През 50-те години на миналия век центърът на автомобилната мода се измества в Италия. Благодарение на Енцо Ферари, който давал разрешения на много компании да експериментират с купета върху негови шасита, се пръкнали фирми като Alfredo Vignale, Touring, Ghia, Boano, Scaglietti и PininFarina. Това било време на експерименти и ярки находки с основа Ferrari, но основният конкурент на "Черните кончета" се ражда от един спор между Енцо Ферари и Феручо Ламборгини.
Феручо Ламборгини, собственик на завод за трактори и сенокосачки, си купува Ferrari 250 GT, но съвсем скоро връща автомобила, като изявява претенции лично към Енцо Ферари, обвинявайки го в лошо качество и липса на новаторски дизайн. Разярен, Комендаторе казва на Ламборгини да следи за качеството на своите трактори и да не си вре селския нос в елитарната сфера на суперавтомобилите.
Обиден, милионерът Феручо Ламборгини решава да отвърне на удара. Наема екип от специалисти с точно определена цел - създаването на спортен автомобил. Задачата, която поставя на дизайнерите е проста - отпред да прилича на E-type, отзад на DB4, а отстрани да наподобява на Corvette Singray. Така се ражда легендата Lamborghini Miura (на снимките). Селянинът-милионер проявява отлична интуиция, като избира Нучо Бертоне вместо разоряващата се впоследствие Carrozzeria Touring.
Бертоне приема предложението на Ламборгини и възлага задачата за Miura на младия тогава Джорджето Джуджаро. Той обаче не довършва проекта, тъй като преминава на работа в Ghia. Дизайнът на Miura е завършен от Марчело Гандини. Впоследствие Джорджето основава собствено ателие Italdesign и първото му собствено творение става Maserati Bora - автомобил с ръбест и праволинеен стил, превърнал се в запазена марка на Джуджаро. А суперколите Lamborghini се превръщат в основен конкурент на Ferrari.
Вижте технически характеристики за моделите на Lamborghini ТУК
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 CCCP
Коментиран от #6
10:10 06.04.2016
2 Николов
10:35 06.04.2016
3 Ифон
10:37 06.04.2016
4 CCCP
10:42 06.04.2016
5 ретро
Иначе за коректност първото Ламборгини е 350GTV от 63 г. с 12 цилиндров двигател на Giotto Bizzarrini (снабдяващи и Ферари) и плод на труда на 2-ма инж. Giampaolo Dallara и Giampaolo Stanzani
Миурата се ражда след това през 65 г.
12:19 06.04.2016
6 Toko
До коментар #1 от "CCCP":
Бай Ганьо пак и намери кусури-затова Бай Ганьо ще си остане циганина на Европа!13:45 06.04.2016
7 Stoich
13:57 06.04.2016
8 Гост
Коментиран от #9
14:22 06.04.2016
9 дабе
До коментар #8 от "Гост":
Ти да не си в час по литература. Какви са тези анализи на статията и едва ли не морално коснско на на читателите! Всеки втори българин бил лош, ама ти си от първите сигурно или въобще не си българин. Жабарите били по-добри от нас?... ай се...р бе!15:38 06.04.2016
10 Незнам
Феручо бил повече от запален по автомобилите, и по-скоро към спортните автомобили. Разполагал с нужното време да навлезе по детайлно в тази сфера...а и все пак са в златните години на автомобилостроенето..След като си купува Ферари и го кара известно време, отива и се среща с Енцо с думите че автомобила е много добър, но той знае как да стане още по-добър.., но възгорделия се от успеха на колите си Енцо му казал че един селянин не може да му дава акъл как да прави автомобили..на излизане Феручо заявява че ще направи по-добър автомобил от Ферари...И така обиден и ядосан Феручо се съсредоточава върху тази идея, и влага много труд и финанси в изграждането на първия автомобил с марка Ламборгини...и спазил обещанието си - направил по-добър автомобил от Ферари. Ѝ така заради високомерието си Енцо Ферари създава най-големия си конкурент!
17:59 06.04.2016
11 Незнам
Феручо бил повече от запален по автомобилите, и по-скоро към спортните автомобили. Разполагал с нужното време да навлезе по детайлно в тази сфера...а и все пак са в златните години на автомобилостроенето..След като си купува Ферари и го кара известно време, отива и се среща с Енцо с думите че автомобила е много добър, но той знае как да стане още по-добър.., но възгорделия се от успеха на колите си Енцо му казал че един селянин не може да му дава акъл как да прави автомобили..на излизане Феручо заявява че ще направи по-добър автомобил от Ферари...И така обиден и ядосан Феручо се съсредоточава върху тази идея, и влага много труд и финанси в изграждането на първия автомобил с марка Ламборгини...и спазил обещанието си - направил по-добър автомобил от Ферари. Ѝ така заради високомерието си Енцо Ферари създава най-големия си конкурент!
18:13 06.04.2016
12 бай Иван
19:49 06.04.2016
13
Коментиран от #17
20:16 06.04.2016
14 Саумя Пандя Такур
21:06 06.04.2016
15 дядо Горио
21:30 06.04.2016
16 Шаран БГ
22:11 06.04.2016
17 Vasik Atanasova
До коментар #13 от " ":
АБСОЛЮТНО СИ ПРАВА ЗА ИВАН АЙДЕ ДА НЕ КАЗВАМЕ КОЙ Е СМЕШНИЯ
И НЕ САМО ФЕРАРИ И ЛАМБО А И МАЗЕРАТИ
Коментиран от #18
22:12 06.04.2016
18
До коментар #17 от "Vasik Atanasova":
Да и Мазерати, Алфа също има богата спортна история и са пердашили редовно баварците с по-големи двигатели по състезания, въпреки че последните години се опитват да унищожат тази марка за съжаление.04:17 07.04.2016
19 МБ и БМВ
20:33 07.04.2016