Last news in Fakti

10 Юли, 2004 21:22 1 381 0

Мегаван

  • lamborghini-
  • lamborghini genesis

Преди близо десет години един автомобил хвърли в екстаз всички почитатели на екзотиката на четири колела. Тогава Renault представи за първи път пред публика невероятния Espace F1 - упражнение на тема миниван, каръщисан с болид от Формулата. Този еднообемник и до момента се смята за тържество на конструкторската фантазия без аналог в историята.

Да, ама не, както гласи прочутото възмущение на известен български журналист. Аналог съществува, при това той се появява значително по-рано, отколкото някой би могъл да предположи. На 21 Април 1988 г. на автосалона в Торино дебютира Lamborghini Genesis. В изумителния еднообемник са вложени над 30 000 човекочаса труд от най-талантливите специалисти в Bertone.

Genesis обаче си остава дело най-вече на Марк Дешан, шеф дизайнер в Centro Stile, който пръв усеща каква нова автомобилна мода залива Европа. Пръв той се осмелява да обедини суперавтомобила и минивана в едно и го прави по начин, който възхищава и днес.

Genesis използва техническата база на Lamborghini Countach в най-напомпаната му версия с прочутия двигател Quattrovalvole с мощност 455 к.с. при 7 000 об./мин. За разлика от легендарния донор обаче, моторът е монтиран надлъжно отпред, като предните седалки се падат частично над него. По онова време Lamborghini става собственост на Chrysler. Това се отразява осезаемо на моделната политика на компанията, както и на използваните възли и агрегати.

Американците имат собствена идея за развитието на митичната марка, но много държат да покажат пред света, че техните продукти са напълно съпоставими и приложими в бутиковото автомобилостроене. Това обяснява защо Genesis се екипира с... тристепенна автоматична скоростна кутия Chrysler TroqueFlite вместо обичайната петстепенна механична трансмисия на Lamborghini. Заради смехотворното конструктивно решение първият и единствен миниван на Lamborghini ускорява плачевно, а дългите предавателни числа не позволяват на V-образния 12-цилиндров мотор да се развихри там, където е най-силен - в зоната на високите обороти.

В конструкцията на Genesis, слава богу, са използвани и други готови компоненти от коли на италианската фирма. Шасито, например, е от Espada, но базата му е скъсена на 2 650 мм. Цялостната дължина на автомобила пък е 4 475 мм, което в комбинация с широчината от 2 000 мм не оставя никакви съмнения за принадлежността на автомиба към класа на минивановете. Интериорът е изключително просторен, а в "кокпита" се влиза през характерните за всяко Lamborghini врати тип "пеперуда". Има и две странични плъзгащи се врати, както при обикновените миниванове. Genesis поема петима пътници, които се настаняват в специално разработени седалки, тапицирани в бяла и сива кожа Alcantra.

Lamborghini Genesis никога не стига до серийно производство, каквото и да значи това в терминологията на компанията-производител. Единственият създаден екземлпяр се съхранява в Bertone, които категорично отказват да го продадат.

Димитър ДИМИТРОВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА