Last news in Fakti

5 Ноември, 2005 18:15 1 590 0

Спортни страсти

  • volkswagen-
  • ecoracer-
  • volkswagen ecoracer

По време на автомобилното изложение в Токио специалистите от Volkswagen разбуниха духовете, показвайки уникален прототип, който разполага с всички шансове да се впише в автомобилната история като едно от най-икономичните спортни возила, създавани някога. За да се твърди подобно нещо всъщност е достатъчно да се погледне простата статистика. Напълно функционалната студия EcoRacer

впечталява

със среден разход на гориво от 3.4 литра нафта и с максимална скорост от 230 км/ч. Иначе спортното четириколесно със средноразположен двигател тежи едва 850 кг, като главно “вина” за това носи изработеното изцяло от въглеродни нишки купе. Благодарение на този факт EcoRacer ускорява от 0 до 100 км/ч за зашеметяващите 6.3 секунди. Чист адреналин на пътя и максимална икономичност - явно това е девизът при създаването на автомобила, който се задвижва от изцяло новоразработен дизелов агрегат. Моторът на EcoRacer е подпомаган от компресор и от турбо, които позволяват от иначе скромния работен обем от 1.5 литра да бъдат изстискани 136 к.с при 4 000 об./мин. Максималният въртящ момент на четирицилиндровия агрегат пък възлиза на 250 Нм, които се достигат в границите 1900 - 3750 оборота. Освен всичко останало, новият двигател, който все още е в етап на изпитания, отговаря и на най-високите критерии за екологичност, които ще залегнат в спецификациите на стандарта Euro 5.

За приятните мигове с Volkswagen EcoRacer допринася и модерното, напълно съобразено с последните технологични достижения окачване. Детайлите при него са изработени от свръхолекотени материали, които освен че предполагат максимално ниско тегло на автомобила, гарантират и изключителна здравина и перфектна динамика. За добрите показатели на EcoRacer голямо значение играе и патентованата от Volkswagen скоростна кутия DSG с два съединителя. Не по-малко атрактивна е и

външността

на четириколесното, което за съвсем кратко време би могло да претърпи различни трансформации. С простото сваляне на елементи от конструкцията в рамките на няколко минути от интересното купе може да се получи агресивно изглеждащ роудстър, а със свалянето на предното стъкло - и доста футуристичен спийдстър. Силна доза очарование във визията на четириколесното внасят и вратите тип “гълуинг”.

Във вътрешността погледът веднага се привлича от качествените и скъпи материали. Салонът представлява стилно съчетание между черна кожа, хром и алуминиеви апликации. Въпреки че нищо не е пропуснато не би могло да се твърди, че салонът е разточителен. Дизайнерите акцентират на най-необходимото, но високото качество на изработка е видно от всеки детайл.

Още на този етап от ръководството на компанията заявяват, че нямат намерение да превръщат студията EcoRacer в паркетен лъв, чиято основна задача е да бъде позирането по различни подиуми. Във Волфсбург са убедени, че творението им разполага с реални шансове за пълноценен живот на пътя и те ще се стремят към реализирането на тази цел. Засега EcoRacer ще служи като донор на технологии за някои от следващите модели на компанията, но въпросът за собственото му серийно производство също е на дневен ред.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА