“Latrante grandis latrat statim et alter” - крилата латинска фраза, която в превод означава: “Когато голямо куче залае, веднага и друго ще подхване”. Сега обаче няма да си говорим за четириноги, а ще стане дума за големи автомобили. Аналогията с тази поговорка е следната: В началото на 80-те години Chrysler извади едно от “големите кучета”, което нарече Voyager. Така започна ерата на семейните ванове. Истинското им нашествие в Европа последва малко по-късно и то благодарение най-вече на Renault. С присъщия си авангардизъм французите първи възприеха идеята и я осъществиха на практика. Mitsubishi пък се намеси в “надлайването” със своя Space Wagon. Днес обаче европейският пазар е завладян и от “хрътките” на Citroёn и Peugeot, а самураите от Mitsubishi отново се опитват да се намесят в тази “кучешка схватка”, при това с ван, носещ моделното име Grandis (от лат. голям). Така на пазара се появи още едно “Голямо куче”, което е и тема на този материал. У нас Grandis се продава само с един бензинов двигател с обем от 2.4 литра и мощност 165 к.с. - MPV (Multi Purpose Vehicle) съчетаващо агресия и функционалност.
Екстериор
Като видите за първи път агресивните форми на Grandis, едва ли ще направите аналогия с някой от предшествениците. Фирмените черти обаче са на лице, като някои от тях са скрити под “луксозната опаковка”. Дизайнерите на Mitsubishi неотлъчно следват тенденцията на новите си модели Lancer и Outlander, като това личи най-вече в “муцуната” на новия многофункционален автомобил. Предните светлини са с типичната за “диамантите” злобна форма, силно издължена назад и нагоре. Интерес представляват допълнителните фарове, които са ефектно вградени в предната броня, като отворите за тях изглеждат по-големи от самите фарове. В масивната предна броня се намира и радиаторната решетка, която е доста голяма - факт, който допълнително подчертава агресивния вид на спортно изглеждащия ван. За разлика от основните аналози, задните врати на “Голямото куче” не се плъзгат, а се отварят по общоприетия начин. Предният капак е силно скосен и плавно прелива в голямото ветроупорно стъкло. В задната си част ванът също се “снижава”, което създава усещане за динамична и перфектно изчислена аеродинамична форма. Още една от отличителните черти на Grandis са леко изсечените форми - идентичност, която доста различава японския ван от основните му алтернативи. С други думи автомобилът ще се хареса на семейни господа, които още не са загубили тръпка към спортно изглеждащи возила.
Интериор
В разрез със силно изсечените външни линии на автомобила, в салона се забелязва подчертана мекота.
Това се дължи на доста авангардните био-форми на арматурното табло и на повечето декоративни елементи. Централната конзола е силно изпъкнала в средната си част. Именно там е разположен скоростният лост - решение присъщо и за други автомобили от този сегмент. Интересното обаче е друго. Трудно ще откриете в интериора на Grandis дори и едно ръбче. Седалките са удобни, но не особено големи (като се имат предвид габаритите на колата). Твърди са, но ергономичността им до голяма степен компенсира евентуален дискомфорт. За сметка на това настройките им и различните позиционирания са безброй - факт, който ви дава свобода да моделирате салона по доста различни начини. Обемът на багажния отсек може да варира в голям диапазон.Подът по цялата дължина на каросерията е абсолютно равен, а и петте врати не са никак малки. Остъклената площ също е огромна, като придава усещане за простор на и без това немалкото купе. Третият ред седалки се отличава с комфорт, който липсва при някои от алтернативите. В Grandis всички пасажери се чувстват еднакво добре.
Двигател и ходови характеристики
За подобен автомобил 2.4-литровият бензинов агрегат не е от най-удачните варианти с оглед икономичност. Въпреки това трябва да признаем, че моторът има своите достойнства. На първо място трябва да се отбележи отличната динамика и ниските децибели. Двигателят е изключително безшумен. Дори когато работи на високи обороти, шум в купето не се чува. Ванът е сравнително стабилен в остри завои, като кренът е приличен за возило с височина 1 690 мм. От управлението обаче не може да се изпита пълно удоволствие. Воланът реагира малко мудно, меката возия и електронният педал на газта са сред причините за недотам приличното ускорение на колата от място. Останалите възли и агрегати са без забележка, като спирачната система е сработена много добре.
Цена
Парите за такъв автомобил са доста прилични. Особено като се имат предвид качествената японска изработка, наличието на изключително богато базово оборудване и иновационният дизайн. Ако пък и искате да разлаете кучетата около себе си, Grandis е един от добрите варианти.
Mitsubishi Grandis 2.4 MIVEC 16V SOHC Intense
|
Плюсове
|
1. Двигателят е изключително безшумен. 2. Третият ред седалки се отличава с комфорт, който липсва при някои от алтернативите. |
Минуси
|
1. Воланът реагира малко мудно. 2. Меката возия и електронният педал на газта са едни от причините за недотам приличното ускорение на колата от място. |
Mitsubishi Grandis 2.4 MIVEC 16V SOHC Intense
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
четирицилиндров
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
2 378 куб. см.
|
Максимална мощност
|
121 Kw/165 к.с. при 6 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
217 Нм при 4 000 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
10.0 : 1
|
Маса на единица мощност
|
9.9 кг/к.с. (13.5 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 765 1 795 1 690 |
Междуосие
|
2 830
|
Маса, кг
|
1 635
|
Допустимо натоварване, кг
|
615
|
Обем на багажника,л.
|
н.д.
|
Вместимост на резервоара, л
|
65
|
Разход на гориво: |
13.4 л/100км
7.2 л/100км 9.9 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
10.0
|
Максимална скорост
|
200 км/ч.
|
Гуми
|
215/55R17
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 51 980 |
Базово оборудване
|
17" алуминиеви джанти, Боя металик, Брони в цвета на купето, Тонирани стъкла, Електронен имобилайзер вграден е ключа, Чистачки на предното стъкло с припокриване, 2 степени и променлив интервал съобразно скоростта, Фарове за мъгла, Халогенни фарове с интегрирани мигачи, Централно заключване с дистанционно, вградено в ключа, Заден спойлер с високо монтирана трета стоп-светлина, Вградени мигачи в огледалата за обратно виждане, Ел.отопляеми и регулируеми огледала за обратно виждане в цвета на купето, Дръжки на вратите в цвета на купето, Задна светлина за мъгла, Задна чистачка с дюза за почистване, Отопление на задния прозорец с авт. изключване, Предни електрически стъкла със сензори, Задни електрически стъкла със сензори, Климатроник - двузонален с функция за бързо отопление на купето, Допълнителна жабка в централното табло, Радио CD-RDS с 6 високоговорителя, Втори ред въздуховоди, Сгъваеми табли на задната страна на предните седалки, Джобове на гърба на предните седалки, Централно табло в два цвята, Ел. регулиране на фаровете по височина, Вградена антена, Поленов филтър, Регулируема по височина седалка на водача, Делими 60:40 и плъзгаща се 2-ри ред седалка, сгъваща се към 1-ви ред, Делима 50:50 седалка на 3-ти ред, прибираща се в пода или с пълно обръщане, Автопилот, Мулти информационен централен дисплей с отчитане на външна температура, среден разход на гориво, средна скорост, часовник, Сила и посока на въздушен поток, Макс. пробег с остатъчно гориво, ABS, EBD, MASC (активен контрол на стабилността), MATC (активен контрол на сцеплението), Предни триточкови пиротехнически колани, 3 триточкови пиротехничеси колана с ограничители на силата за 2-ри ред, 2 триточкови пиротехничеси колана за 3-ти ред, Предни въздушни възглавници за водача и пътника SRS с деактивираща функция за въздушната възглавница на пътника, Странични въздушни възглавници SRS за 1-ви ред, Завесни въздушни възглавници SRS на 1-ви и 2-ри ред, Регулируеми във височина подглавници за всички седалки, Усилващи греди в странични врати, Стандартна резервна гума и др.
|
Гаранция
|
3 години или 100 000 километра пробег
|
Цените са за България с включени мита, такси, акциз и ДДС
|
Mitsubishi Grandis 2.4 MIVEC 16V SOHC Intense
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
CITROЕN C8
|
|
Работен обем
|
2 179 см3
|
Мощност
|
94 кВт/130 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
314 Нм
при об/мин 2 000 |
Габарити, мм
|
4762/1854/1750
|
Ускорение
|
13.6 сек
|
Максимална скорост
|
182 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
10.1 л/100 км 5.9 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
56 966 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр.
|
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
CHRYSLER VOYAGER
|
|
Работен обем
|
2 429 см3
|
Мощност
|
110 кВт/150 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
229 Нм
при об/мин 3 850 |
Габарити, мм
|
4733/1950/1740
|
Ускорение
|
12.5 сек
|
Максимална скорост
|
180 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
14.4 л/100 км 8.2 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
55 306 лв.
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр.
|
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
PEUGEOT 807
|
|
Работен обем
|
2 179 см3
|
Мощност
|
100 кВт/136 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
314 Нм
при об/мин 2 000 |
Габарити, мм
|
4727/1854/1762
|
Ускорение
|
13.6 сек
|
Максимална скорост
|
182 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
10.1 л/100 км 5.9 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
55 020 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр.
|
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ВАСО
18:20 12.02.2010