Макар далеч да не е по джоба на всеки, Nissan GT-R смело може да се нарече едно от най-големите изкушения на автомобилната сцена. Мисълта да притежаваш този шедьовър на японската инженерна мисъл на цената на четвърт Ferrari при напълно съпоставими, а в много отношения дори превъзхождащи динамични показатели, наистина е неустоима. Един руски собственик на Годзила обаче обръща другата страна на монетата и, не, откровенията му нямат нищо общо с надеждността или техническите качества на култовия модел.
"Изобщо не карам моя Гришо (от GT-R). Такова нещо не ми се беше случвало. Това е първата ми кола, която само събира прах. Допреди половин година го лъсках, налях една шапка пари в него, а сега стои паркиран. 20 километра пробег за месец.
Днес за първи път се замислих защо се прецаках така. И разбрах, че проблемът се корени в няколко причини, за които интуицията ми ме подведе при покупката (която се оказа голяма грешка).
Като начало, вози адски твърдо (особено със заводските гуми) на обикновените пътища. Свикнал съм да карам бързо без да усещам дефектите на настилката, а с Гришо този номер не минава. Много ме нервира, че заради това трябва да карам по-бавно, отколкото съм свикнал.
На първо място е прекалено широк за шофиране в Москва, както съм свикнал от 30 години. Не, че не става, разбира се, но ако по обяд с BMW 118 тръгвам от къщи да взема човек от гарата и се прибирам за 25 минути, с "нисана" ми отнема 40.
На второ място харчи прекалено много и това също ме забавя при дългите пътувания по магистрала.
На трето - направо ме е СРАМ да го карам в Москва и още повече из Европа... Хората ме мислят за богата отрепка (въпреки че не съм нито първото, нито второто).
На четвърто място ако го разбия или се повреди сериозно, ударът по портфейла и психиката би бил непропорционален спрямо удоволствието от карането му.
На пето - не изпитвам НИКАКВО удоволствие да се дърпам с други мощни коли или мотоциклети с Гришо. Всеки GT-R мачка и собственикът няма за какво да се гордее с това.
Изобщо не разбирам за какво в такъв случай трябва да плащам по 72 000 рубли (около 1 040 евро) годишен данък. Ще го спра от движение (процедурата е обратима).
Най-тъжното е, че Гришо е непродаваем. Който има пари, ще си купи нов. В момента няма средно положение. На човек или му стигат парите за нов, или не му стигат за моя. Няма мърдане, а занапред нещата ще се влошават.
Та такъв подарък си направих за рождения ден. По-добре да си бях купил сламена колиба в Тайланд за същите пари."
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пламен
Че не е преценил,какво всъщност иска от колата !
Да ми го подари да му бера грижата!
12:06 19.11.2015
2 LPG
12:08 19.11.2015
3 Electric
12:11 19.11.2015
4 Dejavu
Коментиран от #8
12:17 19.11.2015
5 Румен Янев
12:26 19.11.2015
6 mediator37
Остават само негативите- висок данък, остаряване и обезценка без амортизация.
12:32 19.11.2015
7 Иван Господинов
12:33 19.11.2015
8 неамада
До коментар #4 от "Dejavu":
Какви ценители бре....ако за ценители смяташ такива дето само си ги лъскат в гаража, по-добре я гледай на картинка. Колата си е супер, но човека изброява факти, които са много важни.За един средно богат човек това си е инвестиция, ако беше някой супер милионер не му дреме дали ще я изкара на пътя и един път на 5 години.Коментиран от #11
12:44 19.11.2015
9 диан
то се купува за да късаш и мотоциклети даже
това и прави
не да товариш отзад баби
джибри кошници кокошки
ако ти е за това
вземаш европейско комби дизел
пускаш чалгата и си ти
12:49 19.11.2015
10 onq
13:24 19.11.2015
11 Гост
До коментар #8 от "неамада":
И кои важни факти е изброил? Че всички спортни автомобили са ниски и не стават за пътища с дупки, че спортните автомобили са с твърдо окачване, че са бързи, че са скъпи за поддръжка, че предизвикват завистливи погледи? Извинявай, но този е ........... - много му харчел Гришо и не му било кеф да надбягва всички, защото това било нормално. Само, че този собственик не е нормален щом си купува такава кола и очаква да е нещо средно между комби и 1-ца на БМВ!не видях нищо конкретно да пише по адрес на Гришо, а това от което се оплаква са черти на всички спортни автомобили!!!
Коментиран от #14
13:38 19.11.2015
12 Кобрата
13:48 19.11.2015
13 некойси
13:50 19.11.2015
14 Ваньо
До коментар #11 от "Гост":
Не са черти на всички спортни автомобили. Мазерати например поставят на едно от първите места комфорт, някои модели на Астин Мартин също, повечето модели на Бентли и двувратия Ролс Ройс.Коментиран от #19
14:06 19.11.2015
15 АСтаменов
14:07 19.11.2015
16 Капитана
14:14 19.11.2015
17 гост
Това е много добра кола, способна да надбяга суперспортни коли, а самата тя е ГТ. Със сигурност няма по-добра от нея като цена/качество/характеристики.
А в Москва ако иска и с Карпати да пътува, негова си работа, не се купуват такива коли ако ще ходиш на село с тях.
14:26 19.11.2015
18 w222
14:31 19.11.2015
19 Гост
До коментар #14 от "Ваньо":
Когато Мазерати и Астън се доближат до скоростните характеристики на Гришо, тогава им сравнявай окачването. Пък да кажеш, че Ролса е спортна кола, показва че изобщо не познаваш класовете автомобили - все едно да кажеш, че Скания е спортен автомобил, защото е с 600 к.с.!14:35 19.11.2015
20 ppp
14:39 19.11.2015
21 гост
15:13 19.11.2015
22 Име (като гост)
15:42 19.11.2015
23 Кикимора
По-скъпи и луксозни статус символи винаги ще има.
16:12 19.11.2015
24 Vasik Atanasova
16:40 19.11.2015
25 CT5555
Отделно човек рябва да е наясно, че като взимаш спортна кола - направена за скорост и стабилност в завои при високи скорости - не можеш да очакваш комфорт като при лимузина. Това е компромис, който няма как да не направиш, ако търсиш супер-спортна кола. Също така този тип коли е нормалн ода са "нервни" при бавно ( градско ) каране.Относнот ширината- винаги можеш да свикнеш с габаритите на всяка кола.
17:46 19.11.2015
26 гост
18:28 19.11.2015
27 гост
18:31 19.11.2015
28 Тит
18:39 19.11.2015
29 гост
18:46 19.11.2015
30 Красо Зелето
Не мога да повярвам, каква пинтия трябва да си, да дадеш 100к и отгоре лева, и да се стискаш да даваш пари за гориво!? Та тия 500 коня с какво иска да ги храни? Със сено ли? А като се има на предвид, в Русия горивото е по-евтино от нашето, и взимат доста по-големи заплати от нашите. Но всичко е до човек. Както се казва, не всичко е пари! Трябва да имаш и вкус!
18:47 19.11.2015
31 Mercedes-Benz
18:47 19.11.2015
32 Кольо Камиона
18:49 19.11.2015
33 Не си богата отрепка
18:52 19.11.2015
34 туту
19:08 19.11.2015
35
19:10 19.11.2015
36 Володя Путин
"На четвърто място ако го разбия или се повреди сериозно, ударът по портфейла и психиката би бил непропорционален спрямо удоволствието от карането му." При ферари и порше това изобщо не е така - части БОЛ във всяка морга.
"На второ място харчи прекалено много и това също ме забавя при дългите пътувания по магистрала."
Колко да харчат 500 коня? Може би 12 газ. От къде да дойде тази тяга? Привърженик съм на немското автомобилостроене, но японските двигатели са си по-икономични спор няма, макар и не толкова коркото се говори за тях.
"На пето - не изпитвам НИКАКВО удоволствие да се дърпам с други мощни коли или мотоциклети с Гришо." А кой те кара да правиш това?
Съвет: Направи и каско и я подпали да изгори. Или дай 2000лв. и да те оттървя от нея да я мисля аз. Това със загубата в цената важи с пълна сила за всички скъпи автомобили - спортни, луксозни, за яхти, самолети, вили и т.н. Огромна загуба на стойност. А който има пари за такова няма да купи старо, а ще си вземе/построи ново по собствен вкус.
Добре, че не я дава на някой пъпчив български тийн, който е "взел" книжка преди два месеца и тате му е купил и книжката и колата. Понеже тази група стават безсмъртни и пълнят километража до края. Те са основният пълнеж в черната статистика на КАТ.
А и като чета повечето коментари тук си личи, че поне 30% от вас са притежавали такъв автомобил или още притежават, че и дават експертни мнения
19:43 19.11.2015
37 Daniel Kazakov
19:47 19.11.2015
38 Ярослав Станчев
Ако беше Ламбо,Ферари,Астън,Порше или Вейрон нямаше изобщо да има такава статия.Каквато и бегачка да е,колкото и да е технологичен,ми Нисан бе,Нисан.Разбрал е човека,че кара "бедния роднина".Ама го е осъзнал късно.
20:03 19.11.2015
39 Пламен
Датсун бил, просто нисан бил,евтин бил,боклук бил ...итн итн....
Така де ,но ФАКТ е ,че тази кола постави летвата мнооого високо за доста "суперкари" , и най-важното !
Накара всички да се съобразят с нея !(поршенца.....итн...
Преди да започне храната да не забравяме,че тази кола струва колкото комплект джанти с гуми на вейрон и 1/3 та от почти всички порешенца!
20:39 19.11.2015
40 G T R
20:53 19.11.2015
41 12345698
21:05 19.11.2015
42 хичо
22:00 19.11.2015
43 Пенкилер
22:01 19.11.2015
44 хичо
22:02 19.11.2015
45 опсмопсус
На вкус и на цвет товарищи нет!
И аз не съм доволен от S-класата на шефа ми, която карам!
Люлее като камила, харчи 25/100 като я юркам без него!
Неудобна за паркиране!
Наистина ме гледат лошо като слизаме от нея!
500лв. струваха четките на алтернатора!
Сдуха двигателя на 20 000км, добре че беше в гаранция!
Запуши катализаторите на 50 000км, за малко да изгорим!
Сменихме неква хидравлика, гаранционно!
Данъци сервиз и бензина се равняват на годишната ми заплата!
Айде бе коментатори, кога сте карали спортни коли бие?
Коментиран от #49
22:04 19.11.2015
46 onq s konq
22:47 19.11.2015
47 Imperatora
22:59 19.11.2015
48 Комуняга
Все пак пътищата в Русия са дори в по-окаяно състояние от нашите.
Но от друга страна, никак не е лесно да се поддържа пътната мрежа на най-голямата държава в света :D
23:27 19.11.2015
49 Mercedes-Benz
До коментар #45 от "опсмопсус":
Като се събуди кво стана? Имаше ли лиги по възглавницата?Коментиран от #50
23:36 19.11.2015
50 опсмопсус
До коментар #49 от "Mercedes-Benz":
Още не съм си легнал, вземи си звездата от обратния край на устата.Карам мерцедес от 1999г. шофер съм, не собственик.Само Sкласа.
И си пипат масълцето като Порше и Бмв.
Първите Sкласи и скоростни кутии чупиха.
Ако караш по 3000км на година щото немаш пари, тогава Мерцедеса е най-здравата кола.Но караш ли 50 000 годишно като мен ще си видиш ушите без огледало.
01:14 20.11.2015
51 МоТо
Лично със се возил в ГТ-Р в Сингапур - друса му мозъка-твърдо си е окачването ,но поносимо ,не е подходящата за хора с очила - ще им се вдигне диоптъра!На всеки сфетофар се размазваш от кеф при старта,има много приличен багажник,чувства се солидна като танк,направо се чувстващ "недосегаем'.Разхода му бил голям- е.аси цинцъра- кефа цена няма!
05:33 20.11.2015
52 ХХХ
Коментиран от #66
06:17 20.11.2015
53 Пенчо
08:17 20.11.2015
54 дра
08:23 20.11.2015
55 Веско
40 мин ... до БурГАЗ ;)
08:30 20.11.2015
56 yanko
08:40 20.11.2015
57 Гост
08:48 20.11.2015
58 Емо
08:58 20.11.2015
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Боби
09:55 20.11.2015
61 144 комбинатор
10:47 20.11.2015
62 гост
12:36 20.11.2015
63 sososo
Е, някои мотоциклети му се опъват :-) Да не бъдем толкоз крайни :-)
https://www.youtube.com/watch?v=KJ6CxA3R5u0
12:57 20.11.2015
64 samityyy
13:58 20.11.2015
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 друг ХХ
До коментар #52 от "ХХХ ":
Да, купуват, за да се показват в обществото, не можеш да идеш с друга кола!Поршето също е за показване!Или не ти е ясно, че всичко е имидж и престиж!
Колкото е по скъпа колата, толкова е по-скъпа и подръжката!
А тука големите разбирачи на Мерцедес изобщо карали ли сте такива коли?Или като всички БГ комплексари само мерцедес и бмв са ви в главите?
Коментиран от #69
14:43 20.11.2015
67 Панайот
До коментар #65 от "Авторчето":
Това е пластмасов кош бе майна, за кво ти е целия перформанс, като ти падне таблото щот се държи на две болтчета и гледаш по цял ден червеночерния Илиянски волан в брезентовите седалки и няма парктроник коша му с кош. По магистралата брои камъчетата и като стигнеш Бургас викаш квоооо квооо не те чувам... Кара се на пистата и до там15:06 20.11.2015
68 Вуйчо Ваньо
Това е спортна кола, да я заведеш на хубав път, на пистичка, като расов жребец и да я пояздиш.
И да имаш финанси да я храниш и поддържаш.
За средностатистическяи българин и бг път на тая кола просто гумите са й спукани. Такива нископрофилни гуми просто не са за нашите пътища.
Но така е - от виртуалната пишка по-голяма няма!
15:41 20.11.2015
69 ХХХ
До коментар #66 от "друг ХХ":
Аз имам Мерцедес и то четвърти поред за 11 години. Ако люшкаха и се разваляха толкова щях отдавна да съм сменил марката с Порше или БМВ.17:38 20.11.2015
70 Посерко
20:58 20.11.2015
71 Маурчи IV
Дъртия да ви обясни!
Туй чудо, мое да е мноу красиво, мноу добре изпипано и напраяно, но ич не става за каране. Дори и по убави пътища. Човека си е прав изотсякъде в оценката си. Огромна кола, тясна изотвътре, скъпа, златни ремонти, вози кат каруца. И кат за капак бучи повеч от излитащ ТУ-154.
Е кво да е доволен?
За тез пари щеше да си купи луксозна кола дето не мое да я разбереш га върви га е спряла толкова тихо и уютно е вътри.
Зяпнете в мобилето и ще видите таквиз коли на по 20 000 - 30 000 километря, пък напраени 2008 - 2009 година. То от голяма убост и удобство не ги карат сигурно.
Абе момци пали ви на вършина кат дъртия докат сте млади и се подлъгвате по таквиз глупости.
21:54 20.11.2015
72 БАТ мишо
23:37 20.11.2015
73 БАТ мишо
23:39 20.11.2015
74
00:33 21.11.2015