Last news in Fakti

31 Юли, 2004 13:47 5 858 0

Многостранен овал

  • toyota-
  • toyota corolla-
  • toyota corolla verso-
  • toyota corolla verso 2.0 d-4d sol

Подобно понятие в математика все още не е познато, но не веднъж сме се убеждавали, че в света на автомобилите всичко е възможно. Моделното обозначение на автомобила, за който ще стане дума сега, произлиза от английското “versatile”, което в превод означава многостранен. Ръководството на японския гигант Toyota цели именно това - създаването на кола подходяща за различни нужди или казано с други думи многостранно превозно средство. “Самураите” обаче залагат и на още едно, доста интересно решение. Във второто поколение на Toyota Corolla Verso трудно ще забележите някъде, било то по външния вид или в салона, прав ъгъл. Всички форми са заоблени, като тенденцията е ясна - избягване на правоъгълните. Така на практика се получава един “многостранен овал” или иначе казано многофункционален автомобил, който впечатлява с обновен дизайн, подобрено качество и отлична динамика. Екипът ни направи тест на новата Corolla Verso, оборудвана с единствения предлагащ се за модела дизел 2.0 D-4D. Колата се оборудва още и с два бензинови агрегата, които са с обем 1.6 и 1.8 литра. Нивата на екипировка са две, като ние имахме възможността да изпитаме автомобила с повече екстри, така нареченото изпълнение Sol. Ето и впечатленията.

Екстериор

Вече споменахме, че дизайнът е лишен от остри форми. Това решение, което е търсено съвсем умишлено, прави минивана да изглежда доста “спокоен”. Все пак агресия не липсва. Тя личи най-вече от променените пропорции на предната броня, както и от интегрираните в долната є част ефектни въздухозаборници. Отзад динамичното излъчване е подсилено от новите прозрачни светлини, които леко наподобяват тези на моделите Lexus. Различия с предходния модел се забелязват и в радиаторната решетка. При новата Corolla Verso тя е силно намалена. В цялостния облик личат идентификационните черти на новите модели на марката. В резултат на всичко това новият динамичен дизайн разчупва конвенционалния стил на многофункционалните ванове и впечатлява с най-ниски за сегмента коефициент на въздушно съпротивление (Cx = 0,30) и коефициент на аеродинамично повдигане (CL.f = 0,05). Този, съвсем не лош екстериор е сътворен в дизайнерското студио на компанията във Франция.

Интериор

Системата Toyota Easy Flat-7 прави напълно плосък багажния отсек чрез сгъване на всичките пет задни седалки. Прибирането на всяка от задните седалки става само с едно движение. Изчерпателното предварително проучване е довело до създаване на багажни отделения (различни по форма и обем “жабки”), подходящи за пренасяне на най-често транспортираните предмети и вещи.

Предните седалки са удобни, умерено твърди и с оптимална ергономичност. Задните също впечатляват с комфорт, който силно се доближава до този на водача и пасажера до него. Не съвсем така стои въпросът с третия ред седалки. Те не се изваждат на необходимата височина - факт който е сериозна предпоставка за дискомфорт. Хубавото на този трети ред е, че благодарение на него можете да намалите крайната цена на автомобила с 20%. Това би могло да се осъществи само ако имате фирма регистрина по ДДС. Иначе просторът в салона ще задоволи и най-претенциозните. Огромното ветроупорно стъкло е главният “виновник” за това усещане. Единственият недостатък по отношение на салона е намалената видимост на водача към моторния отсек или по-точно казано липса на видимост към габаритите на колата. Силно скосеният преден капак по никакъв начин не се вижда от мястото на водача, въпреки всевъзможните настройки на седалката. Иначе уредите са снабдени с модерната система optitron, максимално информативни са, като в аналоговите циферблати много точно са интегрирани електронни дисплеи. Информацията от борд компютъра е пределно ясна, а хубавото е, че не е и прекалено голяма. При доста от алтернативите огромен дисплей те засипва с информация, което води до неволно отвличане на водача от пътната обстановка. При новата Corolla Verso данните от работата на основните възли и агрегати са разделени. Интерес представлява и системата за привеждане на двигателя в действие. Контактен ключ липсва. Дистанционното с което се задейства централното заключване се вкарва в специален отвор, след което се натиска бутон който “пали” двигателя.

Двигател и ходови характеристики

Според нас от предлаганите двигатели турбодизелът е най-интересен. Впръскването на горивото става след повишаване на налягането, което най-общо казано представлява системата Common rail. Динамиката е отлична, но след като оборотомерът премине отметката 2 000. Именно тогава се включва нагнетателят. Останалите възли и агрегати също заслужават уважение. Спирачната система е високонадеждна, главна заслуга за което има перфектната работа на ABS-а в критични ситуации. Наличието на тракшън контрол и система за стабилизиране също са без забележки.

Окачването е твърдо, но не повече от нормалното за подобен род автомобили, а кренът в завои е много добър, като се има предвид височината на купето. Като цяло Corolla Verso ще задоволи и най-капризните по отношение на динамика и активна и пасивна безопасност. Темпоматът пък завършва набора от електронни “глезотии” които работят за вашето спокойствие и сигурност.

Цена

Висока! Качеството обаче е значително подобрено, въпреки че тези автомобили се сглобяват в завода на компанията в Турция. За тези пари иновациите които получавате не са малко. Освен това японската надежност е всеизвестна. И все пак разликата в цената не е малка. В крайна сметка решението е ваше.

Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D Sol
Плюсове
1. Дизайнът на новата Toyota Corolla Verso е съчетание между заоблени “спокойни” форми и модерни решения, излъчващи екстравагантност и динамика.
2. Иновативната система за сгъване и разгъване на седалките предлага изключителна функционалност.
3. Коефициентът на въздушно съпротивление е един от най-добрите в този сегмент.
4. Двулитровият турбодизелов агрегат вечатлява с динамика, ниско ниво на шум и икономичност.
5. Приборите са снабдени с модерната система Optitron, която предлага информативност и не изморява очите на водача.
6. Третият ред седалки може значително да намали цената на автомобила, но само при положение че притежавате фирма регистрирана по ДДС.
Минуси
1. Цената на новата Corolla Verso е по-висока от тази на повечето основни алтернативи.
2. От мястото на водача не се виждат предните габарити на автомобила.
3. Третият ред седалки не предлага комфорта на предните два.

 

Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D Sol
Технически характеристики
Двигател
четирицилиндров, редови
четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 995 куб. см.
Максимална мощност
85 Kw/116 к.с. при 3 600 об./мин.
Максимален въртящ момент
280 Нм при 2 000 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
18.1: 1
Маса на единица мощност
12.9 кг/к.с. (17.6 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 360
1 770
1 620
Междуосие
2 750
Маса, кг

1 495

Допустимо натоварване, кг
645
Обем на багажника,л.
91 - 1 593
Вместимост на резервоара, л
55

Разход на гориво:
градско
извънграско

комбиниран

7.8 л/100км
5.3 л/100км
6.2 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
12.6
Максимална скорост
180 км/ч.
Гуми
205/55R16
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 46 337

 

Базово оборудване
Бордкомпютър, оборотомер, сервоусилител на волана, регулируем по височина и в дълбочина волан, кожен волан, кожени ръкохватки за скоростен лост и ръчна спирачка, многофункционален волан, девет въздушни възглавници, регулиране на седалката на водача по височина, делима задна седалка, ABS+EBD+BA, климатроник, VSC+TRC, предни и задни ел. стъкла, централно заключване с дистанционно управление, ел. отопляеми огледала, аудио система + CD, шест високоговорителя, антена, имобилайзер, брони и огледала в цвета на купето, фарове за мъгла, багажни шини на покрива, лети джанти, пакет за студен климат, темпомат, тонирани стъкла и др.
Гаранция
Три години без ограничение на пробега
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D Sol
АЛТЕРНАТИВИТЕ
KIA CARENS
Работен обем
1 991 см3
Мощност

82 кВт/112 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
250 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
4493/1748/1650
Ускорение
13.5 сек
Максимална скорост
172 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

9.6 л/100 км
5.4 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
37 221 лв.
Цени на някои екстри:


ASB
серийно
Еърбег, 4 бр.
серийно
Климатроник
серийно
OPEL ZAFIRA
Работен обем
1 995 см3
Мощност

74 кВт/101 к.с.
при об/мин 4 300

Максимален въртящ момент
230 Нм
при об/мин 1 950 - 2 500
Габарити, мм
4317/1742/1634
Ускорение
14.0 сек
Максимална скорост
175 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

8.4 л/100 км
5.5 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
38 785 лв.
ASB
серийно
Еърбег, 4 бр.
серийно
Климатик
серийно
FORD FOCUS C-MAX
Работен обем
1 997 см3
Мощност

100 кВт/136 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
320 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
4 333/1825/1595
Ускорение
9.6 сек
Максимална скорост
200 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.5 л/100 км
4.5 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
41 612
Цени на някои екстри:

ASB
серийно
Еърбег, 4 бр.
серийно
Климатик
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА