Last news in Fakti

3 Юни, 2016 09:23, обновена 3 Юни, 2016 10:12 28 565 41

Най-продаваният френски автомобил

  • renault-
  • clio-
  • история
Най-продаваният френски автомобил - 1

След като надхвърли границата от 13 млн. продадени автомобила за четири поколения на модела, за Renault Clio може да се каже, че е доста необикновен автомобил по всички критерии: най-продаван в света френски автомобил, първият претендент, отличен с престижното отличие „Автомобил на годината в Европа“ в две издания на конкурса, най-продаван автомобил във Франция през 18 от последните 25 години, лидер в класа си в Европа през 2014 и 2015 (пътнически автомобили и лекотоварни автомобили взети заедно). Още от самото начало, Clio изпъкна като оригинален малък автомобил, но с голям финес.
В гръцката митология Clio е една от музите, а етимологията на думата – kleio – означава „да направиш известен“: далновидно име за малкия модел на Renault, който се радва на успех и слава още от появата на първото поколение.

Лансиран през 1990; „Автомобил на годината в Европа за 1991“
При наследяването на Renault 5 – един от най-популярните автомобили за времето си – Clio трябваше да влезе в обувки с голям номер и да устои на наследството, което му бе оставено, но той никога не пожела да следва директно прочутата следа, която предшественикът му бе оставил. Наистина, Clio бе представен като „универсален малък автомобил, проектиран и произведен спрямо същите строги критерии на по-големите си събратя. Това се трансформира в пазарно препозициониране, тъй като Clio посегна към все по-нарастващата клиентска база, която търсеше оборудване и характеристики, които традиционно се срещаха в автомобилите от по-високите сегменти, но запазвайки компактните размери на Renault 5 (Clio 1 бе дълъг само 3,70 метра).През 1991, с цел да задоволи желанията на най-претенциозните клиенти да притежават върховно оборудване и характеристики, Renault лансира луксозното Clio Baccara, което дойде със сива кожена тапицерия, орехова топка на скоростния лост, облицовани с кожа панели на вратата и хромирани контролери. През 1998 Baccara бе заменена от Clio Initiale, запазвайки луксозните предложения.
Преходът от Renault 5 към Clio внесе нови елементи и в друга област: оттук насетне, моделите на марката нямаше да се кръщават с номера, а с имена, за да станат по-запомнящи се и да се наситят с по-топла и по-човешка самоличност.

Едва лансиран, Clio бе избран за „Автомобил на годината в Европа за 1991“. Журито отбеляза, че новият малък автомобил на Renault предлага „изключителен дизайн, добро качество, щедър простор в купето и багажника, както и богато оборудване, което никога преди не бе предлагано в модел на масов производител с тези размери“.

Оборудване, достойно за по-горните сегменти
Първото поколение Clio дойде оборудвано с ABS, климатик, електронно контролирана автоматична скоростна кутия, аларма, сервоусилвател на волана и дори електрически странични огледала с подгрев. Предлагайки това невероятно ниво на оборудване, Clio разбуни духовете в европейския сегмент на малките градски автомобили, заявявайки себе си като универсален малък автомобил, способен да се изправи срещу най-добрите в бранша.Второто поколение на Clio бе лансирано през 1998. Седем сантиметра по-дълъг спрямо първия, този модел въведе 16-клапановите двигатели и, след като цялата моделна гама бе оборудвана с ABS и предни и странични въздушни възглавници, постави безопасността на първо място в дневния ред.
Третото поколение на Clio се появи на сцената през 2005, а Clio 2 остана в продажба под наименованието „Clio Campus“. По-дълъг (3,99 м) и по-просторен, Clio 3 разглези истински собствениците си. Не само, че предложи безконтактно стартиране на двигателя, GPS и круиз контрол/ограничител на скоростта, но и оборудван с до осем въздушни възглавници, той предложи най-високата активна и пасивна безопасност. На фона на това не бе изненада за никого, че стана първият автомобил в класа си, който бе отличен с пет звезди за безопасност от независимия институт Euro NCAP. Той бе, освен всичко друго, първото Clio, което получи модификация Estate.

Всички тези атрибути заслужиха на Clio безпрецедентен успех, моделът отново бе избран за „Автомобил на годината в Европа“ през 2006. В 43-годишната история на конкурса това бе първият път, в който един и същ модел печели наградата два пъти. Един от членовете на журито отбеляза: „Прекрасен малък автомобил, който трябва да вдъхнови по-големите“.

Четвъртото поколение на Clio се появи през 2012, като продължи да поддържа яркия пламък със своето непреходно привличане, комбинирано с още по-голяма душа. Вдъхновен пряко от DeZir Concept, представен две години по-рано по време на Автомобили салон Париж 2010, Clio 4 бе първият модел, който възприе новата визуална идентичност на марката. Изпълнен в цвят Flamme Red и предлагащ нова предна част, Clio 4 мигновено изразяваше страст и съблазън, продължавайки едновременно с това да предлага богата гама оборудване, включващо най-вече интегрирания и свързан R-LINK мултимедиен таблет на Renault и най-модерната бас рафлекторна аудио система – първата в света.

“През четирите години от лансирането му видяхме, че много от клиентите на Clio купуват автомобила в цвят Flamme Red. Това е индикация, че те ценят чувството на автомобила за съблазън, неговия весел характер и отказа му да се подчини,” коментира Али Касаи, настоящият Продуктов директор на Groupe Renault и бивш Директор на програмата Clio през 2012.

Звезда на екрана...
Започвайки от самото начало, силен маркетингов тласък изигра основна роля в пазарния успех на Clio и помогна много супер минито на Renault да си изгради име…

През 1992, след края на Студената война, Леонид Комаров, новият любим хокеист на руския президент, бе сниман в рекламна кампания на Clio, слоганът на която гласеше: „Целият този лукс за всеки? Това е комунистическата мечта! Когато може да имате Clio, кой се нуждае от по-големи коли?”
След Кремъл, следващата спирка за Clio бе регионът на Персийския залив, където богат Емир обеща своето значимо наследство на сина си – при условие, че ще се откаже от своето Clio. Когато синът му отказва, Емирът се обосновава: „Не е достатъчно скъпо, сине мой.”Във Великобритания, като един от главните герои в продължителната рекламна кампания „Nicole and Papa“ за Clio, Никол се превърна във втората най-разпознаваема личност в страна. Проучване разкрива, че повечето британци разпознават нея, а не кой е премиерът по това време, Джон Мейнджър. Не само това, но по време на второто издание на кампанията, изразът „Va Va Voom“ бе приет в Оксфордския английски речник!

…и спортна икона.
Докато крадеше шоуто на малкия екран, едновременно с това Clio усъвършенстваше и своите спорни умения. В течение на последните 25 години имаше постоянен поток от спортни версии, появили се на пътя, пистата и рали етапите, доказващи стойността на ангажимента на Renault към моторния спорт.
През 1998, под формата на шоу автомобил, на Автомобилен салон Париж бе представен ултра мощен модел. Въпросният автомобил бе Clio V6, който, след възторжените реакции на публиката, бе произведен в лимитирана серия. Задвижван от 3,0-литров, 6-цилиндров, централно разположен отзад двигател, първоначално Clio впрягаше 230 к.с. под капака. Пет години по-късно агрегатът бе модернизиран и мощността му бе увеличена до 255 к.с., които ускоряваха горещия хечбек на Renault от 0 до 96 км/ч за само 5,8 секунди.Задвижван от още по-мощни двигатели, следващите поколения на Clio винаги бяха придружавани от спортен вариант от Renault Sport, доказателство за което са Clio 3 R.S. със 197 к.с. през 2006, мощният 200 к.с. Clio 4 R.S. през 2013 и, най-скоро, мощният 220 к.с. Clio R.S. Trophy през 2015.
През 1990 Clio 1 е дълъг 3,71 м и, нараствайки прогресивно с всяко следващо поколение, настоящият модел вече е дълъг 4,06 м.

Историята на Renault отразява в голяма степен тази на Clio. Между 1990 и 2016 компанията се разраства с бързи темпове. Когато бе роден Clio, световните годишни продажби на Renault възлизаха на 1,8 млн. Днес, Groupe Renault обхваща три различни марки и обвързана с Nissan под шапката на Алианса продава годишно над 2,8 млн. автомобила в 125 държави.

Една от причините за успеха и мисия на Clio винаги е била да направи иновацията достъпна за всички и да третира клиентите си с нива на оборудване и финес, които по-често се свързват с автомобилите от по-горните сегменти, като същевременно с това предлага широка гама от модели, включително спортни и ексклузивни варианти.

В тази връзка, Renault и Clio също много си приличат. Една от основните мотивации на марката е да направи устойчивата мобилност достъпна за всички, като предложи широка гама от модели, от Twizy до Espace, Kwid и Duster.

След като достигна до над 13 млн. продажби в световен мащаб, историята на успеха на Clio продължава с предстоящото представяне на нова версия на любимия на Европа малък градски автомобил.Най-продаваният френски автомобил


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Renault

    6 2 Отговор
    Хубава е количката...една от "народните коли" на българина.
  • 2 гецата

    0 3 Отговор
    Аз карам Volvo s80 и ML 270 ама реното ми харесва и бих си купил.......хареса ми!
  • 3 гост

    1 4 Отговор
    Прекрасна количка е, бие всички други марки в тоя клас, особено през 90-те години. Единствено страхотното Пежо 206 успя да им се опре. Рено винаги е бил много сериозен производител, с много нововъведения и много спортни успехи. Изобщо френските машини са на едно доста добро ниво и е наистина жалко че в БГ много хора ги подценяват.
  • 4 гост

    0 4 Отговор
    Аз карам Лагуна само поради причината, че ми трябва голяма кола с голям багажник. Рено са най-добрите коли по критерий качество-цена. Много по-удобни са от конкуренцията, добре премислени и с приятен дизайн. Всеки път като си погледна колата и ми харесва, с ФВ не е така. Верно е, че някои екземпляри не са сполучливи, но новаторството е така, Лагуна 2 е 10г пред конкуренцията като дизайн, двигатели и въпреки това на сносна цена. Сега само Рено си гледам, никаква друга марка.

    Коментиран от #7

  • 5 Ivan S

    0 2 Отговор
    Въпреки, че карам Румстер, сърцето ми остана в едно пъргаво Туинго 2001. Невероятно просторно и с високо качество на изработката. 280к му навъртях без проблеми и сериозни разходи. Шкодата отстъпва по качество на материалите в купето.
  • 6 Renault fan

    2 2 Отговор
    Боже боже, прибери си вересиите...

    Коментиран от #10

  • 7 ГЕРМАНЕЦА

    5 1 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Точно пък Лагуна 2 е може би най-калпавата кола в гамата на Рено.
  • 8 Въреки че

    3 4 Отговор
    Въпреки че карам Мерцедес АМГ 63 и едно Бентли континентал след тая статия сърцето ми ме тегли към това рено клио ще ги дам и двете бартер за клиото

    Коментиран от #21

  • 9 Румен Янев

    7 4 Отговор
    Клио ? Кола без стабилизиращи щанги ? Айде нема нужда Била продавана ...еми то о нас пещерска гроздова е най продавана но значи ли това че по-хубава от 12-годишно уиски ???
  • 10 Чуби

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "Renault fan":

    Много са зле някой и си вярват милите!
  • 11 Клиопатра

    5 1 Отговор
    Тати ми купи такава кола за абитюрентския бал миналата година. Благодарение на клиото увеличих социалните си контакти - било то с майстори монтьори, или с добри кавалери на пътя. За съжаление по коледа една снежна лавина от покрив на сграда го направи на тотал щета и вече от 6 месеца скучно навъртам колиметраж на една фиеста.
  • 12 Бай Иван

    2 3 Отговор
    В семейството ми имаме Клио 2 1.2 произведено 1999 г. Купихме го 2005 г. на 100 000 км. в момента е на близо 400 000 км. Много хора се опитвахме на го счупим, но тази количка не се предава. Малък разход, уникално здрава и пъргава количка.
  • 13 някой си

    2 1 Отговор
    не е зле ама не е и марка все пак

    Коментиран от #15

  • 14 До коментари 9 и 8

    1 1 Отговор
    Да сравняваш неща от различни класове не е признак на висок интелект...
  • 15 Дедо ви

    4 4 Отговор

    До коментар #13 от "някой си ":

    Е, ако и Рено не е марка !... По-добре си трайте, щото във F1 VW и Opel например няма.
  • 16 гого

    4 1 Отговор
    Имах Клио1.4 от 1991г, взех го на 170000км(сигурно превъртени) и аз му навъртях още 210000 преди да го хвърля на отпадъци.Невероятно здрава количка!Карана е зверски за риба, по планини, и вилни зони....само лагерите не издържаха и ги смених.Отделно ауспуха го трошах на 2месеца.Много съм доволен,по-новите модели май не са със същото качество....
  • 17 onq s konq

    3 7 Отговор
    Ако тая "кола" е "Славата на Франция"-просто трябва да я закрият ...въпросната държава.Все пак е тъжно такава горда и интелигентна нация да се докара до положение,че да защитава със зъби и нокти чрез подобна "сапунерка" автомобилното си място в сегмента за помияри...
  • 18 До 9

    5 6 Отговор
    Голф 2 също няма стабилизираща щанга .Това не му пречеше да бъде бестселър навремето.Стига "кръчмарски" приказки.
  • 19 Михаил

    0 3 Отговор
    Още ми е мечта да си купя Клио 2 такова като на първата снимка преди фейслифта. Чудя се дали да е бензин или дизел.
  • 20 Мммм

    1 0 Отговор
    Първото и второто поколение са по-красиви на външен вид от третото и четвъртото според мен, вие как мислите? Пежо 207 и 208 са по-хубави от тях.
  • 21 Кобрата

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "Въреки че":

    Гаранция караш Mercedes и Bentley, само че къде? У вас на playstation-а или на компютъра ? Пък и личи си колко разбираш от коли, щом си готов да дадеш Mercedes и Bentley за Renault...
  • 22 Боби

    4 1 Отговор
    До Михаил:
    Франсетата са номер едно при малките дизели /до 2 литра/, но при малките автомобили по принцип бензинът е за предпочитане - дизелът е доста по-тежък, съответно се сменя по-често предно окачване и по-сложен от бензина и това, при евентуална повреда води до сериозни разходи. Все пак изборът е главно въпрос на вкус - преглед на форумите също е силно препоръчителен. Поздрави.
  • 23 Монтьор

    2 2 Отговор
    "Л..НО"- то като цяло са тегави за ремонт, чупя си ръцете като трябва да се прави нещо по мотора, ходовата част е слаба за нашите пътища и не евтина за ремонт, да не говорим за 1.5 DCI като почнат проблемите с горивната система Delphi направо се виждаме в приключение в сервиза, то дюзи то ГНП то сваляне на резервлар и промивки..............

    Коментиран от #29

  • 24 Роман Ценов

    2 1 Отговор
    Абе ние в България предпочитаме повече немското отколкото френското.Но така не е само в България а в целия свят.Не можеше ли да напишете статия "Най-продаваният немски автомобил".
  • 25 Карал Клио

    7 3 Отговор
    Повечето май не са карали Рено Клио! Това ми беше не само първата кола, но най здравата, която съм карал.
    Прочетете моята история и пак пишете, колко зле било реното!
    Клиото го купих на 212000 реални километра, от Германия, модел RN 1.2 произведено 1992 г., купих го 2005г.
    На тази кола за 7-те години, докато я карах съм сменил само накладки, в началото и 4-ри тампона с два маншона, отпред за 30 лв., доливах масло, тъй, като за 1 година изтичаше около 1 литър и даже и масло не съм сменял!
    Нищо друго, нито свещи, нито кабели, нищо, само веднъж смених въздушният филтър.
    Студени стартове всеки ден, всеки ден, няма зиме, няма лете, вратата един път замръзна, и изливах гореща вода, няма проблеми, дърпам и се отваря.
    Тази кола за цялото време през, което съм я карал, нито веднъж не е запалила от втория път, никога не е гаснела или нещо подобно, никога не са играли оборотите, винаги, паля и тръгвам, на море, на планина и НУЛЕВА поддръжка, 7 лв на година за масло, купено от Кауфланд, маслото е добро, между другото.
    Тази количка се оказа желязна и неразрушима, на този тежък живот да изкара толкова време, просто нямам думи!
    Реното е все още живо, кара го баща ми, смених му свещите и един кабел от моргата за 2 лв, свещите са моите стари свещи от новата ми кола, доста по нова.;)
    Реното все още пали винаги от първия път и върви без проблеми, единственият проблем, който забелязах е ръждата, за 24 години има доста ръжда отдолу и по задните калници, но това не и пречи, баща ми смени само задното гърне и спирачните апаратчета на двете задни колела. :)
    Двигателят продължава да си работи, както винаги е работил, без проблеми!
    По здрава кола с толкова ЕВТИНА поддръжка никога не съм карал и сигурно никога няма да карам повече.
    Клио разбира се е глупово да се сравнява с Мерцедес или БМВ, все пак това са различен клас коли, но бих казал, че със сигурност е много по здраво от А класата на Мерцедес.
  • 26 Карал Клио

    5 2 Отговор
    Само да добавя към по долния коментар за Клиото.
    Сега Клиото се ползва, като работен кон, задните седалки се свалят и се товари със всякакви възможни боклуци.
    Аз, благодарение на тази невероятно здрава кола си направих основен ремонт на апартамента, пренесох всичките строителни отпадъци и материали с нея и Клиото стоически издържа на всичко.
    Уникална кола беше!
    Сега новите обаче се ползват с много лоша репутация, за това и не си купих Рено, но старите Рена, като Клио, бяха невероятни автомобили.

    Коментиран от #28, #31

  • 27 Renault BG

    2 1 Отговор
    Безспорно Клио е добър автомобил и не случайно е и със сериозен пазарен дял в своя клас.

    За мен обаче най-продаван френски автомобил за последните 20 години е Пежо 206, от който за периода на производство 1998-2010 г. са произведени 7 962 700 броя и се произвежда и паралелно с по-новото 207.

    Не е много показателно да се гледа броя на произведените автомобили от всички генерации на даден модел. По тази логика от пикапите Форд от F-серията са по-успешни - над 33 000 000 млн. броя произведени от 1948 г. до днес за 12те генерации на модела...
  • 28 Румен Янев

    2 2 Отговор

    До коментар #26 от "Карал Клио":

    Българинооо българино !!! За това сме на това дередже българинооо!!! С клиото бетон и радиатори ще возиш !!!Гордееш ли се с това???Има си фирми за тази цел и не карат КЛИО а подходящи машини за тази цел!!!Я кажи като свали седалките на вълшебното КЛИО успя ли да закараш дините от село на женския пазар????Това е кола бе човек .....ама какво да ти говоря...ти и майбах да имаш ще се фукаш че с него си закарал не знам колко бали слама на магарето

    Коментиран от #37

  • 29 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #23 от "Монтьор":

    Колко да е слаба колата? Карам Рено от 5 години като заделих 1000лв, за да подменя части по окачавне и да го обслужа. От тогава съм минал 40х.км, карам малко ходя повече, и не съм сменил нищо различно от въздушен филтър и масло. Колата пали на -20градуса и тръгва без проблем, за разлика от много пушещи и прекъсващи коли. Има дреболии като забележки, но който няма екстри, той няма проблеми, доказано е.
    Достатъчно добри коли са, като гледам има най-много Сценик, Меган, Клио, товарни бусчета и по-малко Лагуни.
    Никой не е принуден да кара Рено, но който си е купил пак си купува, изключвам дървените философи които не разпознават кола в друго освен немски кошник.
  • 30 МАК

    4 2 Отговор
    Карах три френски коли. Прекрасни мотори. Дразнят някакви дребни неща: CD-то често се замърсява и не тръгва например, централното зимата замръзва и като вляза известно време колата върви с притворена врата :) :) :), но като мине известно време си тръгва и се затварят вратите нормално. В същото време нищо съществено като недостатъци. Нито по-лоши, нито по-добри от останалите. Просто коли със своите особености, като немските, японските и прочие.
  • 31 Мммм

    1 2 Отговор

    До коментар #26 от "Карал Клио":

    Под новите кои имаш предвид - всички от Клио 2 включително насам или от 3-та генерация насам? Важно ми е защото искам да си купя Клио 2 98-2001. Гаджето ме напъва да е автоматик, но със стара кола-автомат май само ще се набутам?
  • 32 Михаил

    2 5 Отговор
    Ние сме доволни от френските до сега, но са били само Пежо и то най-оплювания в Интернет модел 307, ами не може да се оплачем, но беше нова кола, на старо нямам представа. Обаче сега е време да си взема своя собствена кола и това клио повече ми допада от Пежо 206 на същите години.
  • 33 Рено

    2 4 Отговор
    Колата е хубава но емблемата-ааа, емблемата-ааа !!!!!!
  • 34 Imax 2 rena

    4 5 Отговор
    Renoto e nai golemia bokluk
  • 35 Toyaga nad reno

    2 4 Отговор
    От 2004-та в семейството имаме клио 2. Като аналог за здравина имаме Авенсис д4д и с изключение на гарнитури на двигателя на двете коли за 12 години и по над 200 000км са ремонтирани в общи линии едни и същи неща. И въпреки това Реното е най-големия боклук, който човек може да си купи.
  • 36 VESO CLIO New

    3 2 Отговор
    Един болт не сте произвели но плюете ли плюете бедни,жалки,нищожни душички.Хоата са направили кола на световно ниво.Но малка.За класа си е невероятна.Селяндурите от форумите могат да ходят и пеш.
  • 37 кара Лада

    3 1 Отговор

    До коментар #28 от "Румен Янев":

    Е тогава за какво се ползва една кола, ако не за багаж? Или в последно време колите са просто кутийка за висене в задръствания които в най добрия случай возят до двама души, по възможност до 75кг. Айде няма нужда човек да притежава гигантски ламаринен смартфон само защото е престижно да го имаш.
    А по темата за статията, добра реклама направиха. Уви, Клиото не е нито впечатляващо като оборудване, нито като дизайн при по старите генерации. Като върха на грозотията беше Symbol-а. Нито пък е здраво, както всички коли - всеки по нов модел все по трошлив. (За сведение аз не карам кола втора употеба.)
    А, и не на последно място, последната генерация е с гаранция против корозия 6г.... няма вече 12...
  • 38 qwerty

    1 0 Отговор
    последните години започнах да харесвам фенските коли, не всички разбира се.
    с няколко думи не виждам основание да се скача и плюе срещу реното. не знам си ква му била емблемата и къде го правели.
    сори ама за малък или среден клас автомобил няма по-добро в съотношението цена качество, като е парадоксално, че сената е по-ниска, а екстрите повече и с по добър комфорт от преките немски конкуренти. и категорично не бих казал, че цената на поддръжка е по-висока, дори в някой случай е по-ниска, но все пак си е кола чупи се, а и си има като всички заложени проблемни елементи
    така че не виждам с какво да е по-лоша френската кола от останалите (разбира се не е и нещо повече)
    за кола втора ръка от нисък или среден клас смятам, че са много добър избор
  • 39 Ads

    0 2 Отговор
    Електриката при Рено е зле. Не могат да го разберат и това е.
  • 40 Чиляка

    0 0 Отговор
    Всички автомобили след 2000 г. са почти изравнени. Това е така защото всички технически характеристики, електро системи, материали и машини които ги произвеждат са идентични. Т.Е има почти универсална взаимозаменяемост и кооперираност в производството. Сега, когато сравнявате два идентични автомобила, например Пежо 208 с Голф 5, имайте предвид стойността, километ- рите, подръжката и частите за нея. Голфа е 1,5 пъти по-скъп, като нов и на старо при еднакви условия, така че нещата си идват на мястото. След като копуваме стари коли след десет години с над 300000 км. пробег, ние няма как да сравняваме, кое е по добро, ако не го вземеш като ново.
    Така че, купи си кола на малко години с евтина поддръжка и по-малко екстри, защото съвременния автомобил е конструиран да издържа 10 г. и 300000 км., след това..скраб.
  • 41 Кой чо

    0 0 Отговор
    Карам второ Рено и следващата ще е пак рено а немски дарак !!!