Най-хубавото на фантазиите е, че понякога се сбъдват. Но дори и да не се реализират, те доставят едно приятно удоволствие, което става пикантна подправка на забързания еднообразен живот. Може да се изброят много и най-различни видове фантазии, но най-важното е да си изградите ваши собствени. Нерядко те са свързани с определен тип автомобил. Нежните ни половинки също мечтаят за такъв, но за разлика от мъжките пристрастия към агресия, сила и необуздан дух, жените копнеят за сладурско четириколесно, което в много от случаите се явява и тяхната пикантна фантазия. Темата ни третира именно такъв “мадамчест” автомобил, дело на корейския гигант Hyundai. Марката е KIA, а моделното обозначение е много точно подбрано - Picanto. Този мъник, спадащ към долния сегмент на субкомпактния клас, отскоро се продава и у нас, а екипът ни направи обстоен тест-драйв на версията 1.0 12V LX - пикантна подправка към реалния живот на жените.
Екстериор
Едно от най-големите достойнства на малкия корейски автомобил е неговата външност. Дизайнът му е наистина впечатляващ и представлява съвкупност от модерни решения, стил и изискани линии. Наред с всичко това и малките габарити, както и отличната компактност, придават на колата неповторим чар. Интерес представляват предните светлини, които са силно изтеглени към предния капак, леко заоблени са, като не липсват и прави ъгли. Именно последните представляват единствения намек за агресия, който обаче е по-малък и от размерите на автомобила. Радиаторната решетка също привлича погледите най-вече с “топлото” си излъчване, идващо от конусовидната є форма и вертикално разположените черни лайсни. Бронята също се характеризира със заоблени форми, като може да се каже, че е масивна и идеално пасната към каросерията. Погледнат отстрани, Picanto изглежда като капка. Обтекаемостта му е загатната освен от овалните форми и от по-ниската задна част.
Въпреки че таванът се снижава в своя край, задното стъкло се характеризира с прилични размери, позволяващи отлична видимост - факт, който не е присъщ за повечето алтернативи. Като цяло остъклената площ е доста голяма, което създава усещане за простор в купето.
Интериор
Просторът, за който споменахме по-горе, се допълва и от сравнително голямата височина на автомобила. Предните две седалки не са големи, но са удобни и ергономични. Страничната поддръжка е минимална, но облегалките впечатляват със силно изразена такава. Мястото за краката на водача и пасажера до него е напълно достатъчно, като може да се каже, че и по този показател Picanto превъзхожда доста от преките си конкуренти в долния сегмент на субкомпактния клас. Арматурното табло следва точно основните линии, във формите му не ще откриете нито едно ъгълче. Иначе уредите са информативни, аналогови, но лишени от каквато и да била екстравагантност. Екстрите в “мъника” и по-точно в модификацията LX, на която акцентираме, не са много, но са напълно достатъчни. В тези жеги климатичната инсталация ни направи доста силно впечатление. Къндишънът е безшумен и бързо охлажда малкото салонче. Отзад две деца се возят много добре, но за ръстови пасажери мястото не е особено голямо - и няма как да бъде иначе. В сравнение с конкурентите обаче пространството отзад не изглежда никак малко. Багажникът без проблем ще събере дамска чанта, но за по-обемисти товари не може да се говори. Корейците обаче са намерили цаката и на този недостатък. Когато се сгъне асиметрично, делимата задна седалка става напълно равна с пода на товарния отсек, като по този начин увеличава обема му до впечатляващите за возило от този клас 882 литра.
Двигател и ходови характеристики
Моделът се предлага у нас с два бензинови двигателя с обем съответно 1.0- и 1.1-литра. За тест ни бе предоставен автомобил с по-слабия мотор, от който, както се досещате, не могат да се очакват чудеса.
Впечатляващото в този агрегат е неговата икономичност. Иначе динамиката му не е от най-добрите, а ако карате с включен климатик трудно ще изпреварите дори и бус. Все пак тази кола е предназначена предимно за шофиране в градски условия, където габаритите є са основният плюс. Спирачките не са снабдени с ABS и предвид лекото купе трябва да се внимава когато шофирате в по-екстремни условия. Иначе стабилността е на прилично ниво, като единственият недостатък е по-големият крен в остри завои, дължащ се на по-високия общ център на тежестта на автомобилчето. Що се отнася до пасивната безопасност, трябва да се споменат иновационните енергопоглъщащи брони и специалните зони за отвеждане на удара извън обсега на пасажерите. Модификацията е снабдена с една въздушна възглавница, интегрирана във волана, но като опция може да се поръча и втора, както и странични “завеси”. Петстепенната скоростна кутия е единственият по-сериозен недостатък на Picanto. Предавателните є числа не са добре изчислени към сравнително малката мощност на агрегата и честото им превключване е неизбежно. Освен това вибрациите от иначе безшумното двигателче се предават доста силно на трансмисията и от там на скоростния лост.
