BMW разработва усилено трети модел от семейството i, който ще се бори за клиенти с калифорнийския хит Tesla Model S. Автомобилът ще представлява купе с четири врати и най-вероятно ще носи името i5.
Според източници от BMW новият хибрид ще бъде построен на базата на удължената пета серия. Изборът звучи логично, тъй като един от основните пазари на i5 ще бъде Китай, където седаните с дълго междуосие се ползват с огромна популярност.
Баварският конкурент на Tesla ще се задвижва от бензинов двигател с 218 к.с. и два електромотора за всяка от осите със 150 и 272 коня - съответно за предната и задната. Системната мощност ще достига около 640 к.с., което предполага доста сериозни динамични характеристики.
BMW i5 ще може да изминава до 125 км на ток. До скорост от 60 км/ч ще работят само електромоторите, а двигателят с вътрешно горене ще се включва при нужда от повече мощност. Това означава, че в градски условия баварският хибрид ще бъде практически безшумен.
Въпреки липсата на подробности не е трудно да се предположи, че i5 няма да бъде евтин. Според слуховете бензин-електрическата "петица" ще струва поне 100 000 евро, което е доста повече от Tesla Model S.
Техническа информация за всички модели на BMW , ще откриете ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Кирка
10:32 14.04.2015
2 любител
10:43 14.04.2015
3 гост
Тесла не е перфектна, но е с перфектен концепт и който казва, че е скъпа да се пробва да си купи такова "иновативно" БМВ.
Техните актив хибрид иновации никой не искаше да си ги купува и ги спряха, понеже горяха повече от бензиновите версии, а бяха много по-скъпи.
Тесла трябва сега само да пуснат компактен клас и ще променят автомобилостроенето завинаги.
11:49 14.04.2015
4 Гост
11:53 14.04.2015
5 mediator37
12:07 14.04.2015
6 Xterminatorable .
Коментиран от #10
13:05 14.04.2015
7 Гост
Коментиран от #9
13:16 14.04.2015
8 гост
13:18 14.04.2015
9 гост
До коментар #7 от "Гост":
Пак не си разбрал.БМВ иска да получи право моделите и да зареждат на суперчарджърите на Тесла,защото не иска да дава пари за свои,но за тях няма да важи безплатното зареждане за моделите на Тесла13:23 14.04.2015
10 гост
До коментар #6 от "Xterminatorable .":
Не се притеснявай,станциите са предвидени и даже половината места вече са купени.И ако още не си разбрал Тесла има ДОЖИВОТНО БЕЗПЛАТНО зареждане без ограничения.Когато любимите ти печки предложат подобно нещо,тогава плюй.А интересно като 15-16 годишен дали си отричал автомобилите затова ,че не ги караш.Коментиран от #11, #27
13:35 14.04.2015
11 Xterminatorable .
До коментар #10 от "гост":
Къде видя да плюя? Не ме поставяй под общ знаменател с теб. Вероятно само на снимки си виждал Тесла. То и магистрала черно море е планирана преди 20 години, като и живота на луната, ама засега е само план. До тогава и ти ще си зареждаш газчица/въглища/бензин и ще си благодарен, че ги има14:17 14.04.2015
12 гост
Коментиран от #13
14:36 14.04.2015
13 Гост
До коментар #12 от "гост":
Яко си се зомбирал пич.И аз вярвам в студения термоядрен синтез, но не вярвам, че ще доживея да стане масов източник на ток.
Истината е във водородните клетки, а не в тъпите ел. мотори, които са по-голяма отживелица от ДВГ!
Коментиран от #14, #15, #16
14:43 14.04.2015
14 гост
До коментар #13 от "Гост":
Пич,а какво задвижват водородните клетки!!! Май си пропуснал факта,че те са просто заместител на акумулатора в ЕЛЕКТРОМОБИЛИ.С допълнението ,че водорода за тях се произвежда също с ток,с който много по-лесно можеш да заредиш акумулатор,и то без загуби.15:03 14.04.2015
15 elterminator
До коментар #13 от "Гост":
Учените от компанията Laser Power Systems доказаха, че автомобилите, задвижвани от торий, могат да останат в движение за рекордно време без нужда от презареждане. По данни на изследователите каросерията на автомобила и задвижващите му части ще се износят много преди двигателят му да спре да функционира.
Химичният елемент торий е радиоактивен, като малки парченца от него могат да генерират лазерен лъч, който да нагорещи резервоар с вода и да го превърне в пара. Впоследствие изпаренията се насочват към турбина, която генерира енергия и задвижва колелата.
Торият е един от най-плътните материали на планетата. Съвсем малко количество от него може да произведе над 20 милиона пъти повече енергия от парче въглища със същия размер. Именно това го превръща в идеалния източник на енергия. За жалост обаче д-р Чарлс Стивънс, изпълнителен директор на Laser Power Systems, сподели пред Mashable, че двигателите с торий скоро няма да се появят по пътищата.
„Автомобилната индустрия е насочила вниманието си към разработката на икономични бензинови двигатели. Ще изминат десетилетия, преди агрегатите с торий да навлязат в ежедневието ни“, разказва Стивънс.
От компанията споделят още, че в момента вниманието им е насочено към развитието на технологията и имплементирането ѝ в други сектори на индустрията. Електрическият генератор с торий е с размерите на малка климатична система, но може да захрани цели ресторанти, хотели, офис сгради и дори малки градове, които са в местности без електричество. Стивънс споделя още, че скоро технологията може да намери приложение в захранването на индивидуални частни къщи и имения.
„Въпреки, че торият е радиоактивен, радиацията, която отделя, е много по-малка от тази, отделяна от рентгеновите скенери, и лесно може да бъде изолирана само с полагането на слой от алуминиево фолио“, споделя още Стивънс.
Ако искаш бъдеще ,чети!!!
15:09 14.04.2015
16 гост
До коментар #13 от "Гост":
А също забравих,да те зарадвам.Реактор за термоядрен синтез се строи във Франция от три години и се очаква да влезе в действие до две години.Не е студен ,но е без радиация,което е по важното.След като мине изпитателния период,Франция възнамерява до 15-20 години да подмени всичките си АЕЦ с такива.Така,че най-вероятно ще доживееш.15:23 14.04.2015
17 Валентин Петров
15:27 14.04.2015
18 жоро1
15:38 14.04.2015
19 коко
15:46 14.04.2015
20 да ама не
16:23 14.04.2015
21 гост
17:53 14.04.2015
22 ххх
18:10 14.04.2015
23 abv
18:23 14.04.2015
24 Japan
Много си зле човече да знаеш.В Пловдив сме виждали и пипали тесла има два бр.засега.Ти какво си мислиш,че хората които ще си купят тесла са някакви закърпеняци и състезатели ли?Ако трябва да отидеш във Врна а си в София се прави така:Пример Стартиране от София пристигане в Бургас,отсядане в 5звездно хотелче хапване къпане почивка с някоя скъпа кака,за една нощ.Докато се забавлява собственика колата му се зарежда.На сутринта,душ хапване и веселият собственик потегля за Варна,с заредената тесла изпразнени топки и усмихнат,че парите за гориво ги е дал за почивка.А ти мой човек ще стигнеш пръв до Варна с твоето нафтово БМВ,но с изтръпнали топки,поглед на зомби и олекотен портфейл заради нафта.
Коментиран от #25
20:22 14.04.2015
25 Xterminatorable .
До коментар #24 от "Japan":
Xaxaxaxaxa развесели ме. Завий се като спиш следващия път и освен някоя Тесла, вземи да пипнеш и някоя кака или някой сайт за fap fap, че като гледам май ти дава вече доста зор. Хубава приказка разказа, ама в 10-11 клас нямате много реална преценка за нещата въобще. Като цяло предпочитам да стигам до Варна за няколко часа, а не за два дена и да взимам хотел, защото колата ми няма възможност да стигне до там с едно зареждане. В случай, че искам да стигна с електромобил, за без пари и за два дена и да не съм "зомбиран" ще си взема спален вагон с БДЖ. Освен това, ако с 60-70 лева за гориво ти олеква портфейла значи си доста голям "закърпеняк" и никога няма да имаш Тесла, освен на .jpg формат. Така че прочети си пак глуповатия противоречив пост и ще разбереш кой е зле, "човече"П.С. пише се "със заредената", а не "с заредената" и една скъпа кака струва повече от нафтата за 1000 км
Коментиран от #28
20:46 14.04.2015
26 ккк
20:58 14.04.2015
27 tost
До коментар #10 от "гост":
Пич май не си добре на темата елекромобили.„„„„Тесла има ДОЖИВОТНО БЕЗПЛАТНО зареждане без ограничения““““
Само малко инфо:
„„„„Знаем и за данни от друго проучване в САЩ, където за един бърз заряд са склонни да плащат по $7.
В България
За нас (потребителите). Предвид българския пазар и възможности, смятаме, че на обществена бърза зарядна станция в България оптималната цена за 20 мин зареждане е 6-8 лв. Това е до три пъти повече отколкото да заредиш директно по цени на тока. Но е приемливо като горница, защото се равнява на около 2.5 л/100 км разход на ДВГ кола. Дори при 10 лв, например, се приближаваме "опасно" до разход от 4 литра гориво на 100 км като равностойност, което си е по силите на известен брой компактни дизелови коли...„„„
Някой беше казал,че няма безплатен обяд.
Коментиран от #29
21:23 14.04.2015
28 Japan
До коментар #25 от "Xterminatorable .":
До#25Наистина си много зле!!!Аз съм на 40г. Мен са ме завивали доста,и сега в момента си имам завивачка.Ти ако има какво да напишеш го напиши,а не да ми казваш как се пише.Усещам,че си или лапе или бачкатор на някои,и те тъпчат за без пари цял месец.Толкова си злобен,че те е яд на можещите около теб.Ще напиша пловдив с малка буква защото аз не работя за някого.-----------------та с колелото ли ли даде 60лв за софия -варна. Или каражжжжж на метан.може би с 70км.ч
Г-н учителю по Български език и правопис Миналата година ходих 3-пъти до Созопол от Пловдив с едната кола 120лв.бензин с другата кола 160лв.бензин и 180лв.бензин.Аз на газ не карам или пук трактор БМВ.Та кажи как правиш това София-Варна за 60кинта.Сигурно каражжжж зъддд някъф ТИР с 70км.
Коментиран от #33, #34
21:38 14.04.2015
29 гост
До коментар #27 от "tost":
Знам,че след купищата пари,които си оставил по бензиностанции ти е трудно да повярваш,но е факт,можеш да провериш директно в сайта.Говорим само за суперчаржърите и само за Тесла.Никакви обществени зарядни и никакви други марки.Безплатен обяд няма,но този е толкова евтин,че е включен в цената,демек приеми го като олинклузив.Коментиран от #30
22:38 14.04.2015
30 tost
До коментар #29 от "гост":
Преди 6 месеца си купих Аурис за 13 500 €(нов).На година давам около 1 500 €,за 10 г ще дам около 30 000€,може и по малко ако сложа газова уредба.А ти ще си купиш Тесла за 35 000€(може би след 3–4 год.)Така че след 10 г. аз ще имам 5 000€ в повече от теб,погледнах в интернет цените на Тесла втора употреба – започват от 80 000€ ;AUTOSCOUT“,това са цени за богаташи,а не за обикновени хора.Това е реалноста за в момента ,а не след 5 – 10 годиниКоментиран от #40
23:04 14.04.2015
31 не е лошо БМВто
Коментиран от #32
01:00 15.04.2015
32 не е лошо БМВто
До коментар #31 от "не е лошо БМВто ":
за да НЕ изгубят пазара-грешно съм го написал поправка и думата ПОНЯКОГА това от бързане сори ;D01:07 15.04.2015
33 Xterminatorable .
До коментар #28 от "Japan":
Пак ти казвам - завий се, а най-добре се скрий. "Ще напиша пловдив с малка буква защото аз не работя за някого" - с това единствено доказваш, че "Наистина си много зле!!!" Такива предприемачи като дето имат по 15 коли с лопата да ги ринеш по форумите, ама като бие звънеца и тичат да влизат в час. Всичко това, което пишеш си противоречи и най-добре описва теб самия. За мен не се безпокой как и какво карам, нека ми е зле. 70 лева нафта са 30 литра и нагоре, което за 460 км представлява разход около 6.5-7/100 с един умерен темп. Пък ти, човекът еколог-икономист, който иска да си купи Тесла за икономия, за да може да спести от горивo, за да има за хотел и кака, че иначе много се "зомбира", гориш по 70-80 литра бензин за 300 км. Трябва да си някакъв "състезател" (ама май по-скоро мечтател), или да си ходил до там със ЗИЛ или просто искаш да се похвалиш колко си заможен. A пък и си ходил 3 пъти от Пловдив до Созопол? 3 пъти отиде и не се върна нито един път? Или навръщане на стоп? Останаха ли за кака или му направи faptality... май се отплеснах, приготвяй бележника, че утре може да връщат класнитеП.С. в моите постове може да има ирония, но не и злоба, докато виж твоите са пълни с нападки и обиди... само по това си личи какъв човек си Сигурен съм, че ако застанеш срещу мен и половината от това, което си написал няма да можеш да ми кажеш в очите, просто защото това е типично за диванните командоси с миши сърца - да се репчат и да обиждат в
