6 Ноември, 2004 11:55 733 0

Универсални бойци

  • jaguar-
  • jaguar xjr-
  • maserati-
  • maserati quattroporte

По-претенциозните хора най-вероятно от доста време си мечтаят за автомобил, който да гарантира перфектната симбиоза между динамиката на спортно четириколесно и комфорта на уютните тузарски суперлуксозни лимузини. Добрата новина в този случай е, че на пазара вече се предлагат достатъчен брой такива возила, но закономерно на преден план застава въпросът кое от тях гарантира повече емоция на пътя. В този брой ще ви представим две от атрактивните предложения в този клас, като накратко ще ви запознаем със силните и слабите им страни, а кой ще бъде победител в дуела, зависи най-вече от собствените ви предпочитания.

Иначе и при двамата герои в настоящия материал - Jaguar XJR и Maserati Quattroporte, въпросът спортен автомобил или луксозна лимузина е излишен. И британецът и италианецът притежават талант да изпълняват ролята и на двете. Що се отнася до Maserati Quattroporte пък, то буквално привлича погледите с

атрактивния си дизайн

и респектиращото си излъчване. Едва ли обаче очаквате и по-малко срещу “солената” цена от 99 100 евро... Островният му конкурент по този показател може да се похвали с далеч по-малка сума, срещу която бихте се превърнали в негов собственик. Поданикът на кралицата се харчи срещу “скромните” 88 800 евро. За сметка на това пък британецът малко “издиша” в областта на външния дизайн.

Не че последният няма с какво да ви впечатли, но просто приликата между луксозното изпълнение XJR и останалите му далеч по-обикновени събратя е едва доловима. Подобно подценяване на един от най-важните елементи при автомобили от този сегмент определено не е в полза на аристократичната марка.

Като двигател под предния капак на апенинския му опонент се открива истинска находка. В ролята на такава се превъплъщава V-образен осемцилиндров агрегат, чийто работен обем е 4.0 литра. Последният е разработка на друга италианска легенда - Ferrari и гарантира мобилизирането на 400 к.с. Качествата си халата доказва по доста убедителен начин, тъй като натискът върху педала на газта за секунди отпраща стрелката на оборотомера към делението 4 000 и тежащото повече два тона четириколесно смело и с подчертана лекота се изстрелва напред. Както обаче знаете, всяко удоволствие съвсем не е безплатно и в случая с Maserati Quattroporte, тази макисма намира поредното си потвърждение. При високи скорости в съчетание с прекомерни амбиции от страна на водача италианският “боец” започва да харчи до 17.7 литра на гориво на 100 км. Но ако сте достатъчно заможен да си позволите подобен автомобил, последното едва ли е от голямо значение за вас.

По този показтел Jaguar XJR се доказва като далеч по-скромен, тъй като разходът му при солидни натоварвания остава с четири-пет литра по-малко, отколкото при италианската му алтернатива. За това донякъде спомага и далеч по-малкото му тегло. Британецът тежи едва 1 794 кг, което го прави по-лек с около 200 кг в сравнение с апенинския му конкурент. В интерес на истината обаче, това по никакъв начин не води до по-добри динамични показатели в полза на британския аристократ. Компресорният V-образен осемцилиндров агрегат реагира почти като драгстър-мотор и по тази причина Jaguar XJR ускорява доста по-бавно в сравнение с Maserati Quattroporte. Освен това, в пълен разрез с прословутото британско джентълменско поведение, XJR предизвиква и изключително силен шум при отделянето на отработените емисии, което подсказва, че създателите му малко са попрекалили с анотацията на способностите на двигателя и това по-скоро следва да се отчита като недостатък, при това дразнещ. При движение по магистрала обаче Jaguar XJR попада в свои води и взема превес на италианския си съперник. Въпреки подчертано спортното си окачване, той предлага изключителен комфорт на возията и е напълно гарантирано, че в салона удобството е на висота.

Автоматичната трансмисия също работи много уверено и гладко, бързо издърпва до шестата последна предавка, а при нужда от рязко допълнително ускорение, кикдаунът сработва за секунди, връщайки съвсем леко назад, максимум с една и по-рядко с две предавки.

При Maserati Quattroporte нещата изглеждат съвсем различно. Окачването е спортно в класическия смисъл, следователно и доста твърдо. По-големите неравности на пътя определено се чувстват в салона, но пък за сметка на това четириколесното ви се отплаща с истинска спортна емоция на пътя. Магистралите съвсем не са любимият специалитет на апенинеца, който се чувства изкушен по-скоро от изпълнените с остри завои пътища. Там спортното окачване си казва думата, тъй като въпреки висока скорост автомобилът запазва перфектна траектория на движение и доставя истинско удоволствие. Не би било пресилено да се каже дори, че при тези “упражнения” Maserati Quattroporte проявява сензационни за този клас динамика и стабилност. Спортното самочувствие на водача допълнително се подсилва от възможността за ръчно превключване на скоростите, посредством лостчетата, разположени на волана.

Излизайки от своята естествена среда - магистралите, Jaguar XJR не може да се похвали с кой знае какви преимущества. Въпреки много по-малкото си тегло в сравнение с Quat-troporte, той е по-муден в реакциите си и определено му отстъпва при динамичните показатели. Освен това при навлизане с висока скорост в завой, британецът реагира неубедително и не е изключена възможността да се наложи корекция в траекторията на движение.

Технически характеристики
 

Jaguar XJR
Maserati Quattroporte
Мощност
395 к.с.
165 к.с.
Ускорение
от 0 до 100 км/ч
5.8 сек.
9.1 сек.
Еластичност
няма данни
няма данни
Максимална скорост
250 км/ч
275 км/ч
Среден разход на гориво
8.9 л/100 км
11.8 л/100 км
Спирачен път
от 100 км/ч
40 м
40 м
Базова цена за страни от ЕС
88 800 евро
99 100 евро


Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА