Всичко започна с ранното BMW M1, което остана малко недооценено, но поведе нещо много значимо за автоиндустрията. Следващите ударе, които ехтят и до днес бяха от Porsche 959, Jaguar XJ220 и умопомрачителното Ferrari F40. Но това, което ни нокаутира бе McLaren F1, когато с неговия 6.1 литров V12 двигател успя да вдигне 386 километра в час.
На автоиндустрията и бяха нужни цели 12 години, за да надмине рекорда на F1 в лицето на Bugatti Veyron. Нека бъдем честни, на фона на дивашкия F1 показал зъби и нокти неведнъж, Veyron изглежда доста питомно, дори и във версията Super Sport, с която скоростния праг за сериен автомобил отиде на 431 км/ч.
Скоро от McLaren изкараха наследник на F1 означен като P1, който пак нанесе силен удар с нечовешкия си дизайн, нововъведения и технически характеристики. Вече в хибридната ера, P1 попада в много по-конкурентна среда с LaFerrari и Porsche 918. Сега те пускат и състезателната версия P1 GTR, която ще направи премиерата си в Женева идната седмица.
Мощността му ще е около 1000 конски сили посредством 3,8 литровия V8 би турбо двигател с 800 конски сили и системата IPAS, която добавя мощност от още 200 конски сили. Като състезателна машина теглото и е намалено с 50 килограма от стандартното. Бъдещите собственици ще влязат в програма подобна на Ferrari, и ще имат първия шанс да покарат машините си на Circuit de Catalunya в Испания.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Shmeker
11:43 28.02.2015
2 копеле
12:40 28.02.2015
3 330i
Коментиран от #4
18:09 28.02.2015
4 Shmeker
До коментар #3 от "330i":
Аве не ги знам в Япония, ама Хонда имат заводи и централи по цял свят. Кво им пречи да правят коли 1000 коня в Америка или Англия не знам, а в Япония да си правят колкото си искат.15:40 01.03.2015
5 Shmeker
Коментиран от #8
15:54 01.03.2015
6 ярослав станчев
Коментиран от #7
16:48 01.03.2015
7 Shmeker
До коментар #6 от "ярослав станчев":
Е да ама Ф1 имаше БМВ мотор. Тоя е няква измишльотина16:49 01.03.2015
8 330i
До коментар #5 от "Shmeker":
Стария мотор на макларъна Ф1 си е на БМВ, може би нямат права, а може би сега го няма Мъри за да иска атмосферен, времената сега са други, двигател без турбо си е загуба на материал, и под турбо разбирай поне две турбини, а иначе относно ресурс ... "стария" двигател е недостижим и относно разход/мощност за атмосферен дори и сега ... след ~25 !!!!! години по-късно.... те това е БМВ02:01 03.03.2015
9 роман ценов
11:18 03.03.2015