01:32 15.04.2015
34 Xterminatorable .
До коментар #28 от "Japan":
...във виртуалното пространство, затова смятам да заложа на старата златна поговорка, че по-умният отстъпва и спирам да водя тоя тъп, тотално безсмислен виртуален разговор с теб... Ти просто си нямаш идея на коя планета се намираш. Със здраве01:35 15.04.2015
35 mediator37
А по неразбраната тема за бавното зареждане, дайте да разсъждаваме. Няма такъв проблем, защото: Най-напред малко данни за незапознатите. Всички марки електромобили са постигнали заряд до 80% на батерията за 30 минути. Заряд до 100% - 6-8 часа. Така че на път ние не говорим за заряд до 100% на батерията, а за такъв до 80%- демек 30 минути.
Какво правим ние с ДВГ- колите ? Спираме на бензиностанция след 2-3 часа каране. Припомпваме гуми, докато се пълни с бензин колата. Дръпваме я настрани, влизаме, чакаме да платим. Отиваш да пикаеш и да си наплискаш лицето с вода. Ако си с жена, там, при тях тоалетната е 10 минути поне защото се изчакват. Сядаш после да изпиеш по едно кафе, купуваш сладоледи и сокове на пишлеметата, консумираш, отръскваш се и тръгваш. Ами това не е ли 20-30 минути. Е те това е времето за 80% заряд на батерията. Така че не се тръшкайте за това зареждане, дее.
07:45 15.04.2015
36 Jap
Драги съотечественици,не се карайте така озлобени,бъдете по- възпитани и дисциплинирани в изказванията си.Лесно е да обидиш някоко ,по-трудно е да си премълчиш-така правят възпитаните хора с добри обноски!
Бъдещето на ел.мобила тепърва започва,Нищо лошо няма в това-засега проблема е в източника и съхраняването на електричеството-тоест модерни генератори-като този с Торий,Ядрения синтез,но му иде времето ще има пробив съвсем скоро.Ще си отдъхнем от Фосилните печки-всяка технология(в случая-ДВГ) остарява и се заменя от по-модерна и ефективна -това показва историята!
Засега с тези батерии,не можем да минем без екстендер(ДВГ),иначе ще има висене на пътя!
08:44 15.04.2015
37 BMW
Коментиран от #39
12:19 15.04.2015
38 гост
12:23 15.04.2015
39 гост
До коментар #37 от "BMW":
Толкова сериозно се захванаха с i серията,че всичките и модели са с бензинов удължител на пробега.А производител дето не го интересуват продажбите няма,най-малкото защото акционерите ще изритат цялото управление,ако не знаеш.12:29 15.04.2015
40 гост
До коментар #30 от "tost":
И как точно ги сметна тия 30000 за 10г,като половината на това е само горивото,а останалото ще го дадеш за "консумативи" и "обсужване" дори когато е в гаранция.Или ти е първа кола,или смяташ да я държиш в гаража,иначе щеше да ти е ясно,че горивото и поддръжката струват два пъти повече от колата.Коментиран от #42
12:58 15.04.2015
41 хихи
17:09 15.04.2015
42 tost
До коментар #40 от "гост":
По промит мозък от „гост“ скоро не бях срещал.Ако имах 100 000$,първо ще си изплатя апартамента(който в момента струва толкова ) а след 20 год ще съм дал 200 000(100 000 за лихви)Вчера прочетох една стстия ,за един жирналист в САЩ ,който поради грешка на софтуера (показва че има още около 45 км автономия)остава на автострадата без грам ток и познай колко му е струвало зареждането.Хайде бъди здравКоментиран от #43
20:10 15.04.2015
43 гост
До коментар #42 от "tost":
От такъв като теб "промит мозък" си е направо комплимент,но това си е твой проблем.Не прочетох някой да ти иска 100000$,че и сега накуп.А случаи за останали без бензин,газ и нафта също колкото искаш.С тази разлика,че Теслата е била застрахована и пътната помощ безплатна,а за 10 и нагоре годишен автомобил обикновено се ходи с тубичка пеша по 5-10 км до следващата бензиностанция.И не знам що за мазохист трябва да си за да се тръшкаш за някакви печки,които ти смучат парите за да те тровят и теб и децата ти.Целия свят вече е признал,че електромобилите са бъдещето и ги налага със закони на държавно ниво,но ти знаеш повече.Да не си някое монтьорче,че са ти толкова мили ДВГ-тата.Коментиран от #44
23:54 15.04.2015
44 Гост
До коментар #43 от "гост":
Пич, наистина отиди на лекар, защото имаш сериозни проблеми с психиката!!!Като за начало е добре да престанеш да се опитваш винаги твоя пост да е последен, защото това е доста детски. Да не говорим, че така изпадаш в пълна мозъчна безтегловност, защото си изсмукваш някаква псевдофакти от пръстите! Кой ходи с туба 5-10 км за бензин - да сме 19-ти век, че да няма бензиностанции?
И кои са тези от целия свят, които са признали електромобилите - кои учени са го признали???
Що се отнася до екологичността на електромобилите, то е хубаво да знаеш колко отрови се използват за батериите, преди да пишеш лъжите си!!!
Коментиран от #45, #46
09:05 16.04.2015
45 гост
До коментар #44 от "Гост":
Пич,разбирам че поради липса на аргументи те избива на лекари,но не виждам защо пък твоите допотопни схващания трябва да са последни.Бензиностанции има но не на всеки километър,а по магистралата са на по 30-40 км.Относно признаването във всички развити държави има приети закони които освобождават електромобилите от всякакви мита,такси и данъци,във повечето от тях държавата поема до 30% от цената като субсидия,а в ЕС както ти написах във статията за компресорите има приет закон,че до 2025г 50% от новите коли трябва да са електромобили.Ако това според теб не е признаване и насърчаване,здраве му кажи.А глупостите за батериите,голямата употреба на ток и т.н. си ги запази за фенклуба на Лукойл.Ако погледнеш другите коментари,много бързо ще разбереш че повечето хора са на моето мнение и именно ти си в 19 век.02:16 17.04.2015
46 гост
До коментар #44 от "Гост":
Ето затова ДВГ-то отива в музея,по-конкретно:
Ако искаш още по конкретно,да направим бърза сметка за България.АЕЦ в момента има 2000 мегавата мощност,което прави 2000000 киловата на час,или годишно производство около 15360000000 киловата. При среден пробег 25000 км и среден разход от 20 киловата/100км,колкото е на Тесла се получава годишен разход от 5000 киловата.Тоест производството на АЕЦ е достатъчно за 3072000 електромобила,или повече отколкото в момента се движат в България.Тъй като имаме инсталирани мощности за над 12000 мегавата,а употребяваме по-малко от 3000,това с нищо няма да наруши баланса а пак ще бъдат половината от мощностите свободни,но ще елиминираме 50-60% от вноса на нефт,а ще вдигнем БВП,тоест приходите в бюджета.
14:52 17.04.2015
47 Japan
Момче,я виж първо ти какво си написа в началото и не ми се прави на умен.Точно пред теб, няма какво да се доказвам,ако даваш дупе това е друга бира.Никаде не съм писал,че ще си купя Тесла.Ти не си виждал тази кола на живо,и започна с глупавите си разсъждения.Колко км.каде ще е зареждаш,колко време и т.н.Писах ти,че съм на 40г.но ти явно си прекалено глупав за да го разбереш.Заначи ти идват малко изминатите километри с едно зареждане на теслата.Хайде ти тогава като се правиш на важен ми кажи.......След колко изминати километри,даден шофьор започва да изпитва умора,без дори да го усъзнава,защрашава собственият си живот и на другите участници в движението.Реякциите му стават забавени и т.н.Това че ти искаш да минаваш с твоето нафтово БМВ по 1000км.на един дъх без да починеш не те прави велик.Разбра ли ме какво искам да ти кажа.Като порастнеш ще разбереш.
ШОФИРАНЕТО Е МИСЛОВЕН ПРОЦЕС,КОЙТО ПРОТИЧА В МОЗЪКА.ОСТАНАЛОТО Е ДВИЖЕНИЕ ПО-ИНЕРЦИЯ.
00:24 18.04.2015