Много рядко се случва някои от известните имена в модата да работят заедно - завистта и конкуренцията са толкова големи, че предполагат преди всичко противопоставяне, а не съвместна дейност. При автомобилите обаче за щастие тази максима важи само наполовина и в историята на четириколесните не липсват примери за расови екземпляри, които са общ продукт на няколко от най-добрите в бранша. Типичен такъв представител е и
Bertone Jet 2
дошъл на бял свят в резултат на сложна симбиоза между технологии от Aston Martin и изкусителна външност, създадена от специалистите в италианското дизайнерско студио Bertone. Всъщност “рецептата”, по която е създаден Bertone Jet 2 не е от днес, а е открита още през 50-те и 60-те години на миналия век, когато британската фирма Aston Martin, произвеждаща расови спортни автомобили, често обръща поглед към апенинските майстори на каросерии като Bertone и Zagato. В резултат на това обикновено са триумфирали съвършени возила на четири колела, които са оставили траен отпечатък след себе си.
Изключение не прави и Bertone Jet 2, който според президентът на Aston Martin е призван да съживи тази малко позабравена традиция за съвместна работа между фирми като британската и доказани специалисти в изработката на каросерии като Bertone.Иначе представеният по време на автомобилното изложение в Женева Bertone Jet 2 е разработен на базата на Aston Martin Vanquish, като само междуосието е увеличено с 210 мм, за да се гарантира по този начин много по-голямо пространство във вътрешността на автомобила, а от там и по-голям комфорт за пътуващите.
Въпреки тези ограничени процедури обаче, Bertone Jet 2 се представя изцяло като возило със своя собствена ярка идентичност.
Външният дизайн
до голяма степен следва стилистичната линия на всички возила с марката Aston Martin, но е обогатен и с някои изцяло нови решения. Така например специалистите от Bertone повдигат нагоре радиаторната решетка и й придават значително по-компактни размери. Променено е и разположението и формата на допълнителните въздухозаборници, чиято цел е да доставят още свеж въздух за охлаждането на спирачните дискове. Страничната линия нараства към задната част на Bertone Jet 2 и това придава на профила му още по-спортно и агресивно излъчване. Широкият стъклен покрив и “отсечената” почти вертикална задна част на четириколесното са другите по-значими изменения в сравнение с модела Vanquish. При
интериора
се залага на класическите решения при такъв тип автомобили (четириместно купе). Благодарение на нарасналото междуосие конструкторите успяват да монтират седалки на задния ред, които по комфорт и удобство да не отстъпват на предните места за сядане. При нужда, или когато все пак превозвате по-голямо количество куфари и чанти, задните седалки се прибират лесно и бързо, от което изцяло печели товарния отсек. По-голям багажник едва ли предлага което и да е от четириколесните в класа на суперспортните автомобили.
Задвижването на Bertone Jet 2, който ще бъде произведен в едва 25 екземпляра, се осигурява от алуминиев V-оббразен агрегат с дванадесет цилиндъра и работен обем от 5 935 см3. Осигуряваната от него мощност е 450 к.с. при 6 500 об./мин., а максималният въртящ момент е 567 Нм при 5 000 об./мин.
Станислав Гавазов
[email protected]
19 Юни, 2004 12:53 611 0
Висша мода
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА