Last news in Fakti

19 Февруари, 2005 21:11 3 139 0

Нежна инвазия

  • toyota-
  • yaris-
  • toyota yaris-
  • toyota yaris 1.4 d-4d terra

В съвременния забързан градски живот сме свидетели на едно сравнително ново, образно казано, дамско нашествие от водачи на моторни превозни средства. Еманципираните нежни половинки от обществото имат и своите претенции що се отнася до вида на автомобилите. Именно и най-вече за тях е създаден субкомпактният автомобил на Toyota, наречен Yaris. Още с дебюта си през пролетта на 1999-а минито печели сърцата на дамите с репутация на марката, но най-вече със своята "секси" външност. Сега това подчертано дамско возило е обновено, впечатлява с значително подобрена функционалност, минимални, но точно прецизирани козметични корекции и нов дизелов агрегат. Екипът ни изпробва точно тази дизелова версия на мъника Yaris и впечатленията ни съвпаднаха с определението "Икономичен градски автомобил, предназначен за (ма)дами".

Екстериор

Няма да отделяме особено внимание на външния вид, тъй като промените не са много, но са точно на място. Ако погледнете отзад новия Yaris трудно ще намерите разлики с прекия му предшественик, но все пак задната част е с по-развит дизайн. "Муцуната" обаче е променена, като акцентът е паднал върху основните светлини. Те са с доста неправилна форма, като в долния си край вече са ефектно заоблени. Дизайнерите са намерили оптималното съчетание между биоформи и "изсечени" линии. По този начин обликът на колата вече е далеч по-агресивен и динамичен - факт, който определено ще се хареса на "девойки" под и над средна възраст. Именно към него са насочени усилията на компанията. Иначе, външният вид на автомобила се характеризира с предимно заоблени форми, компактност и добра аеродинамика, като за втори път ще допадне на претенциозния европейски вкус.

Интериор

Салонът на обновената малолитражка впечатлява с функционалност и информативност. В него не ще откриете никакъв лукс, но всичко си е на мястото. Всъщност не точно. При Yaris стандартните уреди на арматурното табло са заменени с електронни, при това основният дисплей е централно разположен, но завъртян към водача. Революционният светещ дисплей в центъра на арматурното табло извежда информацията на проекционен принцип, като я фокусира така, че шофьорът да не се разконцентрира. Именно в този нестандартен екран се крие един от недостатъците на новия Yaris. Електронният скоростомер реагира малко мудно на резки промени в скоростта. Освен това в него липсва датчик за температура на охладителната течност. При евентуално прегряване, когато то вече е факт, ще се задейства червена лампа. Като цяло обаче температурата не може да се следи. Като се има предвид към кой сегмент е насочен този продукт, такова странно решение е обяснимо. Мнозинството от жените отделят повече време на централното огледало, за да следят външния си вид и слабо ги вълнува температурната градация на антифриза. Иначе салонът е сладурски закръглен.

Седалките са твърди, което е типично за този клас автомобили, характеризират се с добра странична поддръжка, а регулировките им са достатъчно. Още един недостатък се крие в задния пасажерски отсек, където облегалката е разположена под доста неудобен ъгъл спрямо седалката. Това се прави с цел максимално пространство за краката, но причинява дискомфорт при по-дълги пътувания. Като цяло качеството на материалите в салона е добро, но сглобката е далеч под познатото за марката ниво.

Двигател и ходови характеристики

Вече стана дума че тестваният модел бе оборудван с иновацията 1.4 D-4D. Този агрегат, с доста малък за дизел обем, е и гордостта на японците. И има защо. Това твърдение се подсилва и от факта, че 1.4-литровият Common rail е предпочетен от баварските конструктори за вграждане в модела Mini. Германците твърдят, че агрегатът е "разработен в сътрудничество" с японската компания, но дори бегъл поглед на параметрите на двата мотора показва, че това е един и същ мотор, който леко е оптимизиран от BMW. Но да се върнем на темата. Нафтовата версия на Yaris предлага завидна динамика, изключителна икономичност и много ниско ниво на шум. Двигателят D-4D използва електронен управляващ блок, който автоматично настройва налягането на впръскваното гориво и фазите на газорапределението. Това е Comonn rail от последно поколение - максимално усъвършенствано впръскване на горивото под високо налягане, директно в горивните камери. По този начин диапазона на мощността е значително по-широк. Единственият му лек недостатък е наличието на само два клапана на цилиндър.

