Инженерите на Mercedes-Benz разработват уникална платформа, която ще залегне в основата на четири нови изцяло електрически автомобила - два седана и два кросоувъра, съобщава сп. Car.
По предварителни данни новата архитектура ще получи името EVA и ще използва доста компоненти от модулното шаси MRA, на което са построени автомобилите от семействата на C- и S-Klasse. В проекта ще бъдат инвестирани около 2 млрд. евро.
Първият от новите електромобили ще се появи през 2018-а, с година по-рано от първоначално планираното. Размерите му ще го позиционират между C- и E-Klasse. Ще го последва кросоувър, който ще заеме нишата между GLC и GLE.
Третият и четвъртият от бъдещите електромобили на Mercedes-Benz ще станат съответно голям седан с габаритите на S-Klasse и огромен всъдеход, който ще бъде по-дълъг дори от 5.1-метровия GLS.
Версиите със задно предаване ще се оборудват с електромотор с 402 к.с., а модификациите с двойно задвижване ще получат допълнителен двигател на предния мост с мощност от 120 до 201 к.с. Батериите ще бъдат разположени в пода.
Новите електрически Benz-ове ще имат адаптивно окачване, система за разпределение на въртящия момент и високотехнологичен механизъм за рекуперация на енергията. Немците планират да продават по 20 000 коли на ток годишно. Най-евтината от тях ще струва около $100 000.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 опсмопсус
14:14 03.01.2016
2 мрежата
Коментиран от #5
16:47 03.01.2016
3 Писна ми
17:20 03.01.2016
4 опсмопсус
18:20 03.01.2016
5 гост
До коментар #2 от "мрежата":
И защо точно електромобилите трябва да имат пробег 1500 км , като 90% от ДВГ имат пробег между 600 и 800 км , а и почти няма хора които да карат повече от 3-4 часа без да спрат , независимо за зареждане или друго , а това значи между 300 и 500 км дори по магистрала . А и времето за бърз заряд вече е под 30 минути и скоро ще е под 15 , някои хора толкова им трябва само да идат до тоалетната18:42 03.01.2016
6 Иван
Коментиран от #9
19:17 03.01.2016
7
20:52 03.01.2016
8 onq s konq
23:16 03.01.2016
9 опсмопсус
До коментар #6 от "Иван":
Като са го имали, защо не са го развили?Или ще ми се оправдаваш с батериите! Мерцедес са много зле тогава 100г. седят и нищо не правят с ел.колата!Пак ти казвам, ако имаха технологията, щяха да дигат шум и реклама до небето.БМВ ги изпревари!То във Форд Т Никола Тесла е сложил ел.мотор и го е карал, ама не са го пуснали в производство, а са го обявили за дяволско творение!
Коментиран от #10
23:53 03.01.2016
10 незнайко
До коментар #9 от "опсмопсус":
Мислете, защо сега се развиват електродвигателите? Защото сега се използват (неодимови магнити) , които не съществуват отдавна. IGBT транзисторите, или по просто казано тиристори за постоянно напрежение, позволиха управлението на големи токове без загуби. Тези два пробива в електрониката позволиха напредъка, макар начина на управление да е известен отдавна. Спомнете си, как се управляваха навремето електрокарите! Който не се е занимавал с такива управления, не може да асимилира напредъка. Затова електрическата кола, преди 100 години, не е имала бъдеще.Коментиран от #11
09:54 04.01.2016
11 Само споменавам
До коментар #10 от "незнайко":
Безчетковите електромотори са скъпи и трудни за управление, а с неодимови магнити още по скъпи, затова използват индукционни.От 2012 до 2014г мерцедес правеха SLS AMG електрически(450 000 евро) с 250км пробег и уж 750кс, но ускорява като Тесла Роудстер с 300кс. Тесла Роудстър има по голям пробег с едно зареждане и е 3 пъти по евтин.
Егати скалъпеното творение от мерцедес, все едно в някой гараж в БГ е конвертирано.
11:42 04.01.2016
12 знайко
11:47 04.01.2016
13 Самотник
19:41 05.01.2016
14 Бай ти Ганя
Относно цената на тока, който ще харчи автомобила - автомобилите на "Тесла Моторс" са с безплатно зареждане в техните станции, който е запознат до 2 години ще има такива станции и в България според сайта на "Тесла Моторс", т.е. поне публичното зареждане ще е безплатно. Някой който е добре с физиката и математиката - да сметне и напише колко киловата ток ще се изхарчи за зареждането на такъв автомобил и при сегашната цена на тока, а след две години - официално цената ще се качи първо с 10%, а после най-малко с 5%...
Технологията за момента е скъпа, но според мен това е бъдещето... Може и да не съм прав. Дано стане по джеба ни...
00:23 08.01.2016