Представяне на новата Honda Civic Type R

Публикувана: 5 Юни, 2015 09:00
26 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4618

Първият модел на така известния хечбек Honda Civic излиза през далечната 72-ра година. Спортната му версия Type R е много популярна и много ценена сред феновете на японски автомобили по света и води началото си от шестата генерация на модела. Сега е време да застъпи най-мощният и екстремен Civic, правен някога. Той е първият оборудван с турбодвигател. От Honda много дълго време удържаха на световната турбо вълна, осланяйки се на атмосферните високооборотни VTEC двигатели. Истината е, че тези малки бензинови двигатели имаха много голяма нужда от въртящ момент и това време настъпи.

Скоро мина и ултимативният тест за спортни автомобили - обиколката на "Нюрбургринг" и колата се представи там зашеметяващо с време от 7 минути и 50.63 секунди, отдалечавайки се от най-близкия си конкурент Seat Leon Cupra ST на цели 8 секунди. С това време тя оставя коли, като Lamborghini Gallardo LP560-4, Mercedes CLK DTM AMG и Ferrari F430 зад себе си. При старта на проекта една дума е била важна за инженерите и тя е "Бутигири",  която означава "да пробиеш и да оставиш другите зад себе си".

И сега да наблегнем на цифрите. Нов 2.0 литров Earth Dreams VTEC турбо с директно впръскване с мощност от 310 конски сили и въртящ момент от 400Nm, в границата между 2500 и 4500 оборота. Двигателят контактува с шестстепенна ръчна скоростна кутия с близки предавателни числа и това дава възможност на колата да ускори от 0 до 100 за 5.7 секунди, а максималната скорост достига 270 км/ч. Тези цифри не са величествени, но нека не забравяме, че това е кола с предно задвижване. Едно от важните неща, които се грижат за сцеплението е диференциал с ограничено приплъзване, той намалява и ефекта от недозавиване.

Колата е оборудвана с ново адаптивно окачване и в четирите точки, което позволява независим контрол на всеки един амортисьор. Спирачките отпред са с вентилирани и перфорирани дискове с размер 350мм с четири бутални апарати, задни с размер 296мм. Обута е в 19 цолови джанти с гуми Continenta с размер 235/35/19. Теглото и е много добро само 1 378 кг с пълен резервоар с гориво. Предната следа е увеличена до 1 602 мм, а задната до 1 526 мм. Клиренсът е намален до 118 мм с присъствието на шофьора. Разходът според Honda достига 7.3 на 100км, но да приемем, че това се случва при много сдържано шофиране.

Моделът ще се предлага в пет цвята: Championship White, Crystal Black (перлен), Polished Metal (металик), Brilliant Sporty Blue (металик) и Milano Red. Има и възможност за GT пакет, както и варианти от червен екстериорен или интериорен пакет и карбонов екстериорен или интериорен пакет. Инфотеймънт системата Honda Connect на базата на Android ще се предлага стандартно за модела. Естествено тази брутална външност ще бъде пренесена и вътре - дълбоки спортни седалки от черна и червена кожа зашити с двойни червени шевове. Спортен волан с равна долна част и мулти-инфо дисплей (i-MID) показващ страничното ускорение, спирачното усилие и следящ времената за обиколка на пистата. Продажбата на модела започва в началото следващия месец.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Веселин Марешки
Лидерът на ВОЛЯ Веселин Марешки разкрива своята бизнес дейност
Върху мен има политическа бухалка, а не чадър"

Още бисери