Имало едно време, през далечната 1966-та, автомобил, който бил предназначен за широк кръг от потенциални клиенти, бил здрав, надежден, но с доста неприветлива осанка. С течение на времето нещата се променяли, за да се стигне до днес, когато на нашия пазар вече е факт обновеният вариант на последното поколение Corolla. Този автомобил изглежда далеч по-красив от многобройните си предшественици, но също така е запазил надеждността и здравината си. Темата ни в този брой засяга именно новата Toyota Corolla и по-точно версията след нейния рестайлинг. Модификацията на която ще акцентираме е с бензинов 1.4-литров VVT-i агрегат и ниво на оборудване Terra. Цялостните ни впечатления са повече положителни, отколкото негативни, но всичко по реда си. Започваме от външния вид.
Екстериор
Годината 2001 беляза промяна в историята на моделите Corolla. За първи път един модел, първоначално направен за световните потребители, се разработи изцяло за Европа (в своето девето поколение) и едва след това се адаптира за всички останали световни пазари. Сега са направени козметични промени, които още повече доусъваршенстват пропорциите на автомобила.
Ако погледнете отзад новата Corolla трудно ще намерите разлики с прекият и предшественик, но все пак задната част е с по-развит дизайн. “Муцуната” обаче е променена, като акцентът е паднал върху основните светлини. Те са с доста неправилна форма, като в долния си край вече са ефектно заоблени. Дизайнерите са намерили оптималното съчетание между биоформи и “изсечени” линии. По този начин обликът на колата вече е далеч по-агресивен и динамичен - факт, който определено ще се хареса на младото поколение. Именно към него са насочени усилията на компанията. Иначе, външният вид на автомобила се характеризира с предимно заоблени форми, компактност и добра аеродинамика, като за втори път ще допадне на претенциозният европейски вкус.
Интериор
Салонът на обновената Corolla впечатлява с функционалност и информативност. В него не ще откриете никаъв лукс, но всичко си е на мястото. Седалките са твърди, което е типично за този клас автомобили, характеризират се с добра странична поддръжка, а регулировките им са достатъчно.
Уредите са доста информативни, благодарение на системата Optitron, и се виждат от всякакъв ъгъл, независимо от дневната светлина. Повечето инструменти са съсредоточени пред водача, като останалите са разположени на новата средна конзола. Един от оновните недостатъци на този автомобил си остава по-малкият обем на товарния отсек. Въпреки това, делимата задна седалка, равния под и голямятя пета врата са предпоставка за истински многофункционален автомобил от компактния клас. Интерес представлява и новото декоративно оформление, дело на европейския дизайнерски център на Toyota ED2. Все пак за опитното око на специалиста не убягват сравнително евтините пластмасови детайли.
Двигател и ходови характеристики
Основните подобрения са свързани с ходовата част и включват: нови цилиндрични пружини и амортисьори, въвеждане на иновационна настройка на окачването, използване на възвратни пружини отзад и значително по-директен сервоусилител на волана с подобрена обратна реакция. В резултат на тези иновации колата е стабилна, лесно се управлява, но возията е подчертано твърда. Именно последното се явява минус по отношение на ходовите характеристики на обновената Corolla. Спирачките са отлични, благодарение на наличието на ABS и EBD.
Моторът 1.4 VVT-i отговаря на изискванията на стандарта EURO IV за вредни емисии, без за това да се отразява на икономичността или въртящият момент.
Въпреки 97-те конски сили обаче доускорението на автомобила е слабо. За това за препоръчване са по-мощните двигатели, които съвсем не са малко в предлаганата гама на новата Corolla. Друг недостатък на най-малкия мотор са малко по-силните вибрации на празен ход. Иначе двигателят е изключително безшумен и ще допадне на неагресивно настроените шофьори.
Цена
Парите, необходими за обновената Corolla не са нито повече, нито по-малко от средното за класа. За тях обаче получаватe надежден автомобил, характеризиращ се с издръжливост, интересен дизайн, но недотам луксозен салон или иначе казано японски дух в европейско тяло.
Toyota Corolla 1.4 VVT-i Terra
|
Плюсове
|
1. Обновеният вариант изглежда далеч по-красив от многобройните си предшественици, но също така е запазил надеждността и здравината си. 2. Интерес представлява и новото декоративно интериорно оформление, дело на европейския дизайнерски център ED2. 3. Що се касае до стабилност и сигурност в управлението, новата Corolla е просто перфектна. 4. Пасивната и активна безопасност на автомобила са на познатото за марката високо ниво. |
Минуси
|
1. Недостатък на най-малкия мотор са малко по-силните вибрации на празен ход. 2. Въпреки 97-те конски сили доускорението на автомобила е слабо. 3. Иначе стабилната возия на обновената Toyota Corolla е изключително твърда. 4. Един от оновните недостатъци на този автомобил си остава по-малкият обем на товарния отсек. 5. За опитното око на специалиста не убягват сравнително евтините пластмасови детайли. |
Toyota Corolla 1.4 VVT-i Terra
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
четирицилиндров
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 398 куб. см.
|
Максимална мощност
|
71 Kw/97 к.с. при 6 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
130 Нм при 4 400 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
10.5: 1
|
Маса на единица мощност
|
11.6 кг/к.с. (15.8 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 180 1 710 1 475 |
Междуосие
|
2 600
|
Маса, кг
|
1 125
|
Допустимо натоварване, кг
|
470
|
Обем на багажника,л.
|
290 - 400
|
Вместимост на резервоара, л
|
55
|
Разход на гориво: |
8.4 л/100км
5.6 л/100км 6 .7 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
12.0
|
Максимална скорост
|
185 км/ч.
|
Гуми
|
175/70R14
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 28 868 |
Базово оборудване
|
Оборотомер, серво усилител на волана, регулируем в дълбочина и височина волан, кожени волан скоростен лост и ръчна спирачка, четири броя въздушни възглавници, регулиране на седалката на водача по височина, делима задна седалка, ABS+EBD, климатик, предни ел. стъкла, централно заключване с дистанционно управление, ел. отопляеми огледала, радио CD + четири високоговорителя, имобилайзер, брони в цвета на купето и др.
|
Допълнително оборудване
|
Лети джанти .................456
Ски държач ..................228 Паркинг асистент ........581 CD чейнджър ............1 063 Хладилна кутия ........1 105 |
Цените са за България с включени мита, такси, и ДДС
|
Toyota Corolla 1.4 VVT-i Terra
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
NISSAN ALMERA
|
|
Работен обем
|
1 498 см3
|
Мощност
|
103 кВт/140 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
136 Нм
при об/мин 4 000 |
Габарити, мм
|
4197/1706/1448
|
Ускорение
|
13.1 сек
|
Максимална скорост
|
177 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.6 л/100 км 5.5 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
25 328 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ASB
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатик
|
серийно
|
OPEL ASTRA
|
|
Работен обем
|
1 364 см3
|
Мощност
|
66 кВт/90 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
125 Нм
при об/мин 4 000 |
Габарити, мм
|
4249/1753/1460
|
Ускорение
|
13.7 сек
|
Максимална скорост
|
178 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.2 л/100 км 5.2 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: Elegance
|
26 697
|
ASB
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр.
|
серийно
|
Климатик
|
няма
|
VOLKSWAGEN GOLF
|
|
Работен обем
|
1 390 см3
|
Мощност
|
66 кВт/90 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
130 Нм
при об/мин 3 750 |
Габарити, мм
|
4204/1759/1485
|
Ускорение
|
12.9 сек
|
Максимална скорост
|
174 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.3 л/100 км 5.1 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: ST
|
29 105 лв.
|
ASB
|
серийно
|
Еърбег, 2 бр.
|
серийно
|
Климатик
|
няма
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА