1 Април, 2015 09:33 22 080 28

Фабрична газова уредба за Opel Corsa

  • opel-
  • corsa-
  • lpg-
  • ecoflex
Компанията Opel представи една нова модификация на хечбека Corsa, която се очаква да стане доста популярна и у нас. Става дума за версията Corsa 1.4 LPG ecoFLEX, която е снабдена с фабрична газова уредба. Съкращението LPG идва от Liquefied Petroleum Gas, което означава втечнен петролен газ или иначе казано пропан-бутан. Opel Corsa 1.4 LPG разполага с мощност от 90 к.с. както в режим на работа с LPG, така и с бензин и се предлага с петстепенна механична трансмисия.
 
Моделът се нуждае от едва 6.9 литра на 100 км в режим на алтернативно задвижване, а емисиите на CO2 от 113 г/км са с около 13% по-ниски от тези при задвижване с бензин. По-важното обаче е, че разходите за гориво са снижени с почти 50% в сравнение с тези при задвижване с бензин. Този огромен процент се дължи на значително по-ниската цена на пропан-бутана у нас. Още нещо любопитно е, че в дългосрочен план перспективите също изглеждат обещаващи, защото се очаква данъчните облекчения за алтернативните горива да бъдат удължени както на национално, така и на европейско ниво.
Друго значително предимство на новото поколение Corsa във вариант LPG е, че както всички останали LPG модели на Opel, тя се предлага с функционалност за задвижване с две горива от самия завод. Водачът може да превключва между режимите на работа на LPG и бензин просто с натискане на бутон. Новоразработеният контролен модул позволява още по-прецизно синхронизирано преминаване от един в друг режим. Това от своя страна осигурява и възможност за изминаване на 1 200 км без необходимост от спиране за зареждане.
 
Пробегът и разходът на гориво могат да бъдат следени отделно за LPG и бензин, а също и комбинирано на екрана на бордовия компютър. Монтажът на LPG резервоара в пространството за резервното колело е удобен както от гледна точка на багажното пространство, така и на безопасността. В резултат от това Opel Corsa LPG продължава да предлага място за петима пътници и до 1 120 литра багажно пространство, така както и останалите версии на Corsa. Базовата версия с три врати сега струва 22 415 лева, а тази с пет врати стартира от 23 000 лева с включен ДДС.

 

Технически характеристики и разход на гориво за всички Opel Corsa - ТУК


Поставете оценка:
Оценка 2 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Емил Велев

    6 0 Отговор
    Идеалната кола за БГ

    Коментиран от #3

  • 2 Горан

    4 0 Отговор
    "защото се очаква данъчните облекчения за алтернативните горива да бъдат удължени както на национално, така и на европейско ниво."
    Къде пък видяхте намаляване на данъците в България, като си на газ?
    И много важно, че изхърляла по-малко вредни емисии. Иначе поне е кадърно преведена статията :)
  • 3 Разход

    5 9 Отговор

    До коментар #1 от "Емил Велев":

    Относно разходната част - да, идеална е за тук. Относно автомобила - пълен ужас - калпава возия, бавен/муден, евтина пластмаса, теснотия - с една дума - НЕ СТАВА!!!!

    Коментиран от #14, #15, #20, #25

  • 4 Комета Брно

    4 0 Отговор
    Прав си, в България няма данъчни облекчения за алтернативни горива. В Чехия, където живея вече 15 години, ако си с газова уредба/на метан/етанол, задължително те освобождават от данък за колата. Икономията спрямо другите горива (ценова икономия) и тук е налице!

    Тъжно е в българската действителност, ама ...

    Коментиран от #10

  • 5 Мирослав

    0 2 Отговор
    "Къде пък видяхте намаляване на данъците в България, като си на газ?"
    Защо мислиш газта е толкова по-евтина от бензина? Защото за нея не се плаща акциз. Близо половината от стойността на бензина и дизела е акциз. Върху който плащаш и ДДС.

    Коментиран от #9

  • 6 незнайко

    1 6 Отговор
    ( По-важното обаче е, че разходите за гориво са снижени с почти 50% в сравнение с тези при задвижване с бензин. Този огромен процент се дължи на значително по-ниската цена на пропан-бутана у нас. ) Тези две изречения важат за всички автомобили. Каква икономия - никаква. Ако газовата бутилка се напълни с бензин обемно, ще измине повече от 1200 км. Просто празни приказки. Иначе добре изглежда.

    Коментиран от #7, #11

  • 7 Макаров

    5 0 Отговор

    До коментар #6 от "незнайко":

    Празна ти е кратуната. Хората искат да кажат, че като зареждаш тази корса (а и всички останали коли с АГУ) с газ от джоба ти излизат наполовина по-малко пари отколкото ако я караш на бензин. Плюсът тук е, че АГУ-то е фабрично.
  • 8 Костов

    4 0 Отговор
    Още Иван Костов обложи с акциз пропан-бутана. За един ден цената на колонките от 39 стотинки стана 79 стотинки. По-късно направиха същото и с втечнения природен газ (метан). Ако започнем да караме колите на вода, ще обложат и водата с акциз.
  • 9 Горан

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Мирослав":

    Миро, и аз като "Костов" мисля, че газ-та от колонката си е обложена с акциз.
  • 10 Горан

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "Комета Брно":

    Ами то е малко двустранно всичко. За предишния кош на газ плащах легално 22 лева на година данък, после стана 44. Та на това какво намаление? И с тия ниски данъци накъде? Заплата на служителите ли да платиш, тока ли?
    Но пък и от население, което се препитава със средно 400 - 500 лева на месец колко данъци да събереш за кола, която струва 1000 лева?
    Параграф 22 ли беше?
  • 11 mediator37

    0 3 Отговор

    До коментар #6 от "незнайко":

    Иптян не сте прав уа, другарю! Личи че си нямал кола на газ. Моята газова бутилка е 40 литра обем и се пълни до откат с 31 литра какво? - течност. Защото газта е в течно състояние и може да се чуе как се каламбичка и плиска. Така че с бензин да я напълниш същата бутилка (повече от 38 литра бензин не можеш събра) и като втори резервоар да я ползваш, да цопнеш вътре бензинова помпа, пак няма да изминеш повече километри . По простата причина, че на газ колата харчи по-малко литри.
    Ключовата дума, с която не си наясно е "ВТЕЧНЕН" газ.
    Анадънму ?
  • 12 някой

    0 4 Отговор
    Идеална е ако имаш прасе и успееш да го уредиш със шофьорска книжка, а това вероятно няма да е особен проблем.
  • 13 S Doichinov

    4 0 Отговор
    Идеална за градски условия.Тук в БГ определено ще се продава.
  • 14 Роман Ценов

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "Разход":

  • 15 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    6 1 Отговор

    До коментар #3 от "Разход":

    Тоз пък, това е Опел не неква шкода или сеат ! Автомобила си е екстра, като не си се качвал и не знаеш, па пусни си едно ревю малко да се по образоваш ! Аман от дървени философи !

    Коментиран от #21

  • 16 някой

    0 6 Отговор
    Идеална е ако имаш прасе и успееш да го уредиш със шофьорска книжка, а това вероятно няма да е особен проблем.
  • 17 Filip Dimitrov

    6 0 Отговор
    Супер е колата за града, с кеф бих я карал, а и 90 коня на това купе са си напълно достатъчни.

    Коментиран от #18

  • 18 танашиба танахака

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Filip Dimitrov":

    пожелавам ти да си я купиш
  • 19 Стоян Стоянов

    3 0 Отговор
    нямам лични наблюдения над тази Корса, но изглежда напълно подходящ автомобил за БГ: фабрична газова, икономичен, компактен и най-вече НОВ!
  • 20 BENZ

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "Разход":

  • 21 BENZ

    1 6 Отговор

    До коментар #15 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":

    opel sa gola vodica veche.Ford gi zadmina i premaza mnogo udavna.VW pak dane govorim.svetlinni godini pred opel.tolkova za evtiniacite.
  • 22 Спас

    2 0 Отговор
    Колата си е "ПУШКА"!!!! Карам вече такава. Дават 5 години гаранция, или 150 000км!!!!!!!!!! Поне половината стойност ще я изплатя за тия километри!!!! Вместо по 15лв/100км, давам 7лв./100км!!!................само в гаранцията съм 12 000 икономия!!!!! ДОВОЛЕН СЪМ!!! Минах вече 7000км. Движи си перфектно!!! Колекторите са специално проектирани за газ и монтирани в Германия!
  • 23 Спас

    3 0 Отговор
    Преминах 11 000км.. При скорост над 140км/ч разходът е 10л/100км. При скорост до 120км/ч-7,2л. Среден разход 7,3л./100км.. Зареждам на средна цена за газта 0,95лв.. Казано с други думи, често разходите ми са под 7лв/100км!!!! МНОГО СЪМ ДОВОЛЕН!!!:)

    Коментиран от #24

  • 24 СПАС

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "Спас":

    Публикувано във факти.бг: Преминах 26 000км.. При скорост над 140км/ч разходът е 9,8л/100км. При скорост до 120км/ч-7,0л. Среден разход 7,3л./100км.. Зареждам на средна цена за газта 0,95лв.. Казано с други думи, често разходите ми са под 7лв/100км!!!! МНОГО СЪМ ДОВОЛЕН!!!:)
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Спас

    1 0 Отговор
    Надхвърлих 40 000км. До сега нямам и лампичка сменена!!! Да не предизвикваме дявола!!!😂😂 Колата е пушка!!!

    Коментиран от #28

  • 28 Спас

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Спас":

    52 000км.!! ПУШКА!! ДА НЕ ПРЕДИЗВИКВАМ ДЯВОЛА, НО ВСЕ ОЩЕ НЕ СЪМ СМЕНЯЛ ЛАМПА!!!! ПРИ 3ЛВ.БЕНЗИН =25ЛВ/100КМ. АЗ, ПРОДЪЛЖАВАМ ДА КАРАМ 8ЛВ/100КМ.!!!! ДАЛАВЕРАТА Е ТРОЙНА!!!:))