24 Юли, 2015 10:41 28 353 18

Световен рекорд за ускорение от 0 до 100 км/ч

  • рекорд-
  • ускорение
Група студенти от университета в Щутгарт постигна нов световен рекорд за ускорение с автомобил. По-конкретно става дума за старт от място и достигане на скорост от 100 км/ч. Построеният от тях електрически болид успя да достигне 100 км/ч. за умопомрачаващото време от 1.779 секунди.
Рекордното постижение е постигнато на прав участък от самолетната писта JadeWeserAirport, намираща се в североизточна Германия. Още по-любопитното е, върховото постижение е постигнато от жена. Това е Приска Шмид, която успя да подобри досегашното върхово постижение с 0.006 секунди.
Самият болид е снабден с четири електромотора, които развиват сравнително скромната мощност от 136 конски сили. Болидът обаче тежи само 160 килограма, като в него са интегрирани комплект батерии с капацитет 6.62 киловатчаса. Така съотношението тегло/мощност е 1.6 кг на киловат.
За сравнение ще кажем, че при болидите от Формула 1 то е 1.0 кг/кВт, а при хиперкари като Bugatti Veyron Supersport и Porsche 918 Spyder е съответно 2.08 кг/кВт и 2.50 кг/кВт. Рекордът все още не записан в Книгата на Гинес, но според участниците в проекта това ще стане в близките няколко седмици.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 PlimP

    2 0 Отговор
    да живее електричеството :)
  • 2 тошибиян

    1 4 Отговор
    драгстерите са по бързи за 4-5 сек са на около 450 км

    Коментиран от #3, #4, #10

  • 3 ОФФ

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "тошибиян":

    "По-конкретно става дума за старт от място и достигане на скорост от 100 км/ч. "
  • 4 фак тоши

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "тошибиян":

    добре, че каза нещо, че да не мълчиш
  • 5 некойси

    1 1 Отговор
    Превъзходящата технология в действие.
  • 6 Румен Янев

    4 1 Отговор
    0-100 за 1.779????При това ускорение трябва да си трениран за космонавт!!!!Е той мозъка ще ти излезе през ушите!!!При това ускорение тялото ти ще бъде залепено за облегалката и ребрата ще ти скърцат и пукат а очите ще ти отидат някъде навътре...Нещо не ми се вярва ама карай...сензация трябва да има особено като е от немъчко...
  • 7 незнайко

    1 2 Отговор
    Наистина няма такъв драгстер. Просто тяхната тяга е само в задните колела. ДВГ няма тази бързина и тяга от един оборот нагоре, както трифазен електродвигател с постоянни магнити. Тези двигатели нямат нищо общо с асинхронните които познаваме.
  • 8 някой си там

    2 3 Отговор
    ... и колко време им държат магнитите на тези двигатели - няколко години колкото им е гаранцията, после стават почти като тези асинхронните които сме учили.
    Да живеят инженерите, не електричеството ( към №1 ).
  • 9 тошибиян

    0 3 Отговор
    глей са бра4ето ми скоростите до 100-200км се набират като време най бързо след това (до 450-500 при драгстерите) времето нараства геометри4на прогресия за да ускориш от 200 до 300 примерно ти трябва повече време и мощност ...що драгстера стопява това време с мощност и въртящ момент за да направи ускорението до към 450 км за 4-5 сек прави изводите от 0 до 100 км колкое няма и секунда
  • 10 PlimP

    2 2 Отговор

    До коментар #2 от "тошибиян":

    2 и колко пъти ще исдържи до 450, да не се скапе след 10-ина старта :), щото на електричката едвали ще и стане нещо, да не говорим за цената

    Коментиран от #13

  • 11 taka e brat

    0 2 Отговор
    МНОГО СПЕЦИАЛИСТИ МНОГО КАРАЧИ МНОГО ИНЖЕНЕРИ МНОГО НЕЩО......
  • 12 РАМБОСИЛЕК

    1 1 Отговор
    Става за ежедневка и за заяждане по светофарите с някой бегачка..
  • 13 тошибиян

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "PlimP":

    тук говорим за ускорение а не колко ще издържи
  • 14 некойси

    1 0 Отговор
    Момчетааа (и момичата) ... при следващата технологична революция когато преноса на електроенергия стане по-достъпен, конвенционалните коли ще се продават на килограм или ще се третират като скрап.
  • 15 бай Иван

    0 1 Отговор
    А моята кола вдига от 0 до 100 за по малко от две седмици!
  • 16 гост

    1 0 Отговор
    Близък приятел беше в екипа на Формула Студент в Мюнхен. Хората там работят, пишат дипломни работи и разработват нови технологии по време на следването си. Различни фирми ги подкрешят и изготвят детайлите понеже знаеят, че така си подготвят бъдещи кадри. Много ефективен модел, както се вижда постигат и доста добри резултати.
    Сега всички трябва да работят над нова технология за съхранение на енергията, другото го има налично, но съхранението само куца, за да стане масов електрическият транспорт.
  • 17 джърмън пауър

    0 0 Отговор
    Немците са извънземни, не са хора! В това се убедих, докато се разхождах из един немски град с мой приятел немец. Минахме край един техникум, до който имаше сервизни помещения, на които би завидял и тим на формула 1, да не говорим за Бош сервизите в България. На площадката пред така наречената "работилница" няколко пича сглобяваха ..... самолет!? Вярно, че беше безпилотник според мен, но все пак самолет и то доста модерен. Разтовариха го от едно дълго закрито ремарке.
    Та така си карат практиката в Техникумите, докато Университетите им са огромни лаборатории, приличат на заводи от Силиконовата долина. След, като излезе от Университета немеца не само е готов да почне веднага работа, но и има на какво да научи своите колеги и шефове в областта в, която е избрал да се развива.
    Германия е поне 200 години напред само в областта на образованието и професионалната подготовка.
  • 18 Господин

    0 0 Отговор
    Явно на запад използват технологии, които за нас са табу. Тук само ни цакат с неефективни производства. Искам и нас да ни обучават по същата програма.