Last news in Fakti

2 Декември, 2006 12:34 2 559 1

Очарователният

  • chevrolet-
  • chevrolet captiva-
  • 2.0 dsl sohc 16v lt medium

Ако компактният клас при автомобилите все още се нарича “Голфов”, то сегментът на т.нар. “паркетни” всъдеходи трябва да се нарича RAV-клас. Toyota RAV4 се появява на бял свят през 1994-та и на практика става първият автомобил за активни развлечения и почивка със задвижване 4х4. Днес обаче нещата не стоят точно така. Нито VW Golf е лидер в своя клас, нито RAV4 превъзхожда значително алтернативите си. В категорията на малките всъдеходи конкуренцията е жестока, като все повече фирми наблягат на подобни возила. Последният пример за това е дело на гиганта GM, който заедно с дъщерното си предприятие Daewoo разработи един модел, предназначен само за Европа. Името му е Captiva (от агл. Captivate - очаровам, пленявам), а другата интересна новост е, че този всъдеход е първият от марката, оборудван с дизелов агрегат. Captiva вече се продава и у нас, а тестът, който направихме, засяга модификацията 2.0 DSL SOHC 16V LT Medium - автомобил с повишена проходимост, който наистина очарова със стилен външен вид, функционален интериор и отлична динамика.

Екстериор

За тези, които се интересуват по-детайлно от темата автомобили, не е тайна, че Captiva се прави на базата на един концепт, показан на миналогодишното франкфуртско изложение, наречен Opel Antara GTC. Благодарение на тази разработка на бял свят се появиха близнаците Captiva и Antara.

Немското всъдеходче, което ще замени по-голямата Frontera, все още не се предлага у нас, но гледайки корейската кола с повишена проходимост, ясно се виждат стилните линии, заоблените, но същевременно леко агресивни черти и внушителността (за подобен род автомобили), присъщи както на концепта, така и на Captiva. Страничната линия е динамична, като придава необходимата доза спорт. Радиаторната решетка осигурява свързващата идентичност с другите модели от гамата. С други думи, всъдеходчето изглежда далеч по-мъжки в сравнение с много от алтернативите си. Задното стъкло обаче е останало по-малко, което донякъде пречи на видимостта от средното огледало за обратно виждане, но иначе е отваряемо и изглежда ефектно.

Интериор

И докато външният вид е на практика без забележки, то в салона още от пръв поглед се забелязва евтината пластмаса. Иначе уредите са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи, като характерното за тях е, че са доста информативни. Седалките предлагат сравнително поносим комфорт, но минус се явява доста слабата странична поддръжка. Пространството за краката на водача и пасажерите е нормално. Всъдеходът се предлага в два варианта - с пет и седем места. Дори и при наличието на трети ред седалки функционалността и големият багажен обем са налице. Подът е абсолютно равен. С други думи, салонът на Captiva не блести с кой знае какви иновации и лукс, но е практичен и функционален и въпреки евтините материали трябва да признаем, че сглобката е на ниво. Салонът не прилича на този, присъщ за повечето “джипове”. Липсват допълнителни скоростни лостове за блокаж на диференциала и традиционния жироскоп. Като се изключи по-високата позиция на водача и електронният компас Captiva прилича на конвенционален съвременен хечбек.

Двигател и ходови характеристики

Според нас от предлаганите двигатели турбодизелът е най-интересен. Впръскването на горивото става след повишаване на налягането, като по този начин динамиката е отлична, но след като оборотомерът премине отметката 2 000. Именно тогава се включва нагнетателят. Останалите възли и агрегати също заслужават уважение. Спирачната система е високонадеждна, главна заслуга за което има перфектната работа на ABS-а в критични ситуации. Монтираната ESP (система за стабилизиране) също е без забележки.

Окачването е твърдо, но не повече от нормалното за подобен род автомобили, а кренът в завои е много добър, като се има предвид височината на купето. Въртящият момент се предава предимно на предните колела, като при екстремни ситуации и приплъзване електроника го преразпределя назад. Задният мост сработва чрез електромагнитна муфа, която също е електронно управляема. С други думи, от водача не се изисква нищо специално. Hill Descent Control-ът е система, подпомагаща спускането по наклон и е доста полезно нещо. Хубавото е, че се монтира на Captiva, защото освен при Land Rover Freelander тя отсъства в останалите алтернативи.

Цена

Базовото оборудване е доста прилично, качеството на изработка и динамиката - също. Марката обаче все още няма нужния имидж, а и някои елементи от интериора са в ущърб на Captiva. Цената е приблизително еднаква с тази на основните конкуренти, а те не са никак малко на брой, така че изборът не е лесен, но е ваш приоритет.

Chevrolet Captiva 2.0 DSL SOHC 16V LT Medium
Плюсове
1. Двулитровият дизел е динамичен, икономичен и доста безшумен.
2. Функционалността на салона е отлична.
3. Оборудване, пасивна и активна безопасност са на високо ниво.
Минуси
1. Пластмасовите детайли в салона изобилстват и не са много качествени.
2. Задното стъкло не предлага оптимална видимост.
3. Страничните поддръжки на предните седалки са твърде малки.

 

BMW 320d (E90)
Технически характеристики
Двигател
Редови четирицилиндров четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 991 куб. см.
Максимална мощност
110 Kw/150 к.с. при 4 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
320 Нм при 2 000 об/мин.
Скоростна кутия
автоматична, петстепенна
Степен на сгъстяване
17.5:1
Маса на единица мощност
11.8 кг/к.с. (16.1 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 635
1 850
1 720
Междуосие
2 705
Маса, кг

1 770

Допустимо натоварване, кг
н.д.
Обем на багажника,л.
465 - 930
Вместимост на резервоара, л
65

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

9.0 л/100км
6.5 л/100км
7.4 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
10.6
Максимална скорост
186 км/ч.
Гуми
235/60R17
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови, вентилирани

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 59 635

 

Базово оборудване
ABS, ESP, лети джанти, серво усилител на волана, шест въздушни възглавници, климатроник, аудио CD-система с Mp3 и шест високоговориеля, антена интегрирана в страничното стъкло, управление на аудиото от волана, предни и задни ел. стъкла, ел. отопляеми странични огледала с ел. прибиране, асиметрично делима задна седалка, система за закрепяне на детско столче ISOFIX, дигитален часовник, борд компютър, оборотомер, сигнализация за забравени светлини, трета стоп светлина, тонирани стъкла, отварящо се стъкло на петата врата, централно заключване с дистанционно управление, филтър за твърди частици, допълнителни фарове за мъгла, жабка с възможност за охлаждане, електрохроматично централно огледало, частична кожена тапицерия, кожен волан и ръкохватка на скоростния лост, сензор за дъжд, темпомат, автоматичен контрол на предните светлини и др.
Допълнително оборудване
Боя металик ................................................................. 740
Гаранция
3 години или 100 000 километра пробег
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Chevrolet Captiva 2.0 DSL SOHC 16V LT Medium
АЛТЕРНАТИВАТА
HYUNDAI SANTA FE
Работен обем
2 188 см3
Мощност

110 кВт/150 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
335 Нм
при об/мин 1 800 - 2 500
Габарити, мм
4675/1890/1795
Ускорение
11.6 сек
Максимална скорост
179 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

9.6 л/100 км
6.0 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
63 050 лв.
Цени на някои екстри:

 

ESP
серийно

Еърбег, 10 бр.

серийно
Климатроник
серийно
NISSAN X-TRAIL
Работен обем
2 184 см3
Мощност

100 кВт/136 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
314 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
4510/1765/1665
Ускорение
11.5 сек
Максимална скорост
180 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

9.0 л/100 км
6.2 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
60 240 лв.
Цени на някои екстри:

 

ESP
серийно

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатроник
серийно
TOYOTA RAV4
Работен обем
2 231 см3
Мощност

100 кВт/136 к.с.
при об/мин 3 600

Максимален въртящ момент
310 Нм
при об/мин 1 000 - 2 800
Габарити, мм
4395/1815/1720
Ускорение
10.5 сек
Максимална скорост
180 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

8.1 л/100 км
5.6 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
59 719 лв.
Цени на някои екстри:

 

ESP
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 atanassov

    2 3 Отговор
    Каптивата,е невероятна за класа си.