3 Януари, 2016 11:49 6 190 14

Четири нови модела на ток от Mercedes-Benz

  • mercedes-benz-
  • електромобил

Инженерите на Mercedes-Benz разработват уникална платформа, която ще залегне в основата на четири нови изцяло електрически автомобила - два седана и два кросоувъра, съобщава сп. Car.

По предварителни данни новата архитектура ще получи името EVA и ще използва доста компоненти от модулното шаси MRA, на което са построени автомобилите от семействата на C- и S-Klasse. В проекта ще бъдат инвестирани около 2 млрд. евро.

Първият от новите електромобили ще се появи през 2018-а, с година по-рано от първоначално планираното. Размерите му ще го позиционират между C- и E-Klasse. Ще го последва кросоувър, който ще заеме нишата между GLC и GLE.

Третият и четвъртият от бъдещите електромобили на Mercedes-Benz ще станат съответно голям седан с габаритите на S-Klasse и огромен всъдеход, който ще бъде по-дълъг дори от 5.1-метровия GLS.

Версиите със задно предаване ще се оборудват с електромотор с 402 к.с., а модификациите с двойно задвижване ще получат допълнителен двигател на предния мост с мощност от 120 до 201 к.с. Батериите ще бъдат разположени в пода.

Новите електрически Benz-ове ще имат адаптивно окачване, система за разпределение на въртящия момент и високотехнологичен механизъм за рекуперация на енергията. Немците планират да продават по 20 000 коли на ток годишно. Най-евтината от тях ще струва около $100 000.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 опсмопсус

    0 2 Отговор
    2018г, 100 000$ са само предположения.Мерцедес са новобранци при ел.технологиите!Тесла ще се развива ли до 2018г. или ще ги чака?Личното ми мнение е хибрид с ДВГ на метанол!
  • 2 мрежата

    0 0 Отговор
    Опсмопсус, мерцедес въобще не са новобранци, те притежават първият в света изцяло електрически супер автомобил, появил се преди ДООООСТА време (като цяло не доста, но сложим ли проектирането на колата което е отнело поне 2 години и технологиите в този сектор, които се развиват доста бързо, като батерии и ел.двигатели съвсем спокойно можем да кажем, че този автомобил си е направо стар). Та даже 2018 ми се струва доста далечна дата. Не забравяйте, че петрола още не е свършил, а батериите още не са на топ ниво. Ел. автомобилите ще останат непрактични до поне 1000-1500 км за пълен разряд, доста по бързо зареждане и драстично понижаване на цените на батерии, които струват солидни суми. Тесла имат страхотни модели, но всичките им недостатъци ги изброих по-горе, за Мерцедес просто не си заслужава отварянето на нов сектор за изцяло ел.автомобили, просто защото ще струва прекалено, а търсеното на този етап е недостатъчно. Скоро ще видим, но съм убеден че нивото на техните автомобили ще е едно от най-добрите, а може и най-доброто?

    Коментиран от #5

  • 3 Писна ми

    0 0 Отговор
    Писна ми от спекулации. Да си покажат готовия модел след като ще го продават след 2 години. Нали му трябват тестове, би трябвало да имат готов концептуален СЕГА. Минамалната цена от 100 000$ е ясна, защото те никога не са продавали евтино.
  • 4 опсмопсус

    0 0 Отговор
    Всичко е PR-акция, маркетингови трикове, нищо нямат!Само спекулации и празни приказки, но така се прави и проучване и реклама!
  • 5 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "мрежата":

    И защо точно електромобилите трябва да имат пробег 1500 км , като 90% от ДВГ имат пробег между 600 и 800 км , а и почти няма хора които да карат повече от 3-4 часа без да спрат , независимо за зареждане или друго , а това значи между 300 и 500 км дори по магистрала . А и времето за бърз заряд вече е под 30 минути и скоро ще е под 15 , някои хора толкова им трябва само да идат до тоалетната
  • 6 Иван

    0 0 Отговор
    Първият ел. мерцедес е произведен преди повече от 100 год.Мисля,че имат достатъчно опит.

    Коментиран от #9

  • 7

    0 0 Отговор
    Страшно грозен е този мерцедес на снимката.......
  • 8 onq s konq

    0 0 Отговор
    Зареждането на електромобилите съвсем не е проблем за пренебрегване.Той определено изисква една доста стабилна инвестиция в електрозарядни станции,чиито пък изграждане няма да е толкова бързо и всеобхватно както ни се иска.Което пък ще даде поне първоначално негативно отражение върху цената на зареждане.И ако в дом условия колата се зарежда от ел.мрежата и респективно токът се плаща по "електромер",то на зарядната станция на пътя киловатите съвсем няма да са на битова цена/някой може да иска и на нощна тарифа да му се отчитат/,а ПОНЕ 10 ПЪТИ по-скъпо!
  • 9 опсмопсус

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Иван":

    Като са го имали, защо не са го развили?Или ще ми се оправдаваш с батериите! Мерцедес са много зле тогава 100г. седят и нищо не правят с ел.колата!Пак ти казвам, ако имаха технологията, щяха да дигат шум и реклама до небето.БМВ ги изпревари!
    То във Форд Т Никола Тесла е сложил ел.мотор и го е карал, ама не са го пуснали в производство, а са го обявили за дяволско творение!

    Коментиран от #10

  • 10 незнайко

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "опсмопсус":

    Мислете, защо сега се развиват електродвигателите? Защото сега се използват (неодимови магнити) , които не съществуват отдавна. IGBT транзисторите, или по просто казано тиристори за постоянно напрежение, позволиха управлението на големи токове без загуби. Тези два пробива в електрониката позволиха напредъка, макар начина на управление да е известен отдавна. Спомнете си, как се управляваха навремето електрокарите! Който не се е занимавал с такива управления, не може да асимилира напредъка. Затова електрическата кола, преди 100 години, не е имала бъдеще.

    Коментиран от #11

  • 11 Само споменавам

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "незнайко":

    Безчетковите електромотори са скъпи и трудни за управление, а с неодимови магнити още по скъпи, затова използват индукционни.
    От 2012 до 2014г мерцедес правеха SLS AMG електрически(450 000 евро) с 250км пробег и уж 750кс, но ускорява като Тесла Роудстер с 300кс. Тесла Роудстър има по голям пробег с едно зареждане и е 3 пъти по евтин.
    Егати скалъпеното творение от мерцедес, все едно в някой гараж в БГ е конвертирано.
  • 12 знайко

    0 0 Отговор
    Сегашния сериен електромобил на мерцедес е В-клас и използва задвижване закупено от Тесла моторс.
  • 13 Самотник

    0 0 Отговор
    Към коментара за 1500 км пробег. Има някакъв резон (въпреки , че е пресилено) и то е поради това че при ДВГ зареждането става за 5-10 минута, а батерии се зареждат бавно, в противен случай или им съкращаваш живота или не можеш да ги заредиш максимално. И например един таксиметров шофьор.....
  • 14 Бай ти Ганя

    0 0 Отговор
    Цената не по джоба на българите при средна работна заплата от 505$ (Според НСИ за месец септември 2015 година), т.е. средно трябва да работи 200 месеца без да харчи пари за друго, за да си купи един такъв автомобил = 16 години и 7 месеца, а какво ще яде през тези години?
    Относно цената на тока, който ще харчи автомобила - автомобилите на "Тесла Моторс" са с безплатно зареждане в техните станции, който е запознат до 2 години ще има такива станции и в България според сайта на "Тесла Моторс", т.е. поне публичното зареждане ще е безплатно. Някой който е добре с физиката и математиката - да сметне и напише колко киловата ток ще се изхарчи за зареждането на такъв автомобил и при сегашната цена на тока, а след две години - официално цената ще се качи първо с 10%, а после най-малко с 5%...

    Технологията за момента е скъпа, но според мен това е бъдещето... Може и да не съм прав. Дано стане по джеба ни...