Автомобилите на Peugeot от серията 200 са може би най-успешният проект на марката в новата автомобилна история на PSA. От момента на тяхната поява през 1983 година до днес са реализирани над 15.5 млн "Лъвчета" от серия 2. Последният модел от тази генерация 208 дебютира през 2012 г. и благодарение на този модел продажбите на Peugeot спряха своето стремглаво падане надолу. Сега, три години по-късно, франсетата направиха фейслифт на този важен за тях модел.
От различните версии избрахме за тест доста любопитна модификация. Казваме любопитна, защото само преди броени дни същото Peugeot, обозначено като 1.6 BlueHDi 100 S&S, постави забележителен рекорд за нисък разход на гориво. Експериментът се проведе под наблюдението на френската организация UTAC (Технически съюз на автомобилите, мотоциклетите и велосипедите), а с колата бяха изминати 2 152 километра с 43 литра дизелово гориво.
След прецизни измервания и изчисления беше установен среден разход от 2.0 л/100 км. Рекордьорът естествено е леко доработен, но въпреки това модификацията вече се смята за една от най-икономичните субкомпактни коли. Именно това Peugeut 208 1.6 BlueHDi 100 S&S вече се продава и на нашия пазар, а ние решихме да проверим колко харчи колата в реални пътни условия. Както може би се досещате, не успяхме да постигнем разход от 2 литра на 100 километра пробег.
За тридневния тест драйв, по време на който карахме автомобила и в градски условия, и на извънградско, борд компютърът отчете среден разход от 4.9 литра на 100 км. Четирицилиндровият дизел с работен обем 1.6 литра и мощност 100 конски сили се оказа съвсем нелош вариант за сравнително лекото купе. Динамиката на колата е много добра, а пътното поведение може да се определи като отлично. Возията е по-скоро мека за подобен тип автомобили, но това не се отразява на стабилността в завои.
Иначе промените по екстериора и интериора са минимални, но благодарение на тях колата изглежда по-модерна. Отвън впечатление правят променената радиаторна решетка и новите задни светлини, които имат т.нар. 3D ефект. Вътре материалите са качествени, а сглобката - много добра. Скърцания и паразитни шумове в купето няма. Седалките са доста по-меки от тези на немските и японски алтернативи, а най-отличителната особеност се крие в приборния панел.
За разлика от всички останали автомобили той е изнесен над волана. За целта кормилото е разположено малко по-ниско и диаметърът му е по-малък от стандартните кормила. Това обаче съвсем не е предпоставка за дискомфорт - просто поредното авангардно решение на французите. Като цяло колата е идеален вариант за малък градски автомобил - компактен, маневрен, икономичен и достатъчно динамичен. Базовата цена от 21 420 лв с ДДС е добра, но допълнителното оборудване е малко скъпичко.
Скъпичко, защото въпреки доста богатото оборудване на тестовия автомобил (екземплярът от снимките Peugeot 208 5P ALLURE 1.6 e-HDI 100 BVM5 S&S) крайната сума нараства значително спрямо базовата цена. Наточената версия, която управлявахме, се предлага на нашия пазар за 35 240 лв с ДДС - висока цена предвид родните пазарни особености и субкомпактния сегмент, в който се позиционира Peugeot 208. Според желанията обаче има и доста по-евтини комплектации на 208 в диапазона 20 000 - 25 000 лв с ДДС.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Kenef
Коментиран от #3
13:09 01.07.2015
2 Митака
Коментиран от #28
13:12 01.07.2015
3 Гост
До коментар #1 от "Kenef":
Радвам се,че си осъзнал истината за себе си.13:13 01.07.2015
4 Пичага
Не мога да разбера, как може да кажеш кенеф на чисто нова кола, била тя Пежо,Рено,Ситроен,Киа и тн.
Коментиран от #5
13:15 01.07.2015
5 Румен Янев
До коментар #4 от "Пичага":
А бе ти не можеш ли да вденеш че от повече от 10 години коли не се правят а еднодневки които едвам избутват гаранцията!!!Като е нова та била хубава!!!Е те на такива като теб разчитат ... само дето не можеш да си позволиш да я сменяш през 3-4 години а искаш нещо надеждно!!!А че от форд фиат и пежо са икономични си е безспорен факт...Като падне снега през декември та чак да края на март икономисваш здраво14:25 01.07.2015
6 реалист
Коментиран от #9
14:43 01.07.2015
7 антикомплексар
А истината е проста. Производителите правят коли по-добри или по-лоши според това на кого и за колко пари смятат за ги продават. А вторият голям фактор е собственикът, който полага или не полага нужните грижи за колата. В резултат на това колата става или не става еднодневка. Толкоз. Аз съм парлапанин и не полагам необходимите грижи, нямам възможност да си купувам нови коли, затова карам такива на по 8-10 г., докато се предадат и после търся друга, която да ми пасва по размер и цена. Така съм минал през 6 различни марки и не мога да кажа за която и да е, че произвежда САМО БОКЛУЦИ или прави САМО СУПЕР КОЛИ.
Карал съм и БМВ и докато беше здраво ми харесваше, но после си купих друга кола и пак не беше зле, затова не разбирам тези дето карат стари и прастари баварки (но не олдтаймери, а просто изтъркани от употреба) и си мислят, че са върха на сладоледа.
Животът не е състезание на писта и аз не съм съгладен някой такъв комплексар да ме претрепе на пътя.
15:07 01.07.2015
8 Нови коли
P.S. - Френските засега са НАЙ-ЗЛЕ!!!
Коментиран от #12, #13
15:25 01.07.2015
9 Петър
До коментар #6 от "реалист":
По твоята логика от момента, в който излезеш от магазина, през следващите година - две колата не губи стойност. Това, или пък математиката въобще не ти се отдава.15:46 01.07.2015
10 Румен Янев
16:01 01.07.2015
11 Миро У😁я
Пак ще ревнете - ей го и тоя, дъртото БМВ - връх на сладоледа. Еми, харесва ми, поддържам го, евтино ми идва да си купувам частите и консумативите - амортисьори, масла, антифриз, крушки. Живея в европейска държава (не България) и дъртото ми БМВ излиза от строгия технически преглед без нито една забележка (15-годишна кола).
И човек си вика - за какво да си сменям колата с два пъти по-скъпото Пежо или друга нова кола, щом старата си върви, поддържана е с малко разходи, почти не дава дефекти и още работи?! Защо?! Защото Пежото при фантастични условия ще ми даде 2/100 разход на бензин?! А знаете ли колко са 25 000 лева, превърнати в бензин или газ?!😁😁😁😁😁😁😁
Коментиран от #27
16:28 01.07.2015
12 гостта
До коментар #8 от "Нови коли":
Над 90% от продажбите по света не са от тези марки и една ли някой го интересува какво мислиш ти за другите марки че да го научаваш ако с това че нова кола от тези е в пъти по-скъпа от другите марки ги прави избраните за теб марки а не кенефи няма нужда да казваш на хората какво да купуват същото по размери ауди А1 тръгва от 35-40хил. лева а това пежо тръгва от 20-25 хил.лева а едва ли има кой знае какви характеристики аудито за които да дадеш 15 бона отгоре ако някоя от 4те марки започне да произвежда евтини коли за същите пари като пежо съм почти сигурен че пежо ще ги минава по всички критерии макар че ако някоя от избраните некенефи от теб ако направи кола за същите пари най-вероятно за теб вече ще е кенеф16:44 01.07.2015
13 Препратка
До коментар #8 от "Нови коли":
Заболяването се дължи предимно на комплекси, индивидът изпитва смътно чувство за нереалност и е склонен да възприема определени елементи от заобикалящият го свят или дори кинопродукции като част от собственият си живот. Щадящо за пациентите лечение са дълги преходи сред природата, като за тежките форми поради степента на превъзбуда е препоръчителна хоспитализация и частична медикаментоза.17:04 01.07.2015
14 ALEXAUTO
Коментиран от #15
17:20 01.07.2015
15 Румен Янев
До коментар #14 от "ALEXAUTO":
А бе алексауто комплексарино !!!Научи се първо да пишеш с БЪЛГАРСКИ букви бе и ако не ти изнася кирилицата отивай си в Индия приятел!!!!Карал бил коли!!!!Дрън-дрън...карал си на дядо си балканчето за 85 лева!!!!БМВ БЕНЦ и АЛУДИ били най-яките...направо си за преглед при психиатър!!!!!Това че тъпотията в държавата дето си избра Боко за пореден път тачи тези коли изобщо не е критерий в автомобилостроенето ....ама като си тъп то си е проблем!!!!Лошото е че сте болшинство драги ALEXAUTOКоментиран от #16
17:39 01.07.2015
16 само селяните карат рено
До коментар #15 от "Румен Янев":
румене смешен си бмв,мерцедес и ауди са най-предпочитаните марки и не само това те са се доказали лошото че тук доста хора без пари карат текива втора ръка без да имат пари за трабант даже и си скапват от неподръжка или от некъдърното поставяне на агу в неквалифицирани сервизи такаче не говори смешки марката си е марка ако искаш работяшка кола фолксвагена е за това пежо,рено,ситроен,нисан,и разни други там "марки" не струват меко казано дане говорим за издънката дачияКоментиран от #19
18:09 01.07.2015
17 селски гъзаре
18:26 01.07.2015
18 кккака
19:02 01.07.2015
19 селски гъзаре
До коментар #16 от "само селяните карат рено":
ХАХАХА селските коли-кенефи и другите там марки от тойота ползват 5 години гаранция от пежо 5 години гаранция от форд 5 години волво 5 години лексус 5 години нисан 5 години а работяшкия фв има само 2 години както и бмв с 2 години и мерцедес 2 години и ауди има 2 години как така всички селски евтини марки-кенефи имат по-голяма някои с над 2 пъти гаранция от доказалите се най-предпочитани марки у нас дори мазда и киа са с по 3 години гаранция а най-евтината селска дачия е с 3 години което е повече от ДОКАЗАЛИТЕ СЕ бмв,мерцедес и ауди което ме кара да мисля е всъщност тези скъпи марки са плюс фв са доказали се чупливи коли от които трябва да се бяга а не да се слушат разбирачи които без никакво мислене пишат кое било доказано кое било работяшко кое издънка кое не струва и т.н.19:09 01.07.2015
20 практик
20:57 01.07.2015
21 Голфа
Коментиран от #29
22:07 01.07.2015
22 peugeot
22:18 01.07.2015
23 Лудия Макс
22:30 01.07.2015
24 onq s konq
Коментиран от #26
22:40 01.07.2015
25 Никола
23:20 01.07.2015
26 onq bez пеугеот
До коментар #24 от "onq s konq":
Мацките се ловят на голям у..Ти като нямаш пеугеот се вози на онова другото да не ходиш пеш.01:21 02.07.2015
27 не излиза сметката
До коментар #11 от "Миро У😁я":
Нещо послъгваш май.Имаш крик в гаража,уред за диагностика и то само защото колата ти е здрава!!!Та викаш евтини консумативи.Антифриз,масло,крушки.Защо мислиш,че на другите коли тези неща са по-скъпи?Освен ако не сипваш М10Д и не ползваш ЛНЖ вместо Н4 или Н7.В коя държава викаш е евтино да караш старакола?Виж колко е данъка на стара кола и колко е на нова в белите държави.То в Need for speed няма данъци как ще знаеш.Я ми кажи как примерно тая твойта кола ще мине TUV в Германия?Дори и купето ще трябва да смениш.01:35 02.07.2015
28 Бай Иван
До коментар #2 от "Митака":
2 литра на 100 км. ЯкИ ГЛУПОСТИ!!!!!!07:58 02.07.2015
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Гост
09:02 02.07.2015
31 Иванчу
Кви са тия френски коли, аз съм селянин или голф и бмв 3 или нищо!!!!!!
Мога да гледам и кокошки в голфа, и без това вози като барака
10:15 02.07.2015
32 гост
А разбирачите да карат фв,мерцедес и бмв на по 134х, км.
Френските коли са добри за цената си, няма спор и когато му дойде времето за нова кола, не бих се замислил да си взема френска кола. В момента карам френска, но 15г. и не виждам разлика от немските, само където я купуваш за по-малко пари и имаш повече комфорт и екстри.
Хората вече бягат от боготворените немски заради високите цени и дефектите които дават. Французите ще продължат с покачването на продажбите си, предлагайки различни коли, а не скучната конфекция на немците.
13:08 02.07.2015
33 qwerty
и все пак всяка марка има по-успешни и не чак толкова модели, при всяка марка има мн проблемни модели или модификации, които си страдат от техни си хронични проблеми, при положение, че става дума за нова кола и човек, който може да си я позволи разчита на 3-5 години гаранция и при положение, че през това време колата се поддържа добре и малкото години и колиметри, то изкарва следва да изкара още 3-5 години без сериозни проблеми и на възраст 6-10 години да бъде сменена с нова. Поне така правят в белите страни. Само в бг яко хейтваме някой като си вземе нова кола понеже: 1. от къде тез пари ве, 2. то за толкова кинти знаиш кво ауди/бмв и тн. щеше да вземеш.
и да не съм съвсем оф - карал съм (стари разбира се) и немски и френски коли и всичко зависи от състоянието в което я вземаш , винаги е по-добре нещо на 200к от колкото милионерче
17:57 02.07.2015
34 немски шваба от германия
18:45 02.07.2015
35 Голфа
Коментиран от #36
20:38 03.07.2015
36 Хансчо
До коментар #35 от "Голфа":
НЕ мога да разбера защо има толкова комплексирани хора и все се бутат навсякъде. Като не ви харесват пежата, защо четете статиите за тях и си ги обсъждате? Пишете си в неграмотните форуми за немските талиги и не досаждайте на другите.Коментиран от #37
10:43 04.07.2015
37 само селяните карат опел
До коментар #36 от "Хансчо":
не си прав не немските талиги а френските талиги французите не се научиха да прават коли и няма14:56 05.07.2015
38 някой
10:30 07.07.2015
39 Този коментар е премахнат от модератор.