27 Април, 2015 11:43 28 412 42

Безпрецедентен преврат във Volkswagen

  • volkswagen-
  • фердинанд-
  • пиех

Всемогъщият председател на съвета на директорите на Volkswagen Фердинанд Пиех подаде оставка. Шокиращата новина бе официално разгласена от пресслужбата на VW, като на този етап все още не е посочен постоянен заместник. Фердинад Пиех ръководи компанията без прекъсване в продължение на почти четвърт век, но сега стана жертва на преврат.

78-годишният австриец се опитваше да свали Мартин Винтернорн от поста главен изпълнителен директор на Volkswagen и да постави на негово място своето протеже Матиас Мюлер, който в момента оглавява Bugatti. Голяма част от борда на директорите обаче застана на страната на Винтеркорн и заговорът пропадна. Така на Пиех му остана да избира между доброволна оставка или принудително отнемане на високия му пост.

Пиех избра първото, като същата съдба последва и съпругата му (на снимката до Пиех), която бе член на надзорния съвет на VW. След оставката на Пиех временно длъжността ще изпълнява бившият профсъюзен лидер Бертолд Хубер. Интересна част от биографията на наричания "диктатор" или "сив кардинал" Фердинад Пиех е, че той е син на адвоката от Виена Антоан Пиех и на Луиза Порше.

Луиза Порше е дъщеря на Фердинанд Порше - основателят на клана Porsche. Следвайки принципите на своя дядо, през последните години голяма част от решенията бяха взимани твърдо и еднолично от Пиех и бе напълно нормално бързо да се сдобие с доста противници, коментират наблюдатели

Именно той беше в основата на възраждането на Bugatti и създаването на хиперкола, макар икономистите от борда да бяха на мнение, че това начинание не е удачно. Пиех обаче беше на мнение, че появата на подобен автомобил носи много повече ползи, отколкото вреди на концерна.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Shmeker

    2 0 Отговор
    Ей ся вече я закършиха тия

    Коментиран от #9

  • 2 vag

    0 3 Отговор
    хаха, жена му на тоя пийх е грозна като всеки модел на ваг, хохохоххо

    Коментиран от #4, #6

  • 3 муци

    3 0 Отговор
    Боже, що ли не се изненадвам, че си първия коментирал.

    Коментиран от #5

  • 4 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "vag":

    За около 80 изглежда добре.
    Пийх беше най-големия мозък и доста от добрите неща във VAG и Porsche са негово дело. Лично аз мисля, че може би ще се разцепи самия VAG сега.
  • 5 Shmeker

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "муци":

    Муахахахаа кой дошо ли трябваше да е първи?
  • 6 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "vag":

    Баба ти да не изглежда по-добре?
  • 7 муци

    2 0 Отговор
    Да, прав си. Май Дошо трябваше да е пръв.
  • 8 Shmeker

    1 0 Отговор
    Ся дядо ви Фердинанд ще се опита да си направи собствена компания най-вероятно. Или поне ще си отцепи Порше или някоя от марките.
  • 9 ярослав станчев

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Shmeker":

    Дали?Нито дедо Фердо ще умре от глад нито ВАГ ще спре да прави коли.За да излезе всичко това на яве,значи е било решено много преди изобщо някой да се досети,че ще стане.Оплетена им е кошницата на ВАГ,който ги мисли акъл няма,аз да ти кажа.

    Коментиран от #10

  • 10 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "ярослав станчев":

    Ами ще видим. Цялата схема, стълбовидната структура при марките, Ауди, Бугати, Сеат, Шкода и всичко велико е направено от него. Куатро, 1.9 ТДИ, 2.5 ТДИ с петте цилиндъра, петцилиндровите легендарни бензинки, галванизирането на купетата - всички тия неща са били "смешни" в очите на разбирачите на времето, а сега са това, което се харесва.

    Коментиран от #11

  • 11 ярослав станчев

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Shmeker":

    Така е,но и Пийх някога е бил млад,искал е да се развива,да израства.И го е постигнал,стига му толкова.Да даде път на по-младите,може пък да е по-добре.Не може да се лежи само на стари лаври.Със сигурност във ВАГ има млади и способни хора,които също искат да вървят напред.Да им се даде възможност.А дядо Фердо да си седи в имението и да дава по някой съвет когато му го искат.Той никога няма да спре да влияе на ВАГ.Има достатъчно респект,за да го игнорират изцяло.Винаги ще е там и ще наблюдава.Като дон Корлеоне.

    Коментиран от #12

  • 12 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "ярослав станчев":

    И тва го има. Но той няма да си седи в имението. Така че ще има разкол.
  • 13 любител

    2 0 Отговор
    Абсолютно нищо няма да се разцепи!
    Това корпорации който мислят с доста хода напред, като този най-вероятно е планиран доста отдавна.

    Коментиран от #15, #16

  • 14 да

    1 0 Отговор
    айде чао дедо, а на останалите ви пожелавам да започнете да произвеждате коли!
  • 15 Shmeker

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "любител":

    Ще видим, дано си прав. Но аз очаквам VAG да преживее криза.
    Все пак такъв кадър, макар и на тази възраст, е от КЛЮЧОВО значение.

    Винтеркорн е оня издънкаджия дето отиде да се кефи на Хюндая, снимаха го и се смя целия свят!

    Коментиран от #22

  • 16 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "любител":

    Коментиран от #18

  • 17 Муци

    3 0 Отговор
    И аз мисля, че в структура като ВАГ случайни неща няма. Имам и бегъл поглед към личността на чичо Пийх и наистина не мисля, че това е необмислен и емоционален ход. Говорим за немци и австрийци все пак. Колко пък да са емоционални! :)
  • 18 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Shmeker":

    На мястото на дядо ви Фредо отдавна да съм го отнесъл..

    Коментиран от #19

  • 19 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Shmeker":

    ... като Панамера i30-ка
  • 20 Муци

    3 1 Отговор
    И Винтеркорн, и Пийх знаят много добре какво правят. "Издънка" е последното в списъка им.

    Коментиран от #21

  • 21 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Муци":

    Така ли? Обясни клипа тогава!
    Дядо ти Пийх тогава е окончателно е решил да го отнесе. Обаче нещо не му се е получило.
  • 22 ярослав станчев

    1 2 Отговор

    До коментар #15 от "Shmeker":

    Абе да кажеш на Винтеркорн,че бил "издънкаджия" е малко необмислено,да не казвам друго.Тоя дет мери с рулетката си е преценил много добре действията,а отделно покрай него има 1000 съветници,които само му дават акъл как да говори и какво да прави.Такива като Мартин Винтеркорн могат да си позволят да са ексцентрични понякога.Могат да разправят вицове за кеф,да пускат по някой лаф,ей тъй уж от нямане какво да правят,могат да мерят с рулетка кола от друга марка,пред един куп журналисти и всичко това са добре обмислени ходове.Както е казал по-надолу един колега,тези са германци и австрийци и мислят с главите си и то с горните,а не като нас,да ни дойде акъла ама от втория път.

    Коментиран от #23, #24, #25

  • 23 Муци

    3 1 Отговор

    До коментар #22 от "ярослав станчев":

    Много точно.
  • 24 Shmeker

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "ярослав станчев":

    Абе нека си мери. Ама що на показ?
  • 25 Shmeker

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "ярослав станчев":

    Всъщност ти осъзнаваш ли какво казва накрая, като наглася кормилото!?!?!?!
  • 26 Stan

    3 0 Отговор
    "Either way he still has 51 percent of voting shares so will still have a influence."
    Може ли да си го преведете и да го разберете? Това, че не е председател на съвета на директорите, нищо не значи!
  • 27 Владислав Димитров

    0 0 Отговор
    Този Пийх много прилича на инспектор Жув...
  • 28 Турбото

    1 0 Отговор
    Поразен съм от тоя човек, който е на 78 години, владее 14 % от акциите на VAG плюс това все още ходи на работа и сигурно самоотлъчки не прави.

    Коментиран от #29

  • 29 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Турбото":

    Той получи наградата Car Executive of the Century за миналия век. Както и ред награди и признания.
  • 30 Gosho

    0 0 Отговор
    Фердинанд Пиех подава оставка от поста председател на надзорния съвет. А председател на изпълнителния съвет е бил от 1993 до 2002, за незапознатите: надзорният съвет най-общо се занимава със съблюдаване на интересите на акционерите и не взима пряко решения относно политиката на компанията. Заради неговото авторитарно управление е принуден на напусне 2002 година, поради простата причина,че групата не се справя добре финансово и практически с новите предизвикателства в бранша. Освен това под негово ръководство Порше изкупува акции във ФВ, а там той има 14 процента акции, тоест неговата пак ще бъде :)

    Коментиран от #31

  • 31 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Gosho":

    Да, той винаги си има властта така или иначе. А и протежетата му едва ли са един или двама

    Коментиран от #35

  • 32 Гошко

    0 0 Отговор
    Мери не защото завижда, а защото е учуден колко е широка А-колонката на Хюндая. Не ти трябва да знаеш немски за дда го разбереш. А и се вижда че колонката наистина ограничава значително видимоста.
  • 33 асдфгхххх

    1 0 Отговор
    Заради такива хора Porsche са на върха. Всяка година им е силна по продажби, особено миналата. В моторния спорт са номер едно.

