Хибридна версия на семейния хечбек 308 ще бъде една от основните атракции на щанда на Peugeot на салона в Шанхай, който отваря врати на 22 април. Автомобилът е базиран на спортната модификация 308 R, представена преди две години във Франкфурт, но разполага с доста по-внушителна мощност.
Под предния капак на 308 R HYbrid се крие 1.6-литров бензинов турбодвигател с 270 к.с. Подпомагат го два електромотора с по 115 коня всеки. Захранват ги йон-литиеви батерии с капацитет 3 кВтч, разположени под задната седалка. 50-литровият резервоар за бензин пък е монтиран над електромотора на задната ос. Скоростната кутия е автоматична, с шест предавки.
Напомпаният френски хибрид ускорява от място до 100 км/ч за четири секунди, а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч, което не е никак зле за автомобил с вредни емисии в рамките на 70 грама въглероден двуокис на километър.
308 R HYbrid предлага четири режима на движение. Първият - Hot Lap - е предвиден за максимално бързи обиколки на писта. Той мобилизира целия потенциал на трите мотора, които генерират сумарно 500 к.с. и 730 Нм.
Вторият режим носи името Track и е по-щадящ. В него работят само бензиновият двигател и задният електромотор, а предният се включва само при ускорение. Мощността и въртящият момент в този случай са съответно 400 к.с. и 530 Нм.
Най-неутрален за ежедневна употреба е третият режим, наречен Road. Ако бъде избран, хибридът се движи само на бензин, предният електромотор остава изключен, а задният се включва само при ускорение.
Разбира се, 308 R HYbrid може да се движи и само на ток. В режима ZEV работи само задният електромотор, а предният му помага в зависимост от усилието, с което водачът натиска педала на газта.
Батериите се зареждат или от рекуперация на спирачната енергия, или от предния електромотор, който може да работи като генератор. Капацитетът на акумулаторите може да се попълва и от битовата мрежа. Ако се използва специално зарядно, това става само за 45 минути.
От Peugeot не уточняват какви изменения са правили по шасито на 308-ицата. Известно е само, че колеята отпред и отзад е разширена с 80 мм. Освен това отпред са монтирани спирачни четирибутални апарати с 380-милиметрови вентилирани дискове отпред и 290-милиметрови отзад.
Хибридът е съхранил карбоновия аеродинамичен пакет на 308 R и двуцветната окраска. Променени са само формите на предната и задната броня, а на предния капак са се появили въздухозаборници.
Технически характеристики за стандартните Peugeot 308 - ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 1000
Коментиран от #2, #21
11:46 17.04.2015
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Монката
12:00 17.04.2015
4 Машина
12:09 17.04.2015
5 ВАЛКО
13:03 17.04.2015
6 Toko
13:27 17.04.2015
7 308
13:53 17.04.2015
8 гост
Коментиран от #10, #11
14:13 17.04.2015
9 Анонимен
14:19 17.04.2015
10 Стоян Стоянов
До коментар #8 от "гост":
и други интересни неща са вадили през годините от Пежо:http://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_907
Коментиран от #12
14:26 17.04.2015
11 Стоян Стоянов
До коментар #8 от "гост":
това "нещо" с тия 500 к.с. ще е интересно да се види14:31 17.04.2015
12 1313
До коментар #10 от "Стоян Стоянов":
10 години карам пежо 306 1.9 тди седан модел 1999 г следващата ми кола пак ще е пежо14:34 17.04.2015
13 румен гумен
САМО ГОЛФ 3 -- това е най якия автомобил
Коментиран от #23
14:49 17.04.2015
14 1313
15:07 17.04.2015
15 мечо
15:10 17.04.2015
16 Кобрата
15:16 17.04.2015
17 пежо
Коментиран от #38
16:40 17.04.2015
18 pejameja
17:05 17.04.2015
19 Гост
Ако цената е в разумните ценови листи,според Пежо,бих си я взел на изплащане,защото съм впечатлен от възможностите,които предлага!
17:37 17.04.2015
20 S Doichinov
18:17 17.04.2015
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Георг
VW изкараха R,Пежо изкарват R
какво да очакваме?
Коментиран от #31
22:01 17.04.2015
23 Мрази простаците
До коментар #13 от "румен гумен":
Едва ли "човека" написал този коментар някога е имал вкус към колите.Само един комплексар би направил такова малоумно заключение, че голфа - ръждивата 3-ка ,която е позор за VW груп била най якия автомобил :D
Как смееш да обиждаш собствениците на Пежо бе?
С какво право ?
Та ти дори не можеш да напишеш правилно думата "смотаняк", това доказва, че най-големия смотаняк си ти и освен това си и неграмотен.
Засрами се бе неграмотен.
Коментиран от #25
23:28 17.04.2015
24 ulcho
Коментиран от #33
23:35 17.04.2015
25 Румен гумен
До коментар #23 от "Мрази простаците":
Значи ето още един пишман разбирач на коли ----дето кара френски трошляк . Явно немаш пари за Голф 3 -- бедняк .Марката Пежо е само за гейове -то си е доказано ( по телевизора го даваха).
ГОЛФ 3 Е САМО ЗА ИСТИНСКИ МЪЖЕ ---тъй да знаеш !
Коментиран от #26, #29
00:00 18.04.2015
26 Монго
До коментар #25 от "Румен гумен":
"Марката Пежо е само за гейове..." имам Пежо и БМВ, даже и Сеат ама не ИбиСа /последното май е на ВАГ, нали/, какъв ли ще да ми е пола, дали не съм обратен. Сигурно съм "лесбиец" щот си падам по жени...08:19 18.04.2015
27 само селяните карат TOYOTA
08:41 18.04.2015
28 чичо
Коментиран от #30
10:39 18.04.2015
29 мрази простаците
До коментар #25 от "Румен гумен":
Може и да съм бедняк щом поддържам 3 коли .Да си беден не е порок, но виж простотията ,която лъха от теб явно си ти е по рождение.
10:46 18.04.2015
30 S Doichinov
До коментар #28 от "чичо":
Статията не е за премиум автомобили.Като няма какво друго да напишеш не пиши.11:14 18.04.2015
31 Име:
До коментар #22 от "Георг":
Когато Пежо искараха GTI тяхното беше много по-добро от на VW GTi - то. Та очакваме сега и R то на Peugeot също да е по-добро.11:51 18.04.2015
32 Румен гумен
Гейски марки коли на са за Българин---само як Голф 3 от Германия.
Коментиран от #35, #36
12:36 18.04.2015
33 румен гумен
До коментар #24 от "ulcho":
Не си праф колега -- ПИЖО е на километри зад немските автомобили.Всеки по-грамотен шифор го знае. - Затуй разбирам що ти не го знаеш.12:46 18.04.2015
34 Дани
Коментиран от #37
13:16 18.04.2015
35 мрази простаците
До коментар #32 от "Румен гумен":
Братчед, що не дойдеш да видиш 3-те ми бракми за "скрапу" и после ще си говорим а ?За "скрапу" най- вероятно вече е 25 годишния ти "ГОЛФУ"
То щото е много лесно да си седиш у вас и да си избиваш комплексиq чрез идиотските ти коментари.
14:12 18.04.2015
36 Монго
До коментар #32 от "Румен гумен":
Що си мислиш, че твойто мнение е меродавно? Позволи си да имаш няколко коли, тогава ръси щуротии. Ако искам да карам щуро, разполагам с БМВ /е, толкова ми са финансовите възможности/. Сеата ми е "дуракоустойчив", никога не ме е предавал, Пижо си го карам за кеф. Знам разликата между трите и не смея да бъда краен. Вярно е мечтая за БМВ 535,Ф10..., ама тате храни две деца и трябва да им осигури всичко /от апартаменти, до коли, включая и соц. и здр. осигуровки във фирмата ми/. Иначе ако бях единак, ник*ъФ проблем да си позволя кола за 100 000лв. Да ама не, казал Петко Бочаров...14:53 18.04.2015
37 ккк
До коментар #34 от "Дани":
Даскала ти по Български език трябва да го уволнят15:08 18.04.2015
38 amateur
До коментар #17 от "пежо":
Здравейте.Колега Пежо, един познат си купи ново 307 sw. На 15 000 или 17 000 км пробег му излезе от строя горивната помпа, та му я смениха с нова такава. Та питам се: ако не беше в гаранция колко 6 000 лв. щеше да плати за нея. На други автомобилни производители горивните помпи на дизеловите модели имат живот съизмерим с този на автомобила.
И по полека с шамарите по светофарите , защото аз пък имам една ръжда в калибър .30-06 springfield , ако разбира се нещо ти говори, та ще мине и през CLK-то, ML-а и 307-та наведнъж.
Тук не сме се събрали да избиваме комплекси и раздаваме шамари.
Ако имаш да кажеш нещо с претенции , че е достоверно - го направи културно и без заплахи. Заплашва и обижда само онзи, който вътрешно усеща , че е слаб. Силния излага тезата си без обиди и с факти, които са като закован на стената пирон-никой не дръзва да го махне. Затова е и приказката: когато фактите говорят и боговете мъляат!
По повод марката Пежо: преди 12-15 год. много исках да си взема 306 с 2.0 мотор/ около 126-136 к.с.-вече не помня/ с 5 врати, но не стана. Баща ми си купи същото само че с 1,4 л мотор. Та на цената на уж добрите менташки части на моето Audi баща ми си купуваше оригинални части за Пежото. не ми беше добре, но какво да се прави.
Имайте уважение към хората дали труда си за производството на която и да е марка автомобили!
лека.
Коментиран от #45
20:26 18.04.2015
39 Голфа
21:20 18.04.2015
40 Viktor
22:18 18.04.2015
41 Пацо
Коментиран от #42, #43
22:33 18.04.2015
42 Дедо Мацо
До коментар #41 от "Пацо":
Приятелче, ние другите също караме коли. Така че колата се познава по собственика - ако се поддържа ще е вярна, ако не се поддържа ще трепериш. Марката няма голямо значение стига собственика да не е мърляч. И аз съм имал и италиански, и немски, и френски автомобили и не съм съгласен с твоето мнение относно надеждността и авариите. Между другото форд не е немска кола.10:12 19.04.2015
43 мрази простаците
До коментар #41 от "Пацо":
Ако си мърляч и новата кола в твоите ръце след 1-2 години ще е морга.Много ми е чудно ,защо собствениците на немските автомобили постоянно плюят френските - може би от завист а може и от злоба.
Но най- вероятно това са хора, които никога не са поддържали френска кола и само робуват на хорските приказки и на некадърни майстори ,колко много се чупели и колко били ненадеждни.
Тези хора тайно си мечтаят тяхната кошара да се доближи поне малко до возията на френските автомобили, а не при всяка малка неравност и бабуна да усещат болки в таза и бъбреците.
Всеки си прави своя избор и всеки човек си има вкус затова марки и модели автомобили - бол.
Стига сте плюли по френското.
Карайте си немските машини и както се казва -"БЛАГОДАРИМ ВИ за икономията".
12:59 19.04.2015
44 голф 3
Коментиран от #58
14:58 19.04.2015
45 S Doichinov
До коментар #38 от "amateur":
Това може да е единичен случай.Имаме такова Пежо в фирмата и се кара от ново.Горивна помпа не сме сменяли,само нормалните неща за дизели-турбо,егр.Това за около 250К км.Коментиран от #56, #57
15:02 19.04.2015
46 румен гумен
Поздравления ,това си е абсолютно вярно --само ГОЛФ 3
И аз съм с ГОЛФ 3.
Коментиран от #48
15:04 19.04.2015
47 гоуф моуф
15:23 19.04.2015
48 Дедо Мацо
До коментар #46 от "румен гумен":
Да си луд фен на гоУфо е болест, същата като п...стрията. Само комплексари и неграмотници "боготворят" гоУфо и плюят по френските коли. Карайте си задимените каруци с чалгата на макс, но не се врете навсякъде. За разлика от вас има и хора, които не са мозъчно ограничени и виждат по-далеч от носа си.16:12 19.04.2015
49 мрази простаците
И защо по дяволите коментарите под статия за Пежо 308 се превърнаха в помия срещу марката Пежо ,избълвана от типове,които опитват да убедят сами себе си, колко велик е ГОЛФУ .
Вероятно никога тези хора няма да имат финансовата възможност и мозък за да си купят нова кола .Единствено им остава възможността да пишат глупости и да се самозалъгват.
Когато лисицата не може да достигне гроздето , то винаги е кисело.
Коментиран от #51
16:41 19.04.2015
50 тойота
Коментиран от #53
17:36 19.04.2015
51 S Doichinov
До коментар #49 от "мрази простаците":
18:06 19.04.2015
52 мрази простаците
Ето заради такива особи като теб хората имат погрешно мнение за френските автомобили.
Някои възли и агрегати от френските автомобили изискват професионална намеса от квалифицирани автомонтьори в добре оборудвани откъм инструменти и машини сервизи.
Ниската квалификация или липсата на такава и стремежа към бърза печалба на много "баш майстори" като теб са в основата на лошите впечатления към тази и други марки.
22:16 19.04.2015
53 мрази простаците
До коментар #50 от "тойота":
Ей го и тоя "баш майстор".Ето заради такива особи като теб хората имат погрешно мнение за френските автомобили.
Някои възли и агрегати от френските автомобили изискват професионална намеса от квалифицирани автомонтьори в добре оборудвани откъм инструменти и машини сервизи.
Ниската квалификация или липсата на такава и стремежа към бърза печалба на много "баш майстори" като теб са в основата на лошите впечатления към тази и други марки.
Коментиран от #54
22:17 19.04.2015
54 S Doichinov
До коментар #53 от "мрази простаците":
Нека си говори.Други трябва да кажат дали е добър майстор.Да продължава да сменя гърнета а като надобрее може да го пусна да пипне истинска кола.Само ауспуха де20:48 20.04.2015
55 Само Пежо
23:22 20.04.2015
56 amateur
До коментар #45 от "S Doichinov":
Здравей, С. Дойчинов.Споделих преживян от мой познат проблем, на който съм бил свидетел. Нямам инфо или претенции, че това е съпътстващ проблем на тази марка. Не подкрепям тезата да се съди за качествата на дадена марка автомобили по проблемите в отделни модели, това го има при всички брандове. По принцип съм заклет привърженик на една друга немска марка, която няма проблем с ръждата и до ден днешен. Ако ми предоставят обаче горепредставения модел бих го сцепил от каране веднага-500 к.с. са си 500 к.с. пък нека който иска да ми се смее.
Поздрави и не се коркай просто няма смисъл.
Лека.
20:15 21.04.2015
57 amateur
До коментар #45 от "S Doichinov":
Здравей, С. Дойчинов.Споделих преживян от мой познат проблем, на който съм бил свидетел. Нямам инфо или претенции, че това е съпътстващ проблем на тази марка. Не подкрепям тезата да се съди за качествата на дадена марка автомобили по проблемите в отделни модели, това го има при всички брандове. По принцип съм заклет привърженик на една друга немска марка, която няма проблем с ръждата и до ден днешен. Ако ми предоставят обаче горепредставения модел бих го сцепил от каране веднага-500 к.с. са си 500 к.с. пък нека който иска да ми се смее.
Поздрави и не се коркай просто няма смисъл.
Лека.
20:15 21.04.2015
58 amateur
До коментар #44 от "голф 3":
Здравей, колега Голф 3.Думата е оптекаем, а не оптИкаем.
Поздрави.
20:19 21.04.2015
59 РУМЕН ГУМЕН
САМО ГОЛФ 3 И НИЩО ДРУГУ
22:42 21.04.2015
60 Голфа
18:07 22.04.2015