Last news in Fakti

4 Ноември, 2006 13:15 1 462 0

Двустаен автомобил

  • skoda-
  • roomster-
  • skoda roomster-
  • skoda roomster 1.4 16v

Роудстер, спиидстер, драгстер... Тези наименуваниия са ни отдавна познати. Но какво е Roomster? Съдейки по названието е нещо свързано с думата стая (от англ. room - стая). Когато видите за първи път новото творение на чешката марка на преден план излизат две неща - силно изразен преден моторен отсек и купе със странни пропорции, в което весело се помещава цялото семейство. Като прибавим към това и четири колела, се получава автомобил, силно приличащ на стая на колела. Всъщност две стаи. Така спокойно двуобемният компактен ван метафорично може да бъде наречен “Двустаен автомобил”, но за по-кратко ще го наричаме с фирменото му название Roomster. Тази разновидност на т.нар. “баничарки” вече се предлага и у нас, като гамата от двигатели включва три бензинови мотора с обем съответно 1.2-, 1.4-, и 1.6-литра, както и два дизела 1.4 и 1.9 TDI. Тъй като в този сегмент цената е от определящо значение, решихме да акцентираме на версията със срединя по обем бензинов агрегат, която представлява оптимално съотношение между цена, икономичност и динамика.

Екстериор

Когато през 2003-та на автоизложението във Франкфурт за първи път видяхме концепта Roomster, ни бе трудно да повярваме, че ще се превърне в сериен автомобил. Решенията бяха доста смели за консервативна фирма като Volkswagen, при това за возило от техния трети ешелон. Но изминаха три години и вече по родните пътища срещаме серийният Roomster. Всъщност, вглеждайки се в детайла, приликите с концепта са доста малко. В подкрепа на това твърдение ще изложим най-ярките примери. Първо, предвидените ел. плъзгащи се врати в стил Peugeot 1007 вече са заменени с конвенционални. Двойният прозрачен шибедах с доста сложна система на задвижване се е превърнал в цял стъклен таван, при това се предлага само като опция. Въобще немският консерватизъм си е казал думата и Roomster не блести с авангардни решения. Освен това самият дизайн не е кой знае колко впечатляващ, като някои специалисти го определят като даста слаб. Ние ще се въздържим от собствена оценка, защото според нас външният вид е въпрос на вкус.

Интериор

Предният “кокпит” с голямо ветроупорно стъкло и силно закръглени линии образува т.нар. “driver’s room” - стая за водача и пасажера до него. Самият интериор, типично по фолксвагенски е семпъл, но с добро качество на изработка. Недостатъци в предната част на салона се явяват неудобният като местоположение скоростен лост и малкият диапазон на регулиране на предните кресла. Думата кресла е леко пресилена, защото седалките са типично по немски твърди, не са особено големи и не впечатляват с ергономия. Уредите са стандартни и се характеризират с прилична информативност, но в никакъв случай не изглеждат модерни. Всъщност може да се приеме, че тези недостатъци са за сметка на по-голямата “детска стая”. Отзад интериорните решения са далеч по интересни. Диванът е разположен по-високо от предните седалки и осигурява добра видимост на пасажерите отзад. Освен това долната линия на стъклата е доста по-ниско от тази при конкурентите, като така се създава както усещане за простор, така и за лека доза несигурност. Вече споменахме, че като допълнителна екстра може да се поръча и стъклен таван, но тогава е много вероятно да добиете чувството, че се намирате в аквариум.

Връщаме се на задната седалка, която е конструирана от три отделни една от друга секции. Системата за тяхната трансформация е наречена VarioFlex и позволява самостоятелно регулиране на трите облегалки, като и различно движение в посока напред-назад. Средната седалка е доста малка, но е с възможност да се прибира, като по-този начин крайните две могат да се доближават или раздалечават една от друга. Въпреки всички тези трансформации за трима души отзад е тясно. Двама обаче се чувстват доста комфортно. Обемът на багажния отсек е 480 литра, но може да бъде увеличен значително, което разбира се е за сметка на пасажерски места. Като обощение ще кажем, че салонът не блести с лукс и комфорт, но е сравнително функционелен, а основното му достойнство е отличното качество на материалите и на самата сглобка.

Двигател и ходови характеристики

В техническо отношение Roomster също не блести. Отпред окачването и самите основни агрегати са заимствани от Fabia, а отзад е използвано максимално опростеното окачване от старата Octavia. Единствено кормилната уредба е копирана от тази на новата Octavia, което силно се отразява на управлението, при това в положителна насока. Вече споменахме, че гамата от двигатели е много прилична - три бензинови и два дизелови. Най-слабият обаче въобще не е за този автомобил. Трицилиндровата му работна схема не позволява голяма мощ. Така изборът остава за другите четири мотора.

Този, на който ние акцентираме, се характеризира с прилична икономичност, лесен е за обслужване, тъй като е от по-старото поколение, и е доста непретенциозен. Динамиката му обаче не е от най-добрите. Останалите възли и агрегати също не впечатляват с иновации, но като цяло си вършат работата доста прилично.

Цена

Не много по различна от тази на основните конкуренти, но е трудно да се повярва, че Roomster ще успее да се намести сред доказалата се вече “френска тройка” - Kangoo, Berlingo, Partner. Освен това при Roomster допълнителното оборудване е доста скъпо, което неминуемо качва цената. Вярно, че е доста богато, като единствено при Roomster се предлагат допълнителни светлини, следващи извивката на завоя, например, а и доста други екстри. Друг е въпросът дали те ще са по джоба на клиенти, които се ориентират към подобен род возила.

Skoda Roomster 1.4 16V
Технически характеристики
Двигател
Редови четирицилиндров
четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 390 куб. см.
Максимална мощност
62 Kw/84 к.с. при 5 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
126 Нм при 3 300 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
10.5:1
Маса на единица мощност
13.8 кг/к.с. (18.6 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 205
1 684
1 607
Междуосие
2 617
Маса, кг

1 155

Допустимо натоварване, кг
515
Обем на багажника,л.
450 - 1 780
Вместимост на резервоара, л
55

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

8.9 л/100км
5.6 л/100км
6.8 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
13.0
Максимална скорост
171 км/ч.
Гуми
175/70R14
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
барабанни

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 22 875

 

Базово оборудване
Два броя челни Airbag за водача и пътника до него, ABS + MSR, регулируем по височина и дължина волан с електромеханичен усилвател, оборотомер с дигитален частовник, система "Varioflex" за моделиране на задните седалки, предни и задна чистачки с регулируем интервал и пръскачки, триточкови предпазни колани с пиропатрони за донатягане, прекъсване на горивото при удар, имобилайзер вграден в ключа, таблото и двигателя, брони с цвета на купето, фарове "Clear optic", декоративно защитни лайсни на вратите, надлъжни рейки на покрива, калобрани отзад, четири високоговорителя с антена, поленов филтър и система за рециркулация на въздуха в купето, зумер за забравени светлини и незакопчан колан на водача, пепелник, запалка с осветление, лазерна маркировка на стъклата, стоманени джанти, големи декоративни тасове, Арматурно табло с тъмен цвят и възможност за избор на тапицерия с цвят синьо/светло сиво или червено/светло сиво, поставки за чаши и др.
Гаранция
Две години без ограничение на пробега
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Skoda Roomster 1.4 16V
АЛТЕРНАТИВИТЕ
OPEL COMBO
Работен обем
1 364 см3
Мощност

66 кВт/90 к.с.
при об/мин 5 600

Максимален въртящ момент
125 Нм при об/мин 4 000
Габарити, мм
4320/1685/1800
Ускорение
14.0 сек
Максимална скорост
164 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

8.0 л/100 км
5.3 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
24 645 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
серийно

Еърбег 2 бр,

серийно
Климатик
1 665 лв.
PEUGEOT PARTNER
Работен обем
1 360 см3
Мощност

55 кВт/75 к.с.
при об/мин 5 500

Максимален въртящ момент
120 Нм при об/мин 3 400
Габарити, мм
4137/1724/1810
Ускорение
17.5 сек
Максимална скорост
150 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

9.7 л/100 км
6.2 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
23 576 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
984 лв.

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатик
не се предлага
RENAULT KANGOO
Работен обем
1 390 см3
Мощност

55 кВт/75 к.с.
при об/мин 5 500

Максимален въртящ момент
114 Нм при об/мин 2 800
Габарити, мм
4035/1672/1800
Ускорение
13.7 сек
Максимална скорост
153 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

9.5 л/100 км
6.3 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
20 590 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
не се предлага

Еърбег, 1 бр.

серийно
Климатик
не се предлага


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА