Last news in Fakti

4 Април, 2016 09:59 6 425 8

250 GTO - един уникат от Енцо Ферари

  • ferrari-
  • 250 gto-
  • енцо ферари
250 GTO - един уникат от Енцо Ферари - 1

Знаменитият автомобилен конструктор Енцо Ферари се ражда през 1898 година в италианския град Модена. Влечението му към автомобилите е още от юношеските години. Като младеж участва в редица аматьорски състезания. Истинската му кариера стартира през 1919 година, когато младият Енцо става член на спортния клуб на фирма CMN. Една година по-късно е привлечен от Alfa Romeo, като състезател и тестпилот на нови автомобили.

Там той работи девет години, след което създава собствен отбор. Нарича го Scuderia Ferrari. Главната задача на новия тим е да се усъвършенстват състезателните автомобили на Alfa Romeo. За емблема на отбора Енцо избира конче изправено на задните си крака. Символът той заимства от известния по това време летец Франческо Барака. Самолетът на аса, участвал в Първата световна война, е изобразен именно с такова конче.

До 1938 година Ферари работи съвместно с Alfa Romeo. Две години по-късно основава собствена фирма Auto Avio Construzioni. Именно там Енцо конструира и първия си автомобил. Моделният му номер е 815. Проблемът, обаче е че. Ферари не може да даде името си на автомобила, както и не може да го продава. Преди да напусне Alfa Romeo той е подписал споразумение, в което му се забранява да конструира леки коли в продължение на четири години.250 GTO - един уникат от Енцо Ферари

Точно преди началото на Втората световна война Енцо премества работилницата си в градчето Маранело, намиращо се на 20 километра от Модена. По време на Войната новото седалище на фирмата е разрушено от бомбардировките. През 1946 година малката работилница е реконструирана и превърната в завод. Това е и “официалното” начало на легендарната сега автомобилна компания Ferrari.

През 1964 Енцо Ферари създава един от най-големите си шедьоври - 250 GTO. Първата кола с това име е с моделен номер 125 GT. “Спортистът” е с V-образен, дванайсетцилиндров двигател, но с доста скромни показатели. Работният му обем е само 1 497 см3, а мощността 72 к.с. Непривично за червените кончета, нали?

С течение на времето техническите характеристики на следващите модели на Ферари се подобряват значително. Естествено нарастват мощността и максималната скорост на колите. Това дава възможност на марката да се утвърди като един от лидерите в автомобилния спорт. Наред с тези успехи се появяват хитови модели, като Mondial, Monza и Testarossa. Те превръщат фирмата в класика при спортните автомобили.

През 1964 година Енцо Ферари създава един от големите си шедьоври, наречен 250 GTO. Този модел става и родоначалник на голяма серия от висококласни спортни машини. Конструиран е на базата на своя предшественик Ferrari 250 GT. Първоначално моделът е предназначен само за състезания.250 GTO - един уникат от Енцо Ферари

За много кратко време, обаче “спортистът” печели много награди в различни престижни надпревари и става изключително популярен. Това кара шефовете на фирмата да започнат производство на “цивилен” вариант на модела, наречен Berlinetta Lusso. Дизайнът на този шедьовър е дело на небезизвестната фирма за производство на каросерии Pininfarina.

Двигателите на 250 GTO и Lusso са еднакви. Единствената разлика е, че при гражданската версия мощността умишлено е намалена с 40 к.с. Максималната скорост е 240 км/ч. Дванайсетцилиндровият V-образен агрегат е разположен отпред. Работният обем на 250 GTO е 2 953 см3. Мощността на “състезателя” е 290 к.с. при 7 500 об/мин. Агрегатът се захранва от шест двукамерни карбуратора. Електрическата система е производство на фирма Magnetti Marelli.

Скоростната кутия на “изтребителя” е петстепенна механична, като всички предавки са синхронизирани. Окачването е независимо, има монтирани допълнителни пружини и стабилизиращи щанги. По този начин изключително бързия автомобил е достатъчно устойчив на пътя. За това помагат и 15-цоловите гуми. Двуместното купе е изработено от специална алуминиева сплав. Автомобилът тежи само 1 000 килограма, а е дълъг 4 445 мм. Естествено за такава мощна кола, спирачките са дискови на четирите колела.

Разновидностите на Ferrari 250 са кабриолет и купе. В много малка серия се произвежда и модификация 2+2, която както се досещате, е с четири места. Няма автомобил с емблемата на Ferrari, който да не предизвиква възхищение в любителите на спортни коли и изтънчен дизайн. Моделът, който ви представихме, е ярък пример за това. Освен с превъзходните скоростни качества Ferrari 250 GTO привлича маниаците и със своя неповторим дизайн и най-вече с емблемата станала символ и мечта за няколко поколения. Ненапразно хората казват, че Ferrari не е просто автомобилна марка, а религия.250 GTO - един уникат от Енцо Ферари

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Безкоментаров

    1 2 Отговор
    Красива кола, дори и сега през 21век има какво да се види като дизай и да послужи на Фиат като идея!

    А ваг груп, какво да види, уродлива костенурка с големи очи, какъв дизайн за пример!

    Коментиран от #3, #4

  • 2

    1 0 Отговор
    Красота и стил

    Коментиран от #6

  • 3 гост 1

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Безкоментаров":

    Безспорно е уникален автомобил но, и когато е бил произведен и сега това е един автомобил предназначен за милионери (дори ако, не бъркам мисля че, миналата година тази беше колата най-скъпо продадена в света за около 26 или дори 30 000 000 долара !).... а на ВАГ предполагам визираш "костенурката" но, това е колата позволила след военно и до доста след военно време на милиони германци възможността да си закупят автомобил което от своя страна е раздвижило икономиката и динамичността на страната и възможността на семействата за почивка, отдих и работа !!! Така че, престанете с вашите детски глупости без разум и да пишете тъпотии от сорта само БМВ, само Мерцедес, само Левски, долу ЦСКА и т.н. , всяка марка и група има своят принос за дивертизацията и технологичният прогрес в автомобилостроенето а, този на Фолксваген груп е безспорно огромен и това го казвам без да съм някакъв особен фен на марката !!!
  • 4 пффф

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Безкоментаров":

    Да бе прав е "гост 1", то все едно е да няма евтини коли и оказион а всички да започват от 100 000 евро начална цена. Тогава ще ви видя как ще ревете и мечтаете за дачия, москвичи и запорожци и бизнесът с магарета и коне ще цъфти ! Защото една снимка на хубав и безбожно скъп автомобил, колкото и да я гледаш няма да те закара от тук до там и семейството ти с багажа до морето !
  • 5 тиеуф

    2 0 Отговор
    Ха ха ха, то все едно да кажеш че, нападателя на "Етър" - Габрово може само да пие студена вода пред МЕСИ, то че е тъй ,тъй е ама и от къде Етър пък да вземе 100 милиона евро та да го купи, нали ?
  • 6

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от " ":

    Прав си няма място за сравнение между костенурката и това Ферари, за мен костенурката е един оригинален и интересен автомобил както и Фиат 500, въпреки че са евтини бюджетни автомобили, новия 500 също не е лош.
  • 7 dexter

    0 1 Отговор
    Аман от тия прехвалени Фиат-и.
    Те тия продават повече шапки и ключодържатели отколкото коли.
    Ферари - мечтата на комплексирания малкопишковец ...

    Коментиран от #8

  • 8 пффф

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "dexter":

    А ааа, колега не си прав... феррари е кола мечта за бедният, за богатите тя е реалност...(освен ако, за "комплексиран малкопишковец" нямаш в предвид обикновенните хора !)