    Харесва ми, че е възродил Bugatti противно на икономистите. От икономисти добри коли не излизат.
  • 34 Пиех Фердинандов

    0 0 Отговор
    за два дни излязох в отпуск и ми бутнаха протежето от стола. Сега как ще си уредя баджанаците, шуреите и шуренайките на работа във ВАГ? Прецакаха ме!
  • 35 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #31 от "Shmeker":

    А ти осъзнаваш ли че Хюндай за по малко от 20 години стана от неизвестен производител до №4 в света,за което на Фолксваген му трябваха три пъти повече години,и то без да продава на загуба като великите немци.Така че не му се чуди толкова на Винтеркорн,защото разглежда директен конкурент и то с големи шансове да го задмине,защото Хюндай е много по добре в Азия и Америка,а точно там са големите продажби

    Коментиран от #36

  • 36 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "гост":

    Да, така е, нищо лошо не казвам за Хюндай. Те с лицензи от Форд и Митсубиши стигнаха много напред, сега новите май са им основно собствени разработки, а Митсубиши прави само няколко модела - основно 4х4 и минита, + един лансер.

    Коментиран от #37

  • 37 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Shmeker":

    Мисълта ми беше,че точно заради мегаломанщината на Пиех и протежетата му,в следващите 4-5 години на Фолксваген може да му се наложи да мисли за оцеляване ,а не за върхови продажби и именно Пиех и сие през последните години отричаха хибридните и електрическите задвижвания,заради което тотално изостанаха на американския и азиатския пазар и ще трябва да вложат пари които нямат за да наваксат,а финансовите акули само това чакат
  • 38 Shmeker

    0 0 Отговор
    Не се знае. Той просто е направил колите им по-добри.
    Направил е Куатрото, на което се крепи марката Ауди, иначе отдавана да са я зарязали.
    Направил е Ауди премиум марка, направил е цялата структура на VAG.
    Това, че има няколко модела с не особен пазарен успех е само счетоводна приумица. Много ясно, че тия модел имат имиджов смисъл - говоря за Вейрон и Фаетон. Колкото и да се опитват да ги изкарат с не особено голям пазарен успех, колите са гениални, а Вейрон е с един от малкото многоцилиндрови мотори ( с повече от 12 цилиндъра), нещо което е маркетингово заложено - Пийх беше известен с уменията си да конструира такива мотори, както и дядо му. Това е традиция, не е магаломанщина.
    А това, че Вейрон се е продавал на загуба са пълни глупости, може би ако се сметне инвестицията във фабриката им - тогава, да. Ама Бугати не е закрит проект и продължава да се изплаща.

    Без Пийх VW щеше да е нещо като Опел - щяха да правят някакви си посредствени коли, докато Пийх определено допринася да имат някой друг цилиндър в повече, някой друга к.с. и двигателите да са доста по-еластични - особено дизелите 1.9 спрямо дизелите на Опел 1.7, 2.0, 2.2, от които само последния може да се мери с 1.9 по вървене, но не и по разход.
    Той е стратегът, той е мозъкът, той е новаторът, с визия и т.н.
    Той привлича Валтер Да Силва от Алфа след като излиза 156, за да може дизайнът на VAG да стане по-вълнуващ.
    Решения, които няма как да е взел Винтеркорн, а и вероятно нямаше да вземе.
  • 39 Shmeker

    0 0 Отговор
    Сега обаче именно Винтеркорн обира плодовете на стратегията на Пийх. И го изкарват че уж бил по-успешен..... Буахаххаахаа тия я закъсват здраво, казвам ви. Тоя освен с една рулетка, сигурно ползва и един хронометър. Може да се сети как да оптимизира някоя операция, някой друг чарк, ама няма размаха на дядо ви Фредо.
    Тва е цялата драма, която виждам

    На дядо ви Фредо единствено възрастта може да е повлияла на решението му. Пожелавам му още дълги години да е на ниво, а аз лично очаквам да се бори и твори още дълги години.
  • 40 sandi

    0 0 Отговор
    shmeker,спал си на течение и като си станал си си ударил главата в капака на гоуфу.

    Коментиран от #41

  • 41 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "sandi":

    Ся имам Ауди, Опел и Транспортер. Гоуф не съм имал никога.
  • 42 ккк

    0 0 Отговор
    Е .ати и старчето австрииско.Прилича малко на нацист,а? Всички австриици са наци.Пък и с това родословие...