Цена
Не е от най-ниските, но разликата не е голяма. Единственият по-сериозен конкурент, който превъзхожда Picanto е Atos Prime, но въпреки това не трябва да се пренебрегват достойнствата на малката KIA. Козовете на “пикантната женска фантазия” са отличен дизайн, лекота на управление и много добро качество, както на отделните материали, така и на тяхната сглобка. Така че ако искате да осъществите една ваша фантазия и тя е свързана с малък градски автомобил, то мъникът в моделната гама на KIA не е за подценяване.
KIA Picanto 1.0 12V LX
|
Плюсове
|
1. Впечатляващото в малкия еднолитров агрегат е неговата икономичност. 2. Едно от най-големите достойнства на малкия корейски автомобил е външността му. Дизайнът е впечатляващ. 3. Салонът, особено отпред е доста по-просторен в сравнение с повечето алтернативи. |
Минуси
|
1. Вибрациите от иначе безшумното двигателче се предават доста силно на трансмисията и от там на скоростния лост. 2. Динамиката на еднолитровото двигателче не от най-добрите, а ако карате с включен климатик трудно ще изпреварите дори и бус. 3. Кренът в завои е малко по-голям от нормите за този клас. |
KIA Picanto 1.0 12V LX
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
четирицилиндров
три клапана на цилиндър |
Работен обем
|
999 куб. см.
|
Максимална мощност
|
46 Kw/62 к.с. при 5 500 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
86 Нм при 4 500 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
10,1: 1
|
Маса на единица мощност
|
13.7 кг/к.с. (18.5 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
3 495 1 595 1 480 |
Междуосие
|
2 370
|
Маса, кг
|
852
|
Допустимо натоварване, кг
|
498
|
Обем на багажника,л.
|
157 - 882
|
Вместимост на резервоара, л
|
35
|
Разход на гориво: |
6.0 л/100км
4.1 л/100км 5.0 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
16.3
|
Максимална скорост
|
154 км/ч.
|
Гуми
|
165/60R14
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови барабанни |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 17 773 |
Базово оборудване
|
Климатик, въздушна възглавница за шофьора, сервоусилител на волана, централно заключване, предни ел. стъкла, аудио подготовка включваща четири високоговорителя, окабеляване и антена, фарове за мъгла, брони странични огледала и дръжки в цвета на автомобила, имобилайзер, оборотомер, дигитален часовник, филтър за въздуха в купето, предупредителен сигнал за забравени предни светлини, ел. регулиране на фаровете по височина от мястото на водача, регулируем по височина волан, осветление в купето и багажното отделение, тонирани стъкла, трета стоп светлина, енерго-абсорбиращи брони, чистачка на задното стъкло, асиметрично делима задна седалка, ISO fix за детско столче, кора над багажното отделение, др.
|
Допълнително оборудване
|
Лети джанти 505
ABS+EBD 818 Еърбег за пасажера отпред 491 Боя металик 379 Заден спойлер 252 |
Гаранция
|
3 години или 100 000 километра пробег
|
Цените са за България с включени мита, такси, и ДДС
|
KIA Picanto 1.0 12V LX
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
CHEVROLET MATIZ
|
|
Работен обем
|
995 см3
|
Мощност
|
47 кВт/64 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
87 Нм
при об/мин 4 200 |
Габарити, мм
|
3495/1495/1485
|
Ускорение
|
13.9 сек
|
Максимална скорост
|
152 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.2 л/100 км 5.3 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
16 800 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
Сервоусилител
|
серийно
|
Еърбег, 2 бр.
|
серийно
|
Климатик
|
серийно
|
FIAT PANDA
|
|
Работен обем
|
1 108 см3
|
Мощност
|
40 кВт/54 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
88 Нм
при об/мин 2 750 |
Габарити, мм
|
3538/1578/1540
|
Ускорение
|
15.0 сек
|
Максимална скорост
|
150 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
7.2 л/100 км 4.8 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
15 700 лв.
|
Сервоусилител
|
594 лв.
|
Еърбег, 1 бр.
|
серийно
|
Климатик
|
1 035 лв.
|
HYUNDAI ATOS PRIME
|
|
Работен обем
|
1 100 см3
|
Мощност
|
46 кВт/63 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
96 Нм
при об/мин 3 200 |
Габарити, мм
|
3495/1495/1680
|
Ускорение
|
16.1 сек
|
Максимална скорост
|
148 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
7.2 л/100 км 4.8 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
15 928 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
Сервоусилител
|
серийно
|
Еърбег, 1 бр.
|
серийно
|
Климатик
|
серийно
|
Радослав Славчев
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА