Френският гигант Renault е един от производителите на возила на четири колела, които не просто следват, а определят тенденциите при автомобилните технологии и дизайн. Поредното доказателство за това се нарича Fluence и представлява концептуалното четириместно
спортно луксозно купе
чиято премиера се състоя на английска територия, в рамките на известния конкурс за ретро и класически возила Louis Vuitton. Според Патрик Льо Кемен - старши вицепрезидент, отговарящ за дизайна в Renault “ колата е продължение на една дълга традиция в историята на изключителните френски каросерии. Fluence е едновременно и рисунка и скулптура. Интериорът е изящно прост и лесен за запомняне с естествената си хармоничност”.
Иначе габаритите на четириколесното гарантират достатъчно пространство и удобство във вътрешността. Дължината на Renault 4 600 мм, широчината е 1 890 мм, а височината - 1 390 мм. Междуосието също е доста внушително - 2 750 мм, масата й е 1500 кг.
При дизайна конструкторите залагат на издължените форми и максимално изчистени линии. Внушението, което се търси, е да бъде подчертан специфичния нрав на возилата от този клас, предполагащ много спорт и екстремни удоволствия на пътя.
Освен това Renault Fluence предлага
изключителна аеродинамика
като по тази причина отпред отсъства типичната за по-голяма част от автомобилите радиаторна решетка, а задната част е максимално скосена. Фаровете са прибрани, а капаците им са издържани в унисон с дизайнерската линията на предницата. Мигачите и габаритите представляват тънки ленти от светодиоди, които обграждат предните светлини. Притокът на свеж въздух за мощното сърце на френския атлет се гарантира посредством три тесни въздухозаборника, разположени в долната част на предницата.Що се отнася до интериора на Renault Fluence, то там създателите му въплъщават много лукс и нестандартни технически решения. Така например седалките са покрикти със специално щампована кожа, а страничните им части могат да се регулират, за да осигуряват по-голям комфорт за пасажерите. Това усещане допълнително се подсилва от подлакътниците на вратите, които са свързани кинематично със седалките и се преместват заедно с тях.
Управлението на автомобила също се извършва с лекота, тъй като водачът управлява основните функции на Renault Fluence посредством специален джойстик. Иначе приборите са с комбинирани цифрови и аналогови показатели, издържани в черен и червен цвят. Багажникът също е тапициран в червената кожа на купето и разполага с доста приличен обем от 396 л.
За задвижването на новата френска гордост отговаря
V-образен шестцилиндров агрегат
чийто работен обем е 3.5 литра. Гарантираната от него мощност е 280 к.с. Това в съчетание с приличното тегло на атлета - 1 500 кг, осигурява катапултиране от 0 до 100 км/ч за впечатляващите 6.5 секунди. Иначе в оборудването е използвана и шестстепенна автоматична скоростна кутия.
С представянето на Renault Fluence веднага се появиха и слуховете за появата му в серийно производство. По всичко личи, че най-вероятно това ще се случи, но едва ли по-рано от средата на 2006 година.
Станислав Гавазов
[email protected]
19 Юни, 2004 12:46 1 767 0
Нагоре по течението
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА