Last news in Fakti

5 Ноември, 2005 18:43 6 106 1

Жените знаят защо

  • suzuki-
  • suzuki grand vitara-
  • suzuki grand vitara 2.0 mpi 5d

Може би затова, че са по-евтини, но приличат на “истинските”, или може би заради факта, че движението в големите градове все повече ни кара да прибягваме към коли с по-малки габарити, модата на т.нар. паркетни всъдеходи постепенно завладя голяма част от пазара на автомобили на Стария континент. Ерата на тези компактни автомобили с повишен клиренс и перманентно предаване започна от компанията Toyota и нейния модел RAV 4. Малко по-късно други японци обновиха един, дотогава непопулярен модел и сериозно се намесиха в този интересен пазарен сегмент. Става дума за компанията Suzuki, нейното автомобилно подразделение и модела Vitara. Сега на ход е изцяло обновената Grand Vitara, която от съвсем скоро е на нашия пазар и се предлага във версии с три и пет врати. И в двата варианта обаче всъдеходчето определено не допада на истинския мъжки вкус. Въпреки че новата Vitara изглежда доста динамична, тя привлича предимно женските погледи. Известно е, че ние сме голям народ, но с малки финансови възможности. Затова джип-манията при нас се изразява в усиленото търсене на автомобили именно от рода на Suzuki Grand Vitara. На практика този модел представлява просто едно по-високо комби, на което е дадена известна възможност за движение извън асфалтиран път. От дълго време Grand Vitara притежава стабилни традиции в Европа, а в този си вид е на пазара от близо два месеца. За нашето представяне избрахме модификацията с пет врати и двулитров бензинов двигател с мощност 140 к.с.

Екстериор

Основният плюс на новата Grand Vitara е именно нейният външен вид. Динамиката струи от всякъде. Модерните черти са налице без да се забелязва излишен авангардизъм. Съчитанието между остри и заоблени форми е отлично. Шикозните фарове и голямата, хромирана в долната си част радиаторна решетка правят возилото да изглежда доста по-масивно. Агресия внася масивната броня и по-точно ефектният въздухозаборник и кръглите допълнителни светлини. Подобно на големите всъдеходи резервното колело е качено на петата врата, която от своя страна се отваря настрани. Това е още един прийом, придаващ солидност на иначе компактния всъдеход. Надкалниковети арки са добре раздути - факт, подсказващ за известна доза мускули под предния капак. Като цяло екстериорът е “пипнат” много добре.

Интериор

Тук нещата също са значително подобрени, но не колкото по външния вид. Всъщност няма нищо нестандартно и нетрадиционно. Асиметрично делима задна седалка, умерено твърди предни кресла и конвенционално арматурно табло. Информативността на уредите е на прилично ниво, като в никакъв случай няма да бъдете засипани с информация. Качеството на сглобката е на далеч по-добро ниво от това на предшественика, но материалите си остават евтини. Инженерите са се опитали, определено неуспешно, да вкарат доза лукс, но смесицата между авангарден матов хром и аристократично дърво съвсем не се вписва в тертипа за издържаност.

Като се прибави към това и фактът, че и металът и дървото са доста неуспешна имитация, а всъщност представляват обикновенна пластмаса. Но нещата не са толкова зле. За сметка на това салонът е практичен и функционален. Още един недостатък е липсата на регулировка на волана и доста слабите по отношение на амплитуда настройки на седалките. С други думи прилично качество без излишни глезотии.

Двигател и ходови характеристики

Двулитровият двигател, който се храни от т.нар. многоточков инжекцион, не впечатлява с кой знае какви показатели. Предимствата му са в резкия старт и доброто ускорение на ниски предавки. Шумът му обаче е далеч над общоприетите норми, особено при обороти над 3 000 в минута. А на равен път, на пета предавка и със скорост 100 км/ч стрелката на оборотомера е точно на цифрата 3. При тези параметри борд компютърът отчита разход 10.8 литра на 100 километра пробег, което е доста повече от посочените от производителя 7.6 !?

Окачването обаче заслужава адмирации. Возията е твърда, но не дискомфортна, а стабилността - отлична. Това се дължи на новото изцяло независимо предно и задно окачване, както и на интегрираното стоманено шаси. Системата за предаване на въртящия момент към четирите колела също е оптимизирана. Тя се нарича 4-mode 4x4 и разполага с централен самоблокиращ диференциал, както с бързи и бавни предавки. Всъщност тази схема върши работа в 80 % от случаите, в които на водача му се налага да напусне асфалта, но е далеч от истинското значение на понятието off-road.

Цена

В ценово отношение Grand Vitara е на едно ниво с основните си конкуренти. По отношение на оборудване отстъпва, но съвсем малко. Що се касае до надежност обаче Nissan и Hyundai са доста по-атрактивни предложения. RAV 4 на компанията Toyota, въпреки прехвалеността на марака и японската сглобка на модела, отстъпва по отношение на качество. Подобно е положението и при новата Grand Vitara. С други думи, жените знаят най-точно ,защо трябва да изберат новото предложение на Suzuki.

Suzuki Grand Vitara 2.0 MPI 5D
Плюсове

1. Основният плюс на новата Grand Vitara е изключително сполучливият облик на купето.
2. Стабилността на автомобила е значително подобрена, благодарение на изцяло независимото предно и задно окачване.
3. Двулитровият бензинов агрегат с мощност 140 к.с. е много пъргав от старт и на ниски предавки.
4. Салонът е практичен и функционален, а уредите са информативни.
5. Сравнително атрактивна цена.

Минуси
1. Двигателят е прекалено шумен и неикономичен.
2. Доускорението на горните предавки е мудно.
3. Липсва регулировка на волана.
4. В интериорното обзавеждане са използвани евтини материали.

 

Suzuki Grand Vitara 2.0 MPI 5D
Технически характеристики
Двигател
четирицилиндров
четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 995 куб. см.
Максимална мощност
103 Kw/140 к.с. при 6 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
183 Нм при 4 000 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
10.5:1
Маса на единица мощност
11.3 кг/к.с. (15.3 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 470
1 810
1 695
Междуосие
2 640
Маса, кг

1 580

Допустимо натоварване, кг
430
Обем на багажника, л.
няма данни
Вместимост на резервоара, л
55

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

11.6 л/100км
7.6 л/100км
9.1 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
12.5
Максимална скорост
175 км/ч
Гуми
225/70 R16
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
барабанни

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 45 542

 

Базово оборудване
ABS, серво усилител на волана, шест въздушни възглавници, четири ел. стъкла, централно заключване с дистанционно управление, ел. странични огледала за обратно виждане, активни предпазни колани, имобилайзер, климатроник, фабрична аудио уредба + CD + четири високоговорителя и вградена антена, кожен салон, безключово стартиране и управление на автомобила, махагонова декорация, ел. шибедах, добълнителни фарове за мъгла, борд компютър, настройка
на основните светлини от мястото на водача, поставки за чаши, оборотомер, термометър за външна температура, преден и заден подлакътник, регулируема шофьорска седалка по височина, релси на покрива и др.
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Suzuki Grand Vitara 2.0 MPI 5D
АЛТЕРНАТИВИТЕ
HYUNDAI TUCSON
Работен обем
1 975 см3
Мощност

103 кВт/140 к.с.
при об/мин 6 000

Максимален въртящ момент
136 Нм
при об/мин 4 500
Габарити, мм
4325/1795/1680
Ускорение
11.3 сек
Максимална скорост
174 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

10.6 л/100 км
6.8 л/100 км
Цена на модела с ДДС: GLS
44 885 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS
серийно

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатроник
серийно
NISSAN X-TRAIL
Работен обем
1 998 см3
Мощност

103 кВт/140 к.с.
при об/мин 6 000

Максимален въртящ момент
192 Нм
при об/мин 4 000
Габарити, мм
4510/1765/1665
Ускорение
11.3 сек.
Максимална скорост
177 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

12.0 л/100 км
7.7 л/100 км
Цена на модела с ДДС: Sport
51 634 лв.
ABS
серийно
Еърбег, 4 бр.
серийно
Климатроник
серийно
TOYOTA RAV 4
Работен обем
1 998 см3
Мощност

110 кВт/150 к.с.
при об/мин 6 000

Максимален въртящ момент
185 Нм
при об/мин 4 000
Габарити, мм
4245/1735/1715
Ускорение
11.2 сек
Максимална скорост
185 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

12.4 л/100 км
7.6 л/100 км
Цена на модела с ДДС: Elegance
50 648 лв.
ABS
серийно
Еърбег, 8 бр.
серийно
Климатик
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ivan

    7 2 Отговор
    статията ви е невярна.не toyota ,а suzuki са първи в този сегмент.