18 98583

BMW вече с четири турбокомпресора

  • bmw-
  • m750d

Инженерите на BMW конструират дизелов двигател с цели четири турбокомпресора. Концепцията е базирана на досегашния 3.0-литров агрегат с каскадно пълнене и 3 турбокомпресора, който се използва в моделите M50d и M550d и предлага 381 конски сили и 740 Нм въртящ момент. Очакваните стойности на версията с четири нагнетателя са над 400 конски сили и 800 Нм, а това е много висока литрова мощност за дизел.

Двигателят ще се монтира на M750d, но се очаква да бъде използван и в M Performance вариантите. Възможностите са две - или става дума за нагнетател с електрическо задвижване, или към системата ще бъде добавен още един газово задвижван компресор. Може би ще го видим още на автосалона във Франкфурт през есента. 

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Heinz

    1 2 Отговор
    Deutschland Deutschland über alles!!!!!!!!
  • 2 BMW

    0 5 Отговор
    Хо хо хо хо, 3.0 diesel HDI - 240 к.с., 3.0 BMW diesel - 400 + к.с., сами си правете изводите, кои са най-добрите!!!!!

    Коментиран от #5, #8, #10, #13

  • 3 onq s konq

    0 0 Отговор
    А да боядиса тоя звяр в розово,може само български управник:)
  • 4 Гост

    2 0 Отговор
    Интересно защо не сложат 4 турбокомпресора на бензин? Тогава може спокойно да стигнат 1000 к.с.

  • 5 Монго

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "BMW":

    А ти си направи извода, колко старта ще издържи този мотор с четири турбокомпресора...

    Коментиран от #7

  • 6 Ваг

    3 0 Отговор
    Сложете 6 компресора и 4 турбини да видим колко ще изкарате ,защо някои марки (един от тях е бмв) правят двигатели "върху" турбини или компресори т.н. тези турбини до някъде са добре после нещата стават обратно.
  • 7 BMW

    0 5 Отговор

    До коментар #5 от "Монго":

    Времето ще покаже кое колко ще издържи, едно обаче е сигурно - БМВ са доста по-напред в класациите за надеждност отколкото френските коли с HDI дизели, които винаги, заедно с ФИАТ са окупирали последните места!

    Коментиран от #9, #11

  • 8 автофен

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "BMW":

    И на всеки 1000 километра в бокса за ремонт.Ако говорим за мощности спорт трябва Мерцедес и Рено да са най добрите защото БМВ не може и да се докосне до техните постижения.БМВ реди турбини но като излезе срещу шампионите си подвива опашката.
    Иначе всеки квартален ентусиаст с един кит за вдигане на мощноста ще ти изкара 800 коня от 2,6 литра примерно.Това едва ли е критерий кой какво може.
  • 9 Монго

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "BMW":

    Има и от двете, но само бензин. Така, че не влизай в обяснителен режим. Аз ще влезна обаче. Ако искам комфортно и спокойно пътуване-"Пежо", ако искам да седя на "педя" от асфалта и да си вдигна адреналина-535...

    Коментиран от #16

  • 10 life

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "BMW":

    мога да си представя колко необразован и некомпетентен си, ако критерия ти е мощност...noob....
  • 11 някой

    5 1 Отговор

    До коментар #7 от "BMW":

    Времето отдавна го е показало.БМВ е кола която най бързо се обезценява.Ако сега я купиш за 70 000 лева след 2 години ще струва най много 35 000.Познай колко е надута и необоснована цената на този баварски шит.
    За дефектите на БМВ книга може да се напише просто няма смисъл да говорим.Като почнеш от двигатели и стигнеш до електроника.
    И когато сравняваш коли не е коректно да сравняваш някоя за 20 000 евра с такава за поне за 40 000.

    Коментиран от #17, #29

  • 12 йййййй

    3 1 Отговор
    Егати безсмисления проект, гола вода!
    И по един турбокомпресор на седалките да сложат!
  • 13 PlimP

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "BMW":

    2, сам си прави извода кое колко ще живее, нали знаеш, колкото по-просто, толкова по-надеждно, д аму набухат 34127 турбини и после що са редовни в сервизите
  • 14 Свети Петър

    0 0 Отговор
    Чакам поредните гости при мен!

  • 15 тошибиян

    1 0 Отговор
    да видим кой ще сложи 5 турбини хаха
  • 16 Никой

    0 2 Отговор

    До коментар #9 от "Монго":

    Ахахах. Сравнява ми 5ца с Пежо. Каквото и Пежо да е, не може да се мери по комфорт от е39 нататък. Работата е там че почнахте да сравнявате коли от напълно различни класове. Нормално БМВ-то да е по-добро като е по-скъпо. А и в този сегмент на 5ца-7ца собствениците ги интересува повече динамиката отколкото разходите по ремонт. Все едно да плюеш по Ферари, че използват KERS като ще се чупи повече. За такива Бай Ганьовци има 1чки, Голфове, Сивик и т.н.
  • 17 Никой

    0 3 Отговор

    До коментар #11 от "някой":

    Нормално за България. Всяка скъпа кола тука се обезценява бързо, защото има по-малко хора, които търсят такава на вторичния пазар. Цената не се определя от хар. и т.н., а от търсенето
  • 18 инж Тенекеджиев

    4 2 Отговор
    Не е до бройката компресори. Така или иначе кинетичната енергия на изходящите газове е една и съща независимо дали ще е с 1 или 10 компресора. Просто когато се използват няколко по малки се съкращава времето за реакция от колкото ако сложат 1 турбо-комп. от някоя 500-700 к.с SCANIA. До колко ще е надежден този мАтор - със сигурност ще си изкара гранационния пробег че и още два пъти по толкова без проблеми. До тогава ще е сменил 2-3 собственика в Германия. След това колата ще стане на 600-700 000 км и ще попадне в някоя автокъща със собствник турчин, арабин, поляк или руснак и ще се подмлади с 400-500 000 км, за я хареса някой "Тарикат Ганьо", който скоро след това ще кълне и плюе BMW, новите коли, родните пътища, горивата и световното положение. Или на кратко - на калпавия к*., пак вълната ще му пречи.
  • 19 турбото

    1 3 Отговор
    Българските инженери се намесиха... Хората са правили самолетни двигатели, те акъл дават... И като се почнат тези измислени хейтърски митове за електроники и двигатели, направо да те заболи стомаха от смях!

    Коментиран от #52

  • 20 незнайко

    3 0 Отговор
    От написаното до тук едно е ясно, атмосферните двигатели са най- надеждни. Единствено надеждното електрическо турбо може да внесе промяна. Газовите турбини имат ограничен живот и затова са консуматив. Нищо лошо против BMW.
  • 21 КЗЛ

    2 1 Отговор
    Ненадежни били турбо-моторите.... брех да му бера лайката. Я провери на колко хил. км "бракуват" немските и австрийски таксита (турбодизели), че като гледа по сайтовете на по-малко от 500 000 км не ги продават. :) Дали карат ненадеждни автомобили? Турбото става консуматив като купиш някоя кошница дето е забравила колко пъти е ходила до луната и започнеш да я караш с порнографски масла и филтри... Скоро имаше обява (в Австрия) за Бенц 280 CDI продаваше се като buy back на 420 000 км (3 годишен) и му даваха година гаранция - те това защото са ненадеждни. Копторите дето ги купувате от Дупница, Горубляне и Враца са мерило за надеждност колкото проститутките са символ на морал..

    Коментиран от #22, #23

  • 22 азлк

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от " КЗЛ":

    Колега, много правилно! Но тук е така, като се напише статия за рено и всички се спукват да го хвалят, а като се пусне статия за някой шедьовър от вездесъщия властващ и смазващ всичко наред, немски премиум и всички започват яростно да "плюят" само защото осъзнават с "примитивните" си мозъци, че никога, ама никога няма да имат подобен прекрасен шедьовър!
  • 23 гостенче

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от " КЗЛ":

    От къде в БЪЛГАРИЯ да си купим истински масла и качествена нафта?
  • 24 osc

    0 0 Отговор
    Всички много ги разбирате ... но колко от вас са имали "удоволствието" да изкарат Н на брой нови автомобили от шоурума( от всички ценови категорий) иииии после да обяснявате кое колко е здраво и колко милиарди км сте минали само със посещения на бензиностанцията !!! Осъзнайте се, и немците не ядат доматите с колците - просто не обичат лошата реклама( както всички останали производители), и дават мило и драго, за маркетинг( с всичките му производни). Всичко правено с бюджет определен от "икономисти"(а не от специалисти) е едно голямо НИЩО.

  • 25 само селяните карат хонда

    1 0 Отговор
    те нямат идея какво е нова кола или какво е класна кола после видиш ли ми говорат кой колко бил гоуем нема що смешни сте като става дума за дизели бмв и ауди са доста добри гледам доста нови текива се карат масово такаче оставам на вас изводите нали сте спецялисти по всичко....
  • 26 гост

    2 1 Отговор
    Не ги разбирам: защо не си слагат броя на турбота според серията:
    1ва серия- едно турбо.
    2ра серия - 2 и т.н.
    Така всеки ще знае, че 5та серия ще е с пет броя, които издържат към 200х. км при добър късмет. И както ги правят в отляти колектори, ще си ги сменят направо комплект 5турбота, а не да си играят кое е здраво и кое, не.
    Според мен това е подигравка с клиента. Всеки знае,че колкото е по-малко турбото-толкова по-кратък ресурс има. Е значи БМВ обрича собствениците да се нагласят да сменят след гаранцията този консуматив за 5-10х. евро. Това е като стар хибрид-като нов е добре, но след 5 години никой не иска да си го купи, понеже знае,че батерията струва колкото половината цена.
    И все пак това не е Бугати, Ферари или Ламборджини, за да има високи разходи за изънсервизно обслужване.
    Ако се направи анкета съм убеден, че повечето хора ще поискат атмосферен двигател с голяма кубатура, а не малък с 3 турбокомпресора и звук през аудиосистемата на колата-понеже оригинално няма никакъв характер двигателчето.
  • 27 пешо майстора

    2 1 Отговор
    Четири турбини , ехаааа!!!Сега остава да направят и поне един свестен и здрав мотор и може да им се получи кола в която да не се кръстиш преди да тръгнеш , дали ще стигнеш.

    Коментиран от #49

  • 28 ддд

    0 0 Отговор
    и 10 да сложат
    ние цял живот ще бачакаме
    ще ни дадът 150 лв пенсия
    и ще караме коли на 200 000 км
    и ще треперим да не им стане нещо
    ама каво пък някои се имат за късметлии в живота
    ако колата им не се разваля:))))
  • 29 кгх

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "някой":

    Нали ти е надута цената, значи и двете са по 20 000, нали???
    Пишете ги без да мислите май???
  • 30

    1 0 Отговор
    Почнаха да правят вече автоизвращения.......
  • 31 Румен Георгиев

    2 1 Отговор
    Браво на инженерите от Мюнхен! За пореден път BMW доказват, че са лидери в автомобилостроенето редом със Audi и Mercedes-Benz.
    Турбокомпресорите се доказаха отдавна както и силата на дизела.
    Четири компресора?! Да, четири! Downsizing е факт вече и при по-спортните марки като Ferrari и Porsche. За да запазят мощността си и да станат по-икономични и чисти те също ще минат на по-голям брой компресори така, че не се учудвайте скоро да има и пети ;)
    Защо новите коли кривят глави и чупят валове?- Това се случва с коли който са взети на лизинг или са служебни за 2 месеца минават 200 000 км и веднъж не е отварян предния капак. Както всяка жена така и колата си иска поддръжка

    Коментиран от #35

  • 32 Vasik Atanasova

    0 2 Отговор
    НЯМА ПО ДОБРО ОТ АТМОСВЕРНИЯ ДВИГАТЕЛ САМО FSI
  • 33 ПетролЧЕТО

    3 0 Отговор
    САЙТА С ФАКТИТЕ КЪДЕ СПИТЕ :D ПЕТРОЛЪТ ЗА БАРЕЛ Е ЛЕКО ПОД 50$. ИРАН СИ УВЕЛИЧАВА ДВОЙНО ПРОИЗВОДСТВОТО. ЦЕНАТА СТАНА КАТО МИНАЛАТА ГОДИНА ДЕКЕМВРИ МЕСЕЦ. ПУСНЕТЕ ЕДНА СТАТИЯ ЗА ПЕТРОЛА, ЧЕ ОТ 67$ ПРЕДИ ТРИ СЕДМИЦИ В МОМЕНТА Е ЛЕКО ПОД 50$ ТОВА СА БЛИЗО 0,70СТ НА ЛИТЪР НАДОЛУ. ВЪПРОСА Е КОГА ЩЕ ДОЙДАТ НОВИТЕ ЦЕНИ :D

    Коментиран от #37

  • 34 Top Gun Maverick

    1 2 Отговор
    Само не знам защо си мислите, че двигателя нямало да е надежден и щели да се сменят турбини на поразия след 200 000. Като знам колко БМВ-та има на по половин милион с едно и две турбота и не са чували за смяна...
    Това да не е някоя компания в експериментален вариант и да пуска боклуци ей така? Няма как марката да си позволи да пуска такива недоразумения, каквито много народ тук се опитва да изкаже и го е доказала във времето.
  • 35 Механик

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "Румен Георгиев":

    И с какво доказват, че са лидери с 4 турбини? Пробвал ли си да смениш поне веднъж маслото през живота си сам и после да направиш сметка как се сервизират 4 турбини? И ако ги развърта повечко собственика, след 60 000 км са заминали поне половината...дори и да не са заминали - това прави в пъти повече маркучи за масло и тръбички навсякъде, които като започнат да изпускат, нямат намиране. А такива като теб, които се радват на 4-те турбини и сложнотията, точно тогава реват защо такава кола са си купили.

    Коментиран от #36

  • 36 Румен Георгиев

    2 2 Отговор

    До коментар #35 от "Механик":

    "да направиш сметка как се сервизират 4 турбини?"- Докато работим за 600-700лв. няма как да поддържаме такива коли.
    "И ако ги развърта повечко собственика, след 60 000 км са заминали поне половината"- Знам коли от първа ръка който са на 200-300 000км и нямат никакви проблеми ;)
    "А такива като теб, които се радват на 4-те турбини и сложнотията..."- Еми дай да си караме 12-сетаците и 7-миците, че като се счупят да ги оправяме с тел и чорапогащника на жената :)
  • 37

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "ПетролЧЕТО":

    прав си колега, докато свалят тука цената и тя ше дойде пак нова по-висока цена, траят си ......
  • 38 Никой

    0 2 Отговор
    Какви инженери, какви умове! Направо се чудя как не са ви взели в Мюнхен, да ги научите как се правят коли, че вече 100тина години се лутат милите Говорят ми за кубатура, ресурс ит.н. без да си имат никакво понятие за нещата. 1во за непосветените ще кажа че вече има 530д,730д което е само с една турбина за хората, които не искат да плащат допълнително. За останалите, които искат още динамика, въртящ момент и сравнително нисък разход са двигателите с 3 и 4 турбини. Кола, която струва 100-200 бона едва ли собственика ще го интересува много какво ще се счупи и колко трябва да плати. Ако искаш динамика е така, не става да си чипнеш просто Голфо. Нормално да е по-скъпо за поддръжка и само българи могат да плюят една кола от такъв клас заради това. В същото време съм сигурен, че ще издържа повече от Ванкеловите двигатели на Мазда дето трябва да го сменяш целия след 100 000км и гори масло, колкото и бензин. Ако искаш висока производителност, няма как. От сега нататък, колите трябва да са все по-ефикасни и това е начина. Хора които изобщо не са имали дизелови БМВ-та изобщо да не коментират, защото си нямат никаква идея за нещата.

    Коментиран от #39

  • 39 Румен Георгиев

    0 3 Отговор

    До коментар #38 от "Никой":

    И аз това казвам :) Не са се качвали в такъв клас коли но тръгнали да коментират :)
  • 40 hellmaker

    0 5 Отговор
    Поредният заблуден.. Мерцедес и Рено ???? Преди БМВ?.... Къде по сервизите ли? Извинявай,ти да не си си ударил главата.. Кой ти ги говори тия глупости? Май хич ,ама ХИЧ не си наясно със постиженията на БМВ. Или просто доста пъти си си патил от тази марка ?

    Коментиран от #41

  • 41 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #40 от "hellmaker":

    Не, че нещо, но какви спортни постижения имат БМВ повече от Мерцедес и Рено? Или си пишеш, колкото да тормозиш клавиатурата?
    Харесвам БМВ, но НЕНАВИЖДАМ фенщината!!!

    Коментиран от #42, #43

  • 42 Никой

    0 2 Отговор

    До коментар #41 от "Гост":

    e30 M3 най-успешната DTM кола, както и най-успешната серийна кола използвана в състезания изобщо
  • 43 Румен Георгиев

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "Гост":

    Победите на BMW в "24 Hours Nürburgring"

    1970 - BMW 2002 TI
    1971 - BMW 2002
    1972 - BMW 2800CS
    1973 - BMW 3.0 CSL
    1984 - BMW 635 CSi
    1985 - BMW 635 CSi
    1986 - BMW 325i
    1989 - BMW M3
    1990 - BMW M3 Evo. 2
    1991 - BMW M3 Evo. 2
    1992 - BMW M3 Evo. 2
    1994 - BMW M3
    1995 - BMW 320i
    1996 - BMW M3 E36
    1997 - BMW M3 E36
    1998 - BMW 320d - First Diesel victory in a major 24h race
    2004 - BMW M3 GTR
    2005 - BMW M3 GTR
    2010 - BMW M3 GT2

    В сравнение ще кажа, че Porsche имат 11 победи а Mercedes-Benz само една
  • 44 Гост

    4 0 Отговор
    Нима смятате, че Formula 1 не е мерило? Сега загуби значителна част от блясъка си, но си остава състезание НОМЕР 1. А там БМВ и АУДИ никакви ги няма. Просто хиперболизирате качествата на БМВ.
    Пак казвам, че много харесвам БМВ и следващата ми кола най-вероятно ще е F10, но да се казва на черното бяло, е пълна тъпотия!!!

    Коментиран от #45, #47

  • 45 Румен Георгиев

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "Гост":

    Аз споменах "24 Hours Nürburgring" защото се приема за едно от най-тежките състезания не, че и F1 не е борба, но болида си е болид а тук става на въпрос за шосейни коли.
    Поздрави и се надявам по-скоро да се сдобиеш с F10-ка :)
  • 46 BMW FOREVER

    0 1 Отговор
    Само знаете да хейтвате марката щото завиждате :Д :Д :Д смешни сте ми ;) ;)
  • 47 hellmaker

    1 3 Отговор

    До коментар #44 от "Гост":

    Виж сега.. и аз съм така - харесвам много БМВ и "сляпата" фенщина също ме дразни... също като "сляпото" следване на модата! Но, да даваш пример с Формула 1 ... е някак детски наивно. БМВ и Ауди ги нямало във Ф1 ... Ами то и Ламборгини и Порше ги няма.. ее? По твоята логика и те са прехвалени и не могат да се сравняват с Мерцедес и Рено ?? Да не говорим ,че между болидите и шосейните автомобили разликата е огромна, а между колите от Le Mans и DTM например в сравнение с шосейните такива не чак такава,нали? А там и БМВ и Ауди имат какво да покажат. Това ,че жена не е участвала на конкурс за красота не значи директно,че е грозна... Явно си гледкаш Формулката и си живееш с представите от ТВ и не гледаш какво правят хората по света.. ами вземи си "бърз" Мерцедес! Едвам се удържам да те зарина с ФАКТИ за това какво са правили преди доста години БМВ и Порше и защо са толкова скъпи и престижни марки.

    Коментиран от #51

  • 48 hellmaker

    0 0 Отговор
    Абе ,симпатяга неориентиран,ти наясно ли си какви ги бръщолевиш? Наистина ли мислиш ,че хората (които могат естествено),ще платят към 300 000 лв за спортна четириврата кола с калпав ДВГ???
    Сега остана и пишлемета,лекета и богаташки синчета да спрат да правят простотии по улиците с БМВ-та и българина да вземе малко повече да си поддържа "автопарка" и другия път няма flood-иш с глупостите си.
  • 49 hellmaker

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "пешо майстора":

    Абе ,симпатяга неориентиран,ти наясно ли си какви ги бръщолевиш? Наистина ли мислиш ,че хората (които могат естествено),ще платят към 300 000 лв за спортна четириврата кола с калпав ДВГ???
    Сега остана и пишлемета,лекета и богаташки синчета да спрат да правят простотии по улиците с БМВ-та и българина да вземе малко повече да си поддържа "автопарка" и другия път няма flood-иш с глупостите си.
  • 50 некойси

    0 0 Отговор
    Какъв е смисъла от многото коне и въртящ момент когато повечето от тях остават по асфалта под формата на изгорял каучук ?!
    Дори и с електронните системи BMW-тата пак палят гумите по завоите.

    Коментиран от #55

  • 51 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #47 от "hellmaker":

    Ти изобщо четеш ли какво ти се пише или като видиш някъде "Мерцедес" и се запенваш? Не гледам Формулата от години, но там винаги е била борбата на най-новите технологии - ФАКТ!!!
    Да, Мерцедес прави по-бавни коли от БМВ, че и от АУДИ. Но в най-върховите си версии са най-бързи и най-мощни - имат от 2003г. двигател с 500 к.с, а от 2004г. имат с 612 к.с. Така, че ти препоръчвам да си избършеш пяната от устата и да приемеш фактите, а не да подскачаш като някой лумпен ултрас!!!

    Коментиран от #68

  • 52 мнение

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "турбото":

    Правили са много отдавна и никак не са били добри.Мерцедес е бил и сега е лидер в двигателостроенето в Германия.
    БМВ се опитват да подражават и са насочени към една доста характерна таргет група от хора държащи на показност или направо казано фукльовци.
    В България можеш да ги видиш навсякъде "енджълайзите" както ги наричат аграрните субекти каращи марката особено добре описват картинката.
    С две думи БМВ е една реклама разчитаща на много приказки и митове,но последното нещо което е е здрава и надеждана кола.А за спорт вече казахме.За повече от 20 години участие във Формула 1 НИКОГА не са ставали шампиони.
    Това трябва да ви говори колко могат и какви спортисти са.

    Коментиран от #54, #57, #69

  • 53 Москвич 412

    1 0 Отговор
    На тоя огромен сандък ако ще и две турбота от ТИР да му сложат пак няма да върви и да е динамичен. ;d

    Коментиран от #56

  • 54 турбото

    0 0 Отговор

    До коментар #52 от "мнение":

    Ти чуваш ли се??? Лидер в двигателостроенето... хаха, те затова взимат 4 цилиндровите двигатели от Рено, нали? И какъв лидер е като във всички класации БМВ изпреварва Мерцедес и АУДИ? Нима Мерцедесите не ги карат фукльовци и татковите синчета? ОК, Ф1 ги няма никакви, а запита ли се защо, след като конските сили на болидите са г/д еднакви? Всичко опира до пилота! А сега да преминем на ДТМ или пък "24 Hours Nürburgring" или може би тези състезания не са важни? Разбирам те, че предпочиташ Мерцедес пред БМВ, но прояви уважение към по-спортната марка!

    Коментиран от #58, #60

  • 55 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "некойси":

    С тея килограми, автоматик и широки гуми се съмнявам да може да занася много. Системите също са много усъвършенствани. Нормално, новите коли стават все по-широки, по-ниски и по-технологични. Могат да удържат повече коне.
  • 56 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "Москвич 412":

    Карай си твоя сандък и трай. Като не си карал нова седмица няма какво да говорим.
  • 57 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #52 от "мнение":

    Хехе, то защото м...лите изобщо не карат Мерцедеси.Всичко що е марково и с добра репутация е нормално такива хора да го купуват само за имиджа. И да те светна, че Angel Eyes си е е запазена марка на БМВ от вече 15 години, а не е измислена от родните джамбази. Колкото до Ф1 - всяка марка си има приоритети. Мерцедес, Хонда и т.н. се пънели там, БМВ в ДТМ, а Ауди в Група Б и т.н. Глупаво е да ги сравняваш. Ако трябва и ние да започнем, колко пъти е30ката е била 190ката няма да ни стигне деня.

    Коментиран от #59

  • 58 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #54 от "турбото":

    Викаш във Формулата всичко е до пилотски умения, но в DTМ е от колата и за това БМВ печели? И си тръгнал да говориш за пристрастия - изобщо прочете ли си малоумния пост, преди да го пуснеш?
    По-спортната марка винаги е била Мерцедеса - за това са кръстени "Сребърните стрели" през 1934г, когато БМВ са правели още мотори с кошове!
    Четете история, че ставате смешни!!! Казах, че следващата ми кола ще е най-вероятно F10, защото повече ме кефи от Е класата, но това не значи, че съм кон с капаци!!!

    Коментиран от #70

  • 59 F1 фен

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "Никой":

    Според мен м...вците карат най вече Е36 с енджълайзи от Илиянци този модел дори заплашва голфа напоследък по използване от тъпанарите на пътя.Правилно ви каза човека но явно ви боли защото попадате в групата.
    Иначе Мерцедес безспорно правят по високи технологии.няма автомобилен спорт който може да се мери с Формула 1.Там са най добрите инженери разполагащи с бюджети и творящи бъдещето на автомобилите въобще.
    БМВ дълги години се е опитвало да сътвори нещо там но без резултат.Фирми като Форд,Рено,Мерцедес,Хонда„Мерцедес да не говорим за Ферари имат безкрайно повече успехи от уж спортните баварски надувковци.
    Карайте си в DTM там може и да ви излезе късмета при големите явно не ви е мястото.

    Коментиран от #61, #71

  • 60 Баварски глупости

    0 0 Отговор

    До коментар #54 от "турбото":

    А БМВ слагат Пежо нали така.Хайде да не си говорим и как се учат от Тойота на хибриди.
    Баварски смешковци на които вярват само промити мозъци че са спортна марка.Ще редим компресори и ще си мислим че това била голямата технология.Хората вече правят електрически коли,водородни клетки и т.н.БМВ реди компресори.
    Голям смях.о
    И правело било някога самолетни двигатели.Кога това преди 80 г за селскостопанска авиация.
    За сведение Мерцедес е правел в пъти повече двигатели за самолети и то за най добрите.А днес да не говорим.Дори малки фирмички като Хонда са изпреварили технологично баварските смешници а какво да говорим за гиганта Мерцедес.
    Карайте си ендълайзите или както там им казвате и си разправяйте истории четени от форуми и чути по събори как БМВ било спортна кола.
    Да сложиш 5 литра двигател на кола и фарова с кръгчета не я прави спортна.И газката и зила имат такива двигатели но не са спортни.

    Дано ме разбрахте

    Коментиран от #62, #72

  • 61 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #59 от "F1 фен":

    Само дето в ДТМ участват и Мерцедес, а БМВ доминира. А във Ф1 вече има толкова много правила и изисквания, че напълно завързаха ръцете на инженерите. Разликата е че в ф1 си правят v6таците и купета които трудно могат да се нарекат автомобилни,а в ДТМ всичко се базира на реален сериен модел. И като гледам тази тема е за БМВ, а не Мерц. В момента шосейните двигатели са им изключително слаба страна. Конкурентите вадят дизели с по 3-4 турбота и т.н. Очевидно яко ти липсват аргументи, че да намесваш това кой какво и как го карал. То и аз съм виждал много мутри в 124ки и 190ки на гас, но това не влияе на мнението ми за тях;)

    Коментиран от #66

  • 62 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #60 от "Баварски глупости":

    Повечето немски изтребители и бомбардировачи през 2та Световна война са с БМВ двигатели. Да не говорим, че те държат Ролс-Ройс, които и в момента продължават. И да и те имат хибридни 3ки и 5ци, но не разбирам къде ги намесваш хибридите като те изобщо нямат място в темата. Хибрида е за икономичност в града, а не спортно каране (изключвам суперколите). Карай си Приуса и повтаряй как е по-технологичен от едно М3 например. Колкото до "гиганта" Мерцедес, повечето мощни двигатели за които се сещам за му 6 литрови V12ки битурбо, по твоята логика - за каква технология говорим?

    Коментиран от #65

  • 63 Жасмин

    0 0 Отговор
    На тоя клузет да му сложат 8 компресора че и без тва арчи 16 кила
  • 64 Жасмин

    0 0 Отговор
    чесно прилича ми на моноблок не фаянс но видима имат горе доло същия модел
  • 65 Баварски глупости

    0 0 Отговор

    До коментар #62 от "Никой":

    Въобще не си в час.
    Знаеш ли какво е Месершмит 109.Това е основния немски изтребител произведен в най много бройки.най доброто немско оръжие във въздуха.
    The Daimler-Benz DB 605 is a German aircraft engine, built during World War II. Developed from the DB 601, the DB 605 was used from 1942 to 1945 in the Messerschmitt Bf 109 fighter, and the Bf 110 and Me 210C heavy fighters. The DB 610, a coupled "power system" powerplant comprising a pair of side-by-side configured examples of the DB 605, geared together in the front to turn a single output shaft, was used in Germany's only operational heavy bomber, the Heinkel He 177.

    Какво БМВ какви глупости говориш.БМВ е правело двигатели защото е имало недостиг и от нема и къде са им ползвали боклуците.
    И какво казваш двигателите на Мерцедес били битурбо пък на БМВ куатро турбо ха ха .Голямо превъзходство няма що.
    И коя кола на БМВ е като SLS на Мерцедес?
    Ти спортната кола само по двигател ли я гледаш?
    За Приус говориш явно си карал и познаваш технологията там,смятай колко са изостанали БМВ щом искат от Тойота да ги учи на такава технология.Сигурно и от Лексъс ще гледат да понаучат нещо че когато LS 600 излезе на пазара БМВ още се чудеха един ли два ли компресора да сложат.

    Коментиран от #73

  • 66 F1 фен

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "Никой":

    Ти явно не си в час.Не знам къде доминира БМВ но в момента Мерцедес е по напред в класирането от тях.Ауди също са пред БМВ.
    Очевидно ти липсват аргументи щом даже и лъжеш.
    Това че редят по 4 компресора съвсем не ги прави по добри от конкуренцията.И ако сега правилата във формулата са различни то през 80 те не са били такива и БМВ пак се е изложило.
    А това със 190 ките от къде го измисли не знам. Е36 си е известна като циганската мечта.Не съм чувал подобно нещо за Мерцедес.
  • 67 hellmaker

    0 1 Отговор
    Абе ,симпатяга неориентиран,ти наясно ли си какви ги бръщолевиш? Наистина ли мислиш ,че хората (които могат естествено),ще платят към 300 000 лв за спортна четириврата кола с калпав ДВГ???
    Сега остана и пишлемета,лекета и богаташки синчета да спрат да правят простотии по улиците с БМВ-та и българина да вземе малко повече да си поддържа "автопарка" и другия път няма flood-иш с глупостите си.
  • 68 hellmaker

    0 1 Отговор

    До коментар #51 от "Гост":

    Formula 1- най-спортното и престижно автомобилно състезание в света.Факт.
    Най-модерните технологии идват от там.Факт.
    БМВ,Ламборгини и Порше не са във Ф1.Факт. И??
    Имаш логика на ученик.. щом не са във Ф1,не стават! Е, нямам думи.. Само не ми казвай ,че Мерцедес и Рено са по -спортна марка от Порше!! Мерцедес,Рено и БМВ не са спортни марки. Такива са Ферари,Ламборджини,Порше.. И ти май забравяш ,даже вие,че статията не е за сравнения между болиди,а шосейни автомобили- за което е основния спор! А бизнеса във Ф1,да бизнес!, защото то е това ,е за мноооого пари.Отдавна.И всеки производител си преценява сам... но това е друга тема.

    МБ имат ДВГ с 500к.с.от 2003 ? Ами сигурно е отговор на М5 Е60 с 507к.с. по това време! И познай кое върви повече?
    От 2004 - Мерцедес със 612к.с... даа, ама това е поне 10 години след двигателя на БМВ с 620 к.с във Макларън Ф1- нали помниш-тя беше НАЙ-БЪРЗАТА кола в света 10 години(самия двигател е бил предназначен за така чаканото М8 /е31/,но поради изключителното оскъпяване на целия проект,той е спрян)или не помниш,защото си бил малък,ако изобщо даже си бил роден тогава.. и изобщо до 2000г Мерцедеси бързи почти няма,не им е това пазарния таргет. Взимат ДВГ от Cosworth, за динамичният им модел през 80-те,това трябва да ти говори нещо(за сведение БМВ никога не са взимали ДВГ,а дават на други марки,както правят и МБ),после AMG студио им прави тунинг през годините и от ръководството на "звездата" искат да работят заедно.Е как сами не си го направиха бее,милите формулковци..лидерчетата. По това време БМВ"чупят" световния рекорд за най-изцеден ДВГ през 1983г във Формула 1 (ха!) , който е неподобрен и до днес- 1250 к.с. от 1.5л двигател!Наричат го "Мегатрон"- от 1250 до около 1450к.с. През 1987 м3 ка с над 1400к.с. се вихри по пистите.. подобно на Порше 917 от 1971- авто феномен в историята.. какви легенди само. Та така де- след 2000год. явно от Даймлер се вземат в ръце и бичат големите кубатури,прелива от въртящ момент,вдигат коне.. и толкова!Мощни ,но само на правите- по завои..мале ,мале- американски тертип,никакви ги няма..а уж сме страашни във Ф1,а?? Порше и БМВ са мнооого по-добре в завои и динамика- те с това са известни,колкото и да не ти се иска!Но от БМВ слагат някакви норми: първи слагат сами ограничител на скоростта 250км/ч на Е32(първата лимузина развиваща 300км/ч с 300к.с.),отказват да правят М7, не пипат 5 и 6 литровите си двигатели.. а познай защо..?? Защото не могат ли? Причината е безопасноста- виждаш сам какво правят тиквениците със 3ки.. По същият начин производителите на мотоциклети се споразумяха да спрат да правят все по-мощни мотори,преди близо 10тина години.Заради безопасноста.
    Та който се е доказал през годините,сега гледа как конкуренцията се набира: CL ,SL,SLS 63,65..rs4,rs6... i
    А фактите съм ги приел отдавна- те са,че БМВ правят коли за удоволствие от шофирането и динамични, а Мерцедес имат политика за луксозни и комфортни,мощни автомобили.
    А колкото до запенването-не Мерцедеси и БМВ фенщини са причината,която не разбра,а такива, които приказват без да знаят и по-лошо-плюят, ме дразни.И аз не харесвам някои марки ,но не ходя да плюя, но да ми говориш ,че БМВ видиш ли подвивал опашка пред Мерцедес, че и РЕНО!! - извинявай..

    Коментиран от #75

  • 69 hellmaker

    0 1 Отговор

    До коментар #52 от "мнение":

    Ааа.. ясно.За това сигурно миналата година бранда БМВ беше най-скъпата автомобилна марка в света .И най-влиятелната.Прочети ,ако не вярваш.Тъп българин.
    Поредния шаран телевизионен. Малко се разровете в нета и вижте по гонките ,имам предвид DragTimes (Moscow Unlimited) , GTBOARD (M5BOARD,M6BOARD), 1320video... хора с пари! и коли! какво карат..изгледал съм стотици и хиляди:пълно е с Поршета,GT-R, БМВ,Ламборджини.. има и Ауди.. А Мерцедесите са рядкост- защо ли? (За Рено няма смисъл да коментирам) Нали са най-добрите във Ф1?Явно само там.
    Що се отнася за издръжливост- всички коли,с малки изключения, след 1998 са по-малко надеждни от старите. Това няма общо с бързината им,"професоре".. GT-R се чупели,но правят всички мармалад нали?Гонките са за способности не за издръжливост.

    Коментиран от #77

  • 70 hellmaker

    0 1 Отговор

    До коментар #58 от "Гост":


    Сребърни стрели 1934.. по това време Ролс Ройс и Бентли са били от най-бързите,даже Rolls-Roys в една и съща година държат световните рекорди за скорост по суша,въздух и вода. Е та? Сега и трите марки залагат на комфорт и мощ
  • 71 hellmaker

    0 1 Отговор

    До коментар #59 от "F1 фен":

    Професор по алабалистика.Честито! Току-що си заслужи званието. Ферари- да. Ама Мерцедес какви технологии е усвоил от Ф1 на шосейните си модели,че не разбрах?? Тунинговани 2 тонни бараки..
    Еми да- сам го каза:караме си ДТМ колите,а вие си карайте болидите,нали?
  • 72 hellmaker

    0 1 Отговор

    До коментар #60 от "Баварски глупости":

    като чуете тука за БМВ и се о.ирате.говориш/пишеш, колкото да не заспиш.Е 68 е модел на водород, i8 е с ток- ти въобще не си наясно с много неща вяно.. Толкова "не могат" да правят ДВГ ,че с Порше са признати за най-добри 6 цилиндрови двигатели в света. Ох завалийките ,така не могат ,че чак продават двигатели на "гиганта"Мерцедес..!! Да- точно така,виж какво съм ти приготвил: чети,чети
    http://automedia.investor.bg/read/5352.html
    В последните години обявиха ,че за в бъдеще ще имат обща платформа за електрониката на колите си. Тези Мерцедеси са пълни с проблеми с електрониката ,(от предпоследните поколения на Е-класата),на А-класата първото поколение защо го спряха-а? заради дефектии.. въъй.. Страшни технологии..нали?Тъпак.
    И да те светна още нещо- БМВ и Мерцедес не са спортни марки,те са луксозни марки със спортни МОДЕЛИ,някои от които са изключително добри! Спортна марка е Ферари.
    А на финала сам си се закопал: "Да сложиш 5 литра двигател на кола и фарова с кръгчета не я прави спортна.И газката и зила имат такива двигатели но не са спортни." Еми- явно говориш за Мерцедес- те точно това правят! Ръгат 5и 6 литрови двигатели и това им е шанса! Защото с малките са зян! Така всеки може с 5-6 литров engine да лети...И да прав си - не са спортни,а просто мощни.
  • 73 hellmaker

    0 1 Отговор

    До коментар #65 от "Баварски глупости":

    Майстора на празното писане... какво бил направил Lexus l600? Нямаш предвид и водородната 7ца е68,нали?
    А M6 е в класа на SLS-а,какво не ти е ясно?
    И къде прочете ,че двигателите на БМВ били боклук? Май сериозно си измисляш... а може и да ти плащат да изливаш помия ей така- да стават безмислени спорове..
  • 74 hellmaker

    0 1 Отговор
    Мислиш ли ,че няма да върви? Когато М5 Е39 се появи го обявиха за най-бързата (saloon car),четириврата кола в света,в серийно производство..
    През 2006 Мерцедес Брабус Рокет се опита да вземе короната със 730к.с. и 365км/ч, но получи "шамар" от БМВ М5 Hurricane със 750к.с. и 371км/ч и пак си прибра титлата...
    Помисли си пак.
  • 75 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #68 от "hellmaker":

    Пич, или имаш дислексия или просто си психично болен щом пишеш от 02:34 до 07:12 часа лъжливи постове в защита на БМВ - това не е нормално.
    Явно си обикновен охранител с Е36, който не може да си позволи друго и за това толкова яростно защитава и лъже!!!
    Да ме прощаваш, но пишеш ПЪЛНИ ЛЪЖИ И ПРОСТОТИИ!!!
    Още 1938г. Мерцедес правят състезателен автомобил с 736 к.с!!!!!!!!!
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W125_Rekordwagen
    Другата велика глупост, която си написал е, че SL55 AMG и S55 AMG с по 500 к.с. са отговор на М5 с 507 к.с. Едва ли си забелязал МАЛКАТА разлика, че мерцедеса излиза 4 години по-рано и единствения логически вариант е, че БМВ догонва, а не обратното!!!

    Това е последния ми отговор към теб, защото няма смисъл да се води спор с теб - ти приемаш фантазиите си за чиста монета и пренебрегваш фактите. Заради такива болни фанатици като теб, все още храня много лоши чувства към БМВ!!!
  • 76 pitbull

    0 0 Отговор
    Каква кола караш бре разбирач? Само да те открехна за циганските коли-"Мерцедес" с подковата на решетката. Ха ха и на коя кола викаха арабска мечта?
  • 77 мнение

    0 0 Отговор

    До коментар #69 от "hellmaker":

    Грешиш Тойота е най скъпия бранд.Но това въобще няма връзка с дискусията.
    Определено S ката на Мерцедес винаги е еталон по който се сравняват другите.Не може да се спори че Мерцедес са много по успешни с двигателите си в най технологичния спорт.А това че Ламборгини ги нямало сие тяхна работа просто не са участвали.Но БМВ е и се е мъчило години наред.Явно обаче не му достига нещо щом няма и едничка титла за толкова години участия.
    Що се отнася до дефектите на двигателите им миналата година мисля че връщаха М6 заради блокиране на дигател поради некадърно проектирана маслена помпа.
    какво да говорим повече.

    Коментиран от #79

  • 78 Jap

    0 0 Отговор
    Е..м ти и турбомелката,щяла да издържи 500-600 000 км=пълни глупости,колко от тези 4-ри турбини ще хвърли? Почивай в мир добро старо атмосферно БМВ!
  • 79 умен

    0 0 Отговор

    До коментар #77 от "мнение":

    Никога М6 не е връщано заради дефекти, не знам откъде ги извади тези блокирания.
  • 80 hellmaker

    0 0 Отговор
    Симпатяга, всички будни нощем по твоята логика са болни? Ти за нощни смени и тем подобни да си чувал.. И така си се омотал в глупостите си ,които едвам си измислил,че доста се посмях-само да те посъвтетвам: не кандидатствай за психолог,явно не ти се удава.. :) нито съм охранител,нито имам е36, определено мога да си позволя повече от 36-ца.. Защита на факти! Имат ли нужда ?Което не ти се вярва- чети,има интернет. Е,с това ,че лъжа.. вече ме засегна.Явно не ти понася цялата тая работа,но не това е начина. Не мога сериозно да възприема определението "пълни лъжи и простотии".. И кое точно не повярва?
    МБ от 1938 ,рекорд, 736к.с... ОК ,добре, не го отричам.(Както ти правиш)А това още повече подсилва факта,че те залагат на мощ-големи ДВГ, въртящ момент.. и до там. Знаеш ли -препоръчвам ти маалко да погледаш спортни предавания, Ауто-Мотор и др.,малко да погледаш състезания в нета,да почетеш списания.. Да ти ги спестя ли? Немските марки като цяло за писти и състезания(не Ф1) са Порше и БМВ-комплексни оценки от тестове и специалисти,не от мен и теб (факт). Мерцедес и Ауди са страхотна конкуренция ,наистина в последните години.. След 2000 някъде Мерцедес взеха да си подобряват динамиката ,а Ауди от 10тина години много "дръпнаха" и като цяло(цени-динамика-качество) за последните2-3 даже Ауди най-добре се представят и след това МБ и БМВ .За мое съжаление.. Например SL 65 AMG Black Series със 680к.с. е пред спортния флагман на БМВ за момента .. :)Ето -видя ли? Казах го. Ако бях "болен фанатик" нямаше да четеш това. Научи се ТИ да приемаш фактите. Между другото- има марка,която тръшка всичките тези :) Koeniggseg .
    А кой кого догонва... толкова години БМВ са правили по-динамични коли от МБ,както самият ти каза,че вторите решиха след 2002-2003 да си оправят динамиката.. Та от тогава до сега,пада едно изхвърляне със всеки спортен модел.. почти комплексарско. (Който има да си връща :) И си получават "шамарите".. Вземи моля ти се малко да ги гледаш тия работи.Ето ти прост пример на сравнение на еднакъв клас и години: http://www.zeperfs.com/en/duel1888-1312.htm
    Мерцедеса е по-скъп,по-мощен(к.с. и Нм) и.. като цяло се представя по-слабо. И съответно после правят още по-назлобени двигатели... И пак почти никой не ходи с тях на гонки..
    А това последното ти умотворение: "Заради такива болни фанатици като теб, все още храня много лоши чувства към БМВ!!! " достатъчно показва интелекта ти. Извинявай,ама ДА СЪДИШ ЗА ЕДНА МАРКА ПО ШОФЬОРИТЕ Й, и то ТУК- В БГ, а не по постиженията й... Нямам думи!! Да не говорим,че и ти ще си купуваш БМВ!! Сам се закопаваш 2 пъти в едно изречение.
    И нещо за десерт: преди няколко години имала такава ситуация,че като сравнявали годишните продажби на коли в САЩ ,Мерцедес скрили бройката ,да не би от БМВ след тяхното обявление да "сложат" повече.. И съответно БМВ декларира първи броя на продадените автомобили в САЩ ,Мерцедес след тях и .. :) Виждайки ,че и в двата случая са втори,си признават. (Ако пак не вярваш-потърси случая).
  • 81 hellmaker

    0 0 Отговор
    Ти грешиш. Мерцедес,БМВ и Тойота си разменят постоянно първото място. Не един,а няколко пъти в годината! Класацията я обявяват на всеки 3 или 4 месеца.
    Абсолютно си прав- С класата е еталон за всички лимузини! Две мнения няма:комфорт,лукс,качество. За скорост обаче ... :) не
    Значи във Ф1 Мерцедес са най-добри,а БМВ ги няма.Така ,а в DTM и други подобни Мерцедес са назад,а БМВ с много повече победи- не го казах аз- и какво излиза тогава? Мерцедес-Спортна марка само за писта,не и за шосейки,така ли.. 'Бахти логиката където я вадите-честно!
    И пак питам-къде видяхте Мерцедеси с технологии от формулата на обикновени модели? И защо не си личи? Аз затова казвам,че старите Мерцедеси бяха здрави,новите са бързи.
    А за дефекти не ми говори,да не ти извадя данни за Мерцедес да ги видиш какво чудо са,колко коли си викаха по сервизите ...ще си вкараш автогол.Е класи и А класи-сам провери,какво да говорим повече..
  • 82 Батката

    0 0 Отговор
    BMW са най-високотехнологичната автомобилна фирма .
  • 83 hellmaker

    0 0 Отговор
    Въпреки всички глупави караници които се заформиха тук.. поздрави за колегата,ако наистина си вземе F10.