  • 3 Graf Von Popoff

    0 0 Отговор
    Само заради тези 104л на багажника няма да си го вземе , не за друго ама няма място за АГУ.
  • 4 аз

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "некойси":

    И какво разбираме от този клип?НИкакво директно сравнение-0-100,100-0,драг и т.н.Ауди за сега нямат конкуренция от страна на Хонда в този клас,па май и в другите....

    Коментиран от #7

  • 5 ярослав станчев

    0 0 Отговор
    Добре е.И червеното му отива.Със сигурност ще е успешно като предшественика си.
  • 6 Кофти

    0 0 Отговор
    Аз лично харесвам стария модел като дизайн повече от този. Някак си по плавни и хармонични форми има, докато това тук е с твърде "отсечени" форми. В профил ми прилича повече на ТТ, отколкорто на Р8. Отделно, като фен на Ламборгини съм разочарован от огромната прилика в задниците на Аудито и последното Ламбо, но те доколкото знам имат бая общи неща. Както и да е, това е моето лично мнение, но съм сигурен, че ще се купува много така или иначе.
  • 7 некойси

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "аз":

    На практика Хондата не би трябвало да си хване бройка, но до колкото се вижда от клипа R8-ицата я къса на правите отсечки.
    Ако сравним и ценово пропастта става още по-голяма.
    Както беше лафа - the pursuit of function :)
  • 8 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "некойси":

    Много добра хондичка, наистина варианта да карам такава някой ден пред R8 е много по-вероятен...

    Обаче, само аз ли забелязвам, че хондата цепи почти всеки завой това видео, докато Р8 си седи в платното?!?! Това означава, че Р8 си е съвсем нормалното поведение и не се достига до лимита на колата. Докато хондата си излиза от платното.
    Другото което трябва да се отбележи, че Р8 цепи въздуха първа, а хондата е в така наречения слипстрийм. Ако се пуснат поотделно за време на тая затворена отсечка ще стане ясно всичко.
    И това все пак е на сух асфалт, при мокро, снежно, ледено нещата са в огромна полза на Р8

    Коментиран от #11

  • 9 Пичага

    0 0 Отговор
    Ауди избухват със съвсем новия еднакъв външен вид от 5 години. :D
  • 10

    0 0 Отговор
    Ми то същото МА
  • 11 некойси

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Shmeker":

    При всякакви атмосверни условия няма как по тежка кола да има по-добро поведение в завои (разбирай на писта).
    Нашата планета се управлява от могъщи физични закони, които няма как да пренебрегнем.
    Колкото и да ти се иска да вярваш че огромните и тежки комбита може едновременно да превозват щайги с буркани и да излезеш с тях на писта.
    И все пак ето ти доказателство че 4 врат Civic Type-R от 2012-та с двулитров (K20) двигател държи на дистанция за доста дълго време далеч по-мощни коли на писта.
    https://www.youtube.com/watch?v=ndaUTJUEzDg
    Според мен не е трудно да се направи кола която върви бързо направо и да е скъпа. Американците също го владеят.

    Коментиран от #13

  • 12 Кобрата

    0 0 Отговор
    Бива си го Audi-то харесва ми
  • 13 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "некойси":

    Добре бе като си такъв физик пробвай - вземи Р8 на суха писта, покарай, после хондата. След това на сняг. И ще се УБЕДИШ сам колко ще е фрапантна разликата. То физика физика, ама тва не са свободно падащи ли движещи се предмети. Има и други физични закони при едно превозно средство

    Коментиран от #17

  • 14 Владислав Димитров

    1 0 Отговор
    Я вижте тия каскадьорчета http://www.youtube.com/watch?v=bxxvSZDd4EQ

    Коментиран от #15

  • 15 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Владислав Димитров":

  • 16

    0 0 Отговор
    Колата не е лоша, ама четирите пръстена и стоят като на свинче звънче.
  • 17 некойси

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Shmeker":

    Непременно със следващия пей-чек ще взема една R8-мица за тест :)
    По-тежкото тяло ще се опитва да запазва треакторията си с по-голяма сила.
    Вярно е има значение типа окачване гумите температурата и какви ли не фактори, ама неслучайно суперкарите с по няколко стотин коня тежат по тон.
    Това обяснява и защо такива скоросмъртници от тръбна конструкция като Ариел Атом чупят рекорди наляво и надясно.
  • 18 НОВО

    0 0 Отговор
    И кое му е новото ? За мен това си е старото Р8, фейслифтнато :/

    Коментиран от #20

  • 19 Бай Цвятко

    1 2 Отговор
    Audi продължава традицията на еднообразието.За други качества няма да говорим това не е кола за писта а по скоро за перчене.Това показват ясно резултатите на Нюрбургринг.

    Коментиран от #21

  • 20 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "НОВО ":

    Щом е с цели 40% по-добро на усукване значи не е фейслифт.

    Колкото до външния вид - стария и този ми харесват, не очаквах да е драстична разликата на външен вид. Колата си беше страхотна и преди. Особено на живо. Много красива
  • 21 ярослав станчев

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Бай Цвятко":

    Е точно на Нюрбургринг миналата година Phoenix Racing с Audi R8 LMS Ultra спечелиха 24 часа на Нюрбургринг.И дадоха време за една обиколка 7:57,474 на 24,358 км. писта.Освен това Belgian Audi Club Team WRT с Audi R8 LMS Ultra спечели ГТ сериите на ФИА.
    Ама щом казваш,че Р8 не става за писта сигурно е така.