В областта на пасивната безопасност структурата на новото купе е създадена така че да балансира здравата конструкция с минимална деформация и меко поемане на удара отпред, отстрани и отзад. По този начин пространството на пътниците остава почти незасегнато и нараняванията на пасажерите са минимални. При страничен удар специални греди също ограничават деформацията на купето. Автомобилът дава възможност за вариации в нивата на оборудване с цел максимална задоволеност на потребителя.

Цена

За надеждността, която предлага марката, цената е много добра, а що се отнася до множеството алтернативи, то има и по-евтини, и значително по-скъпи. За жените обаче най-важен е цветът и външният вид.

Toyota Yaris 1.4 D-4D Terra
Плюсове
1. Нафтовата версия на Yaris предлага завидна динамика, изключителна икономичност и много ниско ниво на шум. Това се дължи на двигателят D-4D, който използва електронен управляващ блок, автоматично настройващ налягането на впръскваното гориво и фазите на газорапределението.
2. При челен и страничен удар специални греди ограничават деформацията на купето.
3. Революционният светещ дисплей в центъра на арматурното табло извежда информацията на проекционен принцип, като я фокусира така, че шофьорът да не се разконцентрира.
4. "Муцуната" на обновения Yaris е променена и европеизирана, като акцентът е паднал върху основните светлини.
5. Външният вид на автомобила се характеризира с предимно заоблени форми, компактност и добра аеродинамика.
Минуси
1. Електронният скоростомер реагира малко мудно на резки промени в скоростта. Освен това в него липсва датчик за температура на охладителната течност.
2. Като цяло качеството на материалите в салона е добро, но сглобката е далеч под познатото за марката ниво.
3. Още един недостатък се крие в задния пасажерски отсек, където облегалката е разположена под доста неудобен ъгъл спрямо седалката. Това се прави с цел максимално пространство за краката, но причинява дискомфорт при по-дълги пътувания.

 

Toyota Yaris 1.4 D-4D Terra
Технически характеристики
Двигател
четирицилиндров
два клапана на цилиндър
Работен обем
1 364 куб. см.
Максимална мощност
55 Kw/75 к.с. при 4 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
170 Нм при 2 000 - 2 800 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петтстепенна
Степен на сгъстяване
18.5: 1
Маса на единица мощност
13.9 кг/к.с. (18.9 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

3 640
1 660
1 500
Междуосие
2 370
Маса, кг

1 040

Допустимо натоварване, кг
375
Обем на багажника,л.
205
Вместимост на резервоара, л
45

Разход на гориво:
градско
извънграско

комбиниран

5.1 л/100км
3.7 л/100км
4.2 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
12.9
Максимална скорост
170 км/ч.
Гуми
175/65R14
Спирачки:
отпред
отзад

дискови
барабанни

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 25 617

 

Базово оборудване
ABS+EBD, борд компютър, оборотомер, сервоусилител на волана, регулируем по височина и в дълбочина волан, две въздушни възглавници, климатик, предни ел. стъкла, радио CD + четири броя високоговорители и антена, имобилайзер, брони в цвета на купето, поставки за чаши, тонирани стъкла, калобрани, асиметрично делима задна седалка в съотношение 60:40 и др.
Гаранция
3 години или 100 000 километра пробег
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Toyota Yaris 1.4 D-4D Terra
АЛТЕРНАТИВАТА
NISSAN MICRA
Работен обем
1 461 см3
Мощност

60 кВт/82 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
185 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
3715/1660/1540
Ускорение
12.9 сек
Максимална скорост
170 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

5.5 л/100 км
4.0 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
25 954 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
серийно

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатик
серийно
LANCIA YPSILON
Работен обем
1 248 см3
Мощност

51 кВт/70 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
180 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
3778/1704/1530
Ускорение
15.1 сек
Максимална скорост
165 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

5.7 л/100 км
3.9 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
28 359 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
серийно

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатик
серийно
VOLKSWAGEN NEW BEETLE
Работен обем
1 896 см3
Мощност

74 кВт/101 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
240 Нм
при об/мин 1 800
Габарити, мм
4081/1724/1498
Ускорение
12.4 сек
Максимална скорост
178 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

6.6 л/100 км
4.3 6 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
39 656 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатик
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА