Чехите от Skoda представиха състезателната версия на Fabia R5 отговаряща на стандартите на FIA. С нея ще бъде възможно участието на всички събития включващи се в този клас. Тя ще замести предшественика си Fabia Super 2000, който се оказа най-успешния състезателен модел за марката в нейната историята. Новата версия обаче няма да разполага с 2000 кубиков атмосферен двигател, а с 1600 кубиков турбо агрегат с ограничените за класа 300 конски сили.
Теглото на тази състезателна машина ще е малко над задължителните 1230 килограма. Задвижването естествено ще бъде и на двата моста, за разлика от оригиналния модел с предно задвижване. Предпазната клетка, широките калници, огромния заден спойлер и модифицираното окачване нямат нужда от отбелязване, защото са задължителни за доброто представяне. Скоростната кутия ще бъде секвенциална петстепенна контролирана от волана.
Преди да бъде одобрена от FIA на 8 април Fabia R5 премина серия от 15-месечни тестове и разработка, включващи 10 000 км пътни отсечки в страни, като Австрия, Италия, Германия, Франция и разбира се Чехия. Пилотите, които участваха в тестовете бяха чехът Ян Копецки, финландеца Есапека Лапи, англичанинът Фреди Лойкс и австриеца Раймунд Баумшлагер. Идеята е Fabia R5 да продължи славната и дълга 114 годишна състезателна история на производителя.
Подробна техническа информация за всички модели Skoda , ще намерите ТУК
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Турбото
11:15 11.04.2015
2 анти ауди фен
Колко прост требе да си да си купиш менте на ВАТ-ина.
А 8=малко А6= по-малко А4=още по-малко А3, маскирано като гоУф!
Как се връзват простите немци нИзнам!
00:43 12.04.2015