Last news in Fakti

3 Декември, 2005 11:24 22 369 20

Малката муза

  • lancia-
  • lancia musa-
  • lancia musa 1.4 16v oro

Не веднъж сме споменавали, а и е видно, че еднообемните возила заемат все по-голям пазарен дял в Европа. Тази автомобилна тенденция, макар и с по-малка сила, трайно се настанява и у нас. В нашата мила родина обаче т.нар. микрованове са на особена почит заради факта, че са по-евтини и освен с практичност, могат да се похвалят и с функционост в градски условия. Това са автомобили, създадени на платформите на моделите от субкомпактния клас, но със значително увеличен вътрешен обем. Темата ни сега засяга луксозната италианска марка Lancia и нейното предложение в този сегмент, наречено Musa. Това е автомобил, който на практика се явява близнак с FIAT Idea. И двете еднообемни компактни возила са създадени, като е използвана платформата на Punto. У нас микрованът се предлага с два дизелови и един бензинов агрегат. Акцентът ни пада върху 1.4-литровата бензинова модификация, отличаваща се от конкуренцията с по-високата си цена и луксозното изпълнение.

Екстериор

Този оригинален автомобил съчетава две много различни концепции - размерите и поведението на компактна градска кола, съчетани с многофункционалността на MPV. Освен това “муцуната” на компакт-вана е изключително аристократична, като придава и доза агресия. Заоблените форми на цялостната капковидна форма подсказват за добра аеродинамика, стил и модерни течения. Като цяло Musa изглежда “стегнат” автомобил, подсказващ с външността си за лукса в салона, притежаващ собствен облик, но от друга страна, лесно иднтифициращ се с останалите модели на марката. И няма как да е другояче. Италианците са всепризнати в дизайна на всякакви возила, като конкретното не прави изключение.

В осанката на мъника се долавят добре прикрити ретро форми, които са идеално съчетани с модерните технологии в автомобилостроенето. Ретро дизайнът се забелязва най-вече в торпедото и силно заоблената задна част на автомобила. Хромираната радиаторна решетка е типична за марката и подсилва тежкарското усещане за лукс. Друг е въпросът дали почитателите на подобен род автомобили се нуждаят от такова излъчване.

Интериор

Шофьорът и пътниците разполагат с достатъчно простор на нивото на раменете. Увеличението на размерите се усеща и над главите на пасажерите. Все пак Musa си остава малка кола, предимно за градска употреба, с всичките предимства и недостатъци на този клас. Самото наличие на екстри (в допълнителното оборудване) като кожен салон, ксенонови светлини и климатроник обаче, при това на такъв малък модел, ясно говорят за лукса в купето. Качеството на отделните елементи е на високо ниво, но от самата сглобка има какво още да се желае. В интериора на колата са използвани много елементи от други модели на компанията, но тяхната съвкупност представлява едно съвсем ново решение. Въпреки това, Musa отстъпва на основните си конкуренти най-вече по показателя функционалност. Тук липсва хитовата FlexSpace система на Opel, както и изключителният вертикален простор на Citroen C3. Това обаче едва ли трябва да ви отчайва. Musa представлява сравнително практичен еднообемен автомобил. Седалките не са големи, но са ергономични. Основното, с което компактното MPV превъзхожда алтернативите е изключително богатото базово оборудване и екстравагантността. Екстрите значително повишават комфорта, особено при по-дълги пътувания.

Наличието на различни “жабки”, разположени на всевъзможни места, също е в плюс. Арматурното табло е съобразено с всички модни течения. Уредите са в средата, точно над конзолата. Последната пък не “слиза” до пода, а представлява изпъкнала напред овална форма. В нея е интегриран скоростният лост. Всички тези решения придават авангардност на возилото, но някои от тях не са в полза на безопасността. Известно е нашето мнение, че централно разположените прибори са в състояние да отвлекат вниманието на водача от пътната обстановка. Иначе задният ред седалки се сгъва напред и увеличава товарния отсек. Освен това, седалката е делима, а подът на багажника става абсолютно равен. Долната му част обаче не започва от горния край на бронята. Петата врата се отваря нагоре, но между нея и бронята има борд - факт, който намалява до известна степен функционалността при товарене на тежки и обемисти товари.

Двигател и ходови характеристики

1.4-литровият бензин пасва добре на леката каросерия. Динамиката му не е лоша, безшумен е и предвид сравнително лекото купе ще ви накара да се чувствате уверен на пътя. Освен това разходът на гориво е в нормите за класа, а съвременната концепция на този мотор завършва картината. Окачването на Musa е твърдичко, но не дотам, че да причини дискомфорт на пътуващите. Въпреки по-твърдата возия стабилността в завоите не може да се нарече отлична. В сравнително високото купе се усеща крен дори при навлизане в по-остри завои с по-ниска скорост.

Спирачната система обаче е на ниво. Пасивната и активна безопостност също са в нормите за един съвременен европейски автомобил. С други думи, характеристиките на двигателя и ходовата част, както и системите за пасивна и активна безопасност са конвенционални.

Цена

Доста по-висока от тази на алтернативите, но това е нещо нормално за новите модели на марката Lancia. Предимствата се крият в по-луксозното изпълнение. И ако за вас дизайнът е от съществено значение, погледнете ли “Малката муза” ще получите нужното вдъхновение.

Lancia Musa 1.4 16V ORO
Плюсове

1. Musa притежава доста сполучлив екстериорен облик.
2. Базовото оборудване е на високо ниво.

Минуси
1. Цената е значително по-висока от тази на алтернативите.
2. Кренът в остри завои е по-голям от стандартното.

 

Lancia Musa 1.4 16V ORO
Технически характеристики
Двигател
редови, четирицилиндров
четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 368 куб. см.
Максимална мощност
75 Kw/90 к.с. при 5 800 об./мин.
Максимален въртящ момент
128 Нм при 4 500 об./мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
11.0:1
Маса на единица мощност
12.8 кг/к.с. (15.4 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

3 985
1 698
1 660
Междуосие
2 510
Маса, кг

1 155

Допустимо натоварване, кг
н.д.
Обем на багажника, л.
320 - 1 420
Вместимост на резервоара, л
47

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

8.5 л/100км
5.5 л/100км
6.6 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
11.5
Максимална скорост
175 км/ч
Гуми
195/65 R15
Спирачки:
отпред
отзад

дискови
барабанни

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 33 500

 

Базово оборудване
Въздушна възглавница за водача, Асиметрично делима задна седалка в съотношение 60/40, Въздушна възглавница за пътника до водача, Сгъваема облегалка на задната седалка, Прозоречни въздушни възглавници, Заден подлакътник с отделение за вещи и поставка за чаши, ABS, Три задни подглавника, Централно заключване на вратите, Лавица за вещи над арматурното табло, Дистанционно управление на централното заключване, Две жабки за принадлежности в горната част на арматурното табло, Климатична инсталация с поленов филтър, Конзола за поставка на чаша и извод за 12V, Електроусилител на волана, Декоративни странични лайсни в цвета на купето и хромирани елементи, Електроуправляеми предни стъкла, Брони в цвета на купето, Електроуправляеми и отопяеми външни огледала, Външни дръжки на вратите в цвета на купето, Скоростен лост върху таблото с 5 скорости, Огледала за обратно виждане в цвета на купето, Борд компютър, Хромирана долна част на вратата на багажника, Система MY CAR и триреден дисплей, Атермични стъкла, Оборотомер, Светлинно устройство "Follow me home", Радио със CD, Осветление в багажното отделение, Сензор за външната температура, Активна дръжка на задната врата, Регулируем волан, Отопляемо задно стъкло с чистачка, Регулируеми по височина фарове от мястото на водача, Резервна гума с умален размер, Фарове за мъгла, Лети джанти, Регулируема по височина седалка на водача, Запалка и пепелник, Предни седалки, които се сгъват във вид на масичка, Противопожарна система (FPS), Регулируеми по височина предни подглавници, Имобилайзер и др.
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Lancia Musa 1.4 16V ORO
АЛТЕРНАТИВИТЕ
CITROEN C3
Работен обем
1 360 см3
Мощност

55 кВт/75 к.с.
при об/мин 5 400

Максимален въртящ момент
118 Нм
при об/мин 3 300
Габарити, мм
3850/1667/1519
Ускорение
14.2 сек
Максимална скорост
168 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

9.7 л/100 км
5.5 л/100 км
Цена на модела с ДДС: SX BVA
25 018 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS
серийно

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатик
няма
OPEL MERIVA
Работен обем
1 364 см3
Мощност

66 кВт/90 к.с.
при об/мин 5 600

Максимален въртящ момент
125 Нм
при об/мин 4 000
Габарити, мм
4042/1948/1624
Ускорение
13.8 сек.
Максимална скорост
168 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

8.3 л/100 км
5.3 л/100 км
Цена на модела с ДДС: Enjoy
25 990 лв.
ABS
серийно
Еърбег, 2 бр.
серийно
Климатик
1 710 лв.
RENAULT MODUS
Работен обем
1 390 см3
Мощност

72 кВт/98 к.с.
при об/мин 5 700

Максимален въртящ момент
127 Нм
при об/мин 4 250
Габарити, мм
3792/1695/1589
Ускорение
11.4 сек
Максимална скорост
177 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

8.7 л/100 км
5.8 л/100 км
Цена на модела с ДДС: Elegance
26 082 лв.
ABS
серийно
Еърбег, 6 бр.
серийно
Климатик
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 cntgeyzIntuime

    0 0 Отговор
    Hello. And Bye.
  • 3 BalladordanaIntuime

    0 0 Отговор
    Hello. And Bye.
  • 4 andheskilsows

    0 0 Отговор
    Hello. And Bye.
  • 5 vbnzifskilsows

    0 0 Отговор
    Hello. And Bye.
  • 6 RhettokNocky

    0 0 Отговор
    Hello. And Bye.
  • 7 TimofeyNocky

    0 0 Отговор
    Hello. And Bye.
    DoomwingNocky
  • 8 pffhsxNocky

    0 0 Отговор
    Hello. And Bye.
    OlenfaserNocky
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 BludterorNocky

    0 0 Отговор
    Hello. And Bye.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.