4 Декември, 2015 11:54 6 419 27

Водороден Mercedes-Benz GLC до две години

  • mercedes-benz-
  • daimler-
  • glc-klasse-
  • f-cell-
  • франкфурт 2017-
  • водороден автомобил-
  • горивни клетки

Daimler AG ще се опита да навакса изоставането на германското автомобилостроене от японските производители в областта на водородните технологии. През 2017 г. Mercedes-Benz планира да пусне в продажба версия на кросоувъра GLC с горивни клетки и така да стане първата луксозна марка с подобен модел, съобщава британското сп. Autocar.

Немците вече опитаха пробив във все още миниатюрния сегмент на водородните автомобили с A-Klasse F-Cell още през 2002 г., но технологията им се оказа нерентабилна заради прекалено високата цена на автомобила. Според шефа на отдела за перспективни разработки на Mercedes-Benz Томас Вебер обаче горивните клетки могат да бъдат печеливш вариант в премиум сегмента, където инвестицията има по-големи шансове за възвръщаемост.

Според Autocar идеята е възприета от ръководството на Daimler AG и първият едросериен водороден Benz ще бъде представен на автосалона във Франкфурт през 2017 г. Той ще бъде базиран на всъдехода GLC и ще може да изминава по 630 км с един резервоар, чието зареждане ще отнема не повече от 3 минути.

Mercedes-Benz обещава и относително приемлива цена за GLC F-Cell. Водородният кросоувър ще струва малко над 70 000 евро, което не е много за автомобил с такава технология. В Щутгарт имат и друга причина да бързат с разработката на горивни клетки - от BMW обявиха, че планират да пуснат в продажба първия си едросериен водороден модел през 2020 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    8 0 Отговор
    Дано се получат нещата. Това наистина ще е една чудесна алтернатива на петролът, който се е превърнал в окови за обикновения човек и прави богати най-наглите хрантутници - арабите!!!

    Коментиран от #12, #23

  • 2 viva Tesla Motors

    1 4 Отговор
    Отново тикате нещата в неправилната посока. Къде ви инфраструктурата за водород? Колко милиона струва само една водородостанция? Колко скъпо, сложно и енергоемко е производството му? Кой (разбира се, че ние потребителите) ще избива тая инвестиция?! Слънцето (безгранична енергия) не свети ли над вашите глави, при условие на бум на ВЕИ източници и то точно в Гармания? Че във всяка бензиностанция, къща, мотел, уличен стълб и каквото и да е друго вече направено тече ток и жълти стотинки (на фона на водородните инсталации) струва поставянето на зарядно за електромобили? Вие сте "гении" да създавате ненужно сложни и скъпи системи, като целта ви е високоефективна система за печалба със зависими потребители от сложна система за поддръжка на автомобила! Защото всеки може да си купи собствен соларен панел и оттам през собственото зарядно направо в собствената ми кола. Но ако е на водород, водородна станция в двора си няма как да имам - т.е. зависимост - картел - доживотно доене на клиента! Да не говорим колко по-сложна, скъпа и опасна е тази концепция! F.CK DE!

    Коментиран от #4

  • 3 marto

    3 1 Отговор
    Прав си,но пробега на ток е твърде малък,а зареждането твърде дълго.А при този мерцедес 630км и зареждане за 3 мин.Ако е типичен електромобил със сегашните технологии примерно за да измине 1000 км биха били нужни няколко часа повече спрямо примерен водороден автомобил...
  • 4 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "viva Tesla Motors":

    Сам не се четеш какви глупости си написал! Нито Слънцето, нито вятъра могат да се използват за постоянен добив на ток. То и гравитацията е постоянна сила, но никой още не я е впрегнал за добив на енергия.
    Като е толкова лесно, защо не си направиш сам кола на ток? Цяла армия от инженери мислят по тези въпроси, а ти си тръгнал да се правиш на умен?!
    Замислял ли си се, че електромобилите имат нужда от ток? Този ток трябва да се съхранява някъде, за да може колата да се движи независимо от ел. мрежата, те.е по пътищата. За сега има само един вид устройства - батериите /акумулаторите/, които обаче имат нужда от зареждане. В горивните клетки зареждането е чрез водород, извлечен от вода.
    Хората вече са измисли начини за извличането му с по-малко енергия, като високочестотни генератори, работещи с честота GHz. Така, че еволюцията в техниката върви, а такива като теб са си искали конете, вместо автомобили в началото.

    Коментиран от #5, #8

  • 5 няма да споря

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Едното се продава в стотици хиляди бройки, плътността на батериите се увеличава, цената пада, а другото гопоказват по бляскави салони. Примери за хиляди хора по света направили си конверсия на автомобил с ДВГ към елекрическа има бол и т.н.........
  • 6 GOD

    4 1 Отговор
    "- Създателю, искам да те питам за тея тролейчета, дето се навъдиха напоследък...
    - Тролейчета? Нима не знаеш, че електромагнитната сила е сред най-мощните във Вселената? Тази, която движи вашите свръхскоростни влакове, свръхголеми камиони по минните полета, най-големите подводници и ледоразбивачи...
    - Добре, добре. А вярно ли е, че сам, аз, един краен потребител, мога да си произвеждам тока, за да карам?
    - Да, и има различни способи за това, в зависимост къде живееш.
    - А вярно ли е, че един променливотоков, асинхронен електромотор с векторно управление и керамични лагери, не се чупи?
    - Вярно е.
    - А има ли поддръжка, консумативи някви?
    - Няма.
    - Охаа! Хубу. Ма след тея 8 години като изтече гаранцията на батерията и трябва да купувам нова кво праим?
    - В най-лошият случай, ако дотогава все още не сте впрегнали наночастиците за акумулиране на енергия и ултракондензаторите, то ще ти изкупят старата батерия с остатъчния и капацитет от ~80% за стационарни приложения (има още немалко живот в нея) и новата батерия ще ти "стъпи" на 5% от цената на сегашната. А дотогава, със спестените пари от гориво, екотакси, данъци, части и безкрайни сервизи (и не на последно място ИЗГУБЕНО ВРЕМЕ), ще си построил къща с гараж, където да гарираш новата си чиста, безшумна и учудващо бърза кола.
    - Якоо! Значи какво? Карам без да давам една стотинка, даже печеля, и е като GSM - вечер включвам, сутрин карам и това е!
    - Да, с тази разлика, че нямаш месечен абонамент като при GSM-a.
    - Хаха! Е тва е! Утре продавам бензиновия премиум дарак и се мятам на една Tesla! Още нещо да кажеш?
    - Зимата можеш да си включваш предварително отоплението (лятото климатизация) в колата чрез приложение в телефона и да потегляш като "бял", човек, а не да "висиш" и да подгряваш, мръзнеш и стържеш лед като грешен дявол. А лятото да се топиш в собствен сос. Отделно с тези 90кВтч на борда можеш да спреш до притихнал бар на плажа лятото и да захраниш една дискотека за цялата нощ, заедно с видеостена за клипове.
    - No comment!
    - Само ще те помоля да запазиш в тайна този разговор. На широк кръг хора от автомобилния, петролния, автосервизния бранш и тези на производство на (нискокачествени, оборотни) авточасти и лобистите в правителства и комисии - нищо от това няма да им хареса!
    - Да, да, няма проблем!"
  • 7 РАСО

    2 0 Отговор
    И държавата ще загуби милиарди левове от акзиз на горивата. Как ли ще ги компенсира.Сигурно винетката ще стане 3000лв.
  • 8 Electric

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Стига ве Гост!
    Кажи сега в тия автомобили с горивни клетки няма ли пак батерии?
    Има няколко зарядни станции за водород в света, но извличат водорода от природен газ, нали, а не от вода както ни се иска.
    По-лесно ли е да се направи кола с горивна клетка отколкото с батерии?
    Щом е по-лесно кажи в кой град си направил да дойдем и видим?
    В момента зареждането на водород за 100км е по-скъпо от бензин за същия пробег.
    Какъв е смисъла някой да си купи по-скъп автомобил, че и с по-скъпо гориво?
    Тъй като на мен не ми е интересно, а ти си по-запознат ни кажи в момента колко електричество се използва за получаване на водород от природен газ за 100км пробег с 100км/ч при разхода на Toyota Mirai?
    После колко електричество за да бъде охладен до -40С и натъпкан в бутилки?
    Колко е ефективността на горивната клетка на Мирая?
    Знаем че пробега и е 480км с 2 бутилки по 170 литра, а еквивалентния разход е изумителните 31,7кWh/100км.
    Много ми е интересно, ако ти подарят един Мирай тъй като си много запален какво ще я правиш? Ще я покараш 480км докато изпразниш бутилките и после какво? На автовоз ще я караш до Германия да заредиш ли?

    Коментиран от #9

  • 9 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Electric":

    Пич, ако няма какво конкретно да напишеш, моя съвет е да не тормозиш клавиатурата! Изпадаш в пълна безтегловност щом изтъкваш, че новата технология излиза по-скъпа от морално остарелите батерии, използващи принципа на Алесандро Волта отпреди 3 века. Дори и горивните клетки използват химическа реакция за производство на ток, но поне не ползват киселина или основа.
    Прогресът не спира. Нека не сме толкова тесногръди и да приемаме новите изобретения.
  • 10 Electric

    0 0 Отговор
    Защо поне не ми отговори на техническите въпроси?
  • 11 Electric

    1 0 Отговор
    Тойота Мирай използва 5кг водород за 480км. За получаването на 1кг водород от метан и вкарването му бутилката на Мирай се използват 60кWh електричество(източник ITM Power и BOC Linde) .
    И с този водород ще измине по-малко от 100км при 90-100км/ч. За сравнение електромобил с подобни размери за този пробег ще му трябват под 18кWh плюс още 20% загуби на зарядната станция са 23кWh с загубите в батериите при разряд. Акумулатора може да не са батерии, а нещо друго.
    Ама че разход всъщност имат тия автомобили с горивни клетки.
    Е после как няма да е скъпо зареждането с водород като плащаш за метан и 3 пъти повече за електричество отколкото друг електромобил.
  • 12 Bobi

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    1 литър бензин "съдържа" 10.31 kW/h енергия. А за извличането на 1кг. водород от вода е необходимо използването на енергия около 80 kW/h . 1кг. водород в Германия струва 8 евро (поне така знам) . За съхранението на 1кг. водород , вероятно е необходима бутилка тежаща поне 150кг.
  • 13 Bobi

    0 0 Отговор
    Забравих да спомена , че енергията при горене на 1кг. водород е колкото на около 4 литра бензин .
  • 14 Гост

    0 0 Отговор
    Г-да, не знам от къде си ги измисляте тези цифри за производството на водород? Ето ви новите технологии до къде са стигнали:
    http://technews.bg/article-72564.html#.VmLKBNKLSUk
    1,69$ за килограм.
    Ставате смешни като защитавате технологии от преди 300 години!

    Коментиран от #15, #17

  • 15 Bobi

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Това , което си постнал е някаква пълна безумица . От 1барел вода (160л. или кг.) извличат 200кг. водород Аз ли нещо не разбирам , те ли нещо бъркат ......

    Коментиран от #16

  • 16 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Bobi":

    Вместо да отричаш, поне да си беше направил труда да влезеш в официалния сайт на английски: http://www.solarhydrogentrends.com/
    Там е написано, че става въпрос за литри, а не за килограми.
    Няма да е лошо да провериш колко тежи 1 литър водород. Мога да ти подскажа де - по-малко от 100 грама е.
    Продължавайте да отричате иновационното и да залагате на обикновените 300 годишни батерии, но не пречете на прогреса с задръстените си схващания!

    Коментиран от #18

  • 17 Electric

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Голям си хитрец. Защо коментираш само факти които ти изнасят?
    Водорода е уникално гориво, спор няма.
    Говорехме за СЕГАШНИТЕ СТАНЦИИ С ВОДОРОД, а ти си постнал опит които не се знае дали ще се разпространи и след 10год.
    Според твоята логика сега новия Приус като консумира 3,5 литра бензин на 100км и всички стари автомобили ще имат такъв разход без да променят нищо.
  • 18 Bobi

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    Мисля че се изразих ясно - 1кг.водород дава толкова енергия при изгарянето си , колкото 1литър бензин !! При спомагателни процеси водорода дава и повече енергия , но не самостоятелно(демек в примес около3% с гориво) Водородът не е сам по себе си гориво , а катализатор на гориво ........... който разбрал-разбрал....... В природата няма водород , като самостоятелен елемент ...... КАПИШ?!?!?!?!?!

    Коментиран от #19, #22

  • 19 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Bobi":

    Ако претендираш за коректност, моят съвет е преди да пишеш поне да хвърлиш един поглед в уики-то. Не отнема много време, а и не е толкова трудно.
    Първо, горивните /водородни/ клетки, не горят водорода, а го използват в химична реакция: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B0_%D0%BA%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%BA%D0%B0
    Второ - напълно грешиш, че водородът не е гориво. https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B4
    Това е единственото гориво, което е способно да изстреля в космоса полезен товар.
    Писал си пълни глупости и КАПИШЪТ е най-удачен като въпрос за теб!
    Хайде стига сте се излагали повече, че взе да ми става тъпо да споря с хора, които ги мързи да прочетат 3 реда и само тормозят излишно клавиатурите си!

    Коментиран от #21

  • 20 опсмопсус

    0 0 Отговор
    Honda FCX Clarity се движи из САЩ от 2008г.
    Много са назад немците и с водорода и с електричките!
    Ама тотално са изостанали, Тесла ги залива с 450коли на ден от завода в Холандия!
  • 21 Bobi

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    Ако претендираш за коректност , моят съвет е преди да хвърлиш поглед в уики-то да прочетеш малко хартиени носители , под които стоят признати учени , а не разни бисери . Дано Мерцедес да са открили нещо революционно и да се окажа лаик , но сега съм скептик !
    При горивните клетки се измерва количеството електрическа енергия , но не и цената . Ако някой каже точна цена , то той ще излъже !!! При горивните клетки кислород и водород се поддават отделно , но изличането и съхранението им е доооооооста скъпо , особенно на водорода , който е най-лекия химичен елемент (познат).

    Коментиран от #24

  • 22 Bobi

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Bobi":

    Поправям своя грешка : 1кг. водород дава толкова енергия , колкото 4л. бензин (около)
  • 23 Electric

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    1кг водород е 11986 литра газ при 1 атмосфера и 21 градуса С.
    При 2,5Wh/L за отделянето му от метан са 30kWh/кг.
    Сега коментираме сегашните зарядни станции, а не най добрите постижения на университети.
    А колко електричество, за да бъде охладен водорода до -40С и напомпан в бутилки?
    Бутилките на Тойота Мирай са 2 по 60-62 литра за приблизително 5кг водород.
    Двете бутилки тежат общо 87кг, което е изключително добро постижение като се има предвид налягането 700-850 бара.
    Автомобила е дълъг 4,9метра и въпреки това няма много използваемо багажно пространство, заради тези бутилки. Тежи 1850кг.
    По информация от преди месец пълен резервоар с водорд за Тойота Митай е 45 ЕВРО. Или 9Е за 1кг.
    Bobi беше близо, дори отдолу като каза 8 евро.
    Каква е кирията при 18лв/100км.
    18лв са 10 литра бензин.
    Бензинова кола с 150кс и подобни размери ще гори по-малко при 90-100км/ч(както са и засичали извънградски разход на Мирая).
    Никой не си купува електромобил, защото е екологичен, а заради евтиния заряд и поддръжка.
  • 24 опсмопсус

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Bobi":

    Мерцедес не могат да открият нищо революцииноно, те Р матика не могат си оправят, ти за революционно ми говориш!Окачването им е свръхсложно и скъпо, електрониката им е боклук, компресора им е американски Итън!2.0л компресор вади 163к.с. Смешници!

    Коментиран от #25

  • 25 Точен

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "опсмопсус":

    184 к.с. е с200, точно колкото е Bmw 320i.
  • 26 Electric

    0 0 Отговор
    Гост уж си привърженик на тази технология, а досега не се споменал нито една характеристика на такъв автомобил.
    И аз харесват водорода, но за горене, а не в тази сложна и скъпа технология.
    В автомобилите с горивни клетки има и батерии, защото са подобни на днешните бензинови хибриди. С разликата, че водорода не се използва за горене. В батериите влиза регенерираната при намаляване на скоростта, защото горивната клетка не може да си отдели водорода от получената водата и върне в бутилката. Ако такъв водороден хибрид нямаше батерии щеше да е по евтин, но и да консумира и 30% повече.
    В Щатите 5кг водород са 70$ за 480км, как е?
    Една зарядна станция струва 1-3 МИЛИОНА ДОЛАРА.
    Ще видят ли разпространение тези автомобили?

    Коментиран от #27

  • 27 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Electric":

    Точно това искам и аз - да се използва водородът за горене, но е очевидно, че това минава първо през горивните клетки, за да поевтинее технологията.