Last news in Fakti

6 Април, 2016 09:59 20 308 19

Селянинът, създал Lamborghini

  • lamborghini-
  • miura-
  • феручо ламборгини
Селянинът, създал Lamborghini - 1
През 50-те години на миналия век центърът на автомобилната мода се измества в Италия. Благодарение на Енцо Ферари, който давал разрешения на много компании да експериментират с купета върху негови шасита, се пръкнали фирми като Alfredo Vignale, Touring, Ghia, Boano, Scaglietti и PininFarina. Това било време на експерименти и ярки находки с основа Ferrari, но основният конкурент на "Черните кончета" се ражда от един спор между Енцо Ферари и Феручо Ламборгини.Селянинът, създал Lamborghini
Феручо Ламборгини, собственик на завод за трактори и сенокосачки, си купува Ferrari 250 GT, но съвсем скоро връща автомобила, като изявява претенции лично към Енцо Ферари, обвинявайки го в лошо качество и липса на новаторски дизайн. Разярен, Комендаторе казва на Ламборгини да следи за качеството на своите трактори и да не си вре селския нос в елитарната сфера на суперавтомобилите.Селянинът, създал Lamborghini
Обиден, милионерът Феручо Ламборгини решава да отвърне на удара. Наема екип от специалисти с точно определена цел - създаването на спортен автомобил. Задачата, която поставя на дизайнерите е проста - отпред да прилича на E-type, отзад на DB4, а отстрани да наподобява на Corvette Singray. Така се ражда легендата Lamborghini Miura (на снимките). Селянинът-милионер проявява отлична интуиция, като избира Нучо Бертоне вместо разоряващата се впоследствие Carrozzeria Touring.Селянинът, създал Lamborghini

Бертоне приема предложението на Ламборгини и възлага задачата за Miura на младия тогава Джорджето Джуджаро. Той обаче не довършва проекта, тъй като преминава на работа в Ghia. Дизайнът на Miura е завършен от Марчело Гандини. Впоследствие Джорджето основава собствено ателие Italdesign и първото му собствено творение става Maserati Bora - автомобил с ръбест и праволинеен стил, превърнал се в запазена марка на Джуджаро. А суперколите Lamborghini се превръщат в основен конкурент на Ferrari.

Вижте технически характеристики за моделите на Lamborghini  ТУК


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 CCCP

    1 3 Отговор
    Много е добро няма що,километража почва от 40 :) циферблатите на средната колона трябва да залягам за да ги видя ли,а какво ли има още...

    Коментиран от #6

  • 2 Николов

    5 0 Отговор
    Г-н Славчев Миура далеч не е първия автомобил на Ламборгини погугълствайте малко и прочетете истинската история на марката вместо да си уплатнявате времето в писане на глупости.
  • 3 Ифон

    2 0 Отговор
    А и няма USB порт ... как да си заредя и-фона?
  • 4 CCCP

    1 4 Отговор
    и като гледах клиповете, то си бръмчи като трактор от вътре..
  • 5 ретро

    5 0 Отговор
    Като дете имах таква количка Миура от Мачбокс. Бях я сменил за 2 бр. колички от моите и ми беше една от най-любимите Топ 3:)

    Иначе за коректност първото Ламборгини е 350GTV от 63 г. с 12 цилиндров двигател на Giotto Bizzarrini (снабдяващи и Ферари) и плод на труда на 2-ма инж. Giampaolo Dallara и Giampaolo Stanzani
    Миурата се ражда след това през 65 г.
  • 6 Toko

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "CCCP":

    Бай Ганьо пак и намери кусури-затова Бай Ганьо ще си остане циганина на Европа!
  • 7 Stoich

    5 0 Отговор
    Истинската история е, че Феручо иска да си купи Ферари, но Енцо му отговаря, че не продава коли на селяни. Точно това амбицира Феручо. По-нататък всичко е ясно...
  • 8 Гост

    6 0 Отговор
    Какво ще кажете за духа на този човек, не търси връзки, не започва да интригантства и да оплюва като всеки втори българин би постъпил, а се захваща за работа и постъпва като истински мъж, и макар, че тук описаната историята малко издиша откъм историческа стойност все пак е една страхотна история за гордост и истинско мъжество

    Коментиран от #9

  • 9 дабе

    0 1 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Ти да не си в час по литература. Какви са тези анализи на статията и едва ли не морално коснско на на читателите! Всеки втори българин бил лош, ама ти си от първите сигурно или въобще не си българин. Жабарите били по-добри от нас?... ай се...р бе!
  • 10 Незнам

    1 2 Отговор
    Пълни глупости! Единственото вярно в статията е че Феручо си купува Ферари...
    Феручо бил повече от запален по автомобилите, и по-скоро към спортните автомобили. Разполагал с нужното време да навлезе по детайлно в тази сфера...а и все пак са в златните години на автомобилостроенето..След като си купува Ферари и го кара известно време, отива и се среща с Енцо с думите че автомобила е много добър, но той знае как да стане още по-добър.., но възгорделия се от успеха на колите си Енцо му казал че един селянин не може да му дава акъл как да прави автомобили..на излизане Феручо заявява че ще направи по-добър автомобил от Ферари...И така обиден и ядосан Феручо се съсредоточава върху тази идея, и влага много труд и финанси в изграждането на първия автомобил с марка Ламборгини...и спазил обещанието си - направил по-добър автомобил от Ферари. Ѝ така заради високомерието си Енцо Ферари създава най-големия си конкурент!
  • 11 Незнам

    1 2 Отговор
    Пълни глупости! Единственото вярно в статията е че Феручо си купува Ферари...
    Феручо бил повече от запален по автомобилите, и по-скоро към спортните автомобили. Разполагал с нужното време да навлезе по детайлно в тази сфера...а и все пак са в златните години на автомобилостроенето..След като си купува Ферари и го кара известно време, отива и се среща с Енцо с думите че автомобила е много добър, но той знае как да стане още по-добър.., но възгорделия се от успеха на колите си Енцо му казал че един селянин не може да му дава акъл как да прави автомобили..на излизане Феручо заявява че ще направи по-добър автомобил от Ферари...И така обиден и ядосан Феручо се съсредоточава върху тази идея, и влага много труд и финанси в изграждането на първия автомобил с марка Ламборгини...и спазил обещанието си - направил по-добър автомобил от Ферари. Ѝ така заради високомерието си Енцо Ферари създава най-големия си конкурент!
  • 12 бай Иван

    0 2 Отговор
    Италианците са макаронаджии!Те коли не могат да правят а някой ги е издигнал в култ ,че са добри дизайнери..аси смеха!
  • 13

    2 1 Отговор
    И Ферари и Ламборджини са страхотни спортни автомобили и са дали много на автомобилния свят, всичко друго е празни приказки.

    Коментиран от #17

  • 14 Саумя Пандя Такур

    0 1 Отговор
    Ламбордгини са коли за важни вип господа като мене
  • 15 дядо Горио

    2 0 Отговор
    Ако до сега думата селянин не звучала гордо, то сега поне звучи иновативно и революционно :D
  • 16 Шаран БГ

    1 4 Отговор
    Джаф-джаф, джаф-джаф.... Италианци, френци и немци си правят всякакви каручки по-вече от 100 години, а ние ги купуваме "чисто нови " по на 10 -тина години! Наколко пъти през последните 60 години опитват и нас да научат поне да ги сглобяваме, ама като ни го навират -- ние го пърдим !Много, ама много политика и фасони!! И малко работа, и малко финансова изгода за страната ! Погледнете на север - братята румънци - работят! Е- е-е-е не всичко е префектно, кусури доста , но работят!! А ние плямпаме и .... сме много големи !
  • 17 Vasik Atanasova

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от " ":

    АБСОЛЮТНО СИ ПРАВ
    А ЗА ИВАН АЙДЕ ДА НЕ КАЗВАМЕ КОЙ Е СМЕШНИЯ
    И НЕ САМО ФЕРАРИ И ЛАМБО А И МАЗЕРАТИ

    Коментиран от #18

  • 18

    1 2 Отговор

    До коментар #17 от "Vasik Atanasova":

    Да и Мазерати, Алфа също има богата спортна история и са пердашили редовно баварците с по-големи двигатели по състезания, въпреки че последните години се опитват да унищожат тази марка за съжаление.
  • 19 МБ и БМВ

    0 0 Отговор
    Оня с магарето сигурно е припаднал от тази статия и не е в състояние да коментира.Никакъв го няма. Фен съм на Мерца, но това БМВ си го бива.