Last news in Fakti

16 Март, 2015 09:29, обновена 17 Март, 2015 09:29 6 566 37

500 коня за електрическото Audi Q6

  • audi-
  • q6-
  • mlb-
  • tesla-
  • model x

Върховата версия на електрическия кросоувър Q6, скица на който наскоро публикуваха от Audi, ще разполага с най-малко 500 к.с. Информацията съобщава британското сп. Car, което се позовава на източник от немската компания.



Електромобилът, построен на второто поколение на Фолксвагеновата платформа MLB, ще бъде оборудван с модифицирана механика от суперколата R8 e-tron. Силовата установка ще включва два електромотора (за всяка от осите) и йон-литиеви батерии с капацитет 100 кВтч. Зарядът им ще стига за изминаването на 320 км.

Audi Q6 ще се предлага и в по-скромни версии и 300 и 400 к.с. Източникът на Car отбелязва, че основен конкурент на новия кросоувър ще бъде бъдещата Tesla Model X, която ще разполага с подобни показатели като мощност, въртящ момент и пробег с едно зареждане.

По предварителни данни продажбите на Q6 ще започнат през 2018 г. Прогнозните цени на новото електрическо Audi ще започват от около $90 000.

Технически характеристики и разход на гориво за всички съществуващи модели на Audi , вижте ТУК


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДВГ

    1 0 Отговор
    Хубаво ще е все пак да има версия с над 500 к.с. и само с ДВГ.
  • 2 Теслътъ

    2 0 Отговор
    Не съм фен на Ауди, но в случая винаги ще ги предпочета пред свръх прехваления американски автомобил, между другото пълен с доста недостатъци!
  • 3 гост

    0 0 Отговор
    Няма по-добро на пазара на електрически коли от Тесла. Години наред те трупат опит и продават серийни коли, а сега Ауди, които нямат сериен автомобил на ток, ще им станат конкурент?
    Само реклама си правят, нищо реално достъпно за потребителя.
    Тесла са с цял бизнес модел и огромно количество новаторски решения, а Ауди не можеха да си направят прототипа Р8 да изминава над 150км на ток след това изведнъж хоп и може вече 400км, как става и дали е реално никой не казва, защото никой все още не го е карал, макар че го показват от много години по изложенията.

    Коментиран от #4

  • 4 Audi

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Колега, относно Ауди си прав за пробега, но не можеш да отречеш, че и Тесла е доста прехвалена и има големи недостатъци, които никои не коментира, но са си факт:
    1 - пробега и се стопява в пъти ако се кара на максимална газ по аутобан или е доста студено навън (климатът в Северна Европа/Русия)
    2 - качеството на материалите не отговаря на свръхвисоката цена
    3 - пропуски в ергономията и комфорта
    4 - ужасно дългото време за зареждане на изтощените батерии

    Коментиран от #5, #18

  • 5 Турбото

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "Audi":

    А ти колега, от къде така добре си запознат с недостатаците на Теслата, може би караш такава ??

    Коментиран от #6

  • 6 Audi

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Турбото":

    Не карам такава, има проведени доста тестове, които не са тайна за никой и там тези неща проличават.
    P.S. - За тези пари има доста по-добри автомобили!

    Коментиран от #8

  • 7 Кофти

    0 0 Отговор
    Прилича на хлебарка
  • 8 Турбото

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Audi":

    Е, ясно, но ти къде си видял в северна Европа и особенно в Русия аутобани, че да караш там с пълна газ, а и има ли смисъл ? Да, цената на Теслата не е малка, но за да оцениш качеството на материалите все пак трябва сам да я покараш малко или поне да поседиш вътре, аз така мисля. Същото се отнася и за пропуските в ергономиката и комфорта, докато сам не видеш с око и да пипнеш с ръка.. Аз също доста материали съм чел за дадения автомобил, някъде пишат едно (хубаво), някъле съвсем друго (лошо) и на кого да вярваш !?

    Коментиран от #10

  • 9 мм84

    1 0 Отговор
    Тази грозотийка няма как да конкурира Тесла. Извинявам се но този рендер е страшно недоразумение. По-грозна кола отдвана не бях виждал. Лични мнение , с което не ангажирам никого. Ако исат да конкурират Тесла, БМВ и Мерцедес, трябва много повече да се постараят.
  • 10 Audi

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Турбото":

    За "материалите", които явно и двамата сме чели е така - едни я хвалят, други я плюят. Истината винаги е някъде по-средата. Предполагам, че колата е супер, но с известни забележки породени именно от електрическото и задвижване.
    А относно Аудито описано в статията - не съм фен на марката, но не може да се отрече, че от към комфорт и качество на материалите, Ауди са доста напред, предполагам по-напред от Тесла.
  • 11 ярослав станчев

    0 3 Отговор
    Tesla model S simulator
    Ето ви го симулатора на Тесла.Кара ли се със скорост 110-115 км/ч,включен климатик и по-големите гуми всичко приключва за около 360-370 км.А направиш ли грешката да свалиш джамовете,хоп още 15-20 км. по-малко.
    Само рекламата им е голяма на електричките.

    Коментиран от #12, #22

  • 12 Audi

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "ярослав станчев":

    Именно и аз това визирах в предишните си коментари. Явно е хубава и модерна кола, но доста слабости има, които конвенционалните автомобили нямат.
  • 13 алуди фен

    1 0 Отговор
    Рекламата е толкова голяма,че шефа на Кьонигсег от две години кара Тесла и казва ,че е по добра от БМВ М5.Когато Ауди предложат автомобил с доживотно безплатно зареждане и поддръжка близка до нула тогава ше си говорим за пробег и цени.А забравих,че след две години Тесла пуска собствена фабрика за батерии от второ поколение и пробега ше се удвои ,а зареждането ше падне под 15 минути.Поздрави за немските г.золизци!!!

    Коментиран от #17

  • 14 алуди фен

    0 0 Отговор
    Да не кажете ,че съм американофил,ето нещо европейско:QUANT F!!!
    Мощност 1090 к.с.Ускорение до 100км/ч 2,8 с .Пробег с едно зареждане 800км.Презареждане до 100% под 10 минути.Максимална скорост над 350км/ч.РАЗХОД НА 100 КМ- 20 Киловатчаса/2 лева /
    Не е за вярване но го има и се произвежда
  • 15 Audi

    0 0 Отговор
    За мен най-добрата електрокола е Тесла. Хубавото е че няма проблемите на конвекционалните автомобили. С удоволствие бих карал една Тесла ако имах възможност

    Коментиран от #16

  • 16 Няма

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Audi":

    Ееее скоро няма да имаш възможност и ще си караш наистина безпроблемните автомобили с конвенционални двигатели, моите съболезнования за което!!!
  • 17 ярослав станчев

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "алуди фен":

    "поддръжка близка до нула"
    Оптимист.Само да не се бъгне нещо по електричката.Е тогава ще видиш колко е близо до нула,поддръжката.
    За да е евтино притежанието и поддръжката на електрическа кола,трябва да станат масови,като колите с ДВГ.До тогава само богатите ще ги карат,а ние ще се облизваме.

    Коментиран от #20

  • 18 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Audi":

    Всяко МПС е така: има силни и слаби страни.
    Всяко МПС си увеличава разхода ако се кара с пълна газ или на студен климат, или с големи гуми, или пък с отворени стъкла.
    Разликата е там, че тук има една зарядна станция в София, а в САЩ има хиляди само в Калифорния.
    Колата може и да е скъпа, но се предлага с доживотно безплатно зареждане на фирменните суперчарджъри.
    Също е факт, че колата се продава с повече от 10% по-скъпо на вторичния пазар, понеже клиентите не желаят да чакат за нея.
    Факт е,че акциите на компанията скочиха 7 пъти след пускането на Модел С. и произвеждат в пъти повече от плануваното.
    Факт е,че никоя друга електрическа кола не буди такъв интерес сред клиентите и поражда нестихващо търсене вече няколко години.
    Има и много други ел. коли, които не се търсят, защо ли?
    Ние няма да може да ги стигнем в тяхното развитие. Елън Мъск беше казал: Когато менъжерите на други автомобилни компании инвестират всичко което имат(рискуват цялото си натрупано богатство) като залагат на това, че предлагат продукт, то тогава ще са равностойни с продуктите на Тесла.
    Никоя друга компания не си предлага патентите безплатно, само за да работи за идеята и благото на индустрията, а не само за собст. си благо. Човекът е за пример, продукта му също. А аз съм сигурен, че в близките години няма да има кола, която да може да се доближи до Модел С.
  • 19 алуди фен

    0 1 Отговор
    до коментар №17
    Ще ти изброя само част от нещата считани за "консумативи" от любимия ти ДВГ:масла,филтри,ремъци,ролки,антифриз,вериги,обтегачи,свещи,кабели,дюзи,радиатори,вентилатори,маркучи,водна помпа,маслена помпа,горивна помпа,катализатори,гърнета и т.н.Дори спирачките издържат 10 пъти повече,защото 90% от спирането става с електромотора,като същевременно зарежда акумулатора.В елекромотора единствената износваща се част са два лагера по 20 евро.Всичко останало от изброените липсва.Що се отнася до бъгването ,със сигурност ти е познато от любимият ти автомобил ,но е много малко вероятно при електромобил,поради спецификата на електрическите потоци която явно ти е непозната.Изобщо да сравняваш електромотор с ДВГ е все едно да сравняваш космически кораб с каруца,което е ясно на всеки технически грамотен човек

    Коментиран от #21

  • 20 некойси

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "ярослав станчев":

    Да спомена че това не е утрешната технология а по-скоро днешна.
    Идва да замени нещо което сме ползвали повече от 100 г и е достигнало всички възможни лимити и доказано води до проблеми и нежелани последствия.
    По-скоро в близко бъдеще да се кара ППС с ДВГ ще се счита за екзотика и дали от сантименталност или по друга причина ще има хора които ще пордължават да го правят.
  • 21 ярослав станчев

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "алуди фен":

    Съгласен съм с повечето от написаното.Тесла наистина удариха големите марки в земята.Никой не им оспорва успехите и реномето в производството на електрически коли,най-малко пък аз.
    Само да те питам нещо ако може,защото виждам,че си много навътре в материята.Как се охлаждат електромоторите и батерията на Тесла модел С?Много ми е интересно,особено за батерията,защото си написал,че няма "консумативи". Доколкото съм попрочел,батерията на Тесла се охлажда с течност.Спирачките също би трябвало да имат някаква течност,която да ги задейства.Електромоторите се охлаждат с климатична инсталация,която работи с фреон или нещо подобно.Е тези течности и газове кой ги движи,за да достигнат до радиаторите и да се охлаждат?На самотек ли,как? Батерията и моторите на Тесла С не изискват поддръжка,ама поддържащата ги в изправност система изисква поддръжка.Няма как да е иначе.Хубаво е,че колата е модерна и технологична,обаче си има цена.
  • 22 БРАБУС АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "ярослав станчев":

    ia Audi fen e pisal pak.Mercedes e marka s tradicii a ti samo na snimka se klasirash da gi gledash

    Коментиран от #27

  • 23 Златко Тигъра от Люлин

    0 1 Отговор
    shto Audi kakvo tolkova znachimo sa napravili?oshte se boriat s koroziata zavaliite.haha
  • 24 BENZ

    0 1 Отговор
    nikoga ne bih dal tolkova pari za kola i to Audi.
  • 25 ЗЛАТКО КАМОР

    0 1 Отговор
    dano ima Audi Q6 za da i se podigravameee
  • 26 Кабагьотлийски

    0 1 Отговор
    nama po dobro ot Mercedes.tova che ne si dovolen ot ochilarkata si e tvoi problem
  • 27 ярослав станчев

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "БРАБУС АМГ":

    6efe,sipvaj qko gaz na amgto,brabus,lorinser,sowalkata i ma4kaj mujkata.Sega gazta padna pod 1 lev.Davaj gaz,ne boj se,misleneto go ostavi na drugite,na teb ne ti se otdava.
  • 28 алуди фен

    1 0 Отговор
    Не си ме разбрал,не казвам че Тесла са единствените,напротив.Щом фирма без практически никакъв опит и минимален капитал може да извади такава кола,представи си какво може производител с 50-100 години опит и мощности в цял свят.Проблема е ,че тези опитните не искат,защото свикнаха да ни доят като крави с горива и сервизно "обслужване"което струва двойно и тройно на автомобила.Ако в електромобилите се вложат една стотна от парите които са вложени в петролните,показателите им ще станат абсолютно несравними при многократно по голяма надежност.Относно охлаждането на моторите и акумулатора на Тесла ,да в момента още е течно ,но в бъдеще и това ще се промени.Справка- QUANT F.Моторите са директно в колелата,съответно охлаждането е пасивно въздушно,акумулатора представлява два резервоара със солена вода,евтино и вечно.Презареждането става за същото време ,за което се налива примерно нафта,като се източва разредения и се налива зареден електролит.Всички останали разходи които са известни на всеки шофьор през 10-15 х.км. липсват дори при най елементарните електромобили.За показатели като мощност/маса или крива на въртящия момент няма смисъл да говорим,защото ДВГ изглежда като работа на петокласник по "направи си сам"

    Коментиран от #30

  • 29

    1 1 Отговор
    Конкурент на Тесла, слабо......
  • 30 ярослав станчев

    0 1 Отговор

    До коментар #28 от "алуди фен":

    Прав си.Наистина големите фирми не искат да се разделят с ДВГ все още.Има много за цоцане.И пускат хибриди,разни други новости,пускат по малко,на порции,за да могат от всяка новост поднесена на малки порцийки да извадят максимум печалба.
    В този смисъл да споделя,снощи гледах филма "Верижна реакция",в който става дума точно за нов евтин и неизчерпаем източник на енергия.Та големите направиха всичко възможно тази енергия да не достигне до масовия потребител.Или както каза Морган Фрийман,един от главните герои,"Пускаме по малко на хората,не всичко,иначе цялата система ще рухне за един ден"
    Та така,сигурно има някакви нови технологии,ама са скрити на сигурно място и Тесла е само за изпробване на новото.Докато не свърши нефта няма да има нищо ново.
    Дано да грешим,ама надали.
  • 31 алуди фен

    0 1 Отговор
    Да,но има един проблем.След като превзеха IT индустрията,на американците им се ще да си върнат и автомобилната.В момента пазарната капитализация на БМВ и Мерседес общо е под 90 милиарда долара,когато Eпъл имат кеш по банкови сметки над 180 милиарда долара,а пазарната капитализация е над 430 милиарда.Гугъл са малко по назад и има още десетина.И макар ,че могат утре да купят европейците с парцалите,те разработват самоуправляващи се електромобили!!! Дали някой не им е подшушнал,че скоро ще има непреодолими за петролните закони .
  • 32 ярослав станчев

    1 0 Отговор
    Кой знае какво се замисля.Можем само да чакаме и да се надяваме,че и до нас ще стигне нещо от баницата на големите.
  • 33 Роман Ценов

    1 1 Отговор
    това ауди е много по-хубаво от тесла

    Коментиран от #37

  • 34 Deuche welle

    1 1 Отговор
    И тия ли направиха такава грозотия бе? ХАХАХАХАХХАХАХАХАХАХХА
  • 35 Вълнев

    0 0 Отговор
    Хубаво нещо е електромотора - колкото ток му подадеш, толкова коне прави - само охлаждане и оразмеряване иска! Кеф!
    Започвам да се притеснявам дали не сбърках като скоро си купих бензинова кола. Малко като да си купиш фабрика на 8 Септември 1944 или да станеш член на БКП на 9 Ноември 1989 :D
    A и как кади отзад като комина на тухларната деа и допотопните бутални ярмомелки!
  • 36 EVangelist

    0 0 Отговор
    Древните прединастични египтяни са знаели как да извличат енергия от електромагнитните полета на планетата, без да “цапат” каквото и да било. А ние, хай-тек голЕмата работа, се блъскаме като топче на флипер в собствената примитивност. Нищо, от това което правим, не е еко.

    Разполагам с една книжка, "Въздушният океан", нещо като история на авиацията от времето на Икар, та до наши дни... Само че книжката е издадена през 1911 г. И там надлъж и нашир се обяснява, как самолетите никога няма да успеят да заместят балоните, а също каква утопия е хеликоптерът - за последния също се обяснява, че той никога не може да има практическо приложение. Пък ей на, какво стана...

    Мда, някога и шефът на АйБиЕм бил казал, че на света няма да има пазар за повече от няколко компютъра (когато са били големи, колкото една стая и само цели държави са можели да си ги позволят)...

    Говорело се е навремето, че преминаването на границата от 100км/ч ще предизвика непоправими увреждания на човешкото тяло...

    Преди доста години такива малоумници в Париж били силно разтревожени какво ще става със свещолеенето?
    Нали леко-полеко навлизало електричеството и града се електрифицирал. Та тогава една петиция стигнала до кмета з с настояването за вземане решение всяко семейство да има задължение колко кг свещи да потребява годишно.

    Е...
  • 37 Кобрата

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "Роман Ценов":

    безспорно е така!