“Тримата мускетари” е най-известният роман на Александър Дюма, в който се разказва за млад благородник и неговата мечта да стане мускетар. Девизът на най-смелите мъже, защитници на краля е: Един за всички, всички за един. В нашият случай в ролята на Д''Артанян е новото поколение на модела Legacy - автомобил имащ силното желание да се намести в компанията на “тримата големи” Mercedes-Benz, BMW и Audi и по-точно при моделите им от средния клас с перманентно задвижнване и на четирите колела. Прословутата система на Subaru AWD, която представлява постоянно задвижване и на четирите колела отдавна е доказала своята надеждност и функционалност и показва на практика втората част от мускетарския девиз - ...всички за един. Темата ни този път третира новото поколение на Legacy (от англ. наследство) и по-точно модификацията 2.0i Sedan XZ - един автомобил превъзхождащ именитите си алтернативи с цена и проходимост и силно доближаващ се до тяхното качество.
Екстериор
Първото, което прави впечатление в японския седан са обновените фарове. Много от автомобилните компании днес украсяват моделите си с тези изключително практични и удачни предни светлини. Компанията Fuji Heavy Industries, известна у нас най-вече с автомобилното си подразделение Subaru, също не изостава от модните течения. Фаровете на новото Legacy, както и цялата предница са основно променени. Цялостният екстериор е далеч по-агресивен от този на предшественика - положителна черта, много точно подхождаща на истинския нрав на японското четириколесно. Агресивната броня и ефектните є въздухозаборници завършват картината на този расов автомобил. Задницата на седана пък е доста “отсечена”, като впечатление прави горният є край. Той е изнесен назад и леко нагоре, като наподобява антикрило. Като цяло каросерията е издължена и изглежда по-ниска и спортна, а основното е, че визията є е коренно променена.
Интериор
Тук няма кой знае какви иновации, но всичко е като по учебник - удобни предни седалки, широк заден пасажерски отсек и стандартни, но доста информативни уреди. Аналоговите прибори, разположени основно пред водача, преобладават, но не липсват и електронни дисплеи. Информацията от тях не е прекалена, но е абсолютно достатъчна. Предните кресла са с ясно изразена странична поддръжка.
В сравнение с алтернативите си, новото Legacy впечатлява с доста по-комфортен “диван” за пасажерите отзад. Шумоизолацията в купето обаче не е достатъчна, като по-този показател “новото наследство” отстъпва пред конкурентите си. Багажният отсек не е от най-големите, но е функционален, с нисък борд и равен под. Като цяло салонът на Subaru-то е разработен в стил техно. Централната конзола и част от тапицерията на вратите е покрита с матов алуминий, а размерът на волана е значително намален. Ергономичността му обаче е подобрена. Недостатък се явява липсата на регулировка на волана в предно-задна посока - опция която присъства в базовото оборудване на алтернативите. Салонът е сравнително комфортен, качеството на изработка на отделните детайли и тяхната сглобка са на доста високо ниво. С други думи добра комбинация между функционалност, комфорт и екстравагантност.
Двигател и ходови характеристики
Legacy се предлага само с бензинови агрегати. Темата ни третира двулитровия опозитен двигател с мощност 137 к.с. Днес Subaru е една от малкото автомобилни компании, които произвеждат модели с опозитен двигател, въпреки че боксерът си има своите преимущества. Най-основното е, че моторът е с нисък център на тежестта. Като се прибави фактът, че скоростната кутия е разположена в една равнина с двигателя, може да се твърди че автомобилът е добре уравновесен. Питате се как се отразява това в процеса на управление? Основното е, че в завоите може да се влиза с по-висока скорост без колата да се накланя встрани. За тази стабилност голяма роля играе и новото задно окачване. Макферсъните са заменени с нова, трилостова система, която прави возилото изключително стабилно в задната си част - още един факт, доближаващ Subaru до “тримата големи”. В сравнение с предшественика си Legacy е с увеличено междуосие и по този начин комфортът на пасажерите се подобрява. Що се касае до перманентното предаване, то интерес представлява иновационният междуосев диференциал и блокируемата високомуфа.
Когато седнете зад волана на Lеgacy ще почувствате лекотата на управлението. Кормилото е много удобно, а благодарение на отличното сервоусилване ръцете ви няма да се изморят дори и след дълго маневриране на едно място.
Пасивната и активна базопасност са на много добро ниво, като единственият недостатък е в липсата на стабилизираща система. Тя се монтира само на версиите с по-мощен агрегат, а всъщност 137 коня не са никак малко.
Цена
Значително по-ниска е от тази на алтернативите. Mercedes-Benz и BMW не монтират перманентно предаване на автомобили с по-малък обем на двигателя. По този начин те минават в категорията акцизни, което значително повишава цената им. A4-ката на Audi не се облага с акциз, но също е значително по-скъпа. Така че що се отнася до цена, то Legacy е примамливо предложение.
Subaru Legacy 2.0i Sedan XZ
|
Плюсове
|
1. Най-основното е, че опозитният мотор е с нисък център на тежестта и като се прибави факта, че скоростната кутия е разположена в една равнина с двигателя, може да се твърди че автомобилът е много по-добре уравновесен.. 2. Кормилото е много удобно, а благодарение на отличното сервоусилване ръцете ви няма да се изморят дори и след дълго маневриране на едно място. . 3. Пасивната и активна базопасност на новото Subaru Legacy са на отлично ниво. 4. Цената на автомобила е доста атрактивна на фона на алтернативите. 5. Цялостният екстериор е далеч по-агресивен от този на предшественика - положителна черта много точно подхождаща на истинския нрав на японското четириколесно. 6. Двигателят притежава отлична динамика. |
Минуси
|
1. Стабилизиращата система се монтира само на версиите с по-мощен агрегат 2. Недостатък се явява липсата на регулировка на волана в предно-задна посока 3. Шумоизолацията в купето не е на необходимото ниво. |
Subaru Legacy 2.0i Sedan XZ
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
четирицилиндров
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 994 куб. см.
|
Максимална мощност
|
101 Kw/138 к.с. при 5 600 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
187 Нм при 4 400 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
10.6 : 1
|
Маса на единица мощност
|
*8.5 кг/к.с. (11.6 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 665 1 730 1 425 |
Междуосие
|
2 670
|
Маса, кг
|
1 330
|
Допустимо натоварване, кг
|
570
|
Обем на багажника,л.
|
н.д.
|
Вместимост на резервоара, л
|
64
|
Разход на гориво: |
10.5 л/100км
6.0 л/100км 7.8 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
11.2
|
Максимална скорост
|
197 км/ч.
|
Гуми
|
195/60R15
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 51 464 |
Базово оборудване
|
AWD-постоянно задвижване на четирите колела, Серво усилител на волана, ABS, SRS-4 въздушни възглавници, лети джанти, 4бр.-електрически стъкла, Централно заключване, Оборотомер, Климатроник с антиполенов филтър, RDS Радио-CD, Вътрешно отключване на капака на резервоара, Джобове във вратите, Електрически огледала, Подгряване на огледала, Огледала в сенниците, Стойка за чаша, Осветяване на багажното помещение, Вътрешно отключване на багажника, Барче между предните седалки, Пепелник и стойки за чаши в средната конзола, Прецизна настройка на шофьорската седалка, Усилване на вратите, Настройка на предните колани на височина, Три предпазни колана на задната седалка, Заключване на задните врати за деца, Заключване на волана др.
|
Цените са за България с включени мита, такси, и ДДС
|
Subaru Legacy 2.0i Sedan XZ
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
AUDI A4 1.8T QUATTRO
|
|
Работен обем
|
1 781см3
|
Мощност
|
110 кВт/150 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
210 Нм
при об/мин 1 750 - 4 600 |
Габарити, мм
|
4548/1772/1428
|
Ускорение
|
8.9 сек
|
Максимална скорост
|
220 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
12.5 л/100 км 7.2 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
60 267 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ASB
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
BMW 325 Xi
|
|
Работен обем
|
2 494 см3
|
Мощност
|
141 кВт/192 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
245 Нм
при об/мин 3 500 |
Габарити, мм
|
4471/1739/1429
|
Ускорение
|
7.4 сек
|
Максимална скорост
|
234 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
13.2 л/100 км 7.5 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
70 200 лв.
|
ASB
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр.
|
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
MERCEDES-BENZ C240 4MATIC
|
|
Работен обем
|
2 597 см3
|
Мощност
|
125 кВт/170 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
240 Нм
при об/мин 4 500 |
Габарити, мм
|
4526/1728/1427
|
Ускорение
|
10.0 сек
|
Максимална скорост
|
228 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
16.0 л/100 км 8.2 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
72 464
|
Цени на някои екстри:
|
|
ASB
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр.
|
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Krasi K
11:05 22.01.2010
2 TROSHACHA
23:09 26.07.2010