ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Няма по-добро на пазара на електрически коли от Тесла. Години наред те трупат опит и продават серийни коли, а сега Ауди, които нямат сериен автомобил на ток, ще им станат конкурент?
Само реклама си правят, нищо реално достъпно за потребителя.
Тесла са с цял бизнес модел и огромно количество новаторски решения, а Ауди не можеха да си направят прототипа Р8 да изминава над 150км на ток след това изведнъж хоп и може вече 400км, как става и дали е реално никой не казва, защото никой все още не го е карал, макар че го показват от много години по изложенията.
Колега, относно Ауди си прав за пробега, но не можеш да отречеш, че и Тесла е доста прехвалена и има големи недостатъци, които никои не коментира, но са си факт:
1 - пробега и се стопява в пъти ако се кара на максимална газ по аутобан или е доста студено навън (климатът в Северна Европа/Русия)
2 - качеството на материалите не отговаря на свръхвисоката цена
3 - пропуски в ергономията и комфорта
4 - ужасно дългото време за зареждане на изтощените батерии
Не карам такава, има проведени доста тестове, които не са тайна за никой и там тези неща проличават.
P.S. - За тези пари има доста по-добри автомобили!
Е, ясно, но ти къде си видял в северна Европа и особенно в Русия аутобани, че да караш там с пълна газ, а и има ли смисъл ? Да, цената на Теслата не е малка, но за да оцениш качеството на материалите все пак трябва сам да я покараш малко или поне да поседиш вътре, аз така мисля. Същото се отнася и за пропуските в ергономиката и комфорта, докато сам не видеш с око и да пипнеш с ръка.. Аз също доста материали съм чел за дадения автомобил, някъде пишат едно (хубаво), някъле съвсем друго (лошо) и на кого да вярваш !?
Тази грозотийка няма как да конкурира Тесла. Извинявам се но този рендер е страшно недоразумение. По-грозна кола отдвана не бях виждал. Лични мнение , с което не ангажирам никого. Ако исат да конкурират Тесла, БМВ и Мерцедес, трябва много повече да се постараят.
За "материалите", които явно и двамата сме чели е така - едни я хвалят, други я плюят. Истината винаги е някъде по-средата. Предполагам, че колата е супер, но с известни забележки породени именно от електрическото и задвижване.
А относно Аудито описано в статията - не съм фен на марката, но не може да се отрече, че от към комфорт и качество на материалите, Ауди са доста напред, предполагам по-напред от Тесла.
Tesla model S simulator
Ето ви го симулатора на Тесла.Кара ли се със скорост 110-115 км/ч,включен климатик и по-големите гуми всичко приключва за около 360-370 км.А направиш ли грешката да свалиш джамовете,хоп още 15-20 км. по-малко.
Само рекламата им е голяма на електричките.
Рекламата е толкова голяма,че шефа на Кьонигсег от две години кара Тесла и казва ,че е по добра от БМВ М5.Когато Ауди предложат автомобил с доживотно безплатно зареждане и поддръжка близка до нула тогава ше си говорим за пробег и цени.А забравих,че след две години Тесла пуска собствена фабрика за батерии от второ поколение и пробега ше се удвои ,а зареждането ше падне под 15 минути.Поздрави за немските г.золизци!!!
Да не кажете ,че съм американофил,ето нещо европейско:QUANT F!!!
Мощност 1090 к.с.Ускорение до 100км/ч 2,8 с .Пробег с едно зареждане 800км.Презареждане до 100% под 10 минути.Максимална скорост над 350км/ч.РАЗХОД НА 100 КМ- 20 Киловатчаса/2 лева /
Не е за вярване но го има и се произвежда
За мен най-добрата електрокола е Тесла. Хубавото е че няма проблемите на конвекционалните автомобили. С удоволствие бих карал една Тесла ако имах възможност
"поддръжка близка до нула"
Оптимист.Само да не се бъгне нещо по електричката.Е тогава ще видиш колко е близо до нула,поддръжката.
За да е евтино притежанието и поддръжката на електрическа кола,трябва да станат масови,като колите с ДВГ.До тогава само богатите ще ги карат,а ние ще се облизваме.
Всяко МПС е така: има силни и слаби страни.
Всяко МПС си увеличава разхода ако се кара с пълна газ или на студен климат, или с големи гуми, или пък с отворени стъкла.
Разликата е там, че тук има една зарядна станция в София, а в САЩ има хиляди само в Калифорния.
Колата може и да е скъпа, но се предлага с доживотно безплатно зареждане на фирменните суперчарджъри.
Също е факт, че колата се продава с повече от 10% по-скъпо на вторичния пазар, понеже клиентите не желаят да чакат за нея.
Факт е,че акциите на компанията скочиха 7 пъти след пускането на Модел С. и произвеждат в пъти повече от плануваното.
Факт е,че никоя друга електрическа кола не буди такъв интерес сред клиентите и поражда нестихващо търсене вече няколко години.
Има и много други ел. коли, които не се търсят, защо ли?
Ние няма да може да ги стигнем в тяхното развитие. Елън Мъск беше казал: Когато менъжерите на други автомобилни компании инвестират всичко което имат(рискуват цялото си натрупано богатство) като залагат на това, че предлагат продукт, то тогава ще са равностойни с продуктите на Тесла.
Никоя друга компания не си предлага патентите безплатно, само за да работи за идеята и благото на индустрията, а не само за собст. си благо. Човекът е за пример, продукта му също. А аз съм сигурен, че в близките години няма да има кола, която да може да се доближи до Модел С.
до коментар №17
Ще ти изброя само част от нещата считани за "консумативи" от любимия ти ДВГ:масла,филтри,ремъци,ролки,антифриз,вериги,обтегачи,свещи,кабели,дюзи,радиатори,вентилатори,маркучи,водна помпа,маслена помпа,горивна помпа,катализатори,гърнета и т.н.Дори спирачките издържат 10 пъти повече,защото 90% от спирането става с електромотора,като същевременно зарежда акумулатора.В елекромотора единствената износваща се част са два лагера по 20 евро.Всичко останало от изброените липсва.Що се отнася до бъгването ,със сигурност ти е познато от любимият ти автомобил ,но е много малко вероятно при електромобил,поради спецификата на електрическите потоци която явно ти е непозната.Изобщо да сравняваш електромотор с ДВГ е все едно да сравняваш космически кораб с каруца,което е ясно на всеки технически грамотен човек
Да спомена че това не е утрешната технология а по-скоро днешна.
Идва да замени нещо което сме ползвали повече от 100 г и е достигнало всички възможни лимити и доказано води до проблеми и нежелани последствия.
По-скоро в близко бъдеще да се кара ППС с ДВГ ще се счита за екзотика и дали от сантименталност или по друга причина ще има хора които ще пордължават да го правят.
Съгласен съм с повечето от написаното.Тесла наистина удариха големите марки в земята.Никой не им оспорва успехите и реномето в производството на електрически коли,най-малко пък аз.
Само да те питам нещо ако може,защото виждам,че си много навътре в материята.Как се охлаждат електромоторите и батерията на Тесла модел С?Много ми е интересно,особено за батерията,защото си написал,че няма "консумативи". Доколкото съм попрочел,батерията на Тесла се охлажда с течност.Спирачките също би трябвало да имат някаква течност,която да ги задейства.Електромоторите се охлаждат с климатична инсталация,която работи с фреон или нещо подобно.Е тези течности и газове кой ги движи,за да достигнат до радиаторите и да се охлаждат?На самотек ли,как? Батерията и моторите на Тесла С не изискват поддръжка,ама поддържащата ги в изправност система изисква поддръжка.Няма как да е иначе.Хубаво е,че колата е модерна и технологична,обаче си има цена.
6efe,sipvaj qko gaz na amgto,brabus,lorinser,sowalkata i ma4kaj mujkata.Sega gazta padna pod 1 lev.Davaj gaz,ne boj se,misleneto go ostavi na drugite,na teb ne ti se otdava.
Не си ме разбрал,не казвам че Тесла са единствените,напротив.Щом фирма без практически никакъв опит и минимален капитал може да извади такава кола,представи си какво може производител с 50-100 години опит и мощности в цял свят.Проблема е ,че тези опитните не искат,защото свикнаха да ни доят като крави с горива и сервизно "обслужване"което струва двойно и тройно на автомобила.Ако в електромобилите се вложат една стотна от парите които са вложени в петролните,показателите им ще станат абсолютно несравними при многократно по голяма надежност.Относно охлаждането на моторите и акумулатора на Тесла ,да в момента още е течно ,но в бъдеще и това ще се промени.Справка- QUANT F.Моторите са директно в колелата,съответно охлаждането е пасивно въздушно,акумулатора представлява два резервоара със солена вода,евтино и вечно.Презареждането става за същото време ,за което се налива примерно нафта,като се източва разредения и се налива зареден електролит.Всички останали разходи които са известни на всеки шофьор през 10-15 х.км. липсват дори при най елементарните електромобили.За показатели като мощност/маса или крива на въртящия момент няма смисъл да говорим,защото ДВГ изглежда като работа на петокласник по "направи си сам"
Прав си.Наистина големите фирми не искат да се разделят с ДВГ все още.Има много за цоцане.И пускат хибриди,разни други новости,пускат по малко,на порции,за да могат от всяка новост поднесена на малки порцийки да извадят максимум печалба.
В този смисъл да споделя,снощи гледах филма "Верижна реакция",в който става дума точно за нов евтин и неизчерпаем източник на енергия.Та големите направиха всичко възможно тази енергия да не достигне до масовия потребител.Или както каза Морган Фрийман,един от главните герои,"Пускаме по малко на хората,не всичко,иначе цялата система ще рухне за един ден"
Та така,сигурно има някакви нови технологии,ама са скрити на сигурно място и Тесла е само за изпробване на новото.Докато не свърши нефта няма да има нищо ново.
Дано да грешим,ама надали.
Да,но има един проблем.След като превзеха IT индустрията,на американците им се ще да си върнат и автомобилната.В момента пазарната капитализация на БМВ и Мерседес общо е под 90 милиарда долара,когато Eпъл имат кеш по банкови сметки над 180 милиарда долара,а пазарната капитализация е над 430 милиарда.Гугъл са малко по назад и има още десетина.И макар ,че могат утре да купят европейците с парцалите,те разработват самоуправляващи се електромобили!!! Дали някой не им е подшушнал,че скоро ще има непреодолими за петролните закони .
Хубаво нещо е електромотора - колкото ток му подадеш, толкова коне прави - само охлаждане и оразмеряване иска! Кеф!
Започвам да се притеснявам дали не сбърках като скоро си купих бензинова кола. Малко като да си купиш фабрика на 8 Септември 1944 или да станеш член на БКП на 9 Ноември 1989 :D
A и как кади отзад като комина на тухларната деа и допотопните бутални ярмомелки!
Древните прединастични египтяни са знаели как да извличат енергия от електромагнитните полета на планетата, без да “цапат” каквото и да било. А ние, хай-тек голЕмата работа, се блъскаме като топче на флипер в собствената примитивност. Нищо, от това което правим, не е еко.
Разполагам с една книжка, "Въздушният океан", нещо като история на авиацията от времето на Икар, та до наши дни... Само че книжката е издадена през 1911 г. И там надлъж и нашир се обяснява, как самолетите никога няма да успеят да заместят балоните, а също каква утопия е хеликоптерът - за последния също се обяснява, че той никога не може да има практическо приложение. Пък ей на, какво стана...
Мда, някога и шефът на АйБиЕм бил казал, че на света няма да има пазар за повече от няколко компютъра (когато са били големи, колкото една стая и само цели държави са можели да си ги позволят)...
Говорело се е навремето, че преминаването на границата от 100км/ч ще предизвика непоправими увреждания на човешкото тяло...
Преди доста години такива малоумници в Париж били силно разтревожени какво ще става със свещолеенето?
Нали леко-полеко навлизало електричеството и града се електрифицирал. Та тогава една петиция стигнала до кмета з с настояването за вземане решение всяко семейство да има задължение колко кг свещи да потребява годишно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ДВГ
09:37 16.03.2015
2 Теслътъ
09:38 16.03.2015
3 гост
Само реклама си правят, нищо реално достъпно за потребителя.
Тесла са с цял бизнес модел и огромно количество новаторски решения, а Ауди не можеха да си направят прототипа Р8 да изминава над 150км на ток след това изведнъж хоп и може вече 400км, как става и дали е реално никой не казва, защото никой все още не го е карал, макар че го показват от много години по изложенията.
Коментиран от #4
09:51 16.03.2015
4 Audi
До коментар #3 от "гост":
Колега, относно Ауди си прав за пробега, но не можеш да отречеш, че и Тесла е доста прехвалена и има големи недостатъци, които никои не коментира, но са си факт:1 - пробега и се стопява в пъти ако се кара на максимална газ по аутобан или е доста студено навън (климатът в Северна Европа/Русия)
2 - качеството на материалите не отговаря на свръхвисоката цена
3 - пропуски в ергономията и комфорта
4 - ужасно дългото време за зареждане на изтощените батерии
Коментиран от #5, #18
09:54 16.03.2015
5 Турбото
До коментар #4 от "Audi":
А ти колега, от къде така добре си запознат с недостатаците на Теслата, може би караш такава ??Коментиран от #6
10:21 16.03.2015
6 Audi
До коментар #5 от "Турбото":
Не карам такава, има проведени доста тестове, които не са тайна за никой и там тези неща проличават.P.S. - За тези пари има доста по-добри автомобили!
Коментиран от #8
10:24 16.03.2015
7 Кофти
11:06 16.03.2015
8 Турбото
До коментар #6 от "Audi":
Е, ясно, но ти къде си видял в северна Европа и особенно в Русия аутобани, че да караш там с пълна газ, а и има ли смисъл ? Да, цената на Теслата не е малка, но за да оцениш качеството на материалите все пак трябва сам да я покараш малко или поне да поседиш вътре, аз така мисля. Същото се отнася и за пропуските в ергономиката и комфорта, докато сам не видеш с око и да пипнеш с ръка.. Аз също доста материали съм чел за дадения автомобил, някъде пишат едно (хубаво), някъле съвсем друго (лошо) и на кого да вярваш !?Коментиран от #10
11:09 16.03.2015
9 мм84
11:26 16.03.2015
10 Audi
До коментар #8 от "Турбото":
За "материалите", които явно и двамата сме чели е така - едни я хвалят, други я плюят. Истината винаги е някъде по-средата. Предполагам, че колата е супер, но с известни забележки породени именно от електрическото и задвижване.А относно Аудито описано в статията - не съм фен на марката, но не може да се отрече, че от към комфорт и качество на материалите, Ауди са доста напред, предполагам по-напред от Тесла.
11:27 16.03.2015
11 ярослав станчев
Ето ви го симулатора на Тесла.Кара ли се със скорост 110-115 км/ч,включен климатик и по-големите гуми всичко приключва за около 360-370 км.А направиш ли грешката да свалиш джамовете,хоп още 15-20 км. по-малко.
Само рекламата им е голяма на електричките.
Коментиран от #12, #22
13:34 16.03.2015
12 Audi
До коментар #11 от "ярослав станчев":
Именно и аз това визирах в предишните си коментари. Явно е хубава и модерна кола, но доста слабости има, които конвенционалните автомобили нямат.13:52 16.03.2015
13 алуди фен
Коментиран от #17
14:07 16.03.2015
14 алуди фен
Мощност 1090 к.с.Ускорение до 100км/ч 2,8 с .Пробег с едно зареждане 800км.Презареждане до 100% под 10 минути.Максимална скорост над 350км/ч.РАЗХОД НА 100 КМ- 20 Киловатчаса/2 лева /
Не е за вярване но го има и се произвежда
14:27 16.03.2015
15 Audi
Коментиран от #16
15:05 16.03.2015
16 Няма
До коментар #15 от "Audi":
Ееее скоро няма да имаш възможност и ще си караш наистина безпроблемните автомобили с конвенционални двигатели, моите съболезнования за което!!!15:23 16.03.2015
17 ярослав станчев
До коментар #13 от "алуди фен":
"поддръжка близка до нула"Оптимист.Само да не се бъгне нещо по електричката.Е тогава ще видиш колко е близо до нула,поддръжката.
За да е евтино притежанието и поддръжката на електрическа кола,трябва да станат масови,като колите с ДВГ.До тогава само богатите ще ги карат,а ние ще се облизваме.
Коментиран от #20
15:31 16.03.2015
18 гост
До коментар #4 от "Audi":
Всяко МПС е така: има силни и слаби страни.Всяко МПС си увеличава разхода ако се кара с пълна газ или на студен климат, или с големи гуми, или пък с отворени стъкла.
Разликата е там, че тук има една зарядна станция в София, а в САЩ има хиляди само в Калифорния.
Колата може и да е скъпа, но се предлага с доживотно безплатно зареждане на фирменните суперчарджъри.
Също е факт, че колата се продава с повече от 10% по-скъпо на вторичния пазар, понеже клиентите не желаят да чакат за нея.
Факт е,че акциите на компанията скочиха 7 пъти след пускането на Модел С. и произвеждат в пъти повече от плануваното.
Факт е,че никоя друга електрическа кола не буди такъв интерес сред клиентите и поражда нестихващо търсене вече няколко години.
Има и много други ел. коли, които не се търсят, защо ли?
Ние няма да може да ги стигнем в тяхното развитие. Елън Мъск беше казал: Когато менъжерите на други автомобилни компании инвестират всичко което имат(рискуват цялото си натрупано богатство) като залагат на това, че предлагат продукт, то тогава ще са равностойни с продуктите на Тесла.
Никоя друга компания не си предлага патентите безплатно, само за да работи за идеята и благото на индустрията, а не само за собст. си благо. Човекът е за пример, продукта му също. А аз съм сигурен, че в близките години няма да има кола, която да може да се доближи до Модел С.
15:48 16.03.2015
19 алуди фен
Ще ти изброя само част от нещата считани за "консумативи" от любимия ти ДВГ:масла,филтри,ремъци,ролки,антифриз,вериги,обтегачи,свещи,кабели,дюзи,радиатори,вентилатори,маркучи,водна помпа,маслена помпа,горивна помпа,катализатори,гърнета и т.н.Дори спирачките издържат 10 пъти повече,защото 90% от спирането става с електромотора,като същевременно зарежда акумулатора.В елекромотора единствената износваща се част са два лагера по 20 евро.Всичко останало от изброените липсва.Що се отнася до бъгването ,със сигурност ти е познато от любимият ти автомобил ,но е много малко вероятно при електромобил,поради спецификата на електрическите потоци която явно ти е непозната.Изобщо да сравняваш електромотор с ДВГ е все едно да сравняваш космически кораб с каруца,което е ясно на всеки технически грамотен човек
Коментиран от #21
16:34 16.03.2015
20 некойси
До коментар #17 от "ярослав станчев":
Да спомена че това не е утрешната технология а по-скоро днешна.Идва да замени нещо което сме ползвали повече от 100 г и е достигнало всички възможни лимити и доказано води до проблеми и нежелани последствия.
По-скоро в близко бъдеще да се кара ППС с ДВГ ще се счита за екзотика и дали от сантименталност или по друга причина ще има хора които ще пордължават да го правят.
18:22 16.03.2015
21 ярослав станчев
До коментар #19 от "алуди фен":
Съгласен съм с повечето от написаното.Тесла наистина удариха големите марки в земята.Никой не им оспорва успехите и реномето в производството на електрически коли,най-малко пък аз.Само да те питам нещо ако може,защото виждам,че си много навътре в материята.Как се охлаждат електромоторите и батерията на Тесла модел С?Много ми е интересно,особено за батерията,защото си написал,че няма "консумативи". Доколкото съм попрочел,батерията на Тесла се охлажда с течност.Спирачките също би трябвало да имат някаква течност,която да ги задейства.Електромоторите се охлаждат с климатична инсталация,която работи с фреон или нещо подобно.Е тези течности и газове кой ги движи,за да достигнат до радиаторите и да се охлаждат?На самотек ли,как? Батерията и моторите на Тесла С не изискват поддръжка,ама поддържащата ги в изправност система изисква поддръжка.Няма как да е иначе.Хубаво е,че колата е модерна и технологична,обаче си има цена.
18:29 16.03.2015
22 БРАБУС АМГ
До коментар #11 от "ярослав станчев":
ia Audi fen e pisal pak.Mercedes e marka s tradicii a ti samo na snimka se klasirash da gi gledashКоментиран от #27
18:40 16.03.2015
23 Златко Тигъра от Люлин
18:42 16.03.2015
24 BENZ
18:44 16.03.2015
25 ЗЛАТКО КАМОР
18:45 16.03.2015
26 Кабагьотлийски
18:50 16.03.2015
27 ярослав станчев
До коментар #22 от "БРАБУС АМГ":
6efe,sipvaj qko gaz na amgto,brabus,lorinser,sowalkata i ma4kaj mujkata.Sega gazta padna pod 1 lev.Davaj gaz,ne boj se,misleneto go ostavi na drugite,na teb ne ti se otdava.19:24 16.03.2015
28 алуди фен
Коментиран от #30
00:46 17.03.2015
29
05:18 17.03.2015
30 ярослав станчев
До коментар #28 от "алуди фен":
Прав си.Наистина големите фирми не искат да се разделят с ДВГ все още.Има много за цоцане.И пускат хибриди,разни други новости,пускат по малко,на порции,за да могат от всяка новост поднесена на малки порцийки да извадят максимум печалба.В този смисъл да споделя,снощи гледах филма "Верижна реакция",в който става дума точно за нов евтин и неизчерпаем източник на енергия.Та големите направиха всичко възможно тази енергия да не достигне до масовия потребител.Или както каза Морган Фрийман,един от главните герои,"Пускаме по малко на хората,не всичко,иначе цялата система ще рухне за един ден"
Та така,сигурно има някакви нови технологии,ама са скрити на сигурно място и Тесла е само за изпробване на новото.Докато не свърши нефта няма да има нищо ново.
Дано да грешим,ама надали.
11:12 17.03.2015
31 алуди фен
12:08 17.03.2015
32 ярослав станчев
12:26 17.03.2015
33 Роман Ценов
Коментиран от #37
16:00 17.03.2015
34 Deuche welle
22:04 17.03.2015
35 Вълнев
Започвам да се притеснявам дали не сбърках като скоро си купих бензинова кола. Малко като да си купиш фабрика на 8 Септември 1944 или да станеш член на БКП на 9 Ноември 1989 :D
A и как кади отзад като комина на тухларната деа и допотопните бутални ярмомелки!
20:22 19.03.2015
36 EVangelist
Разполагам с една книжка, "Въздушният океан", нещо като история на авиацията от времето на Икар, та до наши дни... Само че книжката е издадена през 1911 г. И там надлъж и нашир се обяснява, как самолетите никога няма да успеят да заместят балоните, а също каква утопия е хеликоптерът - за последния също се обяснява, че той никога не може да има практическо приложение. Пък ей на, какво стана...
Мда, някога и шефът на АйБиЕм бил казал, че на света няма да има пазар за повече от няколко компютъра (когато са били големи, колкото една стая и само цели държави са можели да си ги позволят)...
Говорело се е навремето, че преминаването на границата от 100км/ч ще предизвика непоправими увреждания на човешкото тяло...
Преди доста години такива малоумници в Париж били силно разтревожени какво ще става със свещолеенето?
Нали леко-полеко навлизало електричеството и града се електрифицирал. Та тогава една петиция стигнала до кмета з с настояването за вземане решение всяко семейство да има задължение колко кг свещи да потребява годишно.
Е...
20:30 19.03.2015
37 Кобрата
До коментар #33 от "Роман Ценов":
14:35 20.03.2015