Last news in Fakti

2 Октомври, 2004 08:55 5 718 11

MERCEDES W110

  • mercedes-
  • mercedes w-110-
  • mercedes-benz w110 200d

Сега отново ще стане дума за най-реномираната автомобилна марка. Може би ви е известно, че историята на тази компания започва през далечната 1901 година. Тогава фирмата Daimler-Motoren-Gesellschaft, основана през 1890 от Готлиб Даймлер, започва производство на нова серия автомобили. Колите са наречени Mercedes. 25 години по-късно фирмите Daimler и Benz се сливат. Така на пазара се появява нов автомобилен концерн, продукцията на който много скоро се превръща в синоним за перфектно качество.

По време на Втората световна война повечето от заводите на фирмата са разрушени. След много усилия, дейността на компанията е подновена през 1946 г. Първоначално се произвеждат само довоенни модели, но след време от конвейера пак започват да слизат нови конструкции, които много бързо се налагат на пазара.

През 1959 година е премиерата на Mercedes W-110 Колата е с много елегантно за онова време купе. Грешката на инженерите от фирмата е, че тези возила са изключително здрави, не дефектират и собствениците им не искат да ги заменят с по-нови модели. Екземплярът, който е тема на материала, е произведен през 1967 година и днес е на 37 "лазарника" - доста сериозна възраст, та било то и за Mercedes-Benz. Въпреки това "старецът" все още се държи. Визията му е прилична, а технически всички възли и агрегати са в пълна изправност.

Този хитов модел е оборудван с редови четирицилиндров дизелов агрегат. Обемът му е два литра, а мощността - 54 к.с. Интересното при него е, че коляновият вал лагерува на три основни лагера, като средният е аксиален, а останалите два - радиални. Мазането на мотора е централно с маслена помпа, а ангренажният механизъм е посредством верига. Уредът, отчитащ налягане на маслото е свързан директно към маслената магистрала, а филтърът за смазочната течност е несменяем. Скоростната кутия е механична четиристепенна, като лоста оригинално е разположен на кормилната колонка. Трансмисията е снабдена със секторна кутия и механично регулиращи се щанги. Окачването е пружинно, като отпред специален хебелен болт свързва двете вилки на всяко от колелата. Въртящият момент се предава посредство кардан и диференциал, който е шарнирно закачен с един болт за купето.

Едната полуоска е чупеща се и спрямо диференциала. Спирачната система е с вакумен усилител, двукръгова, като първият кръг обслужва предните дискови спирачки, а вторият - задните барабанни. Тези и още доста технически иновации превръщат W 110 в хит през 60-те години на миналия век.

Друг интересен щрих е купето. При W110 200D то е масивно, като се характеризира с овални форми и хромирани елементи. Нестандартното при него е, че предните пътепоказатели са дублирани и в горната част на калниците, а триъгълните странични стъкла се отварят чрез червячен механизъм. Интериорът е луксозен и впечатлява най-вече с габаритите си. Скоростомерът е странен за днешните разбирания, но придава особен колорит на салона. Той е вертикален, като около него са монтирани и останалите инструменти. Друго странно решение е липсата на аварийни светлини. Чистачките, пък се движат срещуположно една спрямо друга. Това хитово за времето си возило днес е същинска антика. По екстериора му има още какво да се прави, но Олег е с намерение "козметичната операция" да стане факт в най-скоро време.

Технически характеристики
Mercedes-Benz W110 200D (1967 г.)
Двигател
редови четирицилиндров дизел
Работен обем
2 000 см3
Мощност
54 к.с.
Скоростна кутия
механична, четиристепенна
Спирачки отпред/отзад
дискови/барабанни
Окачване
пружинно
Гуми
195/70/14


Радославъ СЛАВЧЕВЪ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мерц 190

    19 2 Отговор
    Мерцедеса си е мерцедес не случайно казват царя на пьтищата
  • 2 MB 190e 2.5 amg 16V

    6 1 Отговор
    Mercedes i vsi4ki ostanali !
  • 3 гхгххх

    9 1 Отговор
    няма такава кола като стария мерцедес-аз лично карам модел от 83-та година и мога да кажа, че е изпреврарил времето си с най-малко 30 години.
  • 4 250 td

    3 1 Отговор
    karam 250 td T modell 86 godina e ama ima o6te mn hlqb v nego :)))
  • 5 krismas

    3 8 Отговор
    po tupa kola ne bqx vijdall
  • 6 110

    5 0 Отговор
    karah tocho takyv 5 god.oshte go pazq,strashna kola
  • 7 Иван М,

    3 0 Отговор
    Изключителен автомобил в техническо отношение, колкото до дизайна той също е доста авангарден за времето си. Имал съм възможността да се кача в подобно кола. Тези коли са доста разпространени в Арабската лига. Дори на места в Африка могат да се намерят, въпреки че колата се използва по-скоро за представителни цели в Европа,Там се използват при изклютелни екстремни метеорологични условия, като говорим предимно за сух прах, който попада по почти цялата двигателна система и по ходовата част.
  • 8 audi mercedes i bmwfen

    1 4 Отговор
    6te povarna samo kato go gledam
  • 9 румен спасов

    4 0 Отговор
    похвално е когато някои отдели от залька си и с много труд успее да изкара такьв ветеран на пьтя защото само които го е правил знае за какьв труд и лишения от свободното си време е похарчил колегата
  • 10 VW&Mercedes

    2 1 Отговор
    Starite Mechoci sa veshni.Poklon pred injinerite suzdali tezi koli.
  • 11 240 тд

    1 0 Отговор
    Човече, ти си влюбен в колата си! Иначе не мога да си обясня; как все още сте на пътя/ в движение /! За подобна изява са необходими много лишения и здрави нерви, а това го има само при влюбените! Моите уважения; свалям ти шапка!/отчасти сме същите-1979 г./