Last news in Fakti

24 Юли, 2004 14:45 1 720 0

Пикантна фантазия

  • kia-
  • picanto-
  • kia picanto 1.0 12v lx

Най-хубавото на фантазиите е, че понякога се сбъдват. Но дори и да не се реализират, те доставят едно приятно удоволствие, което става пикантна подправка на забързания еднообразен живот. Може да се изброят много и най-различни видове фантазии, но най-важното е да си изградите ваши собствени. Нерядко те са свързани с определен тип автомобил. Нежните ни половинки също мечтаят за такъв, но за разлика от мъжките пристрастия към агресия, сила и необуздан дух, жените копнеят за сладурско четириколесно, което в много от случаите се явява и тяхната пикантна фантазия. Темата ни третира именно такъв “мадамчест” автомобил, дело на корейския гигант Hyundai. Марката е KIA, а моделното обозначение е много точно подбрано - Picanto. Този мъник, спадащ към долния сегмент на субкомпактния клас, отскоро се продава и у нас, а екипът ни направи обстоен тест-драйв на версията 1.0 12V LX - пикантна подправка към реалния живот на жените.

Екстериор

Едно от най-големите достойнства на малкия корейски автомобил е неговата външност. Дизайнът му е наистина впечатляващ и представлява съвкупност от модерни решения, стил и изискани линии. Наред с всичко това и малките габарити, както и отличната компактност, придават на колата неповторим чар. Интерес представляват предните светлини, които са силно изтеглени към предния капак, леко заоблени са, като не липсват и прави ъгли. Именно последните представляват единствения намек за агресия, който обаче е по-малък и от размерите на автомобила. Радиаторната решетка също привлича погледите най-вече с “топлото” си излъчване, идващо от конусовидната є форма и вертикално разположените черни лайсни. Бронята също се характеризира със заоблени форми, като може да се каже, че е масивна и идеално пасната към каросерията. Погледнат отстрани, Picanto изглежда като капка. Обтекаемостта му е загатната освен от овалните форми и от по-ниската задна част.

Въпреки че таванът се снижава в своя край, задното стъкло се характеризира с прилични размери, позволяващи отлична видимост - факт, който не е присъщ за повечето алтернативи. Като цяло остъклената площ е доста голяма, което създава усещане за простор в купето.

Интериор

Просторът, за който споменахме по-горе, се допълва и от сравнително голямата височина на автомобила. Предните две седалки не са големи, но са удобни и ергономични. Страничната поддръжка е минимална, но облегалките впечатляват със силно изразена такава. Мястото за краката на водача и пасажера до него е напълно достатъчно, като може да се каже, че и по този показател Picanto превъзхожда доста от преките си конкуренти в долния сегмент на субкомпактния клас. Арматурното табло следва точно основните линии, във формите му не ще откриете нито едно ъгълче. Иначе уредите са информативни, аналогови, но лишени от каквато и да била екстравагантност. Екстрите в “мъника” и по-точно в модификацията LX, на която акцентираме, не са много, но са напълно достатъчни. В тези жеги климатичната инсталация ни направи доста силно впечатление. Къндишънът е безшумен и бързо охлажда малкото салонче. Отзад две деца се возят много добре, но за ръстови пасажери мястото не е особено голямо - и няма как да бъде иначе. В сравнение с конкурентите обаче пространството отзад не изглежда никак малко. Багажникът без проблем ще събере дамска чанта, но за по-обемисти товари не може да се говори. Корейците обаче са намерили цаката и на този недостатък. Когато се сгъне асиметрично, делимата задна седалка става напълно равна с пода на товарния отсек, като по този начин увеличава обема му до впечатляващите за возило от този клас 882 литра.

Двигател и ходови характеристики

Моделът се предлага у нас с два бензинови двигателя с обем съответно 1.0- и 1.1-литра. За тест ни бе предоставен автомобил с по-слабия мотор, от който, както се досещате, не могат да се очакват чудеса.

Впечатляващото в този агрегат е неговата икономичност. Иначе динамиката му не е от най-добрите, а ако карате с включен климатик трудно ще изпреварите дори и бус. Все пак тази кола е предназначена предимно за шофиране в градски условия, където габаритите є са основният плюс. Спирачките не са снабдени с ABS и предвид лекото купе трябва да се внимава когато шофирате в по-екстремни условия. Иначе стабилността е на прилично ниво, като единственият недостатък е по-големият крен в остри завои, дължащ се на по-високия общ център на тежестта на автомобилчето. Що се отнася до пасивната безопасност, трябва да се споменат иновационните енергопоглъщащи брони и специалните зони за отвеждане на удара извън обсега на пасажерите. Модификацията е снабдена с една въздушна възглавница, интегрирана във волана, но като опция може да се поръча и втора, както и странични “завеси”. Петстепенната скоростна кутия е единственият по-сериозен недостатък на Picanto. Предавателните є числа не са добре изчислени към сравнително малката мощност на агрегата и честото им превключване е неизбежно. Освен това вибрациите от иначе безшумното двигателче се предават доста силно на трансмисията и от там на скоростния лост.

Цена

Не е от най-ниските, но разликата не е голяма. Единственият по-сериозен конкурент, който превъзхожда Picanto е Atos Prime, но въпреки това не трябва да се пренебрегват достойнствата на малката KIA. Козовете на “пикантната женска фантазия” са отличен дизайн, лекота на управление и много добро качество, както на отделните материали, така и на тяхната сглобка. Така че ако искате да осъществите една ваша фантазия и тя е свързана с малък градски автомобил, то мъникът в моделната гама на KIA не е за подценяване.

KIA Picanto 1.0 12V LX
Плюсове
1. Впечатляващото в малкия еднолитров агрегат е неговата
икономичност.
2. Едно от най-големите достойнства на малкия корейски автомобил е външността му. Дизайнът е впечатляващ.
3. Салонът, особено отпред е доста по-просторен в сравнение с
повечето алтернативи.
Минуси
1. Вибрациите от иначе безшумното двигателче се предават доста силно на трансмисията и от там на скоростния лост.
2. Динамиката на еднолитровото двигателче не от най-добрите, а ако карате с включен климатик трудно ще изпреварите дори и бус.
3. Кренът в завои е малко по-голям от нормите за този клас.

 

KIA Picanto 1.0 12V LX
Технически характеристики
Двигател
четирицилиндров
три клапана на цилиндър
Работен обем
999 куб. см.
Максимална мощност
46 Kw/62 к.с. при 5 500 об./мин.
Максимален въртящ момент
86 Нм при 4 500 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
10,1: 1
Маса на единица мощност
13.7 кг/к.с. (18.5 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

3 495
1 595
1 480
Междуосие
2 370
Маса, кг

852

Допустимо натоварване, кг
498
Обем на багажника,л.
157 - 882
Вместимост на резервоара, л
35

Разход на гориво:
градско
извънграско

комбиниран

6.0 л/100км
4.1 л/100км
5.0 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
16.3
Максимална скорост
154 км/ч.
Гуми
165/60R14
Спирачки:
отпред
отзад

дискови
барабанни

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 17 773

 

Базово оборудване
Климатик, въздушна възглавница за шофьора, сервоусилител на волана, централно заключване, предни ел. стъкла, аудио подготовка включваща четири високоговорителя, окабеляване и антена, фарове за мъгла, брони странични огледала и дръжки в цвета на автомобила, имобилайзер, оборотомер, дигитален часовник, филтър за въздуха в купето, предупредителен сигнал за забравени предни светлини, ел. регулиране на фаровете по височина от мястото на водача, регулируем по височина волан, осветление в купето и багажното отделение, тонирани стъкла, трета стоп светлина, енерго-абсорбиращи брони, чистачка на задното стъкло, асиметрично делима задна седалка, ISO fix за детско столче, кора над багажното отделение, др.
Допълнително оборудване
Лети джанти 505
ABS+EBD 818
Еърбег за пасажера отпред 491
Боя металик 379
Заден спойлер 252
Гаранция
3 години или 100 000 километра пробег
Цените са за България с включени мита, такси, и ДДС

 

KIA Picanto 1.0 12V LX
АЛТЕРНАТИВИТЕ
CHEVROLET MATIZ
Работен обем
995 см3
Мощност

47 кВт/64 к.с.
при об/мин 5 900

Максимален въртящ момент
87 Нм
при об/мин 4 200
Габарити, мм
3495/1495/1485
Ускорение
13.9 сек
Максимална скорост
152 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

8.2 л/100 км
5.3 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
16 800 лв.
Цени на някои екстри:


Сервоусилител
серийно
Еърбег, 2 бр.
серийно
Климатик
серийно
FIAT PANDA
Работен обем
1 108 см3
Мощност

40 кВт/54 к.с.
при об/мин 5 000

Максимален въртящ момент
88 Нм
при об/мин 2 750
Габарити, мм
3538/1578/1540
Ускорение
15.0 сек
Максимална скорост
150 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.2 л/100 км
4.8 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
15 700 лв.
Сервоусилител
594 лв.
Еърбег, 1 бр.
серийно
Климатик
1 035 лв.
HYUNDAI ATOS PRIME
Работен обем
1 100 см3
Мощност

46 кВт/63 к.с.
при об/мин 5 500

Максимален въртящ момент
96 Нм
при об/мин 3 200
Габарити, мм
3495/1495/1680
Ускорение
16.1 сек
Максимална скорост
148 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.2 л/100 км
4.8 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
15 928 лв.
Цени на някои екстри:

Сервоусилител
серийно
Еърбег, 1 бр.
серийно
Климатик
серийно


Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА